• Het verhaal begint zeven jaar na het begin van het eerste verhaal. Nadat ze het Instituut hebben verlaten, wonen Kato, Cordelia, Emily, Wyatt en Rodey op het eiland waar Kato is opgegroeid. Inmiddels hebben Cordelia en Emily een kind gebaard.
    De vulkaan op het eiland Montserrat begint weer actief te worden. Uit angst dat hij gaat uitbarsten, verhuisd iedereen met de kindertjes naar Hawaii, plus enkelen van Kato's familieleden die dieper in het bos wonen en hem geloven. Omdat ze allemaal zo verschillend leven en de luxe van het Instituut gewend zijn, zijn ze altijd afhankelijk gebleven van de mensen aan het vaste land van de Verenigde Staten.
    Op Hawaii blijkt een hele nederzetting te zijn van vreemde wezens die niet in de mensenwereld kunnen wonen en om welke reden dan ook, hebben besloten om niet bij hun soortgenoten te zijn. Er is maar een kleine groep van die wezens die hen durft te vertrouwen.Langzaam wennen ze aan het leven op Hawaï, maar later blijkt dat ook daar niet altijd alles veilig is.

    Meer uitleg en het inschrijftopic vind je hier

    Het dorpje


    • Er is een klein bestuur van enkele, oudere wezens die bepalen hoe de wind waait.
    • Iedereen die zij gevaarlijk of niet geschikt achten, moet buiten de muren van het dorp blijven. De muren zijn van steen en boven de stad is een onzichtbare, magische koepel om hen tegen de meeste dreigingen te kunnen beschermen. Het kan er wel regenen en vogels vliegen er gewoon etc.
    • Niemand mag de muur verlaten, alleen met een formulier of bewakers [halfwolven]
    • Er stroomt een rivier door het dorp en een deel van de duinen valt binnen de muren. Daarachter is het strand en de zee.
    • Er zijn drie geheime gangen. Een in een luik bij het café, een bij de duinen en een die uitkomt in het bos.
    • Er is sprake van een avondklok
    • Ze hebben hun eigen munt, dollars

    De voorzieningen zijn:
    • Een bakker
    • Een bibliotheek
    • Een hotel met café
    • Een kroeg
    • Leona's taarten-verkoop
    • Een markt
    • Een rivier en waterput
    • Een slager
    • Een tuin, boomgaard
    • Woningen



    Personages


    Allie - 23 - zeemeermin [Alicia]
    Athiabbe Duskfury - 21- halfwolf [Alicia]
    † Baiel - 23 - nereïde [Marjanne]
    Bethany 'Beth' - 21 - tijgermens [Marjanne]
    Cordelia Duskfury-Grecia - 22 - zeemeermin [Rosanne]
    Emily Grecia - 23 - zeemeermin [Marjanne]
    Enaid - 97 - ederos [Alicia]
    Erich Yaroslav – vampierachtige [Natas]
    Ferapyle - ? - sater [Natas]
    Glaie - ? - nereïde [Marjanne]
    Gyab Duskfury - 20 - halfwolf [Alicia]
    Haliae – 10 – geest [Marjanne]
    Javelin Ash - 21 - halfwolf [Marjanne]
    John ? - ? - mens [Marjanne]
    Kato Duskfury - 23 - halfwolf [Alicia]
    Leona - 27 - trol [Natas]
    Liae - 0 - halfwolf/meermin [Alicia/Rosanne]
    Limany Redfinder - 23 - halfwolf [Alicia]
    Maerle - 0 - zeemeermin/nereïde [Marjanne]
    Masrl – 28 – Peregrinus [Marjanne]
    Meller Wartons - 14 - mensee [Marjanne]
    Michelle L'Oreal - 22 - vervloekt mens [Natas]
    Minkabh - +/- 47 - papegaaienotter [Alicia]
    Nykin Duskfury - 1 - halfwolf/meermin [Alicia/Rosanne]
    Oliver May - 24 - mendax [Marjanne]
    Pagelino Duskfury - 13 - halfwolf [Alicia]
    Patja Duskfury - 10 - halfwolf [Alicia]
    Peikka - 31/32/33 - follet [Alicia]
    Prahi - 29 - Syrene [Alicia]
    Qako Duskfury - 27 - halfwolf [Alicia]
    Russel Wartons - 22 - mensee [Marjanne]
    Rodey Diablo - 23 - bosduivel [Alicia]
    Satyr - 21 - sater [Natas]
    Stimpy - 1 - eekhoorn [Rosanne]
    Tari - 19 - elf [Marjanne]
    Venomis - 24 - dracaena [Natas]
    Weather - 20 - Treeture [Marjanne]
    Wyatt - 24 - waternimf [Alicia]
    Yati Stormghost - 23 - halfwolf [Alicia]
    Zipp - 4- bosduivel [Alicia]

    Overig Jill - 22 - mendax [Rosanne]


