• New Topic! Alweer bij 12! ^^

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.

    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".

    Bron





    Join us! ;D
    - Parachutes (Dirkje) - 17 - MAL - Hummingbird
    - Ruuji (Kevin) - 20 - MAL
    - Nai (Syll) - 19 - MAL - Hummingbird
    - Mimble (Myrthe) - 16 - MAL
    - Rivaille (Sem) - 18
    - Gomenasai (Minke) - 15 - MAL
    - Midori (Maria) - 19
    - Zaiphon (Maxime) - 14 MAL
    - LyraPhoenix (Lyra) - 18
    - crywithout (Allen) - 17
    - Mayfly (Lilian) - 17 - MAL
    - Yayde (Marijke) - 18 - animeplanet
    - Miuna (Shirley) - 19 - MAL
    - Nekodesu (Chantal) - 18 - MAL
    - Inheritance (Michelle) - 13
    - bkx98 (Benthe) - 15 - MAL
    - Hylophagous (Reina) - 16 - MAL
    -xHappinessx (Suus) - 16

    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Shion/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!





    De animes:
    1. Nagi no Asukara
    2. Noragami
    3. Inari, Konkon, Koi Iroha

    [ bericht aangepast op 7 maart 2014 - 18:29 ]


    "Wheeeeze" ~ Mizuki, Kamisama Hajimemashita.

    No.6 ep 5,6,7 gekeken. Ik vind het echt een goeie serie maar helaas wel mijn internet verbinding niet zo goed mee werken.
    Ik heb mijn naam veranderd in Miuna een van mijn favoriete Character uit Nagi No Asukara (: Jeej (:
    @Myrthe Ik denk dat Miharu een leuke naam is (: Jammer dat de meeste van je lijsje al in gebruikt zijn. Wil je mijn naam Wijzigen in de begin post ??

    [ bericht aangepast op 5 maart 2014 - 20:17 ]


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    @Shirley, je naam is Miuna O_O!!!! Awesome ;o. Hikari is mijn favoriet ervan ;o.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Hehe ik had vandaag weer cursus en het was zo leuk. Om de vijf minuten moest iemand de docent onderbreken en aan iemand anders vragen hoe laat het was om dat klokkijken erin te stampen. :'D
    En er kwam een mevrouwtje observeren om te kijken hoe wij het deden enzo en toen moesten er allemaal, toen zij binnenkwam, net als in Japan opstaan en 'Hajimemashite!' tegelijk zeggen en toen één voor één voorstellen en buigen en weer zitten haha. :'D

    En nee, dat waren inderdaad geen potentiële usernames, haha. Dat zijn deze namelijk:
    - Yato
    - Shimizu
    - Shinki
    Kan nog steeds niet kiezen. D: Misschien dat ik wel gewoon Parachutes terugneem. :/


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Nai schreef:
    @Shirley, je naam is Miuna O_O!!!! Awesome ;o. Hikari is mijn favoriet ervan ;o.

    Oh ik vind Hikari ook Awesome (: Miuna blijft mijn favoriet (H)
    Een paar Kawaii Miuna gif:





    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Dan plaats ik Fabulous Hikari!


    Fabulous, ne? ;D


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Yoite schreef:
    Hehe ik had vandaag weer cursus en het was zo leuk. Om de vijf minuten moest iemand de docent onderbreken en aan iemand anders vragen hoe laat het was om dat klokkijken erin te stampen. :'D
    En er kwam een mevrouwtje observeren om te kijken hoe wij het deden enzo en toen moesten er allemaal, toen zij binnenkwam, net als in Japan opstaan en 'Hajimemashite!' tegelijk zeggen en toen één voor één voorstellen en buigen en weer zitten haha. :'D

    En nee, dat waren inderdaad geen potentiële usernames, haha. Dat zijn deze namelijk:
    - Yato
    - Shimizu
    - Shinki
    Kan nog steeds niet kiezen. D: Misschien dat ik wel gewoon Parachutes terugneem. :/


    Persoonlijk vind ik Yato wel de leukste van de lijstje, hoewel Shimizu een goede klank heeft vind ik. :)


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Nai schreef:
    Dan plaats ik Fabulous Hikari!


    Fabulous, ne? ;D

    (H)


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Ik neem even een kleine stopje bij alle animes die ik nu volg ;o..
    Op de 1 of ander manier heb ik er voorzorgt dat ik een stuk of 5 aan het herkijken ben.. Ik ga die denk ik maar eerst afkijken en dan weer verder kijken met de animes die bezig zijn..
    Sommige dingen kijk ik wel wekelijks.. Zoals Nagi no Asukara, Kuroko no Basket en Noragami.. en misschien Tokyo Ravens & Z/X Ignition & Mahou Sensou..
    Ok dat is alsnog de helft van wat ik kijk.. 5 kijk ik dus even niet ofzo.. Pupa kijk ik nog wel even denk die wel.. Dat schijt ding is zo kort.. maar 4 minuten o-o..
    De dingen die ik aan het herkijken ben zijn;
    07-Ghost 18/25
    Guilty Crown 2/22
    No,6 5/11
    Karneval 11/13
    Nabari no Ou. 13/26
    en eigenlijk Sword Art Online, maar die heb ik niet in de lijst bij gehouden.. Was in de zomer vakantie denk ik? of Kerst vakantie.. Toen heb ik de helft bekeken xd.

    Ik vond dit eventjes nodig om te vertellen.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    And I'm back to Parachutes. :'D
    Allemaal zeuren over een nieuwe, ga ik toch weer terug naar mijn oude... Ik heb teveel last van heimwee. xd


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Nai schreef:
    Ik neem even een kleine stopje bij alle animes die ik nu volg ;o..
    Op de 1 of ander manier heb ik er voorzorgt dat ik een stuk of 5 aan het herkijken ben.. Ik ga die denk ik maar eerst afkijken en dan weer verder kijken met de animes die bezig zijn..
    Sommige dingen kijk ik wel wekelijks.. Zoals Nagi no Asukara, Kuroko no Basket en Noragami.. en misschien Tokyo Ravens & Z/X Ignition & Mahou Sensou..
    Ok dat is alsnog de helft van wat ik kijk.. 5 kijk ik dus even niet ofzo.. Pupa kijk ik nog wel even denk die wel.. Dat schijt ding is zo kort.. maar 4 minuten o-o..
    De dingen die ik aan het herkijken ben zijn;
    07-Ghost 18/25
    Guilty Crown 2/22
    No,6 5/11
    Karneval 11/13
    Nabari no Ou. 13/26
    en eigenlijk Sword Art Online, maar die heb ik niet in de lijst bij gehouden.. Was in de zomer vakantie denk ik? of Kerst vakantie.. Toen heb ik de helft bekeken xd.

    Ik vond dit eventjes nodig om te vertellen.


    Guilty Crown zou ik alleen al voor de soundtrack en de graphics terugkijken xd
    Zo'n mooie anime is dat zeg :O Het is alleen jammer dat het plot en de personages in vergelijking wat tegenvallen, want als dat net zo zou zijn als de soundtrack & graphics dan zou dat echt een awesome anime zijn zeg! :) Eigenlijk zou Guilty Crown de personages en het plot moeten hebben van Code Geass, dan zou het echt perfect zijn :)


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    @Dirkje, haha ooit neem ik ook wel eens een oude terug ;d. This meer van dat ik dat niet doe omdat ik hou van nieuwe dingen ;d.

    @Kevin, ik wil stiekem telkens Lelouch neer zetten ;d. Ik begon trouwens ook eerst met terug kijken vanwege de muziek en Inori.. Vind haar zo cute ;o.. Een soort Nai maar dan wat meer badass.
    Ik hoor nu ook Shion en Yukine heel erg in Shu.. Plus ik merk dat Shu's schreeuw als hij gaat slaan enzo meer een schreeuw is van; AAHH FCK.. Ipv van; ARGGHH ik ga je slaan blablabla. Plot en zo van Code Geass ken ik niet ;d. Kan je het een beetje vertellen in grote lijnen?
    Over het einde ben ik alleen wel beetje teleugesteld in.

    Inori weg en hij blind.
    Is wel een keer iets anders maar dat blind is zo vaag. Ik snapte in het begin niet waarom hij blind werd.. Nu nog niet helemaal dus ik hoop dat ik het nu wel snap. Plus ik kwam er nu ook pas achter dat dat buisje er voor zorgde dat hij die kracht kreeg.. Vorige keer was dat echt niet tot mij doorgedrongen.
    Bovendien was hij naar mijn mening veel te vrolijk aan het eind.
    Kom op het meisje van je dromen is weg jij bent blind.. Ga niet doen alsof je vrolijk bent ;o.. Ok je leven gaat ook verder maar.. Nee.. Ik vond het een beetje raar lopen aan het eind.
    Kan goed zijn dat jij er anders over denkt en ik wil hier liever geen discussie uit laten leiden of hoe je dat ook noemt ;d.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Nai schreef:
    @Dirkje, haha ooit neem ik ook wel eens een oude terug ;d. This meer van dat ik dat niet doe omdat ik hou van nieuwe dingen ;d.

    @Kevin, ik wil stiekem telkens Lelouch neer zetten ;d. Ik begon trouwens ook eerst met terug kijken vanwege de muziek en Inori.. Vind haar zo cute ;o.. Een soort Nai maar dan wat meer badass.
    Ik hoor nu ook Shion en Yukine heel erg in Shu.. Plus ik merk dat Shu's schreeuw als hij gaat slaan enzo meer een schreeuw is van; AAHH FCK.. Ipv van; ARGGHH ik ga je slaan blablabla. Plot en zo van Code Geass ken ik niet ;d. Kan je het een beetje vertellen in grote lijnen?
    Over het einde ben ik alleen wel beetje teleugesteld in.
    Inori weg en hij blind.
    Is wel een keer iets anders maar dat blind is zo vaag. Ik snapte in het begin niet waarom hij blind werd.. Nu nog niet helemaal dus ik hoop dat ik het nu wel snap. Plus ik kwam er nu ook pas achter dat dat buisje er voor zorgde dat hij die kracht kreeg.. Vorige keer was dat echt niet tot mij doorgedrongen.
    Bovendien was hij naar mijn mening veel te vrolijk aan het eind.
    Kom op het meisje van je dromen is weg jij bent blind.. Ga niet doen alsof je vrolijk bent ;o.. Ok je leven gaat ook verder maar.. Nee.. Ik vond het een beetje raar lopen aan het eind.
    Kan goed zijn dat jij er anders over denkt en ik wil hier liever geen discussie uit laten leiden of hoe je dat ook noemt ;d.


    Laat ik alles maar in een spoiler neerzetten, want ik ga spoilen alleen weet ik neit waar precies xd

    Inori is idd zo cute! Maar daarom ergerde ik me er ook een beetje aan dat die relatie tussen haar en Shu wat snel en naar mijn mening geforceerd ging. Eerst moesten ze doen alsof zoiets en daarna plotseling hadden ze wel weer iets echts xd En die Gai xd Die blijft maar terugkeren, dan denk je dat die dood is, maar nee hoor, meneer Gai komt weer terug. Ik ben trouwens niet zo bekend met Nai, maar aan jouw plaatje kan ik een beetje zien wie het is xd

    Tja, ik vind Shu soms ook wel een beetje een aansteller vooral aan het begin, maar aan het eind dan wordt zijn arm eraf geschoten en houdt hij zich nog behoorlijk goed in xd Dus ja, het is niet mijn favo personage, maar wel leuk geschreven. Trouwens dat van dat blind is mij ook nog niet helemaal duidelijk hoe dat nou eigenlijk werkt. Ik snap wel dat de schrijvers willen laten zien dat Shu er niet geweldig van af is gekomen en dat hij altijd met een soort beperking moet leven, maar ik vind zijn verloren arm al vrij ernstig genoeg xd Ook vond ik namaten je wat meer naar het eind gaat het iets te veel over de top, maar ja, ik heb Haruhi gezien, dus ik mag niet klagen xd Want dat is pas echt over de top.

    Jaa, hijs idd ook veel te vrolijk op het eind, dat dacht ik ook al. Je mag best een positieve insteek geven aan je verhaal als schrijver, maar doe het an realistisch xd Ja, het eind was niet geweldig, maar ik vind in ieder geval wat ik ervan gehoor dat de serie mij wel erg mee viel.

    Trouwens Code Geass heeft veel weg van het boek van Shakepear genaamd Macbeth. Ik weet niet of je dat kent? Het is zeg maar dat in een poging om het kwaad de bestrijden, hij zelf het kwaad wordt en ze spelen heel goed met de vraag wie nou de good guys zjn en wie de bad guys. Dat is heel grof weg het plot van code geass, hoewel het nog veel meer goede punten heeft. Echt een aanrader. Alleen naar mijn mening te veel reuze robot's, maar zonder die reuze robot's zou het echt een top anime zijn :)


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    @Kevin, zal ik ook maar even alles in spoilers zetten? Anders zien mensen random stukjes van mij en denken ze dat jouw spoiler veilig is en blablabla..

    Ik weet zo gauw eventjes niet meer hoe vaak Gai 'dood' ging en weer ervoor kwam.. Zelfde met die relatie van Inori en Shu. Ben denk ik beetje d ehelft vergeten ;d.
    Nai is meer een cute iemand die geen reet kan qua vechten.. Hij rent naar je toe en duwt je om ver ;D.

    Vond wel grappig ergens mijn zijn hidden power eigenlijk dus een arm is met dat kracht.. But still als hidden power een arm.. Iedereen heeft wapenshit en hij een arm.. xd.
    Maar hij word gelukkig wel badass ;d. Net zoals Hibiki in Devil Survivor die word ook wel badass ;d.
    Dat kind van Mirai Nikki niet.. Die jankt alleen maar en wilt liever wegkruipen in een hoekje.

    Shakespeare nooit gelezen ;$ Wil ik wel eens gaan doen ;d. Wil Macbeth wel eens gaan lezen ;d.
    Beetje een mindfck idee als ik het zo hoor.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Nai schreef:
    @Kevin, zal ik ook maar even alles in spoilers zetten? Anders zien mensen random stukjes van mij en denken ze dat jouw spoiler veilig is en blablabla..
    Ik weet zo gauw eventjes niet meer hoe vaak Gai 'dood' ging en weer ervoor kwam.. Zelfde met die relatie van Inori en Shu. Ben denk ik beetje d ehelft vergeten ;d.
    Nai is meer een cute iemand die geen reet kan qua vechten.. Hij rent naar je toe en duwt je om ver ;D.

    Vond wel grappig ergens mijn zijn hidden power eigenlijk dus een arm is met dat kracht.. But still als hidden power een arm.. Iedereen heeft wapenshit en hij een arm.. xd.
    Maar hij word gelukkig wel badass ;d. Net zoals Hibiki in Devil Survivor die word ook wel badass ;d.
    Dat kind van Mirai Nikki niet.. Die jankt alleen maar en wilt liever wegkruipen in een hoekje.

    Shakespeare nooit gelezen ;$ Wil ik wel eens gaan doen ;d. Wil Macbeth wel eens gaan lezen ;d.
    Beetje een mindfck idee als ik het zo hoor.


    Mijn spoilers zijn nooit veilig :P

    Nou ja, ik stoor me er gewoon aan dat als mensen dood zijn later niet echt dood blijken te zijn. Ik haat dat net blijven leven plan zo erg, omdat het al zo vaak gedaan is. Alleen als je dit heel goed kan, dan kun je dit doen, maar niet op deze manier. Het wordt dan gewoon cliché naar mijn mening. Die relatie met Inori en Shu vond ik gewoon iets te verwarrend en te geforceerd. Ik ben daar gewoon niet de grootste fan van.

    Ah Nai lijkt me wel een grappige gozer dan xd Tenminste niet cliché, omdat iedereen altijd jongens met sterk associëren, dan vind ik het wel leuk, als die associatie wordt verbroken xd

    Ja, het is wel leuk en zo, maar ja, ik vond het ook weer net iets te toevallig dat hij net weer een arm heeft en zo xd Echt, qua clichés heeft deze serie zoveel open deuren ingetrapt en vind ik het gewoon jammer dat het plot matig is invergelijking met de technische kant van de serie. Want kijk die eerste episode eens, dat is gewoon kunst. Hij wordt idd wel badass en dat kan ik wel weer waarderen :'D dat hij niet zo softe sukkel blijft xd

    Shakespear is wel mooi, maar hij heeft wel een geheel eigen stijl, maar ook een wat poëtische stijl van schrijven. Echt, de moeite waard om ooit eens te lezen :) Macbeth is echt een goed boek van hem, net als Hamlet, Romeo & Julliet en zo heeft hij er nog wel wat. Alleen je moet wel in je achterhoofd houden dat hij eigenlijk een meer toneelschrijver was.

    Jaa, code geass is best mind fucked, vooral op het eind, dan is het plottwist naar plottwist steeds xd


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    @Kevin,

    Hmm, ik stoor me wel minder snel aan dingen dan jij merk ik xd.
    Al erger ik mij soms wel aan anime dan heb ik al een hele tijd in mijn hoofd van; Dit moet je doen! en dat! Aah toe nou! en dan doen ze het pas aan een heel stuk later.. Dat was met de laatste Noragami. Kon me zelf wel voor mijn hoofd slaan xd.

    Nai is inderdaad grappig! Hij is cute en gewoon mijn held aan het worden ;D. Ik hou van schattige jongetjes die geen fck kunnen.. Nja ok dat is niet waar.. Sommige zijn wel echt schijt irritant waarvan ik denk; Dude..
    Nai probeert het ;D. Dus hij mag in feiten geen fck kunnen. Ok ik hou op over Nai. Volgende keer praat ik wel over iemand anders ;d.

    OH, die wilde ik als eerst lezen! Hamlet! Eerst Hamlet, dan pas Macbeth ;d.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you