• Het verhaal begint zeven jaar na het begin van het eerste verhaal. Nadat ze het Instituut hebben verlaten, wonen Kato, Cordelia, Emily, Wyatt en Rodey op het eiland waar Kato is opgegroeid. Inmiddels hebben Cordelia en Emily een kind gebaard.
    De vulkaan op het eiland Montserrat begint weer actief te worden. Uit angst dat hij gaat uitbarsten, verhuisd iedereen met de kindertjes naar Hawaii, plus enkelen van Kato's familieleden die dieper in het bos wonen en hem geloven. Omdat ze allemaal zo verschillend leven en de luxe van het Instituut gewend zijn, zijn ze altijd afhankelijk gebleven van de mensen aan het vaste land van de Verenigde Staten.
    Op Hawaii blijkt een hele nederzetting te zijn van vreemde wezens die niet in de mensenwereld kunnen wonen en om welke reden dan ook, hebben besloten om niet bij hun soortgenoten te zijn. Er is maar een kleine groep van die wezens die hen durft te vertrouwen.Langzaam wennen ze aan het leven op Hawaï, maar later blijkt dat ook daar niet altijd alles veilig is.

    Meer uitleg en het inschrijftopic vind je hier

    Het dorpje

    • Er is een klein bestuur van enkele, oudere wezens die bepalen hoe de wind waait.
    • Iedereen die zij gevaarlijk of niet geschikt achten, moet buiten de muren van het dorp blijven. De muren zijn van steen en boven de stad is een onzichtbare, magische koepel om hen tegen de meeste dreigingen te kunnen beschermen. Het kan er wel regenen en vogels vliegen er gewoon etc.
    • Niemand mag de muur verlaten, alleen met een formulier of bewakers [halfwolven]
    • Er stroomt een rivier door het dorp en een deel van de duinen valt binnen de muren. Daarachter is het strand en de zee.
    • Er zijn drie geheime gangen. Een in een luik bij het café, een bij de duinen en een die uitkomt in het bos.
    • Er is sprake van een avondklok
    • Ze hebben hun eigen munt, dollars

    De voorzieningen zijn:
    • Een bakker
    • Een bibliotheek
    • Een hotel met café
    • Een kroeg
    • Leona's taarten-verkoop
    • Een markt
    • Een rivier en waterput
    • Een slager
    • Een tuin, boomgaard
    • Woningen


    Personages

    Allie - 23 - zeemeermin [Alicia]
    Athiabbe Duskfury - 21- halfwolf [Alicia]
    Baiel - 23 - nereïde [Marjanne]
    Bethany 'Beth' - 21 - tijgermens [Marjanne]
    Cordelia Duskfury-Grecia - 22 - zeemeermin [Rosanne]
    Emily Grecia - 23 - zeemeermin [Marjanne]
    Enaid - 97 - ederos [Alicia]
    Erich Yaroslav – vampierachtige [Natas]
    Ferapyle - ? - sater [Natas]
    Glaie - ? - nereïde [Marjanne]
    Gyab Duskfury - 20 - halfwolf [Alicia]
    Haliae – 10 – geest [Marjanne]
    Javelin Ash - 21 - halfwolf [Marjanne]
    John ? - ? - mens [Marjanne]
    Kato Duskfury - 23 - halfwolf [Alicia]
    Leona - 27 - trol [Natas]
    Liae - 0 - halfwolf/meermin [Alicia/Rosanne]
    Limany Redfinder - 23 - halfwolf [Alicia]
    Maerle - 0 - zeemeermin/nereïde [Marjanne]
    Masrl – 28 – Peregrinus [Marjanne]
    Meller Wartons - 14 - mensee [Marjanne]
    Michelle L'Oreal - 22 - vervloekt mens [Natas]
    Minkabh - +/- 47 - papegaaienotter [Alicia]
    Nykin Duskfury - 1 - halfwolf/meermin [Alicia/Rosanne]
    Oliver May - 24 - mendax [Marjanne]
    Pagelino Duskfury - 13 - halfwolf [Alicia]
    Patja Duskfury - 10 - halfwolf [Alicia]
    Peikka - 31/32/33 - follet [Alicia]
    Prahi - 29 - Syrene [Alicia]
    Qako Duskfury - 27 - halfwolf [Alicia]
    Russel Wartons - 22 - mensee [Marjanne]
    Rodey Diablo - 23 - bosduivel [Alicia]
    Satyr - 21 - sater [Natas]
    Stimpy - 1 - eekhoorn [Rosanne]
    Tari - 19 - elf [Marjanne]
    Venomis - 24 - dracaena [Natas]
    Weather - 20 - Treeture [Marjanne]
    Wyatt - 24 - waternimf [Alicia]
    Yati Stormghost - 23 - halfwolf [Alicia]
    Zipp - 4- bosduivel [Alicia]

    Overig Jill - 22 - mendax [Rosanne]


    Vorige schrijftopics: 1, 2, 3, 4, 5, 6

    [ bericht aangepast op 9 maart 2014 - 15:02 ]


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    -

    [ bericht aangepast op 9 maart 2014 - 23:06 ]

    'Ja, ik eh - ik viel half van de trap omdat ik je achterna wilde rennen,' antwoordde Emily. Ze zette een paar stappen naar voren. 'Jeetje, Rodey... Je bent het echt!'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Hij verroerde zich niet toen ze voor hem kwam staan. Haar stem deed hem al meer dan hij wilde toegeven.
    'Je moet het schoonmaken en afdekken voor het vuil wordt.'

    ~ ~

    Kato trok haar naar zich toe, snoof de geur van haar haren op en deed zijn ogen weer dicht.
    'Het spijt me voor je. Ik had het je echt gegund.'
    Hij kuste haar kruin.

    [ bericht aangepast op 9 maart 2014 - 23:11 ]


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Wat interesseert mij die wond nou? Die geneest wel weer! Ik wil veel liever weten waar je geweest bent en waarom je geen afscheid genomen hebt en waarom je weer terug bent en -' Ze legde haar armen om zijn schouders en omhelsde hem. 'Ik heb je zo gemist, Rodey...'

    [ bericht aangepast op 9 maart 2014 - 23:14 ]


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Zijn adem stokte, maar hij slaagde erin zijn armen - heel eventjes - om haar heen te slaan.
    'Ik ben er weer,' zei hij. 'Ik ben terug en ik blijf.'


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Gelukkig maar. Ik was echt heel erg boos dat je wegging zonder iets te zeggen,' zei Emily, die voor deze avond genoeg boos was geweest om dat nu nog te laten blijken en bovendien veel te blij was dat Rodey terug was. 'Waar was je, Rodey?'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    'Ik ben van het eiland afgegaan.' Rodey besloot dat hij dat wel genoeg informatie vond op dit moment. Hij merkte dat Emily gedronken had en overstuur was, wat die reden dan ook was en wilde haar niet met nog meer zorgen opzadelen.
    'Ik zal je naar Je kamer brengen,' zei hij, beseffend dat daar niemand op haar zou zitten te wachten, behalve Meller die waarschijnlijk op Mearle paste.

    [ bericht aangepast op 10 maart 2014 - 8:36 ]


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Lief dat je dat zegt.' Ze trok hem zwijgend uit de bank en nam hem mee naar de slaapkamer. Ze kleedde zich om en kroop toen zo dicht mogelijkntegen hem aan, waar ze de hele avond al naar verlangd had.
    'Het schijnt niet helemaal lekker te lopen tussennhaar en Baiel en ze verweet mij dat ik dat niet zag. En - en ook dat ik wel gelukkig ben. Dat deed wel pijn.'


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    'Gelukkig zijn, is geen zonde,' vond Kato. 'Zeker niet als jij gelukkig bent.'


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Cordelia knikte. 'Wat heb jij gedaan vanavond, lieve knuffelbeer?' Ze kuste zijn wang en pakte zijn hand vast. 'Waren de kleintjes zoet?'


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    'Ik heb enkel geslapen sinds zij op bed lagen,' gaf hij toe.