    Halfwolven
    Athiabbe Duskfury - 21- halfwolf [Alicia]
    Gyab Duskfury - 20 - halfwolf [Alicia]
    Javelin Ash - 21 - halfwolf [Marjanne]
    Kato Duskfury - 23 - halfwolf [Alicia]
    Limany Redfinder - 23 - halfwolf [Alicia]
    Pagelino Duskfury - 13 - halfwolf [Alicia]
    Patja Duskfury - 10 - halfwolf [Alicia]
    Qako Duskfury - 27 - halfwolf [Alicia]
    Nykin Duskfury - 1 - halfwolf/meermin [Alicia/Rosanne]
    Liae Duskfury - 0 - halfwolf/meermin [Alicia/Rosanne]


    Waterwezens
    Allie - 23 - zeemeermin [Alicia]
    † Baiel - 23 - nereïde [Marjanne]
    Cordelia Duskfury-Grecia - 22 - zeemeermin [Rosanne]
    Emily Grecia - 23 - zeemeermin [Marjanne]
    Glaie - ? - nereïde [Marjanne]
    Maerle - 0 - zeemeermin/nereïde [Marjanne]
    Prahi - 29 - Syrene [Alicia]
    Wyatt - 24 - waternimf [Alicia]


    Andere wezens
    Bethany 'Beth' - 21 - tijgermens [Marjanne]
    Enaid - 97 - ederos [Alicia]
    Erich Yaroslav – vampierachtige [Natas]
    Ferapyle - ? - sater [Natas]
    Haliae – 10 – geest [Marjanne]
    John ? - ? - mens [Marjanne]
    Leona - 27 - trol [Natas]
    Masrl – 28 – Peregrinus [Marjanne]
    Meller Wartons - 14 - mensee [Marjanne]
    Michelle L'Oreal - 22 - vervloekt mens [Natas]
    Minkabh - +/- 47 - papegaaienotter [Alicia]
    Oliver May - 24 - mendax [Marjanne]
    Peikka - 31/32/33 - follet [Alicia]
    Russel Wartons - 22 - mensee [Marjanne]
    Rodey Diablo - 23 - bosduivel [Alicia]
    Satyr - 21 - sater [Natas]
    Stimpy - 1 - eekhoorn [Rosanne]
    Tari - 19 - elf [Marjanne]
    Venomis - 24 - dracaena [Natas]
    Weather - 20 - Treeture [Marjanne]
    Zipp - 4- bosduivel [Alicia]
    Jill - 22 - mendax [Rosanne]



    Vorige schrijftopics: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7

    [ bericht aangepast op 19 maart 2014 - 17:30 ]


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    'Jawel,' antwoordde Venomis. 'Ik vroeg me net af of ze elkaar de hele avond zullen gaan negeren.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Rodey wilde Emily dolgraag wat plezier gunnen door dan zelf maar met haar te gaan dansen, maar dat durfde hij niet. Hij wist ook niet of hij Venomis' reactie leuk zou vinden .
    'Hopelijk hebben ze geen ruzie,' mompelde hij.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Kato dronk zijn rum op en veegde zijn lippen af met de rug van zijn hand.
    Hij keek even om zich heen om te zien of er nog bekenden waren.
    'Heb je nog met Winnie afgesproken vanavond?' wilde hij weten.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Afgesproken?' vroeg Cordelia. 'Niet echt specifiek. Ik ben hier met jou. Ik ga later wel naar haar toe, ze staat nu met iemand te praten.'


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Venomis haalde haar schouders op. 'Eerlijk gezegd kan ik er geen touw aan vastknopen. Af en toe heb ik het idee dat Emily net zo lief wil dat ik hem had laten sterven.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Rodey schudde zijn hoofd.
    'Nee... Ze -ze was ontroostbaar toen ze dacht dat hij dood was.'
    Het was maar goed dat hij niet kon dromen, want hij wist dat andere wezens dat soort dingen dan zouden terugzien. Nu zag hij het terug als hij alleen was en even niets te doen had. Het was maar goed dat hij Zipp had, zodat dat niet meer gebeurde, maar toen hij eindeloos aan het wachten was op het juiste moment om Zipp te stelen, was het wel vaak gebeurd.

    ~ ~

    Hij gaf haar een knuffel en danste weer met haar.
    'Ik ben altijd met jou,' zei hij. 'Dat is dus geen argument, want anders zou je nergens heen kunnen gaan.'


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Natuurlijk wel gekkie.' Cordelia legde haar armen om zijn middel. 'Ik ben wel echt heel blij dat ze hier is.'


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Venomis antwoordde niet. Wat wist zij er nou uiteindelijk van? Ze achtte zichzelf niet eens in staat om van iemand te houden en waarschijnlijk was het maar beter ook.


