• New Topic! Alweer bij 12! ^^

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.

    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".

    Bron





    Join us! ;D
    - Parachutes (Dirkje) - 17 - MAL - Hummingbird
    - Ruuji (Kevin) - 20 - MAL
    - Nai (Syll) - 19 - MAL - Hummingbird
    - Mimble (Myrthe) - 16 - MAL
    - Rivaille (Sem) - 18
    - Gomenasai (Minke) - 15 - MAL
    - Midori (Maria) - 19
    - Zaiphon (Maxime) - 14 MAL
    - LyraPhoenix (Lyra) - 18
    - crywithout (Allen) - 17
    - Mayfly (Lilian) - 17 - MAL
    - Yayde (Marijke) - 18 - animeplanet
    - Miuna (Shirley) - 19 - MAL
    - Nekodesu (Chantal) - 18 - MAL
    - Inheritance (Michelle) - 13
    - bkx98 (Benthe) - 15 - MAL
    - Hylophagous (Reina) - 16 - MAL
    -xHappinessx (Suus) - 16

    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Shion/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!





    De animes:
    1. Nagi no Asukara
    2. Noragami
    3. Inari, Konkon, Koi Iroha

    [ bericht aangepast op 7 maart 2014 - 18:29 ]


    "Wheeeeze" ~ Mizuki, Kamisama Hajimemashita.

    Nai schreef:
    @Kevin, Yeah ik heb een fictief man. Nu nog een echte man xd. Voor mij is hij perfect ;d. Weet niet of hij voor andere perfect is.. Hij weet best weinig, maar is wel graag nieuwsgierig naar dingen ;d.

    Haha ik zal morgen proberen om te tekenen ;d. En jup ik speel Osu. Sinds zomervakantie dus al best wel een tijdje xd. Ik heb hier toen ergens ook uitgelegd wat het was samen met nog iemand ;d.
    Maar je moet gewoon oefenen. Ik faalde er eerst ook enorm in.. ik kreeg telkens C's en D's op normal en easy.. Maar nu kan ik al heel veel insane dingen ;d.
    Mag ik weten wie je bent op Osu? ;d.

    Aahh ok ;d. Leuk hea om favorieten dingen terug te kijken ;o.
    Ook met snoepjes ;o.. Ik had laatst een snoepje en ik proefde en ik was gelijk van; Ik heb mijn jeugd in mijn mond o-o..


    Haha, nou, als je ziet hoe sommige stelletjes zijn en met elkaar omgaan dan heb ik soms het gevoel van, nee, ik hoef nog even geen relatie xd Maar ja, als de ware langs komt, ben ik natuurlijk ook niet zo stom om die te laten lopen xd Haha, maar ja, om de ware te vinden dan moet je eerst mensen ontmoeten en ontmoetingen zijn niet echt mijn sterkste punt xd Ik sla de introducties meestal over, want daar ben ik slecht in xd

    Nou, ik vind kennis eigenlijk niet belangrijk, wat belangrijker is, is dat je vriendelijk en aardig bent, vind ik :) En nieuwsgierigheid resulteert vaak ook in grappige situaties xd hahaa

    Aahh dat best goed kunnen, want staat me nog wel iets van mij dat iemand Osu gingen uitleggen. En je mag best weten hoe ik daarop ben, maar dan moet ik daar zelf eerst eens achter zien te komen xd Haha, want ik heb het echt al een paar maand niet meer gespeeld, maar zodra ik het weet (wss morgen of zo) stuur ik je wel een pb'tje :)

    Jaaa! dat heb ik dus ook ahaha xd
    Zowel met anime als met snoepjes xd want sommige snoepjes had ik echt alleen in me jeugd en als je die dan weer een keer proeft dan eet je gewoon een stukje van je jeugd xd haha xd op zich wel grappig.

    Moet trouwens maar eens naar bedje.
    Moet morgen weer vroeg op xd

    Oyasumi nasai!


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    @Kevin, hmm daar geef ik je gelijk in. Ik zit er ook niet echt op te wachten.. Al zal ik het wel fijn vinden om iemand te hebben die ik wanneer ik ok wil langs kan komen voor ene knuf of zo ;d.
    Bovendien ben ik ook al niet zo'n geweldig iemand in introducties en mensen ontmoeten. Ik laat het wel op mij afkomen (:

    Kennis vind ik ook niet belangrijk, maar sommige mensen kunnen dat wel belangrijk vinden.. Slimme mensen hebben meestal ook nog eens een ander soort humor met moeilijke woorden.. Ik ken bijna geen moeilijke woorden xd. Al ken ik wel efficiënt. Maar weet ik niet het makkelijkere woord daarvan.. Nuttig ofzo? Ik weet wanneer ik het moet gebruiken maar dat is ook alles..

    Oeh ben benieuwd ;D. Ik vertel je wel alvast dat ik Aoyagii ben ;d.
    Heel origineel komt vooral niet van Loveless en er zit vooral geen i te veel.. Dat was een gevolg van Osu aanmaken en mijn Tumblr pagina aanpassen..

    Snoepjes heb ik altijd al gehad ;D. Syll houd van zoete dingen ;d. Vooral Winegum en en Tropical Sweet van Napoleon, daar zit een gele in en die proeft naar mijn jeugd.. ik kreeg echt een jeugd smaak in mijn mond en dacht gelijk aan pokemon met jigglypuff en zo.. Maar ik kan mij niet herinneren welk snoepje dat vroege heeft..

    Mja slaap lekker! Ik moet zo ook maar eventjes gaan.. Morgen eventjes school stage shit doen.. Noodles halen ;D.. Wel 1 waar ik alleen water bij moet doen want Syll is op vrijdag ook al stiekem lui..

    Slaap lekker Kevin!


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Pff ideale types... Yato is echt mijn ideale vriend, maar ook hij is fictief. (cat) Maar ik ben echt veel te kieskeurig als het om jongens gaat, ik heb echt te veel eisen. :'D Een Yato type zou echt perfect zijn; hij is grappig, lief, eerlijk, sterk, maar toch een beetje schattig achtig clumsy en ook nog ietwat mysterieus. Daarnaast heb ik nog duizend eisen, zoals een goede muzieksmaak en nog meer blablabla, waaraan iemand nooooooit allemaal zou kunnen voldoen, dus ik zal het ook maar niet allemaal opnoemen. (cat)


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Haha xd. Ik weet gewoon dat dat nooit zal lukken dus ik geef het al op en hou het bij de eisen die ik net opnoemde ;d.
    Mja dan krijg jij Yato en ik Nai.. en dan gaan we gezellig bij elkaar op bezoek. Vind je dat een goed idee?


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Nai schreef:
    Haha xd. Ik weet gewoon dat dat nooit zal lukken dus ik geef het al op en hou het bij de eisen die ik net opnoemde ;d.
    Mja dan krijg jij Yato en ik Nai.. en dan gaan we gezellig bij elkaar op bezoek. Vind je dat een goed idee?


    Maar ik moet Yato delen met Myrthe. :'D
    Twee Yato's? Anders wil ik Touji ook wel, da's mijn tweede keus. :Y)


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Twee Yato's is goed.. Touji is ook goed.. Kies maar ;D.
    Ik heb wel een kloonmachine in mijn broekzak.
    -zet neer-

    gebruik maar ;D Dan ga ik slapen.
    Slaap lekker mensjes ;d.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Oeps! Ik geloof dit ik jullie een beetje heb verwaarloosd voor mijn crush. :'D




    >favorite gif ever<


    Thou shallt not stir one foot to seek a foe.

    Nai schreef:
    Twee Yato's is goed.. Touji is ook goed.. Kies maar ;D.
    Ik heb wel een kloonmachine in mijn broekzak.
    -zet neer-

    gebruik maar ;D Dan ga ik slapen.
    Slaap lekker mensjes ;d.


    Nou, doe me in dat geval die kloonmachine maar. :Y)


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    @Dirkje, dat mag ;D.

    @Suus, Ik moet gelijk hier aan denken;


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Hylophagous schreef:
    Oeps! Ik geloof dit ik jullie een beetje heb verwaarloosd voor mijn crush. :'D




    >favorite gif ever<

    Another en Gosick toch ??


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    @Syll yay! Stuur je 'm even op? ;D


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    @Dirkje, ja hoor xd. Hoeveel postzegels zou ik daarvoor nodig hebben..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Nagi no asukara ep 22. Het begint nu wel erg dramatische te worden.

    Hikari en Miuna vinden uroko-Sama en ze ondekken waarom Manaka alles is vergeten en dat ze geen liefde meer voor iemand kan voelen vanwege dat haar emotie zijn veranderd enzo en ze haar Ena heeft verloren.In strijd met de zeegod. Ik vraag me af of ze hier nog iets aan kunnen doen.
    Ben benieuwd naar de volgende aflevering helaas moet ik weer weekje wachten.


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Nai schreef:
    @Dirkje, ja hoor xd. Hoeveel postzegels zou ik daarvoor nodig hebben..


    Ehm, dat is een goede... Heb je niet toevallig een teleporteermachine in je andere broekzak zitten? ;D


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    @Shirley;

    Manaka kan geen liefde meer voelen? Kwamen ze daar vandaag achter? Vorige week hoorde ik er namelijk amper iets over ;o.. Of helemaal niets kan ook nog.. Net zoals dat vergeten.. Volgens mij herinnerde ze zich alles prima voor de Ofuniki (volgens mij schreef ik dat verkeerd)
    Mja zo te horen gebeurd er aardig wat in de episode van deze week ;o..


    @Dirkje, hmm.. Ik weet het niet ;o.. Ik zal even in mijn andere broekzak zoeken.. Of hij zit in mijn andere broek.. Die thuis ligt.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you