• New Topic! Alweer bij 12! ^^

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.

    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".

    Bron





    Join us! ;D
    - Parachutes (Dirkje) - 17 - MAL - Hummingbird
    - Ruuji (Kevin) - 20 - MAL
    - Nai (Syll) - 19 - MAL - Hummingbird
    - Mimble (Myrthe) - 16 - MAL
    - Rivaille (Sem) - 18
    - Gomenasai (Minke) - 15 - MAL
    - Midori (Maria) - 19
    - Zaiphon (Maxime) - 14 MAL
    - LyraPhoenix (Lyra) - 18
    - crywithout (Allen) - 17
    - Mayfly (Lilian) - 17 - MAL
    - Yayde (Marijke) - 18 - animeplanet
    - Miuna (Shirley) - 19 - MAL
    - Nekodesu (Chantal) - 18 - MAL
    - Inheritance (Michelle) - 13
    - bkx98 (Benthe) - 15 - MAL
    - Hylophagous (Reina) - 16 - MAL
    -xHappinessx (Suus) - 16

    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Shion/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!





    De animes:
    1. Nagi no Asukara
    2. Noragami
    3. Inari, Konkon, Koi Iroha

    [ bericht aangepast op 7 maart 2014 - 18:29 ]


    "Wheeeeze" ~ Mizuki, Kamisama Hajimemashita.

    *leest alles bij*
    Armin de Diglett? :'D
    Verder heb ik niet zoveel onthouden...
    Oh, vrouwelijke personages claimen! Ik ken ook veel leuke vrouwelijke personages hoor. ^^ Maar de jongens zijn meestal toch wat leuker. (':
    Stiekem wil ik Yato van Myrthe jatten. (cat)


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Hylophagous schreef:
    NOmnomnom! Teveel posts over anime die ik niet kijk. >w<

    ....ik maakte tumblr voor gifs. En nee, ik ga niets rebloggen oid, so don't bother asking my name and such. *^*





    Waarom shipt iedereen op tumblr Nagisa en Rei van Free! trouwens? o.o
    Ik ship Rin en Haru, maar die zie ik niet vaak. xd



    En welke Rin bedoelde jij, Myrthe, toen je het over Miyano Mamoru had?


    Nee nee nee. D: Niet Rin en Haru, damnit, MakoHaru is veel beter! D: Mweeeeh.
    Ik volg wel iemand die Rin en Haru shipt. Wat raar is omdat ik dus Makoto en Haru ship. Maar dat komt omdat diegene ook veel over No. 6 post en dat kan ik niet weerstaan. XD
    Of ja, ik kan Rin en Haru eigenlijk ook heel goed begrijpen hoor. :3 Maar Makoto en Haru blijven het perfecte koppel in Free. *kijkt tevreden voor zich uit*

    [ bericht aangepast op 28 feb 2014 - 22:50 ]


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Yoite schreef:
    *leest alles bij*
    Armin de Diglett? :'D
    Verder heb ik niet zoveel onthouden...
    Oh, vrouwelijke personages claimen! Ik ken ook veel leuke vrouwelijke personages hoor. ^^ Maar de jongens zijn meestal toch wat leuker. (':
    Stiekem wil ik Yato van Myrthe jatten. (cat)

    en dat is wat je onthoud? XD Good job!
    Maar vergeet dan niet Armin 2nd de Dugtrio!
    Mijn Gastly heb ik Yato genoemd _O_
    En mijn Jigglypuff -geloof ik- Kofuku ;D

    [ bericht aangepast op 28 feb 2014 - 23:45 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Yoite schreef:
    (...)

    Nee nee nee. D: Niet Rin en Haru, damnit, MakoHaru is veel beter! D: Mweeeeh.
    Ik volg wel iemand die Rin en Haru shipt. Wat raar is omdat ik dus Makoto en Haru ship. Maar dat komt omdat diegene ook veel over No. 6 post en dat kan ik niet weerstaan. XD
    Of ja, ik kan Rin en Haru eigenlijk ook heel goed begrijpen hoor. :3 Maar Makoto en Haru blijven het perfecte koppel in Free. *kijkt tevreden voor zich uit*


    Nope. Ik blijf bij wat ik eerder zei. XD *^*
    Stiekem is Rin ook gewoon zeeeeeer bekwijlbaar. Het meeste van alle mensen in die serie, naar mijn mening.
    Makoto is ook leuk, maar... Nee. Niet als ship met welke van hen ook.




    En jaaaaaaaa. No. 6. >w<
    Ik las net die samenvatting uit en muuuhhhhh.
    Ik wil meer... :<
    *slaat hoofd tegen muur*
    Ik wou dat de hele manga gewoon vertaald werd. D:
    De manga is zooooveel mooier dan de anime. Zowel qua tekeningen als qua verhaal.
    Ik wil het boek ook lezen.
    En... EN... *rent fangirlend rondjes*


    Nezumi. x.x
    Ik blijf hem(/ze) maar tekenen en ik probeerde hem ook te closet coplayen, maar dat was niet echt heel geslaagd, mede doordat ik toen heel licht haar had.









    ....I should sleep...


    Thou shallt not stir one foot to seek a foe.

    Ik had op mijn Ipod zo'n namen-app gedownload, iets van "name that baby!" of zo. XD
    En toen had ik al mijn Pokémon de eerste de beste random naam uit die app gegeven, alleen nu heten ze allemaal heel idioot en heb ik geen zin meer verder te spelen. *facepalm*
    En ik was al vet ver! D;

    [ bericht aangepast op 1 maart 2014 - 12:17 ]


    Thou shallt not stir one foot to seek a foe.

    Hylophagous schreef:
    Ik had op mijn Ipod zo'n namen-app gedownload, iets van "name that baby!" of zo. XD
    En toen had ik al mijn Pokémon de eerste de beste random naam uit die app gegeven, alleen nu heten ze allemaal heel idioot en heb ik geen zin meer verder te spelen. *facepalm*
    En ik was al vet ver! D;


    Hahah dat is ook wel een leuk idee, want soms zitten er best leuke namen tussen bij zo'n namengenerator xd Alleen dan moet je wel net de goede naam vinden die bij de pokemon past en gezien ik daar erg kieskeurig in ben, an dat soms wel uren duren xd hahaha


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Ryuuji schreef:
    (...)

    Hahah dat is ook wel een leuk idee, want soms zitten er best leuke namen tussen bij zo'n namengenerator xd Alleen dan moet je wel net de goede naam vinden die bij de pokemon past en gezien ik daar erg kieskeurig in ben, an dat soms wel uren duren xd hahaha

    Gelukkig ben ik daar niet zo kieskeurig in xd.
    Mijn Snorlax heb ik Junko genoemd ;D.. Wilde hem Hifumi noemen maar dat ding bleek een meisje te wezen..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    (...)
    Gelukkig ben ik daar niet zo kieskeurig in xd.
    Mijn Snorlax heb ik Junko genoemd ;D.. Wilde hem Hifumi noemen maar dat ding bleek een meisje te wezen..


    Ik heb een awesome Snorlax genaamd Bob xd
    Gewoon om de meligheid van, dan is hij de bob van mijn pokemons xd
    Maar ik kan wel kieskeuriger zijn dan dat xd. Ligt eraan hoe mijn bui is


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    The moment people come to know love, they run the risk of carrying hate, because hatred is born to protect love.

    Interessante theorie vind ik zelf van Kishimoto. :)


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Ryuuji schreef:
    (...)

    Ik heb een awesome Snorlax genaamd Bob xd
    Gewoon om de meligheid van, dan is hij de bob van mijn pokemons xd
    Maar ik kan wel kieskeuriger zijn dan dat xd. Ligt eraan hoe mijn bui is

    Haha awesome xd. Ik kon hem zo niet noemen D: ...
    Mja ik ben dus totaal niet kieskeurig ;D -kijkt naar Armin diglett-
    Punt gemaakt ;d.
    Nja bij veel zit er wel een logica achter waarom ik ze zo heb genoemd..
    Drowzee is een bitch. Raetsel is een bitch Tadaa ;D
    Rival is een bitch. Orpheus is een bitch Tadaa ;D
    Kofuku heeft roze haar. Jigglypuff is een roze geval Tadaa ;D?


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Hoi hoi :3
    Ff weer een berichtje plaatsen :3
    Pokémon the game heb nu spontaan zin om het te spelen :3
    Lol :D


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Ryuuji schreef:
    (...)

    Hahah dat is ook wel een leuk idee, want soms zitten er best leuke namen tussen bij zo'n namengenerator xd Alleen dan moet je wel net de goede naam vinden die bij de pokemon past en gezien ik daar erg kieskeurig in ben, an dat soms wel uren duren xd hahaha


    Ja, well. Ik ben normaal ook zo kieskeurig, en ik heb zelfs liever dat ze gewoon geen naam hebben, maar ik had een verveeld "yolo-moment", o.i.d. en nu irriteer ik me er zo aan dat ik gestopt ben met verder spelen.
    Ik had ze nog lang niet allemaal veranderd, maar:
    Lugia = Lisabet;
    Persian = Altair;
    Poliwhirl = Finlay;
    Umbreon = Mala;
    Gyarados = Sinjin;
    Meganium = Davion;
    Geodude = Sandrine;
    Paras = Yejide;
    Wooper = Mohini;
    Tentacool = Stevie;
    Ditto = Beomann;
    Nidoran = Shelby;
    Stantler = Iago;
    Drowzee = Walburga;
    Vulpix = Chitra;
    Flaaffy = Rycroft;
    Onix = Rocky (die heette al zo omdat ik hem ruilde);
    Sunkern = Tamiko;
    Machop = Muscle (zelfde als bij Onix);
    Golduck = Halley;
    Psyduck = Coulter;
    Nidoran = Arwood;
    Tentacruel = Ronan;
    Zubat = Selig;
    Tauros = Robby;
    Goldeen = Josalynn;
    Pidgeotto = Dina.
    En de rest had ik nog niet verkloot. XD
    Het punt is gewoon dat een erg groot deel van die namen ook superweird is, maar ik heb om de een of andere reden nu wel de neiging de rest nu ook te verprutsen.

    [ bericht aangepast op 1 maart 2014 - 15:57 ]


    Thou shallt not stir one foot to seek a foe.

    nieuwe otaku meld zich! (ben nog maar een groentje maar wel verliefd, ze noemen me ook wel Suus)


    There's nothing the matter with my face! I got character! ~ Hatchet-face

    Hylophagous schreef:
    (...)

    Ja, well. Ik ben normaal ook zo kieskeurig, en ik heb zelfs liever dat ze gewoon geen naam hebben, maar ik had een verveeld "yolo-moment", o.i.d. en nu irriteer ik me er zo aan dat ik gestopt ben met verder spelen.
    Ik had ze nog lang niet allemaal veranderd, maar:
    Lugia = Lisabet;
    Persian = Altair;
    Poliwhirl = Finlay;
    Umbreon = Mala;
    Gyarados = Sinjin;
    Meganium = Davion;
    Geodude = Sandrine;
    Paras = Yejide;
    Wooper = Mohini;
    Tentacool = Stevie;
    Ditto = Beomann;
    Nidoran = Shelby;
    Stantler = Iago;
    Drowzee = Walburga;
    Vulpix = Chitra;
    Flaaffy = Rycroft;
    Onix = Rocky (die heette al zo omdat ik hem ruilde);
    Sunkern = Tamiko;
    Machop = Muscle (zelfde als bij Onix);
    Golduck = Halley;
    Psyduck = Coulter;
    Nidoran = Arwood;
    Tentacruel = Ronan;
    Zubat = Selig;
    Tauros = Robby;
    Goldeen = Josalynn;
    Pidgeotto = Dina.
    En de rest had ik nog niet verkloot. XD
    Het punt is gewoon dat een erg groot deel van die namen ook superweird is, maar ik heb om de een of andere reden nu wel de neiging de rest nu ook te verprutsen.


    Hahha, is wel grappig qua het niveau van namen. Je merkt aan het begin van de lijst dat er nog veel leuke tussen zitten, want ik vind persoonlijk Altaïr er leuk of Mala, of Yejide, maar als je beetje beneden de lijst bent zijn er wat minder originele als Robby, xd

    xHappinessx schreef:
    nieuwe otaku meld zich! (ben nog maar een groentje maar wel verliefd, ze noemen me ook wel Suus)


    Heeyyy nieuwe Otaku! :'D
    Ik heb ook nog niet heel veel gezien hoor, wss kom ik ook niet verder dan 45 anime's xd
    Maar het kunnen er altijd meer worden : ) en het is altijd leuk om erover te praten!

    [ bericht aangepast op 1 maart 2014 - 16:31 ]


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Nog een paar van mijn Pokenamen;
    Vaporeon - Nai
    Pikachu - Manaka
    Gloom - Daichi
    Drowzee - Raetsel
    Dugtrio - Armin 2nd
    Charizard - Hikari
    --
    Dat is op dit moment mijn team ;D
    Kakuna - Brock
    Metapod - Nonoha
    Rattata - Misty
    Clefairy - Nora
    Machop - Tomoki
    Voltorb - Pico
    Jigglypuff - Kofuku
    Nidoran -man- - Yamato
    Pidgey - Gary
    Meowth - Moral
    Mankey - Dio
    Diglett - Armin
    Gastly - Yato
    Snorlax - Junko
    Venonat - Sakura
    Ditto - Hifumi

    Tadaa ;D

    Oh en er is een Tentacool bij gekomen genaam Levi ;D

    [ bericht aangepast op 1 maart 2014 - 16:55 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you