• Saviours


    Het is het jaar 3100. Precies 100 jaar na het Heljaar, het jaar dat de wereld ten onder ging aan het egoïsme van de mensheid. Door nieuwe technologieën werd alles mogelijk en gaven mensen om niets meer dan henzelf. Rellen braken uit en ze waren niet meer te stoppen. De helft van de wereldbevolking werd van de aardbodem gevaagd. Wereldleiders zagen in dat het zo echt niet langer kon. De helft van de wereldbevolking werd uitvoerig gekeurd en alleen de besten werden uitverkozen tot ‘saviours’ van de Nieuwe Wereld, het lot lag in hun handen. Alleen zij konden de wereld weer opbouwen. Hoewel er nu een goede basis lag voor een nieuwe wereldbevoling, waren de Wereldleiders nog niet tevreden. Ze wouden niet weer het risico lopen op een tweede Heljaar. Ze besloten elk kind een Daemon te geven, een dier die overal waar het kind gaat, meegaat. Elk Daemon weerspiegelt het bijbehorende kind. Is een Daemon strijdlustig en nieuwsgierig, dan wordt verwacht dat het kind dat ook is. Als een Daemon en het kind elkaars uitersten zijn, is het gedoemd te mislukken. De Daemon verdwijnt en het kind wordt door de overheid ingenomen, wat hierna met het kind gebeurt is een raadsel, maar er gaan vreselijke verhalen in de rondte.
    Met de komst van de Daemons kunnen de Wereldleiders precies bepalen hoe zij hun ideale bevolking willen hebben.

    De achttiende verjaardag is een keerpunt in het leven van de kinderen. Ze zijn nu officieel volwassen. In de Nieuwe Wereld betekend achttien iets anders. Elk kind wordt de dag na zijn achttiende verjaardag gescheiden van zijn/haar familie en opgehaald en meegenomen naar het Residentie, de hoofdstad. Hier bevindt zich een heel centrum waar de inmiddels jongvolwassenen allerlei lessen krijgen over de Nieuwe Wereld. Vijf jaar lang worden ze als het waren getraind, zodat ze de perfecte bevolking worden. Aan het eind van deze vijf jaar worden ze getest, als ze slagen, krijgen ze een vrij leven. Zakken ze, dan moeten ze hun hele leven werken voor de overheid of de Wereldleiders.

    Je speelt dus een jongvolwassene in deze Nieuwe Wereld. De Daemon krijg je aangewezen. Je karakter kan heel anders zijn dan je aangewezen Daemon, maar je moet toch proberen je niet te veel af te wijken van je Daemon, anders kan het verkeerd gaan. In het centrum wordt streng gecontroleerd, als ze ontdekken dat je iets doet wat tegen de regels in gaat ben je de pineut. Je kunt het proberen, maar het is een groot risico. Je mag kiezen of je een achttien jarige wilt, of iemand die al langere tijd in het centrum is.

    Lessen:

    - Geschiedenis
    - Gedragsregels
    - Sociale vaardigheden
    - Lichamelijke opvoeding (hier krijgen ze voornamelijk dingen als vechtkunst, klimmen, dat soort dingen)
    - Kunstvakken (muziek, kunst beeldend, drama)
    - Techniek voor de mannen
    - Handwerk voor de dames
    - Economie
    - Talen
    - Cultuur
    - Geografie/aardrijkskunde

    Aan het begin van de training krijg je een test, aan de hand van deze test wordt je in een groep in gedeeld. De Economen, de Sporters, de Cultuursnobs, de Talenknobbels, de Kunstenaars en de Handarbeiders, deze groepen zijn bepalend voor je latere leven. Elke groep krijg zijn eigen tatoeage van het bijbehorende symbool op zijn pols, zodat duidelijk is bij welke groep je hoort. De dikgedrukte vakken zijn verplicht. De vakken van de groepen hebben elk een kleur.


    Regels van het centrum:
    - Na 22.00 moet iedereen op zijn kamer zijn, dit wordt gecontroleerd.
    - Het ontbijt begint om 8.00, de lessen beginnen om 9.00, je mag niet te laat zijn.
    - Je mag nooit het terrein verlaten.
    - Vechten wordt niet gedoogd.
    - Iedereen draagt zijn uniform, andere kleding is niet toegestaan.
    - Geen jongens in de damesslaapzaal, geen dames in de jongensslaapzaal.
    - Breng jezelf en/of anderen niet in gevaar.
    - Geen geren door de gangen.
    - Alleen in de pauzes en na schooltijd mag je op het schoolplein komen.




