• Naar aanleiding van het "vegetariërs boemen"-topic, vroeg ik me af hoeveel vegans, veggies, flexies of vleeseters er op Q zitten.
    ik ben zelf een veggie omdat ik vegan echt niet aan kan met mijn gezondheid (en allergiën)
    Voel jullie vrij om in een reactie uit te leggen waarom je vlees eet of niet. ^^

    De poll

    [ bericht aangepast op 23 maart 2014 - 15:20 ]


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Veggie


    Discipline is the bridge between goals and accomplishment.

    Novoselic schreef:
    (...)
    Dat heet dus een flexitariër. (:


    Maar zelfs soms vlees eten is te groot uitgedrukt (': Dat vlees op school eet ik soms zelfs niet omdat het niet te vreten is (':


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Vleeseter. Ik kan helaas niet zonder vlees.


    Take me to wonderland

    Wellyea, vleeseter.
    Kip - het meest veelzijdige stukje vlees!


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Vleeseter. Hoewel ik het slecht vind van mezelf. Maar ik eet gewoon echt te graag vlees om het op te kunnen geven. :') Ik vind het wel heel belangrijk dat het biologisch is, zowel vlees/vis als eieren en dergelijke, maar omdat ik nog gewoon thuis bij mijn ouders woon en zij de boodschappen doen, heb ik daar niet echt veel over te zeggen, helaas.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Wiarda schreef:
    Vleeseter, al houd ik meer van vis dan vlees en zou ik het liefst mijn dieet daar ook op aanpassen, maar helaas houden mijn broertje en moeder wel erg van vlees en kookt mijn moeder, dus eten we vaker vlees.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Ik eet te veel vlees en probeer dat te minderen, maar aangezien ik al meer dan een half jaar aan het lijnen ben denk ik: m'n lifestyle daarop aanpassen is al moeilijk, laat staan ook nog eens vlees/vis te schrappen voor een paar dagen (iedereen eet veel vlees hier en mijn kooksuggesties worden vaak niet in dank afgenomen en vegetarisch eten is al een no go). Dus misschien wat voor in de toekomst.
    M'n lifestyle heeft al bijna een 180 gedraaid ten opzichte van wat het voorheen was. One thing at a time.


    No growth of the heart is ever a waste

    Yoda schreef:
    Geef mij een stuk vlees en ik ben blij. I like my steak bloody.


    Deep inside, I've never felt alive

    Barnabas schreef:
    Er gaat niets boven mijn kippetje.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Veggie, ik eet al ongeveer 8 jaar geen vlees meer.


    Aerials, in the sky. When you lose small mind you free your life .

    Ik eet geen vlees, maar wel vis. Vanwege gezondheidsproblemen leek dit mijn moeder het slimst.
    Ook heb ik mijn keuze gebaseerd op een vleesexpert; als je het dier niet zou kunnen vermoorden, eet je het niet. En een vis zou ik kunnen 'vermoorden'.


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.

    100% vleeseter.


    | Reality is for people that lack imagination |

    Square schreef:
    Ik eet wel vlees, maar erg weinig. Veel soorten vlees vind ik gewoon niet lekker, eigenlijk.


    Dit dus.
    Mijn voorkeur gaat nou eenmaal niet uit naar vlees en zeker niet naar vis. Ik vind het niet lekker smaken en zou dan ook het liefst echt vegetarisch worden. Jammer genoeg mag dit niet. Het veganisme is echter niks voor mij, ik vind producten als kaas te lekker en op begeven moment weet ik ook niet meer wat anders te eten.

    [ bericht aangepast op 25 maart 2014 - 21:50 ]


    Reality's overrated.

    Ik ben vegetariër geworden omdat ik niet wilde ontleden bij biologie (;
    Oké, dat klopt eigenlijk niet, ten eerste omdat ik geen echte vegetariër ben. Ik eet meer dan twee jaar geen vlees meer, maar nog wel vis. Het lijkt me veel lastiger om bij anderen te eten of in een restaurant iets te bestellen als ik ook geen vis zou eten en ik vond het te veel in één keer om daar ook gelijk mee te stoppen, maar wie weet doe ik dat ooit nog wel.
    Ik eet geen vlees, omdat ik tegen bio-industrie ben en het beter is voor het milieu om geen vlees te eten, maar het moment dat ik besloot kwam wel toen ik in de derde klas zat en kippenhartjes moest ontleden voor biologie en ik het er toen met mijn moeder over had dat ik dat echt geen prettig idee vond en dat ik als ik vegetariër was er tenminste nog onderuit zou kunnen komen door te zeggen dat het tegen mijn principes was. Ik besloot toen dat ik eigenlijk wel wilde proberen te stoppen met vlees eten en dat bleek toen eigenlijk veel makkelijker te gaan dan ik had verwacht, dus ik heb sindsdien geen vlees meer gegeten.
    Veganist zijn lijkt me heel lastig, omdat er dan echt heel veel is wat je niet mag eten en je dus ook veel meer moet gaan letten op wat je eet, waar wat in zit, hoe je gezond kunt blijven eten, enz.
    Dus dat is mijn verhaal (:


    "Take my advice; I don't use it anyway."

    Vleeseter, maar wel biologisch vlees. Ook altijd biologische melk en eieren en als het even kan, het liefst ook andere producten. Alleen de supermarkt voor biologisch voedsel is best een eindje weg, dus we kopen vooral biologische melk, vlees en eieren. Ik wil vegetariër worden, alleen mijn moeder vind het vervelend om alsmaar speciale vleesvervangers te kopen. Maar ik ben heel blij al met biologisch, dat is al veel beter dan bio-industrie.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife