• New Topic! Alweer bij 12! ^^

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.

    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".

    Bron





    Join us! ;D
    - Parachutes (Dirkje) - 17 - MAL - Hummingbird
    - Ruuji (Kevin) - 20 - MAL
    - Nai (Syll) - 19 - MAL - Hummingbird
    - Mimble (Myrthe) - 16 - MAL
    - Rivaille (Sem) - 18
    - Gomenasai (Minke) - 15 - MAL
    - Midori (Maria) - 19
    - Zaiphon (Maxime) - 14 MAL
    - LyraPhoenix (Lyra) - 18
    - crywithout (Allen) - 17
    - Mayfly (Lilian) - 17 - MAL
    - Yayde (Marijke) - 18 - animeplanet
    - Miuna (Shirley) - 19 - MAL
    - Nekodesu (Chantal) - 18 - MAL
    - Inheritance (Michelle) - 13
    - bkx98 (Benthe) - 15 - MAL
    - Hylophagous (Reina) - 16 - MAL
    -xHappinessx (Suus) - 16

    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Shion/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!





    De animes:
    1. Nagi no Asukara
    2. Noragami
    3. Inari, Konkon, Koi Iroha

    [ bericht aangepast op 7 maart 2014 - 18:29 ]


    "Wheeeeze" ~ Mizuki, Kamisama Hajimemashita.

    Oh Reina je ziet er awesome uit als Nezumi! :3
    Wacht, kan het heel toevallig zijn dat je die foto weleens eerder hebt gepost? Ik denk hem namelijk vaag te herkennen...
    En ik blijf lekker bij MakoHaru. (cat)
    Trouwens, ik vind de manga van No. 6 ook veel mooier dan de anime. ;o De Art is zoveel beter. Ze zien er beiden ook veel cuter uit in de manga. :3

    En voor de rest heb ik alleen Levi de Tentacool onthouden... Oh god. XD

    Oh, en welkom, Suus! ^^


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    En weer onthoud ze alleen de naam XD.
    Trouwens volgens mij had ze inderdaad de foto's eerder gestuurd ik herken ze namelijk ook ;o


    Hoi Suus! Had jij ook iets waarmee jij je anime/manga bij houd? ;d.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Geef mij niet de schuld. D: Natuurlijk onthoud ik het als iemand een Tentacool heeft die Levi heet. XD Waarom heb je sowieso een Tentacool, die dingen zijn nergens goed voor. (':


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Yoite schreef:
    Geef mij niet de schuld. D: Natuurlijk onthoud ik het als iemand een Tentacool heeft die Levi heet. XD Waarom heb je sowieso een Tentacool, die dingen zijn nergens goed voor. (':

    Omdat dat cool is.
    Nee ik heb zelf ook geen flauw idee... Vond ik leuk denk ik..
    Ik heb nu ook een Growlithe ;D ik noem hem.. Takumi


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Ik geef mijn pokémon eigenlijk nooit namen. K heb ook maar 8 pokémon in Pokemon X. Maar heb wel 6 gymbadges. Heb 1 pokemon een naam gegeven: Pachirisu = Hazel Spark


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Ik zou wel nog een keer pokemon opnieuw willen spelen en ze dan allemaal anime namen geven. Dat doe ik trouwens wel met Civilzation V als ik een nieuwe stad begin. xd Dan noem ik de stad bijvoorbeeld Nagisa, Okazaki, Tomoya, Konoha, Kanade, Othonasi, Aisaka, Ushio, Iwasawa, Yui, Hinata, Sunohara, Tomoyo, Sagakami, Kakashi, Osaki, Komatsu, Kizuna, Taka, Light, Kyousuke, Misaka, Arlett, Kirito, Asuna, Lelouch, etc. xd Hahaha xd Echt geweldig xd


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Nee ik heb nog niks om m'n anime bij te houden maar ik denk binnenkort wel :)
    Thanks allemaal!


    There's nothing the matter with my face! I got character! ~ Hatchet-face

    Oeh Syll, Growlithe is wel leuk. :3 Welk Pokémon spel doe je?
    Ik heb mijn spellen alweer een tijdje verwaarloosd. Ik was bezig met een Dratini leger die allemaal Dragonites moeten worden. En ik had Zapdos, Moltres en Articuno gevangen na al die jaren achter ze aan te hebben gevlogen...


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Ik heb net Little busters EX gekeken. Heel leuke aflevering weer.

    Super cute stukje erin met Saya en die knuffels en bloos scenes met Riki en Saya


    Ik herkende de stem van Saya ergens van en toen zocht ik het op en toe bleek ze de zelfde stem te hebben als Yuri van Angel beats. Best grappig heb ik een klein stukje van Angel beats terug gekeken uit ep 1 en ik daarna nog eens geluisterd na de stem van Saya en het klonk ook echt het zelfde zo grappig (:


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Ehm op dit moment speel ik FireRed. En op dit moment zit ik in de gym van vuur ;D
    Ik ben zo fcked als Vaporeon het niet haalt XD..

    Daarnaast deed ik een beetje Crystal, en daar moet ik Red verslaan alleen zijn pokemons zijn minstens 20 of 30 lvls hoger dan mij.. Toen probeerde ik Lugia te vangen maar die bitch blijft niet in de pokebal.. Daar heb ik ze geen namen gegeven.. Behalve Harmory? I Dunno klopt vast niet maar ik heb hem Bitchmory genoemd omdat hij ook vertikte erin te blijven zitten.

    Oh en ik ben met andere bezig.. Black2 en White en een hack ehmm Shiny Opal heet die.. en met nog een hack.. Waar alles random is.. Volgens mij was dat met het spel Emerald.. en daar heb ik wel een awesome team door de randomnes ;D..
    Mja die heb ik een keer overnieuw moeten doen.. Zelfs de starters waren random.. en ik koos er 1 die geen fck kon dus ik liep nogal vast en kon dus helemaal niks XD.

    Ehm volgens mij was dat het wel.. Oh en ik speel stiekem niet met een DS D: Ben te arm daarvoor D:
    Ooit neem ik wel een DS ;D Als ik tijk ben ;D


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    xSlagroomx schreef:
    Ik heb net Little busters EX gekeken. Heel leuke aflevering weer.
    Super cute stukje erin met Saya en die knuffels en bloos scenes met Riki en Saya


    Ik herkende de stem van Saya ergens van en toen zocht ik het op en toe bleek ze de zelfde stem te hebben als Yuri van Angel beats. Best grappig heb ik een klein stukje van Angel beats terug gekeken uit ep 1 en ik daarna nog eens geluisterd na de stem van Saya en het klonk ook echt het zelfde zo grappig (:


    Die heb ik ook gezien! :)
    IS echt super sweet he!
    Ik vond het wel leuk, maar ik ben sowieso een groot fan van little busters.
    Je merkt wel dat er een andere schrijver op zit ten opzichte van angel beats, clannad etc., maar ik vind dat deze het ook goed doet.
    Maar kan ook niet anders, volgens mij behoorde deze schrijver ook tot een van de founding fathers van key :)
    Ik begon ook een beetje fan te worden van hem door Little busters, maar ook blijf ik Maeda echt sterk vinden die toch weer een handje had in de lyrics van de anime. Faraway & Song of friends zijn zo mooi en briljant geschreven vind ik :) Zijn echt twee nieuwe favo nummers bij mij.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    FAIRY TAIL MANGA.
    ZEREF.
    THAT'S ALL.
    ADFHADLSFJALDFJDF


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Oh oeps, sorry voor de dubbelpost dan. XD
    En ja, die namen...
    Ik schud gewoon met die app en whatever eruit komt neem ik als naam. XD
    Idk.


    Thou shallt not stir one foot to seek a foe.

    Yoite schreef:
    FAIRY TAIL MANGA.
    ZEREF.
    THAT'S ALL.
    ADFHADLSFJALDFJDF


    Ik volg de manga niet meer. Zeref is wel één van mijn favoriete personages! ^^
    Ik ben nu trouwens Noragami aan het kijken en damn. Echt een awesome anime! (:


    | Reality is for people that lack imagination |

    Yayde schreef:
    (...)

    Ik volg de manga niet meer. Zeref is wel één van mijn favoriete personages! ^^
    Ik ben nu trouwens Noragami aan het kijken en damn. Echt een awesome anime! (:


    Ik sinds een week pas weer. (': Het is nu wel echt weer awesome geworden, al komt er nog steeds geen einde aan de fanservice. Ik kijk wel echt heel erg uit naar de nieuwe anime in april. :3
    En yaaaay Noragami is ook geweldig! ^^ Hoe ver ben je nu?


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)