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Ze is ook altijd goed voor je geweest.'
    Kato wist dat ze heel belangrijk voor Cordelia was in de tijd dat hij was weggegaan. Wat een rottijd.
    Hij zocht met zijn ogen naar zijn zus en zag die een eindje verderop met Wyatt dansen. Zijn ogen vernauwden zich tot spleetjes toen hij Wyatts veel te joviale grijns zag. Als die gozer dronken was en zijn zus iets aandeed... Kato wist dat dat de laatste keer zou zijn dat Wyatt ook maar een spier zou bewegen.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Cordelia volgde zijn blik en legde haar handen tegen zijn gezicht.
    Hé, hou je aandacht bij mij,' zei ze op zachte toon. Ze wilde niet dat hij Wyatt en Athi steeds in de gaten hield. 'Ze dansen alleen maar, net als wij.'


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Maar Kato wilde haar gezicht zien. Hij streek even over haar wang, om haar te laten weten dat hij niet boos was op haar en beende naar het stel toe.
    In zijn haast zag hij echter niet waar hij liep en hij botste tegen iemand op, zodat zijn drinken over die persoon heen viel.
    'O, nee!' zei hij verschrikt toen hij Michelle in de ogen keek.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Geschrokken deinsde Michelle achteruit, maar het was al te laat. De inhoud van zijn glas spatte in haar hals en ze kneep haar ogen dicht toen het begon te branden en haar huid begon te bruizen. Ze probeerde het met haar hand weg te smeren, maar zodra haar hand ermee in contact kwam begon ook haar vinger te branden.
    Met trillende handen ritste ze haar tas open en haalde een papieren zakdoekje tevoorschijn, die ze met rode wangen tegen haar hals aan drukte.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Prahi, die nog bij haar stond, kneep zijn ogen samen, maar Kato duwde haar een beetje weg bij de feestgangers
    'Sorry,' zei hij nogmaals en hij keek verschrikt naar de hui in haar hals en haar vingers. Ze had hem verteld dat ze niet tegen water kon.
    Hij pakte haar hand vast en droogde die af met zijn mouw.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Cordelia zag dat Kato niet bij Athi en Wyatt stond, maar bij Michelle. Hij had zijn glas over haar heen gemorst en Cordelia schudde haar hoofd. Een ongeluk zat in een klein hoekje.. Ze liep naar een bankje op een rustiger plekje. Kato kwam straks vast wel terug. Cordelia voelde plots twee armen om zich heen en ze keek om.
    'Winnie,' zei ze blij.
    'Hallo,' zei ze opgewekt. 'Hoe gaat het? Waarom zit je hier zo alleen?'
    Cordelia haalde haar schouders op. 'Ik wilde even rustig zitten. Even een momentje voor mezelf na al dat gedans.'
    'Waar is Kato?' vroeg Winnie.
    'Hij staat bij Michelle, en hij wilde naar Athi en Wyatt. Hij vindt het niet zo leuk dat Wyatt met haar danst,' gaf ze toe.
    'Denk je dat Wyatt Athiabbe terug wil?'
    Cordelia keek Winnie peinzend aan en schudde haar hoofd. 'Ik weet het niet. Ik denk het niet. Ik heb hem eigenlijk al een paar dagen niet gesproken.' Ze schaamde zich daar ineens erg voor en nam zich voor straks even naar Wyatt toe te gaan. Ze wilde niet hun vriendschap laten verwateren. Dat gevoel wilde ze Wyatt niet geven.
    'Wyatt heeft haar wel gemist, denk ik,' zei Winnie. 'Hij wil vast gewoon tijd met haar doorbrengen, en over tijd doorbrengen gesproken. Ik wil ook graag wat meer tijd doorbrengen met jou. We zien elkaar weinig,' vond ze.
    Cordelia sloeg haar ogen neer. 'Het spijt me Winnie.'
    Winnie glimlachte. 'Dat is niet alleen jouw schuld. Ik ben er net zo goed schuldig aan. Misschien kan ik een keer met je mee gaan naar het strand? Dat vindt je fijn toch?'
    Cordelia knikte opgetogen. 'Ja, dat zou leuk zijn! En samen struinen over de markt.'
    Winnie knikte tevreden. 'Dat is dan afgesproken. Ik wil je kleintjes ook vaker zien, ze zijn zo schattig.'
    Cordelia grijnsde. 'Ze gaan overal waar ik ga, dus dat zal geen probleem zijn.'


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    'Wyatt,' begon Athiabbe zachtjes. Zijn armen waren om haar middel geslagen en ze stond dichter bij hem dan haar lief was. 'Wyatt... ik moet weer gaan.'
    Hij keek haar met een schuin hoofd aan.
    'Waarom zou je? Dit is een feest. Wilde je naar huis?'
    'Nee, maar er zijn ook anderen aan wie ik aandacht moet geven en ik moet kijken of er nog genoeg drankjes zijn...'
    'Aan wie zou je nog meer aandacht moeten geven, dan?' snoof hij achterdochtig.
    Athiabbe zuchtte en trok zich los.
    'Ik ga maar weer.'
    Ze beende vlug weg en Wyatt liep naar de bar om wat te drinken te halen. Tot zijn ergernis was Satyr daar weer gaan staan en Wyatt wierp hem een nijdige blik toe.
    'Je blijft voortaan bij Athiabbe uit de buurt,' gromde hij hem toe.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes