• New Topic! Alweer bij 12! ^^

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.

    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".

    Bron





    Join us! ;D
    - Parachutes (Dirkje) - 17 - MAL - Hummingbird
    - Ruuji (Kevin) - 20 - MAL
    - Nai (Syll) - 19 - MAL - Hummingbird
    - Mimble (Myrthe) - 16 - MAL
    - Rivaille (Sem) - 18
    - Gomenasai (Minke) - 15 - MAL
    - Midori (Maria) - 19
    - Zaiphon (Maxime) - 14 MAL
    - LyraPhoenix (Lyra) - 18
    - crywithout (Allen) - 17
    - Mayfly (Lilian) - 17 - MAL
    - Yayde (Marijke) - 18 - animeplanet
    - Miuna (Shirley) - 19 - MAL
    - Nekodesu (Chantal) - 18 - MAL
    - Inheritance (Michelle) - 13
    - bkx98 (Benthe) - 15 - MAL
    - Hylophagous (Reina) - 16 - MAL
    -xHappinessx (Suus) - 16

    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Shion/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!





    De animes:
    1. Nagi no Asukara
    2. Noragami
    3. Inari, Konkon, Koi Iroha

    [ bericht aangepast op 7 maart 2014 - 18:29 ]


    "Wheeeeze" ~ Mizuki, Kamisama Hajimemashita.

    Nog even over Pokemon..
    Zeg alsjeblieft dat ik niet de enige ben die telkens gyms overslaat..
    Serieus dit is al de 2e x dat ik zo iets heb van; The fack moet ik doen.. en dan erachter komen dat ik gewoon een gym heb overgeslagen en daarom niet naar de laatste kan..

    Of gyms achterstevoren doe.. Zoals bij Cystal toen ik Johto had gehad en toen naar Kanto ging.. De gyms daar deed ik een beetje verkeerd om..

    Oh of vishengels in de verkeerde volgorde krijg! Nu kreeg ik; Super, good... Old heb ik niet..

    [ bericht aangepast op 2 maart 2014 - 13:04 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    Nog even over Pokemon..
    Zeg alsjeblieft dat ik niet de enige ben die telkens gyms overslaat..
    Serieus dit is al de 2e x dat ik zo iets heb van; The fack moet ik doen.. en dan erachter komen dat ik gewoon een gym heb overgeslagen en daarom niet naar de laatste kan..

    Of gyms achterstevoren doe.. Zoals bij Cystal toen ik Johto had gehad en toen naar Kanto ging.. De gyms daar deed ik een beetje verkeerd om..

    Oh of vishengels in de verkeerde volgorde krijg! Nu kreeg ik; Super, good... Old heb ik niet..


    Dat met de gyms heb ik niet, maar met de hengels wel. :'D


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Yoite schreef:
    (...)

    Dat met de gyms heb ik niet, maar met de hengels wel. :'D

    Ik maak dus gewoon het hele spel kapot..
    Ik had al een Diglett en iemand was zo van; Die hoor je pas te hebben nadat je Misty heb verslagen..
    Toen was ik van; Oeps? ;D.. Niet dat een Diglett helpt tegen Misty..
    Ik wilde Misty nog niet doen.. Moest Oddish en Pikachu even overpowered maken want Charmander werkt niet tegen haar...

    Mja nu heb ik dus gym 6 overgeslagen..
    Bij Crystal 4.. of 5.. of beide.. I dunno.. Ik ga gym 6 maar eens opzoeken.. Of ik ga Emerald doen.. I dunno.
    Nee wacht.. eerst mijn save van White over plaatsen..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    (...)
    Ik maak dus gewoon het hele spel kapot..
    Ik had al een Diglett en iemand was zo van; Die hoor je pas te hebben nadat je Misty heb verslagen..
    Toen was ik van; Oeps? ;D.. Niet dat een Diglett helpt tegen Misty..
    Ik wilde Misty nog niet doen.. Moest Oddish en Pikachu even overpowered maken want Charmander werkt niet tegen haar...

    Mja nu heb ik dus gym 6 overgeslagen..
    Bij Crystal 4.. of 5.. of beide.. I dunno.. Ik ga gym 6 maar eens opzoeken.. Of ik ga Emerald doen.. I dunno.
    Nee wacht.. eerst mijn save van White over plaatsen..


    Ik zit alleen maar met mijn Platinum. :'D Ik heb gisteren nog even leuk mijn Milotic, Dragonair en Gardevoir getraind. Ze moeten sterk worden. En Dragonair moet Dragonite worden, damnit. Het duurt zo lang. >< En Gardevoir moet net zo hoog als mijn Gallade worden, want dan heb ik een awesome team. Ik heb daar allang de champion en alles verslagen. (':


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Nu voel ik me oud xd
    Ik ben nooit verder gekomen dan Pokemon Firered xd
    Maar dat komt ook doordat ik die nieuwe pokemons wat minder vind.
    Ik heb Pokemon, blue, yellow, gold, silver, Sapphire, Ruby, Emerald & Firered xd
    Ik zou die andere wel kunnen downloaden op mijn mobiel, maar laatste tijd niet echt veel tijd.
    En ze zouden wss op stage ook niet erg blij zijn als ik pokemon zit te spelen xd


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Yoite schreef:
    (...)

    Ik zit alleen maar met mijn Platinum. :'D Ik heb gisteren nog even leuk mijn Milotic, Dragonair en Gardevoir getraind. Ze moeten sterk worden. En Dragonair moet Dragonite worden, damnit. Het duurt zo lang. >< En Gardevoir moet net zo hoog als mijn Gallade worden, want dan heb ik een awesome team. Ik heb daar allang de champion en alles verslagen. (':

    Awesome ;D.
    Hmm ik bekeek mijn White net.. en ik kan net zo goed overnieuw beginnen..
    Lillipup lvl 2 genaamd Asuna
    Starter pokemon waarvan ik de naam kwijt ben -vuursoort- lvl 5 genaamd Kirito
    en een Patrat van lvl 2 genaamd Yuno..
    I don't know why.. Op naar een ander spel ;D


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Ryuuji schreef:
    Nu voel ik me oud xd
    Ik ben nooit verder gekomen dan Pokemon Firered xd
    Maar dat komt ook doordat ik die nieuwe pokemons wat minder vind.
    Ik heb Pokemon, blue, yellow, gold, silver, Sapphire, Ruby, Emerald & Firered xd
    Ik zou die andere wel kunnen downloaden op mijn mobiel, maar laatste tijd niet echt veel tijd.
    En ze zouden wss op stage ook niet erg blij zijn als ik pokemon zit te spelen xd

    Voelt zich oud.. Gast je bent maar een jaar ouder dan mij en ik word bijna 20 D:
    Mja ik heb ze dus ook gewoon op mijn mobiel.. Ik doe het meestal als ik opweg ben naar stage of school ;d. Of thuis zoals nu..
    Zelf hebben we.. Yellow, Crystal, Silver.. en... Pokomen Stadium & Pokemon Snap? ;D
    Yellow vond ik het leukst.. van die eerste drie.. Daar kon Pikachu achter me aan lopen ;D.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    (...)
    Voelt zich oud.. Gast je bent maar een jaar ouder dan mij en ik word bijna 20 D:
    Mja ik heb ze dus ook gewoon op mijn mobiel.. Ik doe het meestal als ik opweg ben naar stage of school ;d. Of thuis zoals nu..
    Zelf hebben we.. Yellow, Crystal, Silver.. en... Pokomen Stadium & Pokemon Snap? ;D
    Yellow vond ik het leukst.. van die eerste drie.. Daar kon Pikachu achter me aan lopen ;D.


    Ja, maar ik ben gestopt bij de generatie die over pokemon Firered kwam. Ik weet niet echt wat daarna kwam xd
    Maar het leukste vond ik nog wel Emerald, want daar heb ik mijn glorie dagen van pokemon doorgebracht :'D
    Maar na Emerald bouwde ik eigenlijk al af xd Firered heb ik daarna nog even gespeeld en toen was het afgelopen :X
    Hahah jaa, xd Dat vond ik ook geweldig bij Yellow dat die pikachu achter je aanliep :)


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Ik ben pas Pokémon gaan spelen toen ik er eigenlijk al te oud voor was. :'D
    Maar ik speel gewoon op de DS, een oude verrotte DS xd. Ik ben afgehaakt na Sinnoh, mijn broertje heeft ook Black, maar die mag ik niet spelen van hem... *huilt* HeartGold en SoulSilver zijn ook leuk trouwens, daar lopen ze ook achter je aan. :3 Ik kan dan alleen nooit kiezen tussen Cyndaquil en Chikorita. D:


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Cyndaquil it is! Ik kies zo beetje altijd een vuur iets..
    Waarschijnlijk omdat ik mijzelf haat en mij zelf het moeilijk wil maken voor de eerste paar gyms... en daarna lekker iedereen af mag fikken..
    Wanneer speelde ik pokemon.. Volgens mij al vroeg xd.. Plus je word nooit te oud voor Pokemon!
    Mja ben nu begonnen met Emerald en ik heeb Torchic genaamd Kaito ;D.. Ik vond hem wel een Kaito

    @Kevin, waarom ben je gestopt D: Je moet niet stoppen. Stoppen is slecht.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    Cyndaquil it is! Ik kies zo beetje altijd een vuur iets..
    Waarschijnlijk omdat ik mijzelf haat en mij zelf het moeilijk wil maken voor de eerste paar gyms... en daarna lekker iedereen af mag fikken..
    Wanneer speelde ik pokemon.. Volgens mij al vroeg xd.. Plus je word nooit te oud voor Pokemon!
    Mja ben nu begonnen met Emerald en ik heeb Torchic genaamd Kaito ;D.. Ik vond hem wel een Kaito

    @Kevin, waarom ben je gestopt D: Je moet niet stoppen. Stoppen is slecht.


    Ik ben gestopt, omdat ik andere ambities kreeg en ik daarna andere spellen ging spelen xd Ook kwam ik toen meer in mijn pubertijd terecht en dan probeer je alles wat kinderachtig is te mijden, terwijl je er uiteindelijk toch weer op terug komt :) Want ik vind het bijvoorbeeld nog hartstikke leuk op z'n tijd een disney film of zo te kijken en ik eb een paar jaar terug nog even pokemon Emerald gespeeld. Maar ik vond die nieuwe pokemons eigenlijk ook niet veel die na Emerald kwamen en niet erg origineel. En tja altijd tijdgebrek xd Dus ik kwam er ook niet echt meer aan toe :P


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Ryuuji schreef:
    (...)

    Ik ben gestopt, omdat ik andere ambities kreeg en ik daarna andere spellen ging spelen xd Ook kwam ik toen meer in mijn pubertijd terecht en dan probeer je alles wat kinderachtig is te mijden, terwijl je er uiteindelijk toch weer op terug komt :) Want ik vind het bijvoorbeeld nog hartstikke leuk op z'n tijd een disney film of zo te kijken en ik eb een paar jaar terug nog even pokemon Emerald gespeeld. Maar ik vond die nieuwe pokemons eigenlijk ook niet veel die na Emerald kwamen en niet erg origineel. En tja altijd tijdgebrek xd Dus ik kwam er ook niet echt meer aan toe :P

    Ik kwam dus nooit in de pubertijd volgens jouw tekstje xd.
    Ik ben ook niet zo'n fan van alle pokemons.. Sommige zijn wel cute.. Dus ik eindig meestal eerst met een team van baby pokemons die compleet waardeloos zijn..
    Of zoals nu bij Pokemon Black2 eindig ik met een team waarvan de pokemon en het geslacht niet kloppen.. Ik heb een paar fabulous pokemons die er vrouwelijk uit zien, maar ze zijn dudes.. En mijn starterpokemon ziet er mannelijk uit en het is een meid.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    (...)
    Ik kwam dus nooit in de pubertijd volgens jouw tekstje xd.
    Ik ben ook niet zo'n fan van alle pokemons.. Sommige zijn wel cute.. Dus ik eindig meestal eerst met een team van baby pokemons die compleet waardeloos zijn..
    Of zoals nu bij Pokemon Black2 eindig ik met een team waarvan de pokemon en het geslacht niet kloppen.. Ik heb een paar fabulous pokemons die er vrouwelijk uit zien, maar ze zijn dudes.. En mijn starterpokemon ziet er mannelijk uit en het is een meid.


    Hahah, dat wil ik ook nou niet weer zeggen xd
    Pubertijd uit zich in verschillende vormen en ik heb jammer genoeg de hele cliché vorm waarin het bij mij uitte xd

    Ohh jaa, dat heb ik ook weleens gehad, dat je een vrouwetje vangt, terwijl hij op een mannetje lijkt of andersom xd Ik ga dan meestal door totdat ik het goede geslacht vang, tenzij het moeilijk te vangen pokemons zijn xd Maar ik ben gwn neit echt fan van die nieuwe en die oude tot en met de 351 dacht ik, vond ik nog wel leuk en goed, maar daarna vind ik ze niet meer origineel. Maar dat is mijn mening hoor xd


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Ghehe ik nam het ook niet serieus.
    Ik weet niet eens hoe het bij mij zich uitte.. Waarschijnlijk heeft het er alleen voor gezorgd dat ik emotioneler werd -.-

    Ik ging juist nu door totdat ik een niet kloppend geslacht had xd. Zoals ook bij een Audino roze.. Soort Chansey ofzo.. Is bij mij ook een dude ;D.
    Ik weet niet welke pokemons allemaal tot 351 hoort... Kom nu zelfs nog wel eens pokemons tegen waarvan ik denk; Wie ben jij.. En dan zijn ze van de generatie met cyndaquil en zo... Mijn hoofd is net een vergiet ;d.
    Mja over de originaliteit ligt er maar net aan hoe je erover denk.. De eerste generatie was ook niet echt altijd origineel.
    Rattata,
    Gastly,
    Arbok & Ekans,
    Ponyta.
    Al moet ik er wel bij zeggen dat het beetje erg word met een freaking kaars als pokemon.. Of een bosje sleutels..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    Ghehe ik nam het ook niet serieus.
    Ik weet niet eens hoe het bij mij zich uitte.. Waarschijnlijk heeft het er alleen voor gezorgd dat ik emotioneler werd -.-

    Ik ging juist nu door totdat ik een niet kloppend geslacht had xd. Zoals ook bij een Audino roze.. Soort Chansey ofzo.. Is bij mij ook een dude ;D.
    Ik weet niet welke pokemons allemaal tot 351 hoort... Kom nu zelfs nog wel eens pokemons tegen waarvan ik denk; Wie ben jij.. En dan zijn ze van de generatie met cyndaquil en zo... Mijn hoofd is net een vergiet ;d.
    Mja over de originaliteit ligt er maar net aan hoe je erover denk.. De eerste generatie was ook niet echt altijd origineel.
    Rattata,
    Gastly,
    Arbok & Ekans,
    Ponyta.
    Al moet ik er wel bij zeggen dat het beetje erg word met een freaking kaars als pokemon.. Of een bosje sleutels..


    Pubertijd bedoel je? Ik ben er alleen maar meer verlegen en onzeker door geworden. (': Oh, en inderdaad ook emotioneler.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)