    ~ ~

    Wyatt verliet de boomgaard om terug te keren naar zijn hotelkamer. Winnie zou vast nog niet terug zijn en dat betekende dat hij de tijd had om te douchen.
    Hij was vanavond even in het café geweest, omdat hij wist dat Athiabbe niet zou werken, maar had er al gauw niets aan gevonden. Dat kwam ook doordat hij besefte dat ze een meidenavond had en dat Emily en Cordelia dus ook niet zouden zingen. Hij was daarom naar de boomgaard gegaan, omdat hij het daar mooi en rustgevend vond en er op dat tijdstip niemand zou merken dat hij een paar vruchten zou plukken. Zoveel geld had hij immers niet.
    Wyatt was nogal verbaasd dat hij Athiabbe zag lopen. Ze kwam uit de richting van Cordelia’s huisje, in de buurt van de duinen en Wyatt kon zich niet voorstellen dat ze daar het feestje hadden gehouden. Dat zou niet handig zijn met die kleine kindertjes. Of het was een heel saai feestje. Met Kato erbij.
    Ze liep nogal wankel en daarom kon hij haar niet alleen over straat laten gaan.
    ‘Laat me meelopen,’ zei hij zodra hij haar had ingehaald en ze naar hem keek.
    Athiabbe trok een wenkbrauw op.
    ‘Jij woont helemaal niet daar.’
    ‘Dat weet ik, maar ik dacht dat je wel wat gezelschap kon gebruiken,’ antwoordde hij. Hij streek onbewust met een hand door zijn haar.
    Athiabbe snoof. ‘Dat hoeft niet. Ik red me wel. Ik loop hier niet voor het eerst.’
    ‘Nee, maar je hebt wel gedronken. Ik wil gewoon weten of je –‘
    ‘Wat?’ onderbrak ze hem. ‘Wat wil je van me weten? Of ik veilig thuis kom? Alsof jou dat iets kan schelen, zeg.’
    Ze beende bij hem wel, maar Wyatt greep haar hand vast. Ze wankelde doordat hij haar zo abrupt liet stoppen en keek hem boos aan. Hij was sterk en dat beviel haar niet. Zeker nu niet.
    ‘Natuurlijk kan mij dat wat schelen.’ Hij keek haar in de ogen en Athiabbe schudde haar hoofd.
    ‘Ik ben blijkbaar niet de enige die gedronken heeft.’
    Dat was niet helemaal onwaar, maar Wyatt had zich ontzettend ingehouden vandaag. Hij kon daarom ook gewoon nee zeggen zonder zich daar verder schuldig over te voelen.
    ‘Dat ben je wel. Doe nou niet zo moeilijk. Het is echt niet zo dat ik niet meer om je geef. Bovendien heb jij het uitgemaakt!’
    Athiabbe deed beledigd haar mond open en sloot hem weer toen ze het juiste weggetje in liepen.
    ‘Ik wil dat je me met rust laat.’
    Hij schudde zijn hoofd als antwoord. Hij wilde naar haar kijken. Haar haren zien wapperen als ze naar haar voordeur liep en die netjes dicht zien doen. Hij wilde met haar dat huisje binnengaan en er zeker van zijn dat ze in bed lag en dat haar kussens opgeschud waren.
    ‘Dat doe ik niet.’
    Wyatt wilde dat ze al haar eerdere woorden terugnam, zodat het tussen hen een stuk minder ongemakkelijk zou zijn. Hij wist niet hoe het leven was zonder haar aan zijn zijde te hebben, zonder haar elke nacht tegen zich aan te voelen.
    Hij had andere meiden gehad sinds hij was weggegaan, maar die gaven hem niet de zekerheid die zij hem gaf. De zekerheid dat ze er de volgende avond weer zou zijn en dat ook echt fijn zou vinden. Zo was het tenminste in het begin geweest…
    Athiabbe trok haar arm ruw los, waardoor hij achteruit struikelde en met zijn rug tegen het tuinhek van een andere bewoner aan liep. Hij keek toe hoe Athiabbe haar huisje binnenging en draaide zich met een zucht om om ook naar bed te gaan.

    [ bericht aangepast op 10 maart 2014 - 0:33 ]


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Emily bleef stilstaan. 'Wat ben je koel...' zei ze teleurgesteld. 'Je ging weg toen ik dacht dat Baiel gestorven was. Je liet me gewoon achter.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    'O. Hopelijk had je fijne dromen.' Cordelia speelde afwezig met zijn vingers. 'Vertel me eens iets leuks, Kato.'


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    'Als ik toen niet was gegaan, had ik nu ook nog niet terug kunnen Ijn,' zei Rodey die niet wilde dat ze zo eerlijk was.
    Hij pakte haar arm en hielp haar de trap op. Hopelijk was Zipp rustig gaan slapen, maar Rodey vermoede dat hij nog steeds op dezelfe plek in de kamer stond.
    'Ik had mijn besluit al genomen. Het kon niet wachten.'

    ~~

    'Iets leuks?' Hij kuste haar lippen. 'Nou weet ik niet meer wat ik gedroomd heb... Maar je hebt het toch wel leuk gehad met Athi en Winnie? Was het niet fijn om hen te zien?'


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Jawel. Het was heel fijn om ze te zien. Emily en ik raakten alleen steeds in een discussie verwikkeld. We hebben de avond voor de anderen verpest. Ik voel me er heel schuldig over.'


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?