• De stelling van deze week luidt:
    Mensen beloven dingen veel te snel.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Eens en oneens, hangt van de personen zelf af.


    16 - 09 - '17

    Oneens. Ik vind wel dat er te snel een groot probleem van wordt gemaakt als iemand een belofte breekt. Ik bedoel, het is niet leuk maar ook geen verschrikkelijke fout lijkt me.
    Ik vind de stelling trouwens niet erg 'goed'. Ik reageer eigenlijk nooit op stellingen, maar lees wel altijd de reacties want ik vind de discussies leuk, maar dit is niet echt een stelling die interessante discussies oplevert.

    [ bericht aangepast op 31 maart 2014 - 0:42 ]

    Caille schreef:
    Ik vind het nogal een rare stelling, omdat dit bij iedere persoon anders is.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Dat vind ik wel, daarom zweer ik nooit en beloof ik dingen zo goed als nooit, uit principe. Ik vind dat beloftes en het concept 'zweren' gedaald zijn in betekenis.


    Tijd voor koffie.

    Het ligt inderdaad aan de persoon zelf. Veel mensen beloven dingen om gewoon van gedoe af te zijn, en anderzijds vatten andere mensen dingen weer veel te snel als een belofte op.

    Dat verschilt per persoon. Dit is echt een flutstelling.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Mee eens


    The best part of the day is comming home to a wagging tail <3

    "Mensen" is wel heel veralgemeend en oppervlakkig, en zoiets hangt bovendien ook heel erg af van de gevoelens van de (al dan niet bedrogen) persoon Oneens. Mensen zijn niet in een "algemeen hok'' te stoppen en perceptie speelt heel erg mee in zo'n kwesties. Echt objectief kun je hier denk ik niet over zijn.


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Vaak eens


    I didn't fall. The floor just needed a hug.

    Mee eens,

    Al vind ik persoonlijk dat sommige mensen heel snel iets zien als beloven....


    wat was dit ookalweer

    MissMalikLuf schreef:
    eens en oneens.

    Eens:
    mensen beloven inderdaad te snel. maar je hebt hier een paar redenen voor Bijv.
    -mensen willen je met iets helpen.
    -je weet niet hoe je netjes "nee" moet zeggen als iemand er om vraagt.
    -maar het kan ook gewoon zijn dat je belooft niet waarmaakt !

    Oneens:
    het ligt ook aan de soort mens de een durft voor zich zelf op te komen en heeft meer voor het zeggen dan de ander.
    dus je kan niet zomaar oordelen bij alle mensen. en trouwens. beloven is eigenlijk iets heel fijns (als je het ook waarmaakt dan.) je help er mensen namelijk gewoon mee !

    Conclusie:
    tuurlijk is het dom als je veel belooft en het niet waarmaakt. maar kijk dus naar de mensen .
    en als je goed kijkt wil de mens alleen iets goeds doen ! ongeacht wat de reden was.


    vecht niet voor iets dat niet voor jou vecht.

    eens. vooral mijn vader :S


    You dare to gaze upon me?

    Ebullience schreef:
    Ik denk dat de teleurstelling die meekomt met het feit dat beloftes vaak niet nagekomen worden, ons doet geloven dat beloftes te snel gemaakt worden. Of beloftes ook echt veel te snel gemaakt worden, weet ik eigenlijk niet. Naar mijn idee verschilt dat echt per persoon.


    hier ben ik het wel mee eens


    Be Your Own Anchor

    Dat verschilt per persoon. Natuurlijk zijn er altijd mensen die veel te snel dingen beloven en dat dan niet nakomen, maar er zijn genoeg mensen die wel hun beloftes nakomen.


    Aerials, in the sky. When you lose small mind you free your life .

    Oneens, niet álle mensen beloven dingen veel te snel. Enkel omdat jij (ik spreek tegen niemand in het bijzonder) iemand kent die vaak beloftes breekt, wil niet zeggen dat deze stelling meteen klopt.


    You are beautiful, you are love.