• New Topic! Alweer bij 12! ^^

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.

    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".

    Bron





    Join us! ;D
    - Parachutes (Dirkje) - 17 - MAL - Hummingbird
    - Ruuji (Kevin) - 20 - MAL
    - Nai (Syll) - 19 - MAL - Hummingbird
    - Mimble (Myrthe) - 16 - MAL
    - Rivaille (Sem) - 18
    - Gomenasai (Minke) - 15 - MAL
    - Midori (Maria) - 19
    - Zaiphon (Maxime) - 14 MAL
    - LyraPhoenix (Lyra) - 18
    - crywithout (Allen) - 17
    - Mayfly (Lilian) - 17 - MAL
    - Yayde (Marijke) - 18 - animeplanet
    - Miuna (Shirley) - 19 - MAL
    - Nekodesu (Chantal) - 18 - MAL
    - Inheritance (Michelle) - 13
    - bkx98 (Benthe) - 15 - MAL
    - Hylophagous (Reina) - 16 - MAL
    -xHappinessx (Suus) - 16

    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Shion/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!





    De animes:
    1. Nagi no Asukara
    2. Noragami
    3. Inari, Konkon, Koi Iroha

    [ bericht aangepast op 7 maart 2014 - 18:29 ]


    "Wheeeeze" ~ Mizuki, Kamisama Hajimemashita.

    Nai schreef:
    @Kevin,
    Hmm, ik stoor me wel minder snel aan dingen dan jij merk ik xd.
    Al erger ik mij soms wel aan anime dan heb ik al een hele tijd in mijn hoofd van; Dit moet je doen! en dat! Aah toe nou! en dan doen ze het pas aan een heel stuk later.. Dat was met de laatste Noragami. Kon me zelf wel voor mijn hoofd slaan xd.

    Nai is inderdaad grappig! Hij is cute en gewoon mijn held aan het worden ;D. Ik hou van schattige jongetjes die geen fck kunnen.. Nja ok dat is niet waar.. Sommige zijn wel echt schijt irritant waarvan ik denk; Dude..
    Nai probeert het ;D. Dus hij mag in feiten geen fck kunnen. Ok ik hou op over Nai. Volgende keer praat ik wel over iemand anders ;d.

    OH, die wilde ik als eerst lezen! Hamlet! Eerst Hamlet, dan pas Macbeth ;d.


    Ja, maar in dit soort dingen let ik best goed op en dan als je als schrijver fouten maakt, dan denk ik kom op xd Ik ben 20 jaar en zelfs ik had het beter gekund xd vooral bij Guilty Crown heb ik dat wel sterk, omdat het er zo mooi en geweldig uitziet. Dan vind ik het gewoon een verspilling. Maar ja, ik ben miss ook wel iets te kritisch xd

    Volgens mij, maar dat weet ik niet heel zeker, ben jij een klein beetje fan aan het worden van Nai. xd Haha, er zijn namelijk veel dingen die dat impliceren xd Maar ik vind het wel leuk als mensen zo enthousiast over een personage kunnen vertellen :)

    Jaa, Hamlet is erg goed! (en is de lion king volgens mij ook een beetje op gebaseerd, tenminste daar lijkt het vaak op).


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    @Kevin,



    Nee joh. Ik fan van Nai? Waar haal je dat toch vandaan! Ghehe this meestal even dat ik heel enthousiast vertel en dan weet ik wel wanneer ik moet stoppen ;d.
    Soms ga ik dan verder met een ander personage dat ik geweldig vind ;d. Zoals Hikari van Nagi no Asukara ;D. Elk anime die ik gezien heb heeft wel een personage waar ik zo enthousiast over kan worden ;d. Ik vind het ook altijd leuk als andere mensen over hun favorieten personage vertellen.
    Gewoon geweldig dat iemand dus gewoon een fictief iemand heeft bedacht waar mensen zo mee in kunnen leven en alles ;d.

    Zou mij niet verbazen als het zo was. Een jongen die de dood van zijn vader wilt wreken ;d. Komt wel aardig overheen met The Lion King vind ik ;d.
    Eens zien morgen of hij bij de bieb is ;d. Volgens de biebsite hebben ze de boek wel ;D. Alleen irritante is dat er geen plaatje bij staat -.- .. Bij andere boeken wel maar daar heeft niet alleen Shakespeare aangewerkt + die boek is niet hier dus moet ik weer wachten en blablabla..
    Raak soms zo in de war van die site -.- Zet een plaatje neer damnit D: anders is het niet Legit vind ik D:


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Nai schreef:
    @Kevin,


    Nee joh. Ik fan van Nai? Waar haal je dat toch vandaan! Ghehe this meestal even dat ik heel enthousiast vertel en dan weet ik wel wanneer ik moet stoppen ;d.
    Soms ga ik dan verder met een ander personage dat ik geweldig vind ;d. Zoals Hikari van Nagi no Asukara ;D. Elk anime die ik gezien heb heeft wel een personage waar ik zo enthousiast over kan worden ;d. Ik vind het ook altijd leuk als andere mensen over hun favorieten personage vertellen.
    Gewoon geweldig dat iemand dus gewoon een fictief iemand heeft bedacht waar mensen zo mee in kunnen leven en alles ;d.

    Zou mij niet verbazen als het zo was. Een jongen die de dood van zijn vader wilt wreken ;d. Komt wel aardig overheen met The Lion King vind ik ;d.
    Eens zien morgen of hij bij de bieb is ;d. Volgens de biebsite hebben ze de boek wel ;D. Alleen irritante is dat er geen plaatje bij staat -.- .. Bij andere boeken wel maar daar heeft niet alleen Shakespeare aangewerkt + die boek is niet hier dus moet ik weer wachten en blablabla..
    Raak soms zo in de war van die site -.- Zet een plaatje neer damnit D: anders is het niet Legit vind ik D:


    Aahhh okeey, ik heb bij elke serie ook wel iemand waar me oog steeds opvalt en die ik wel interessant vind. Maar ik heb ook wel een lijstje met favoriete personages. Momenteel is mijn top 10 zo: :P

    Okazaki Tomoya - Clannad
    Iwasawa Masami - Angel Beats!
    Aisaka Taiga - Toradora!
    Lamperouge Lelouch - Code Geass: Hangyaku no Lelouch
    Natsume Kyousuke - Little Busters!
    Uchiha Itachi - Naruto
    Hatake Kakashi - Naruto
    Osaki Nana - Nana
    Uchiha Obito - Naruto
    Yui - Angel Beats!

    Ja, maar drm vond ik Hamlet ook zo leuk om te lezen xd Is ook wat meer het origineel en ik herkende er veel in van de lion king, hoewel ik de lion king stiekem iets zieliger vond bij Simba en zijn vader :P

    Oeps spoiler vergeten, maar ja, hier is niet echt een spoiler voor nodig denk ik xd

    [ bericht aangepast op 6 maart 2014 - 20:48 ]


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    *springt random de conversatie in*

    Zoals ik al ooit eens zei ben ik echt een enorme fan van personages die een beetje flaws hebben en lekker imperfect zijn. ^^
    Ik heb een hele mooie 'endless favorite character list' hier op Q. staan als blogbericht, maar ik denk toch wel dat dit mijn all-time favorites zijn:
    - Lelouch / Code Geass
    - Masaomi Kida / Durarara
    - Aru Akise / Mirai Nikki
    - Yoite / Nabari no Ou
    - Raikou Shimizu / Nabari no Ou
    - Nezumi / No. 6
    - Yato / Noragami
    - Xerxes Break / Pandora Hearts
    - Echo/Noise / Pandora Hearts
    - Fai D. Flourite / Tsubasa Chronicles

    Wow, dat zijn er gewoon maar tien! ;o Ik ben trots op mezelf. :3 Wel opmerkelijk dat er maar één meisje tussen zit, maar oké.

    [ bericht aangepast op 6 maart 2014 - 21:02 ]


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Mensen gaan nu wel eens raar opkijken.. Overaal spoiers en BAM we hebben het over favorieten characters en Lion king ;D.. Ok en Hamlet.
    Mijn top 10 liedjes.. Als ik nu even gauw Characters opnoemen kom ik uit op.

    Nai (Karneval)
    Hikari (Nagi no Asukara)
    Grell (Kuroshitsuji)
    Yoite (Nabari no Ou)
    Shiina (Sakurasou blablabla)

    en dan gaat mijn hoofd eventjes verder met; Kaassoufle en pudding.. Want mijn hoofd is best random soms en mijn aandacht nogal gauw weg is
    Mja ehm

    Shion (No.6)
    Nezumi (No.6)

    Oh daardoor wilde ik eigenlijk beginnen met dingen van Shakespeare lezen ;d.
    Mja hierna raken mijn mensjes een beetje op die automatisch in mijn hoofd omhoog ploppen..

    Oh Yogi van Karneval komt er ook nog wel gauw omhoog ;d.
    Ik weet wel dat mijn lijstje nu aardig wat veranderd is denk ik dan mijn vorige lijstje van 10 die ik eens in een topic neerzette.. Ik kan het opzoeken maar ik heb geen flauw idee meer rond welk topic dat zou kunnen zijn..
    Inori mag stiekem ook wel in het lijstje. Zij is cute ;d. Hm stiekem mis ik er dan nog 1.. Nu zegt mijn hoofd Gumi.. Maar dat is een Vocaloid en er sprong net een liedje van haar aan xd. Maar zij zit wel in een manga ;o.. Weet even zo niet hoe de manga heet.. maar daar heet ze geloof ik ook Megumi ;d. Dus stiekem mag ze ook in het lijstje ;o.. Of gaat het nu puur om anime mensjes.. Denk het wel.. ik ga ooit wel eens een manga character list iets doen.. Hmm ja dat ga ik doen ;d.
    Sommige personages vind ik leuk maar die zitten alleen opgesloten in een manga ;d.
    Ik raatskalk nu een beetje.. Sorry ;$


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Oh en Gil natuulijk, van Pandora Hearts... Dat is elf. XD


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Hahhaaha xd En zo kom ik erachter dat er nog veel anime's zijn die ik moet zien xd
    Want ik ken maar slechts een heel beperkt aantal van jullie characters.
    Mij lijkt trouwens Karneval een erg leuke anime en die wil ik wel gaan zien xd
    maar ja, momenteel heb ik een tijdelijke stop en kijk ik zo af en toe nog een film, dat gaat nog wel.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Ja ga kijken! kijk kijk kijk! This zo leuk en fancy en shit O_O..
    De episodes vliegen voorbij ;D Er gebeurd namelijk best wel veel dingen in 1 episode kwam ik achter xd.
    Je krijgt van mij een knuffel als je hem kijkt ;d.

    @Dirkje, in mijn lijstje zitten ook niet zo veel meisjes in hoor ;d. Plus 1 ervan is een transgender..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Nai schreef:
    Ja ga kijken! kijk kijk kijk! This zo leuk en fancy en shit O_O..
    De episodes vliegen voorbij ;D Er gebeurd namelijk best wel veel dingen in 1 episode kwam ik achter xd.
    Je krijgt van mij een knuffel als je hem kijkt ;d.

    @Dirkje, in mijn lijstje zitten ook niet zo veel meisjes in hoor ;d. Plus 1 ervan is een transgender..


    Oeeehhh! Dan ben ik om xd hahaha xd
    Nee, ik heb amper tijd en moet ook nog schrijven.
    Hoewel, kan miss 1 epi per dag zien xd dat moet net kunnen


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Nai schreef:
    Ja ga kijken! kijk kijk kijk! This zo leuk en fancy en shit O_O..
    De episodes vliegen voorbij ;D Er gebeurd namelijk best wel veel dingen in 1 episode kwam ik achter xd.
    Je krijgt van mij een knuffel als je hem kijkt ;d.

    @Dirkje, in mijn lijstje zitten ook niet zo veel meisjes in hoor ;d. Plus 1 ervan is een transgender..


    En één hermafrodiet... ><


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Ik ben er achtergekomen wat voor vriend ik later wil..
    Hij moet lief zijn.. Hij moet houden van knuffelen.. Hij moet waarderen wat ik leuk vind -Leuke is als hij dat ook leuk vind-
    Maar het aller belangrijkste! Hij moet mijn haren willen borstelen.. Weet je hoe irritant ik dat vind te doen als ik net onder de douche vandaan kom..
    Ik heb daar nooit zin in.. Mijn armen zijn moe ik ben moe ben duf.. Moet eerst weer wakker worden en tegen de tijd dat ik dat ben is mijn haar droog en is het nog moeilijker xd..

    @Dirkje, oh ja dat ook nog. Heb nu bijna alle soorten in mijn lijstje.. Ik hou van aparte typjes. Eigenlik als ik naar mijn lijstje kijk hebben sommige aardig wat van elkaar weg..

    @Kevin, ik hoor het wel als je aan het kijken ben ;d. Ben benieuwd wat je ervan vind!


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Nai schreef:
    Ik ben er achtergekomen wat voor vriend ik later wil..
    Hij moet lief zijn.. Hij moet houden van knuffelen.. Hij moet waarderen wat ik leuk vind -Leuke is als hij dat ook leuk vind-
    Maar het aller belangrijkste! Hij moet mijn haren willen borstelen.. Weet je hoe irritant ik dat vind te doen als ik net onder de douche vandaan kom..
    Ik heb daar nooit zin in.. Mijn armen zijn moe ik ben moe ben duf.. Moet eerst weer wakker worden en tegen de tijd dat ik dat ben is mijn haar droog en is het nog moeilijker xd..

    @Dirkje, oh ja dat ook nog. Heb nu bijna alle soorten in mijn lijstje.. Ik hou van aparte typjes. Eigenlik als ik naar mijn lijstje kijk hebben sommige aardig wat van elkaar weg..

    @Kevin, ik hoor het wel als je aan het kijken ben ;d. Ben benieuwd wat je ervan vind!


    Is die Nai geen geschikte kandidaat op het feit na dat die fictief is? xd
    Ik weet niet of hij goed is in haren borstelen, maar volgens mij beheerst hij wel die andere eigenschappen.

    Ik zou het laten weten, maar ik kan daar nog best laks en sloom in zijn xd Vooral op vrijdag, want dan breekt het heilige moment genaamd weekend aan :O
    _O_


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    @Kevin, oh ja! Dat is hij inderdaad! Hij borstelt ook haren! Hij heeft de hulpjes konijntjes geborsteld en dat kon hij goed! Damnit maar hij is fictief D:
    Oh ik ken dat heilige moment.. Meestal kijk ik dan ook vrij weinig.. Tenzij ik mij verveel en geen zin heb in Osu en Tekenen..
    Al moet ik wel weer eens gaan tekenen.. Wilde Nai al een tijdje gaan tekenen maar dan ook met kleur.. Moet meer met kleur proberen te werken ;d.
    Zondag avond kijk ik wel altijd anime. Meestal probeer ik alle anime bij te kijken waar ik zin in heb ;d.
    Doordeweeks meestal anime die ik al eens gezien heb.. Dan kijk ik 2 ervan en dan is het van; Oh ik heb zin om die en die te kijken.. en dan kijk ik daar weer 2 van.. en zo kijk ik veel te veel.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Nai schreef:
    @Kevin, oh ja! Dat is hij inderdaad! Hij borstelt ook haren! Hij heeft de hulpjes konijntjes geborsteld en dat kon hij goed! Damnit maar hij is fictief D:
    Oh ik ken dat heilige moment.. Meestal kijk ik dan ook vrij weinig.. Tenzij ik mij verveel en geen zin heb in Osu en Tekenen..
    Al moet ik wel weer eens gaan tekenen.. Wilde Nai al een tijdje gaan tekenen maar dan ook met kleur.. Moet meer met kleur proberen te werken ;d.
    Zondag avond kijk ik wel altijd anime. Meestal probeer ik alle anime bij te kijken waar ik zin in heb ;d.
    Doordeweeks meestal anime die ik al eens gezien heb.. Dan kijk ik 2 ervan en dan is het van; Oh ik heb zin om die en die te kijken.. en dan kijk ik daar weer 2 van.. en zo kijk ik veel te veel.


    HAhaha, lijkt mij duidelijk.
    Gefeliciteerd Nai is jouw nieuwe man xd hahaha
    Maar op het feit na dat die fictief is, is hij wel perfect eigenlijk he.

    Jaaa! ga tekenen xd haha, maar speel jij ook Osu? :P
    Ik probeer het heel soms, maar ik suck er echt in.
    Maar ja, ik probeerde ook gelijk ichiban no takaramono op hoogste niveau, niet zo slim idee xd

    Ik volg momenteel alleen Naruto nog en zo af en toe een filmpje, maar daar komt het de laatste tijd ook niet echt van.
    Ik kijk soms wel even Clannad terug een aflevering, want dat blijft wel een favorietje van mij.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    @Kevin, Yeah ik heb een fictief man. Nu nog een echte man xd. Voor mij is hij perfect ;d. Weet niet of hij voor andere perfect is.. Hij weet best weinig, maar is wel graag nieuwsgierig naar dingen ;d.

    Haha ik zal morgen proberen om te tekenen ;d. En jup ik speel Osu. Sinds zomervakantie dus al best wel een tijdje xd. Ik heb hier toen ergens ook uitgelegd wat het was samen met nog iemand ;d.
    Maar je moet gewoon oefenen. Ik faalde er eerst ook enorm in.. ik kreeg telkens C's en D's op normal en easy.. Maar nu kan ik al heel veel insane dingen ;d.
    Mag ik weten wie je bent op Osu? ;d.

    Aahh ok ;d. Leuk hea om favorieten dingen terug te kijken ;o.
    Ook met snoepjes ;o.. Ik had laatst een snoepje en ik proefde en ik was gelijk van; Ik heb mijn jeugd in mijn mond o-o..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you