• New Topic! Alweer bij 12! ^^

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.

    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".

    Bron





    Join us! ;D
    - Parachutes (Dirkje) - 17 - MAL - Hummingbird
    - Ruuji (Kevin) - 20 - MAL
    - Nai (Syll) - 19 - MAL - Hummingbird
    - Mimble (Myrthe) - 16 - MAL
    - Rivaille (Sem) - 18
    - Gomenasai (Minke) - 15 - MAL
    - Midori (Maria) - 19
    - Zaiphon (Maxime) - 14 MAL
    - LyraPhoenix (Lyra) - 18
    - crywithout (Allen) - 17
    - Mayfly (Lilian) - 17 - MAL
    - Yayde (Marijke) - 18 - animeplanet
    - Miuna (Shirley) - 19 - MAL
    - Nekodesu (Chantal) - 18 - MAL
    - Inheritance (Michelle) - 13
    - bkx98 (Benthe) - 15 - MAL
    - Hylophagous (Reina) - 16 - MAL
    -xHappinessx (Suus) - 16

    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Shion/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!





    De animes:
    1. Nagi no Asukara
    2. Noragami
    3. Inari, Konkon, Koi Iroha

    [ bericht aangepast op 7 maart 2014 - 18:29 ]


    "Wheeeeze" ~ Mizuki, Kamisama Hajimemashita.

    Yoite schreef:
    Ima wa = nu
    gogo = avond (p.m.)
    hachi = acht
    ji = uur
    go juu go = 55
    fun = minuten
    desu = zijn/is

    ^^

    Wat.. Oh jaaa Juu is 10.. Kjuu is 9.. Ah nou klinkt het al een stuk logischer ;D. Nu ochtend weten en we weten hoe we over de hele dag kunnen vertellen hoe laat het is!
    Niet dat we er veel aan hebben, maar het is leuk xd. Ok jij heb er volgend jaar wel veel aan ;d.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Ja, dat van wa is inderdaad zo, maar er is niet echt een vertaling voor, dus ik hield hem maar even bij ima. (;


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Nai schreef:
    (...)
    Wat.. Oh jaaa Juu is 10.. Kjuu is 9.. Ah nou klinkt het al een stuk logischer ;D. Nu ochtend weten en we weten hoe we over de hele dag kunnen vertellen hoe laat het is!
    Niet dat we er veel aan hebben, maar het is leuk xd. Ok jij heb er volgend jaar wel veel aan ;d.


    Jep. :3
    A.m./bepaling van ochtend is gozen. ^^
    Het is de bedoeling dat ik er iets aan ga hebben ja, maar nu gaat het echt heel hakkelend als ik het moet zeggen. XD Echt zo van:
    Ima wa... Juu ji... Ehm.... Ehm... Ni juu go fun desu. ;]
    Vooral die minuten zijn rot. Als het iets van minuten in tientallen is krijg je namelijk pun ipv fun...
    Dus: ima wa juu ji ni juupun desu. ><


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Yoite schreef:
    Ja, dat van wa is inderdaad zo, maar er is niet echt een vertaling voor, dus ik hield hem maar even bij ima. (;


    Aahh okeey xd
    Want ik was daardoor even in de war xd
    Mijn japanse taalkennis gaat niet erg ver, maar dat weet ik net weer wel.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Yoite schreef:
    (...)

    Jep. :3
    A.m./bepaling van ochtend is gozen. ^^
    Het is de bedoeling dat ik er iets aan ga hebben ja, maar nu gaat het echt heel hakkelend als ik het moet zeggen. XD Echt zo van:
    Ima wa... Juu ji... Ehm.... Ehm... Ni juu go fun desu. ;]
    Vooral die minuten zijn rot. Als het iets van minuten in tientallen is krijg je namelijk pun ipv fun...
    Dus: ima wa juu ji ni juupun desu. ><


    Je vergat gogo erin te gooien ;o Maar nu vertelde je dat het 20 over 10 was toch?


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    @Syll verdorie. (cat) Ik moet toch nog even oefenen. (':
    En ja, eerst zei ik 25 over en toen 20 over om dat van fun/pun aan te geven ;p. 30 over is het makkelijkste trouwens;
    Ima wa gogo juu ichi ji han desu. Dus han is gewoon half. ;d
    Maar ik zal maar eens mijn mond houden met m'n taal gezeur. ><
    Ik ging wel echt dood toen we vandaag een dialoog hadden en één rol was 'onna no hito'. Japanners zeggen dus doodleuk 'dat vrouwmens' of zoiets. :'D (onna is vrouw, no geeft bezit aan en hito is mens xd).


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    @Dirkje, ghehe je hoeft niet te stoppen hoor ;d. Ik vind het wel interessant. Hito! Dat zeiden bij Stella blablabla als ze geraakt waren ;d.
    Mja ik ga slapen ;d byebye


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Stella blabla... Wat is dat? ><
    En welterusten. ;D ... En goedemorgen! :Y)


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Yoite schreef:
    Ima wa = nu
    gogo = avond (p.m.)
    hachi = acht
    ji = uur
    go juu go = 55
    fun = minuten
    desu = zijn/is

    ^^

    De meeste kende ik al (: Ga je een van deze als naam nemen op quizlet ??


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Ik wil ook al een tijdje een nieuwe quizeltnaam dit is mijn Lijstje :
    Haru = Lente (Deze was al in gebruik :()
    Natsu = Zomer
    Watashi = Ik
    Ame = Regen
    Usagi = Konijn
    Okami = Wolf
    ichigo= Aardbei
    Hana=Bloem
    Hinoko= Paddestoel
    Hime= Prinses
    Kokoro= Hart

    Maar weet niet welke ik moet kiezen nu Haru in gebruik is en die wilde ik eigenlijk pakken.


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Is Natsu nog niet in gebruik?! D: Dat is de main character van Fairy Tail dus dat kan ik bijna niet geloven. D:


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Yoite schreef:
    Is Natsu nog niet in gebruik?! D: Dat is de main character van Fairy Tail dus dat kan ik bijna niet geloven. D:

    Ze zijn bijna allemaal ingebruik. Ik denk dat ik het toch maar even bij mijn Oude naam hou.

    [ bericht aangepast op 5 maart 2014 - 17:08 ]


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Urgh usernames. Ik kijk er altijd naar vooruit om ze te veranderen maar weet dat in het heetst van het moment niet waar ik het in zou moeten veranderen....
    Misschien moet ik een lijstje maken.... TvT

    Erhmm..... (Die met een blaaah zijn niet meer vrij)

    -Kurama (crush, yay vrij)
    -Mizuki (crush, verdorie...)
    -Fuuto (crush, yay vrij)
    -Suede (achternaam Gauche)
    -Shizuo (crush, urgh)
    -Nanami (awesome character, D,: )
    -Miharu (klinkt leuk)

    Nahwwww D,:
    Dan word het Kurama, Fuuto of Suede... Over erhm 15-20 dagen, Cx


    "Wheeeeze" ~ Mizuki, Kamisama Hajimemashita.

    Tokyo Ravens Episode 21

    *facepalm* Should have known dat dat ritueel aan het begin van de anime er weer terug in zou komen.
    Omg alles komt nu bij elkaar. *happy bouncing around*
    Kan niet wachten tot volgende week!

    Ook miste ik Kon deze episode... come back Kon...


    "Wheeeeze" ~ Mizuki, Kamisama Hajimemashita.

    @Dirkje, Stella Jogakuin Koutou-ka C³-bu. Heb gewoon de anime op moeten zoeken want ik kan dat ding niet onthouden xd.

    @Shirley, haha denk niet dat Dirkje 1 van die als namen geen doen xd. Ze vertaalde haar zin van zo net van het Japans in het Nederlands ;d.

    @Myrthe, Ghehe dat Shizuo bezet was kon ik je wel vertellen ;d. Die wilde ik een tijdje geleden ook ;d.
    Miharu was geloof ik nog niet bezet.. Dat was namelijk een optie bij mij.. Ik persoonlijk zou Suede niet doen.. Klinkt als een stofje xd.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you