• Ik dacht, windows 8 is echt prut, laat ik eens updaten naar windows 8.1 , nu deed ik dit maar wilde ik toch de download / update onderbreken, omdat ik er toch zo mn twijfels bij had, maar windows 8 is zo dat je helemaal niet ziet dat hij aan het updaten is, laat staan dat je ergens de mogelijkheid vind om deze te kunnen annuleren. Nu heb ik dus windows 8.1 op mijn laptop, en wil ik terug naar windows 8, mede omdat ik nu weer eens het touchpad niet kan uitschakelen (niet door de sneltoets te gebruiken en ook niet door fn + asus vivobook blauwe knopje te gebruiken want beide knoppen doen het niet meer)

    Weet iemand hoe je van windows 8.1 naar 8 kunt gaan / hoe je het touchpad uitschakelt als je sneltoets het niet meer doet + je asus vivonotebook instellingen knopje ook niet meer.


    Aan niets denken is ook denken.

    O jee, dat klinkt niet positief. Ik heb net gisteren geüpdate naar 8.1. (krul)
    Maar sorry, ik heb er ook totaal geen verstand van. Windows 8 is inderdaad belachelijk, welke versie dan ook.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Die download kan je gewoon onderbreken en als het goed is moet hij eerst downloaden en dan moet je nog toestemming geven om hem te installeren, wat lang duurt. Als je het ineens niet meer wilt kan je gewoon je laptop uitzetten tijdens het proces en dan staat het er alsnog niet op. Ik weet alleen niet hoe je terug moet, maar ik heb ook geen zin om het uit te zoeken.

    Als je leert werken met W8 is het helemaal niet zo vreselijk. Mensen zitten gewoon te vastgeroest in andere versies.

    [ bericht aangepast op 23 feb 2014 - 18:16 ]


    Your make-up is terrible

    Lol, ik heb 8.1 nog steeds niet precies om die reden; windows 8 is al kut, 8.1 zal wel nog kutter zijn, haha.


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Ik heb geen Windows, dus ik zou het niet weten. Maar volgens mij kun je een update niet meer ongedaan maken, tenminste, met mijn iTunes kon ik het ook niet.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Ik heb wat gegoogeld, maar het is bijna onmogelijk om terug naar windows 8 terug te gaan. Daar staan een paar methodes om het op te lossen. Ik vind windows 8 sowieso beter als de eerste versies, heel wat overzichtelijker. Je moet er gewoon mee leren werken.

    Edit:
    Om je fn toetsen terug te laten werken zou je hier eens moeten kijken.

    [ bericht aangepast op 23 feb 2014 - 18:25 ]


    Ex astris, sciencia

    Assassin schreef:
    Die download kan je gewoon onderbreken en als het goed is moet hij eerst downloaden en dan moet je nog toestemming geven om hem te installeren, wat lang duurt. Als je het ineens niet meer wilt kan je gewoon je laptop uitzetten tijdens het proces en dan staat het er alsnog niet op. Ik weet alleen niet hoe je terug moet, maar ik heb ook geen zin om het uit te zoeken.

    Als je leert werken met W8 is het helemaal niet zo vreselijk. Mensen zitten gewoon te vastgeroest in andere versies.


    Ben het niet eens met het laatste. Ik kan er op zich wel mee overweg, al gebruik ik liever het bureaublad.

    Windows 8 levert geen enkel voordeel op dan zijn voorganger, misschien dat mensen het er leuk uit vinden zien met al die apjes in beeld, maar als je meerdere programma's op je pc wil kun je lekker lang scrollen in je startpagina voor die dingen, natuurlijk kun je wel gewoon zoeken.

    De meeste aps zijn ook waardeloos.

    En dat is mij dus niet gelukt, want na het uitzetten van mijn laptop is hij schijnbaar toch wel doorgegaan met updaten.
    .
    Ik snap niet hoe mensen het overzichtelijker kunnen vinden, misschien als je maar een aantal dingen gebruikt ja.

    [ bericht aangepast op 23 feb 2014 - 18:23 ]


    Aan niets denken is ook denken.

    Ik vind altijd dat iedereen maar zeurt over Windows 8, ik kan er prima mee werken. (':
    Maar ik heb verder geen idee, sorry.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Ik ga niet updaten naar 8.1, omdat ik heel tevreden ben met 8 en ik geen zin heb in veranderingen in het systeem. Ik heb dan ook geen idee hoe het terug te zetten, maar je kan toch individuele vragen stellen aan de Windows Helpdesk?


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Ik ben blij dat ik nog lekker Windows 7 heb ;D

    Oke, belangrijkere vraag: Hoe krijg ik dat touchpad uit en werkt mijn ASUS' Smart Gesture control panel knop weer?


    Aan niets denken is ook denken.

    Florentina schreef:
    (...)

    Ben het niet eens met het laatste. Ik kan er op zich wel mee overweg, al gebruik ik liever het bureaublad.

    Windows 8 levert geen enkel voordeel op dan zijn voorganger, misschien dat mensen het er leuk uit vinden zien met al die apjes in beeld, maar als je meerdere programma's op je pc wil kun je lekker lang scrollen in je startpagina voor die dingen, natuurlijk kun je wel gewoon zoeken.

    De meeste aps zijn ook waardeloos.

    En dat is mij dus niet gelukt, want na het uitzetten van mijn laptop is hij schijnbaar toch wel doorgegaan met updaten.
    .
    Ik snap niet hoe mensen het overzichtelijker kunnen vinden, misschien als je maar een aantal dingen gebruikt ja.


    Ik vond het eerst ook vreselijk, maar ik doe van alles met mijn laptop en ik vind 8 zo prettig uiteindelijk. Niet met die apps en al die dingen, het zijn gewoon dingen die ik niet eens gebruik omdat ik rechtstreeks doorga naar mijn bureaublad. Maar er zitten andere opties in die zoveel verbeterd zijn, hoewel ik mijn W8 wel helemaal aangepast heb naar mijn eigen voorkeuren.


    Your make-up is terrible

    Florentina schreef:
    Oke, belangrijkere vraag: Hoe krijg ik dat touchpad uit en werkt mijn ASUS' Smart Gesture control panel knop weer?


    Heb je al gekeken bij je instellingen?
    Met je muis naar rechts, instellingen, configuratiescherm, daar staat een optie bij voor je touchpad (ligt eraan welke computer je hebt hoe dat heet, uiteraard. Die van mij heet Dell Touchpad)


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    (...)

    Ik vond het eerst ook vreselijk, maar ik doe van alles met mijn laptop en ik vind 8 zo prettig uiteindelijk. Niet met die apps en al die dingen, het zijn gewoon dingen die ik niet eens gebruik omdat ik rechtstreeks doorga naar mijn bureaublad. Maar er zitten andere opties in die zoveel verbeterd zijn, hoewel ik mijn W8 wel helemaal aangepast heb naar mijn eigen voorkeuren.


    Oke. Welke opties eigenlijk? Misschien dat ik een aantal dingen ook maar moet veranderen?

    Ja, klopt , daar heb ik gekeken, maar via daar kan ik alleen instellen dat i trager klikt o.i.d.

    [ bericht aangepast op 23 feb 2014 - 18:29 ]


    Aan niets denken is ook denken.

    Yoite schreef:
    Ik vind altijd dat iedereen maar zeurt over Windows 8, ik kan er prima mee werken. (':
    Maar ik heb verder geen idee, sorry.


    Dit. Ik vind Windows 8.1 geweldig, maar ik heb helaas geen antwoord op je vragen.


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Florentina schreef:
    (...)

    Oke. Welke opties eigenlijk? Misschien dat ik een aantal dingen ook maar moet veranderen?

    Ja, klopt , daar heb ik gekeken, maar via daar kan ik alleen instellen dat i trager klikt o.i.d.


    Ik heb een startbutton toegevoegd bijvoorbeeld (ik heb er een paar uitgetest, maar start 8 vind ik de fijnste), net zoals al mijn tabs in mijn taakbalk anders gezet (oh wat hou ik trouwens van vastzetten). Ze zijn niet enkel icoontjes en nog meer van die dingen die ik er irritant aan vond. Voor de rest weet ik het niet eens meer.

    Druk tegelijkertijd op de Windows-toets op het toetsenbord plus de X.
    Open Apparaatbeheer en ga naar de Human Interface-apparaten (HID).
    Rechtsklik op de touchpad en kies Uitschakelen.


    Zo kan het handmatig, eigenlijk moet je kijken of Asus misschien een drive heeft uitgebracht (al denk ik dat die erop komt met automatisch updaten) om dat probleem te verhelpen. Dat is dus eigenlijk de schuld van Asus.

    Als het niet werkt of als er problemen zijn raad ik je aan om Touchfreeze te installeren. hier. Hiermee gaat het touchpad automatisch uit als je aan het typen bent.


    Your make-up is terrible