• Ik heb een paar maanden geleden een klaagtopic gemaakt over dat ik altijd op zaterdag moest werken en dat ik nooit vrij kreeg voor mijn wedstrijden.
    Nou een paar weken daarna heeft de lieve jumbo mij dan eindelijk van die zaterdag afgehaald (ik heb wel eerst drie keer langs moeten gaan voordat ze besefte dat ik zaterdag echt niet kan.) Nu heeft mijn moeder een soort familie dag georganiseerd voor mijn vader en haarzelf, mijn zus en haar vriend, mijn vriend en ik, aangezien wij nooit echt met zijn zessen bij elkaar zijn omdat ieder van ons het heel druk heeft en ook omdat dit mijn eerste zaterdag in zes weken dat ik weer een keer geen verplichtingen heb. Nu heeft mijn werk mij dus opeens op zaterdag ingepland. Ik heb dat echter niet gezien dus ik krijg vandaag een bericht dat ik morgen moet komen opdagen. Ik heb duidelijk gezegd dat ik echt niet kan en dat ik niet van mijn moeder mag werken, wat ook echt waar is. Nu vinden ze dat ik een vervanger moet regelen, alleen niemand kan op zaterdag werken en al helemaal niet als je pas een dag van te voren het vraagt want bijna iedereen heeft dan al wat te doen op zaterdag of ze hebben gewoon geen zin om vier uur lang in de jumbo te staan overdag. Ik heb best veel mensen gevraagd maar ik krijg steeds een "nee" terug.
    De jumbo weigert mij gewoon vrij te geven en verplichten me om te komen. Urgh, ik houd zoveel van mijn werk.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Natsukashii schreef:
    (...)

    Oh, dat is best onhandig. Bij de AH waar ik werk, hebben we gewoon beschikbaarheidsformulieren en daar moet je dan op invullen op welke tijden en dagen je kunt werken. Dan word je sowieso niet ingepland op de dagen wanneer je niet kan en dan zou je dus ook dit soort dingen niet krijgen.


    Nope, zoiets hebben wij niet. Wij hebben wel een vrij vraag kalender waar je dus twee weken van te voren moet opschrijven dat je dan niet kan werken, alleen hou ik er geen rekening mee als ik nooit op zaterdag moet werken, ik dan opeens wel moet werken en al helemaal niet al de planning er dan nog niet eens hangt. Ik zou willen dat wij ook zoiets hadden dan was het allemaal een stuk makkelijker geweest.


    "Ignite, my love. Ignite."

    220912 schreef:
    (...)

    Nope, zoiets hebben wij niet. Wij hebben wel een vrij vraag kalender waar je dus twee weken van te voren moet opschrijven dat je dan niet kan werken, alleen hou ik er geen rekening mee als ik nooit op zaterdag moet werken, ik dan opeens wel moet werken en al helemaal niet al de planning er dan nog niet eens hangt. Ik zou willen dat wij ook zoiets hadden dan was het allemaal een stuk makkelijker geweest.


    Dan snap ik inderdaad wel dat je niet vrij gevraagd had, als dat niet je vaste werkdag is. Echt ontzettend lullig :/


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Yea, sorry hoor, ik zou echt denken / zeggen: Fuck it, het is familiedag - georganiseerd door moedertje.
    Daarbij vind ik mijn moeder angstaanjagender als ze woedend is dan werk, lol. :'D.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Echt weer Jumbo :Y) Zoiets flikten ze ook telkens weer bij mij. Ik keek elke week op het voorlopige rooster wanneer en hoe laat ik moest werken de week erop en ze hielden zich er nooit aan. Na 2 maanden ben ik ook gewoon opgestapt.

    Als ik jou was zou ik gewoon niet gaan. Je hebt meerdere keren aangegeven dat je zaterdag niet wilt/kunt, dus nu hebben zij gewoon pech. Heel simpel. Jij kunt niet meer doen dan het aangeven en dat heb je vaak genoeg gedaan.

    [ bericht aangepast op 5 april 2014 - 1:18 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Ik ken het, ik werkte bij de AH (en had dus beschikbaarheidsformulieren ingevuld) en werd plotseling op een maandag ingepland TIJDENS MIJN FUCKING EXAMENS. Ik was zo ontzettend pissig daarover. Ik werkte namelijk vast op woensdag en vrijdag, en nooit drie keer in de week. Uiteindelijk was ik wel gegaan (gelukkig had ik de dag daarop geen examens) maar waren we ook nog eens ruim een half uur te vroeg klaar. Lekker dan, had ik niet zo goed dus niet kunnen gaan. Gelukkig ben ik daar nu weg. Word nog steeds boos als ik daar aan denk.

    Edit: En ik vind het dan zo krom dat het nooit de fout is van het management. Ugh, fuckers.

    [ bericht aangepast op 5 april 2014 - 1:33 ]


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Gewoon niet gaan. Ik werk zelf ook bij dw Jumbo. Jij hebt keer op keer duidelijk aangegeven dat jij op zaterdag niet kan werken. Zij mogen jou niet dwingen om te komen en als jij geen vervanging kan vinden, zijn zij verplicht on het voor jou te doen. Zo werkt dat ten minste bij ons. Ze mogen je ook niet ontslaan als je een keer niet komt. Ze mogen alleen een waarschuwing geven.


    #WWED - What Would Emma Do?

    Oh en als je wel gaat, dan gaan ze juist misbruik van je maken. Door niet te gaan maak je duidelijk dat je zaterdags echt niet kan en kom werken, zullen ze je ook meteen niet meer inplannen op dagen dat je niet kan.


    #WWED - What Would Emma Do?

    Morticia schreef:
    Yea, sorry hoor, ik zou echt denken / zeggen: Fuck it, het is familiedag - georganiseerd door moedertje.
    Daarbij vind ik mijn moeder angstaanjagender als ze woedend is dan werk, lol. :'D.

    Yes, exactly. Da's toch jouw fucking probleem niet als zij daar zitten te kutten met die roosters? Jij hebt 't gezegd. Ik wist 't wel als ik familiedag had (dat is bij ons niet eens mogelijk omdat onze familie niet eens in 'tzelfde werelddeel woont).


    No growth of the heart is ever a waste

    Niet gaan, hoe kinderachtig het ook is. Dan maak je ze duidelijk dat jij niet hun slaafje bent.

    Ik zou gewoon keihard in hun gezichten schreeuwen dat je niet kan. Meis, ga gewoon niet. Je familiedag is belangrijker.


    Some people are art and do art at the same time

    Ik zie iedereen zeggen dat je niet moet gaan, op nette en minder nette manieren. Ik begrijp dat -dat op dit moment de beste oplossing lijkt, maar wat als dit meisje haar geld hard nodig heeft? Haar baas heeft alle rechten om haar te laten ontslaan als ze de afspraken niet nakomt, hoe vervelend dat ook mag zijn. Het is heel oneerlijk, maar ik denk niet dat je onder je werkdag uitkomt. Tenzij je -je ziek meldt, natuurlijk.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Morticia schreef:
    Misschien is het onvolwassen om dit te doen / zeggen, maar ikzelf zou niet gaan. Je hebt zelf namelijk meerdere keren (over)duidelijk gemaakt dat je dan niet wil / kan ingepland worden. Dit moeten ze gewoon weten, dat ze er dan problemen mee krijgen. Of ze zoeken het stiekem opzettelijk op.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Je ziek melden. Ongesteldheid. Buikkrampen etc. (cat)


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Happiny schreef:
    Ik zie iedereen zeggen dat je niet moet gaan, op nette en minder nette manieren. Ik begrijp dat -dat op dit moment de beste oplossing lijkt, maar wat als dit meisje haar geld hard nodig heeft? Haar baas heeft alle rechten om haar te laten ontslaan als ze de afspraken niet nakomt, hoe vervelend dat ook mag zijn. Het is heel oneerlijk, maar ik denk niet dat je onder je werkdag uitkomt. Tenzij je -je ziek meldt, natuurlijk.




    Haar baas heeft juist geen recht om haar te ontslaan als ze één keer niet komt opdagen.

    [ bericht aangepast op 5 april 2014 - 14:47 ]


    #WWED - What Would Emma Do?

    Happiny schreef:
    Ik zie iedereen zeggen dat je niet moet gaan, op nette en minder nette manieren. Ik begrijp dat -dat op dit moment de beste oplossing lijkt, maar wat als dit meisje haar geld hard nodig heeft? Haar baas heeft alle rechten om haar te laten ontslaan als ze de afspraken niet nakomt, hoe vervelend dat ook mag zijn. Het is heel oneerlijk, maar ik denk niet dat je onder je werkdag uitkomt. Tenzij je -je ziek meldt, natuurlijk.

    Maar ze mogen dit niet. Dat is heel simpel. Als zij minimaal twee weken van te voren moet vrij vragen, dan moet haar leidinggevende minimaal twee weken of eerder van te voren het rooster klaar hebben, anders kun je niet vrij vragen -.-"
    Maar dat beschikbaarheidsrooster is wel raar, want dat hebben wij wel (ik werk ook bij de Jumbo). Vage shit.

    OT: Het is misschien een beetje laat, maar je bent nog minderjarig, dus je mag je moeder laten bellen en zeggen dat je niet kan komen. Eventueel voor een volgende keer, als je dit weer tegenkomt. En ik zou ook een keer een boze moeder op ze af sturen, zodat ze het wel een keer goed doen.


    Deep inside, I've never felt alive