• New Topic! Alweer bij 12! ^^

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.

    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".

    Bron





    Join us! ;D
    - Parachutes (Dirkje) - 17 - MAL - Hummingbird
    - Ruuji (Kevin) - 20 - MAL
    - Nai (Syll) - 19 - MAL - Hummingbird
    - Mimble (Myrthe) - 16 - MAL
    - Rivaille (Sem) - 18
    - Gomenasai (Minke) - 15 - MAL
    - Midori (Maria) - 19
    - Zaiphon (Maxime) - 14 MAL
    - LyraPhoenix (Lyra) - 18
    - crywithout (Allen) - 17
    - Mayfly (Lilian) - 17 - MAL
    - Yayde (Marijke) - 18 - animeplanet
    - Miuna (Shirley) - 19 - MAL
    - Nekodesu (Chantal) - 18 - MAL
    - Inheritance (Michelle) - 13
    - bkx98 (Benthe) - 15 - MAL
    - Hylophagous (Reina) - 16 - MAL
    -xHappinessx (Suus) - 16

    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Shion/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!





    De animes:
    1. Nagi no Asukara
    2. Noragami
    3. Inari, Konkon, Koi Iroha

    [ bericht aangepast op 7 maart 2014 - 18:29 ]


    "Wheeeeze" ~ Mizuki, Kamisama Hajimemashita.

    Shion schreef:
    (...)
    Ga eruit!

    @Yayde, ik denk dat ik de anime voorstellen even aan de andere overlaat anders krijg je een lijst van hier tot tokyo xd.
    Tenzij je verteld wat je leuk vind.. en je favoriete anime eventjes aan mij wilt vertellen ;D


    Haha, geef mij je lijst maar! Ik vind eigenlijk alles wel leuk, behalve ecchi/hentai/yuri (y'know what I mean), mecha en horror. Mijn favoriete genres zijn toch shounen, adventure, fantasy en mystery. Mijn favoriete anime zijn Fairy Tail, One Piece, Pandora Hearts, Ao no exorcist, Death note en Junjou Romantica. Pfieuw. (:


    | Reality is for people that lack imagination |

    Yayde schreef:
    (...)

    Haha, geef mij je lijst maar! Ik vind eigenlijk alles wel leuk, behalve ecchi/hentai/yuri (y'know what I mean), mecha en horror. Mijn favoriete genres zijn toch shounen, adventure, fantasy en mystery. Mijn favoriete anime zijn Fairy Tail, One Piece, Pandora Hearts, Ao no exorcist, Death note en Junjou Romantica. Pfieuw. (:

    Ok eens zien ;D. Nu heb ik alsnog je animeding erbij gehaald zodat ik niet dingen erbij pak die je al gezien heb of mee bezig bent..
    De genre's komen trouwens van MAL vandaan, heb ze er niet allemaal bij gezet tho..
    Ik heb ze op de volgorde gezet van hoeveel episodes het heeft en het aantal seasons.

    Switch / 2 / Action / Mystery / Police / 1 Season.
    UN-GO / 11 / Mystery / Supernatural / 1 Season.
    Kyoukai no Kanata / 12 / Fantasy / Slice of Life / Supernatural / 1 Season.
    - Al vat ik de Slice of Life niet.. In mijn dagelijk leven vecht ik niet met Youmu's...
    Karneval / 12 / Action / Mystery / Fantasy / Sci-Fi / Shoujo / 1 Season.
    Code:Breaker / 13 / Action / Comedy / Shounen / Super Power / 1 Season.
    Devil Survivor 2 The Animation / 13 / Demons / Supernatural / 1 Season.
    HAkkenden: Touhou Hakken Ibun / 13 / Action / Fantasy / Shoujo / Supernatural / 2 Seasons.
    Guilty Crown / 22 / Action / Drama / Sci-Fi / Super Power / 1 Season.
    Zetsuen no Tempest / 24 / Action / Mystery / Drama / Fantasy / Magic / Shounen / Psychological / 1 Season.

    Ok in dit lijstje staan animes waar de genre Horror bij staat of Thriller. Ook al zei je dat je er niet van hou (van horror) toch erbij gezet want ik vind ze wel leuk en ik moes dingen aanraden ;D.

    C: The Money of soul and Possibility Control / 11 / Action / Mystery / Super Power / Thriller / 1 Season.
    Zombie-Loan / 11 / Action / Horror / Shounen / Supernatural / 1 Season.
    Another / 12 / Mystery / Horror / School / Thriller / 1 Season.
    Deadman Wonderland / 12 / Action / Horror / Sci-Fi / 1 Season.
    Shinrei Tantei Takumo / 13 / Mystery / Horror / Shoujo / Supernatural / 1 Season.

    - -
    Nu wil ik een snoepje.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Yayde schreef:
    (...)

    Haha, geef mij je lijst maar! Ik vind eigenlijk alles wel leuk, behalve ecchi/hentai/yuri (y'know what I mean), mecha en horror. Mijn favoriete genres zijn toch shounen, adventure, fantasy en mystery. Mijn favoriete anime zijn Fairy Tail, One Piece, Pandora Hearts, Ao no exorcist, Death note en Junjou Romantica. Pfieuw. (:


    Wat is er mis met Yuri? :P Haha xd
    Tja,blijf toch een jongen en het lijkt wel of ik de enige jongen ben die hier soms wat actief is xd
    Is wel handig met claimen van personages, want ik heb nog niemand gezien die een vrouwelijk personage claimt volgens mij xd

    Trouwens eigenlijk moet je Naruto nog kijken dat zou mooi in het lijstje passen van Fairy tail, One Piece etc. of Bleach, maar ja, die zijn wel erg lang en dat was niet echt iets waar je om vroeg volgens mij xd Persoonlijk zit ik de laatste paar weken meer in de animefilm kant, dus ik weet niet of je daar iets aan hebt. MIss is 5 Centimeters per Second, Ookami Kodomo no Ame to Yuki of Spirited Away iets voor je? :) Zijn alle drie hele goede films.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Ryuuji schreef:
    (...)

    Wat is er mis met Yuri? :P Haha xd
    Tja,blijf toch een jongen en het lijkt wel of ik de enige jongen ben die hier soms wat actief is xd
    Is wel handig met claimen van personages, want ik heb nog niemand gezien die een vrouwelijk personage claimt volgens mij xd

    Trouwens eigenlijk moet je Naruto nog kijken dat zou mooi in het lijstje passen van Fairy tail, One Piece etc. of Bleach, maar ja, die zijn wel erg lang en dat was niet echt iets waar je om vroeg volgens mij xd Persoonlijk zit ik de laatste paar weken meer in de animefilm kant, dus ik weet niet of je daar iets aan hebt. MIss is 5 Centimeters per Second, Ookami Kodomo no Ame to Yuki of Spirited Away iets voor je? :) Zijn alle drie hele goede films.


    Er zijn zat awesome vrouwelijke personages die ik wel wil opsluiten ;D. Kan daar wel een lijstje van maken ;D. Ben alleen nu even te lui.. Zit pokemon te doen xd.

    [ bericht aangepast op 28 feb 2014 - 18:49 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    (...)

    Er zijn zat awesome vrouwelijke personages die ik wel wil opsluiten ;D. Kan daar wel een lijstje van maken ;D. Ben alleen nu even te lui.. Zit pokemon te doen xd.


    Aha xd balen, kan ik niet meer iedereen claimen xd
    Heb je al een awesome Butterfree? :P


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Ryuuji schreef:
    (...)

    Aha xd balen, kan ik niet meer iedereen claimen xd
    Heb je al een awesome Butterfree? :P

    Nee ;d Wel een Metapod en toen ben ik gekapt met die en hem in de pc gepropt ;D
    Ik heb wel een Dugtrio dat CUT kan ;D


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    (...)
    Nee ;d Wel een Metapod en toen ben ik gekapt met die en hem in de pc gepropt ;D
    Ik heb wel een Dugtrio dat CUT kan ;D


    Maar Butterfree is awesome! :P
    Ik had een butterfree die ongelofelijk overpowered was xd
    Die noemde ik ook Buddy, want mijn favo pokemons krijgen nicknames.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Ryuuji schreef:
    (...)