    Niveau 1: 18 jaar
    Niveau 2: 19 jaar
    Niveau 3: 20 jaar
    Niveau 4: 21 jaar
    Niveau 5: 22 jaar

    Invullijstje:
    Naam:
    Leeftijd:
    Niveau:
    Groep (mag je zelf uitkiezen):
    Daemon (wordt voor je uitgekozen, je mag hem/haar wel eigen naam geven):
    Innerlijk:
    Uiterlijk (met foto):
    Extra:


    Lijstje personages:

    Meisjes:
    - Rose Amélie Linders - Mamo (niveau 1, de Sporters)
    - Mae Harrison - Rawiyah (niveau 1, de Sporters)
    - Chyou-Marise "Marie" Smiths - Curuxa (niveau 1, de Sporters)
    - April Willow Lee - Confiance (niveau 1, de Handarbeiders)
    - Katherine James Gilbert - xShopAHolic (niveau 1, de Sporters)
    - Evelyne "Eve" Sophia Keck - RingKeeper (niveau 2, de Talenknobbels)

    Jongens:
    - Logan Doughlass Hoult - Raccoon (niveau 3, de Kunstenaars)
    - Dennis Hugh Henderson - Microwave (niveau 1, de Handarbeiders)
    - Stephen Kingston - LyraPhoenix (niveau 4, de Economen)
    - Fergal Carbrey Teagan - Nageki (niveau 3, de Kunstenaars)
    - Jamie Colin Dallas - MissMills (niveau 1, de Kunstenaars)
    - Raymond Edward Valentino Sharman - Raccoon (niveau 2, de Sporters)

    (Stel dat veel mensen mee willen doen, kunnen er eventueel mensen bij. Als mensen willen mogen ze ook eventueel een medewerker van het Centrum spelen als bijrol)

    Regels van het topic:
    - Schrijven in ABN. Verleden tijd of tegenwoordige tijd maakt niet uit, zolang het maar in de ik-vorm is.
    - Probeer een beetje snel te antwoorden.
    - Als je weet dat je er een tijdje even niet bent, geef dat dan aan.
    - Dit spel gaat niet om liefde, meteen al relaties is ook niet geloofwaardig.
    - Rond de 250 woorden per bericht. Dit is makkelijk haalbaar, denk aan het omschrijven van omgeving, gevoelens etc.
    - Perfecte personages zijn niet leuk, maar overdrijf ook niet, maak dus geen overdreven probleemkind van je personage, dat is weer teveel van het goede.
    - Wees creatief, alleen als je met leuke ideeën komt kan een topic blijven leven, vrees dus niet, als je een leuk idee hebt om te doen meld het!
    - Blijf een beetje realistisch spelen, zoals ik al zei, binnen een dag heb je nog geen relatie.


    Speeltopic

    [ bericht aangepast op 6 april 2014 - 19:48 ]


    "The most beautiful things in life go unnoticed..."

    Ik wil meedoen. Mag ik meteen de Daemon even? Dan kan ik mijn rol maken.
    Hij wordt 20 jaar.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Nageki schreef:
    Ik wil meedoen. Mag ik meteen de Daemon even? Dan kan ik mijn rol maken.
    Hij wordt 20 jaar.


    Natuurlijk! Een havik met als karakter oplettend.


    "The most beautiful things in life go unnoticed..."

    Mamo schreef:
    (...)

    Natuurlijk! Een havik met als karakter oplettend.


    Awesome! Dank je!


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Naam:
    Fergal Carbrey Teagan
    Leeftijd:
    20 jaar jong. Geboren op 30 April.
    Niveau:
    Niveau 3
    Groep:
    Kunstenaars.
    Fergal heeft een grote aanleg voor acteren. Hij houd dit echter wel gescheiden van zijn leven buiten de lessen. Hoe mensen hem zien bij het acteren is heel anders dan dat hij werkelijk is.
    Daemon:
    Een zuidamerikaanse Havik met de naam Jayun (jajoen).
    Jayun is erg oplettend en heeft zijn ogen dan ook altijd overal op gefixt. Tot irritatie van Fergal. Jayun kan ook vreselijk vervelend en sarcastisch zijn tegenover Fergal. De twee hebben dan wel bijna hetzelfde karakter, maar er zijn vaak momenten dat deze dan juist botsen.
    Innerlijk:
    Fergal is een jongen die eerlijk zegt wat hij denkt. Iets dat soms wel in het verkeerde keelgat kan schieten bij mensen waartegen hij het zegt. Hoewel Fergal eerlijk is, bied hij zijn excuus wat minder makkelijk aan. Het werd namelijk ook nooit tegen hem gezegd.
    Na opgegroeid te zijn in een gezin van 3 broers en 2 zussen heeft Fergal wel voor zichzelf leren zorgen. Hij kan veel dingen zelf. Maar dat hij het kan betekend niet altijd dat hij het doet. Vaak is hij er te lui voor. In het gezin van 6 kreeg Fergal, als vierde kind, wel het minste aandacht. Diet kwam echter omdat hij zich altijd op zijn kamer opsloot omdat hij gek werd van de drukte. Drukte is iets waar Fergal niet van houd. Hij loopt er graag van weg. Echter is dit dan drukte van meer mensen bij elkaar die door elkaar praten en lopen. Ook wanneer er meerdere geluiden (bijvoorbeeld muziek en veel gepraat) door elkaar gaan loopt Fergal het liefst weg. Drukte van èèn of twee personen vindt hij vaak minder erg, dit ook omdat hij soms zelf ook wel zijn momenten heeft.
    Op momenten dat Fergal chagrijnig is kan hij een enorme eikel zijn. Sarcastische antwoorden en arrogante blikken zijn dan niet uitgesloten. Ook kan hij dan erg vervelende opmerkingen maken naar personen om zich heen.
    Nu we deze kanten geleerd hebben gaan we het hebben over een kant die Fergal niet vaak laat zien; De emotionele kant. Wanneer Fergal ergens diep mee zit komt het pas naar buiten. Maar wanneer hij het kan, houd hij zich groot en probeert weg te stoppen wat hem probeert te breken. Hij gaat gewoon door tot het punt daar is. Dan heeft hij echt iemand nodig om mee te praten. Gelukkig zit hij niet heel erg snel met dingen en is de meeste tijd vrolijk. Hij loopt vaak met een kleine, voldane glimlach door de school.
    Fergal is vriendelijk naar mensen die vriendelijk naar hem zijn (mits hij in zijn chagrijnige bui is, dan is alles stom). Hij bied hulp aan aan mensen die dit nodig hebben en helpt ze dan ook. Alleen een minpunt; hij is zijn aamdacht snel kwijt. Ook is hij, vergeleken met Jayun die dat wel is, niet zo oplettend. Gelukkig helpt Jayun hem hierbij. De havik heeft al veel ongelukken weten te voorkomen.
    Uiterlijk (met foto):


    Fergal is een niet heel erg grote jongeman, namelijk 171cm, en heeft een gewicht van 55 kilo. Hij is totaal niet gespierd maar is toch wel wat sterk. Een typisch geval van schijn bedriegt.
    Fergal heeft er een hekel aan zijn uniform op de verplichte manier te dragen dus vaak laat hij zijn jasje open en hangt hij zijn stropdas ongeknoopt om zijn hals. Wanneer hier wat van gezegd wordt doet hij het wel goed, tot de persoon die het zei verdwenen is. Dan gaat alles weer los.
    Wanneer Fergal geen uniform aan heeft draagt hij vooral donkere kleren. Zwart, donkerpaars, donkerrood, bruin, grijs. Dat soort kleuren. Vaak zijn het dan nog strakke truitjes en skinny jeans. Ook onder het jasje van zijn uniform draagt hij een strakker truitje dan dat erbij zat. Hij houd niet van die losse dingetjes.
    Zijn haar zit altijd op de manier als dat je hem op de foto kunt zien. Hij besteed hier ook veel tijd aan. Hij kan daarom ook door het lint gaan wanneer iemand een hand door zijn haar haalt. En als het regent? Simpel, Fergal blijft binnen.
    Zoals je nog meer op de foto ziet heeft Fergal een tatoeage op zijn borstkas in de tekst "spread your wings", een zin die veel betekenis heeft voor hem. In zijn onderlip heeft hij ook twee piercings vlak naast elkaar. Deze hebben niet echt een betekenis. Hij vindt ze gewoon leuk.
    Extra:
    Hoewel Fergal het blijft ontkennen denken veel mensen dat hij homoseksueel is. Diep van binnen weet Fergal het ook wel, maar hij is niet bezig met de liefde. Daarom blijft hij zeggen dat zijn "vriendinnetje" is achtergebleven op de plek waar hij vandaan komt. Alleen heeft hij helemaal geen vriendinnetje. Hij heeft zelfs nog nooit een relatie gehad omdat hij bang is die persoon te verliezen als hij ervan houd.

    Beginnetje, ik ga nu verder

    [ bericht aangepast op 4 april 2014 - 16:45 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Mag ik een jongen reserveren? En dan ook een meisje (Aangezien ze dan weer gelijk stonden)


    "I would have followed you, my brother... my captain... my king."

    Fergal is wel af denk ik zo. Het kan altijd dat ik nog dingen aanpas. Maar het zullen nooit grote veranderingen zijn (:


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Rawiyah schreef:
    (...)

    Dit moet je niet als zware kritiek opvatten, maar waar jaagden ze dan? En hoe kunnen ze jagen op mensen zonder de doodstraf te krijgen?



    Goede vraag..
    Dus ze joeg op dieren.. Haar vader leerde haar dat om haar wat te kalmeren.
    Haar vader heeft wel al is mensen vermoord. Ze heeft het geleerd maar nooit iemand vermoord.


    "Can a man still be brave if he's afraid?" -"That is the only time a man can be brave."

    Hey, kan ik nog meedoen? En zo ja. Zou ik mijn Daemon dan van te voren mogen weten??


    'Your happy ending may not be what you expect. That's what will make it so special.' ~ Mary Margaret

    xShopAHolic schreef:
    (...)


    Goede vraag..
    Dus ze joeg op dieren.. Haar vader leerde haar dat om haar wat te kalmeren.
    Haar vader heeft wel al is mensen vermoord. Ze heeft het geleerd maar nooit iemand vermoord.


    + waarom haar vader mensen heeft vermoord? Voor zelf verdediging.. daarom leerde hij haar dat ook. Het is altijd handig om je zelf te kunne verdedigen. (:


    "Can a man still be brave if he's afraid?" -"That is the only time a man can be brave."

    RingKeeper schreef:
    Mag ik een jongen reserveren? En dan ook een meisje (Aangezien ze dan weer gelijk stonden)


    Dan staan ze nog niet gelijk, maar het mag wel!


    "The most beautiful things in life go unnoticed..."

    xShopAHolic schreef:
    (...)

    + waarom haar vader mensen heeft vermoord? Voor zelf verdediging.. daarom leerde hij haar dat ook. Het is altijd handig om je zelf te kunne verdedigen. (:


    Maar in deze samenleving is het niet echt logisch als iemand zomaar mensen kan vermoorden en er ook mee weg te kunnen komen. :')


    "The most beautiful things in life go unnoticed..."

    MissMills schreef:
    Hey, kan ik nog meedoen? En zo ja. Zou ik mijn Daemon dan van te voren mogen weten??


    Als een jongen kan je nog mee doen! En dan krijg je als Daemon een bever, met als karakter handig!


    "The most beautiful things in life go unnoticed..."

    Mamo schreef:
    (...)

    Als een jongen kan je nog mee doen! En dan krijg je als Daemon een bever, met als karakter handig!


    Ik laat de jongen vallen dan, wat is mijn Daemon voor het meisje?

    [ bericht aangepast op 4 april 2014 - 22:45 ]


    "I would have followed you, my brother... my captain... my king."

    RingKeeper schreef:
    (...)

    Ik laat de jongen vallen dan, wat is mijn Daemon voor het meisje?


    Nou vooruit dan maar. Jouw Daemon wordt een konijn met als eigenschap lieflijk.


    "The most beautiful things in life go unnoticed..."

    Naam: Evelyne "Eve" Sophia Keck
    Leeftijd: 19
    Niveau: 2
    Groep (mag je zelf uitkiezen): Talenknobbels
    Daemon (wordt voor je uitgekozen, je mag hem/haar wel eigen naam geven): Konijn (Lieflijk) met de naam Jamey


    Innerlijk:
    Uiterlijk (met foto):
    Extra:

    [Rest komt morgen]


    "I would have followed you, my brother... my captain... my king."