    Maar Butterfree is awesome! :P
    Ik had een butterfree die ongelofelijk overpowered was xd
    Die noemde ik ook Buddy, want mijn favo pokemons krijgen nicknames.

    Mweh ik geef ze nu gewoon allemaal namen ;D.. ik had eerst een Diglett en die noemde ik Armin.. Toen vond ik een Dugtrio die gelijk 10 lvls hoger was dan Diglett en hem noemde ik Armin 2nd


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    (...)
    Mweh ik geef ze nu gewoon allemaal namen ;D.. ik had eerst een Diglett en die noemde ik Armin.. Toen vond ik een Dugtrio die gelijk 10 lvls hoger was dan Diglett en hem noemde ik Armin 2nd


    Hahhaa, geweldig xd
    Maar ik heb altijd dat zelfgetrainde pokemons vaak veel sterker zijn dan pokemons van een hoger lvl die je vangt.
    Hoewel ik ooit wel tegen een veel te sterke Snorlax ooit aanliep :P Echt die versloeg al mijn pokemons steeds xd
    Ik heb hem uiteindelijk gevangen en hem Bob genoemd xd


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Ryuuji schreef:
    (...)

    Hahhaa, geweldig xd
    Maar ik heb altijd dat zelfgetrainde pokemons vaak veel sterker zijn dan pokemons van een hoger lvl die je vangt.
    Hoewel ik ooit wel tegen een veel te sterke Snorlax ooit aanliep :P Echt die versloeg al mijn pokemons steeds xd
    Ik heb hem uiteindelijk gevangen en hem Bob genoemd xd

    Haha yeah ik was te lui om Diglett verder omhoog te trappen.. Ik ben eigenlijk te lui om al mijn pokemons omhoog te trappen.. Vooral omdat er geen variatie zit in wilde pokemons XD Overal Pidgeys D:
    Heb ook een Pidgey.. Ik noemde hem Gary. Ook een Weedle -inmiddels een Kakuna- die noemde ik Brock ;D


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Manaka !!!
    Inari-Chan (H)
    Iemand hier die Ouran high school host club live action heeft gezien ??
    Echt super Awesome (: Ze ga vooral meer in op TamakixHaruhi


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Shion schreef:
    (...)
    Haha yeah ik was te lui om Diglett verder omhoog te trappen.. Ik ben eigenlijk te lui om al mijn pokemons omhoog te trappen.. Vooral omdat er geen variatie zit in wilde pokemons XD Overal Pidgeys D:
    Heb ook een Pidgey.. Ik noemde hem Gary. Ook een Weedle -inmiddels een Kakuna- die noemde ik Brock ;D


    Mijn Pidgey heette Itachi xd Vond ik een awesome naam xd


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Ryuuji schreef:
    (...)

    Mijn Pidgey heette Itachi xd Vond ik een awesome naam xd

    Haha awesome ;d.
    Ik vernoem ze naar anime dingen ;D Mijn Oddish heet Daichi ;D


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    NOmnomnom! Teveel posts over anime die ik niet kijk. >w<

    ....ik maakte tumblr voor gifs. En nee, ik ga niets rebloggen oid, so don't bother asking my name and such. *^*





    Waarom shipt iedereen op tumblr Nagisa en Rei van Free! trouwens? o.o
    Ik ship Rin en Haru, maar die zie ik niet vaak. xd



    En welke Rin bedoelde jij, Myrthe, toen je het over Miyano Mamoru had?


    Thou shallt not stir one foot to seek a foe.

    Vandaag weer Nagi no Asukara gekeken bijft goed (:
    Ep 21 al weer. Helaas komen er maar 26 ep. Ik ga na de anime denk ik de manga lezen in de hoop naar meer !!

    Echt blij dat Manaka terug is. Ze is zo Kawaii.


    Echt benieuwd naar meer na dat einde met die vloek die Uroko over Tsumugu heeft uit gesproken. Nu heeft hij een vissenkop aan zijn arm. Eigenlijk beste grappig xD.
    Ik wil nu al ep 22 zien maar ik moet weer een week wachten (huil)


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise