• Witches don't burn



    Het verhaal:
    In een klein vissersdorpje, Newdell, ontstaat veel opschudding als er een lichaam van een tiener word gevonden. Hij lijkt gedood te zijn in een soort ritueel. De dorpelingen zijn er zeker van dat iemand uit de grote stad dit gedaan moet hebben. Zij zelf zijn natuurlijk allemaal brave kerkgangers en zouden nooit zo iets doen, maar in het bos worden op meerdere plekken overblijfselen van rituelen gevonden. Sommige mensen fluisteren over magie en over duivel aanbidding, maar anderen vinden dit grote onzin en niet van onze tijd, mensen beginnen zich vreemd te gedragen en zeker de tieners op de plaatselijke middelbare school lijken geheimen met zich mee te dragen. Zouden een aantal van hen een pact met de duivel gesloten hebben?

    Nog wat informatie:
    - Het idee is dat het verhaal zich af speelt rond de middelbare school, leerlingen, ouders en leraren, maar dat kan ook anders.
    - De meeste mensen blijven na hun middelbare school in het dorp wonen en gaan de visserij in. (Nu kan je natuurlijk ook een groep tieners hebben die zo snel mogelijk het dorp uit willen)
    - Een cirkel bestaat uit 5 heksen die ieder voor een element staan (water, hout, vuur, aarde & metaal).
    - Om de pact te bevestigen moeten er vijf menselijk offergaven komen. Het eerste offer is al gegeven.

    Omgeving:
    Het dorp: klik
    De middelbare school: klik
    Het bos: klik

    Personages:
    Heksen (0 vrije plekken):
    - Water Eleona Moonrise ~ candy2001 (2)
    - Hout Davina Kathy Sophia-ann Woodward ~ Pwettyness (2)
    - Vuur Katherine Johanna Stavros ~ Luna2013 (3)
    - Aarde Violetta Mia Amoré ~ maybetonight (2)
    - Metaal gereserveerd door: powerninja
    Dorpelingen (open):
    vrouwen:
    Emily 'Em' Raven Johnsone ~ Disneyy (8)

    Mannen:
    Evyn Jones ~ Geleninja (1)
    Alvaro Caesar Vitalis ~ Luna2013 (7)
    Jake Daniel Evans ~ Disneyy (7)

    Story
    Rollentopic
    Praattopic


    Het eerste slachtoffer:


    Newdell nieuws,
    een zeer goede maandag morgen. Welcom bij het Newdell ochtendnieuws.
    Er is een jongen dood gevonden in de bossen omstreeks ons dorp.
    Sebastiaan Markey, 17 jaar oud, is gister avond gevonden door een dorpsbewoner die zijn hond aan het uitlaten was. De oude man zei dat het lichaam van de jongen vond omringt door nog brandende kaarsen en dat op de bomen om het lichaam heen pentagrammen waren gekerfd. Politie wil nog niets kwijt, maar de dorpsbewoner is er zeker van dat het hier gaat om duivelaanbidding. Onze gedachten en gebeden gaan uit naar de familie leden en vrienden van Sebastiaan.

    [ bericht aangepast op 12 april 2014 - 14:33 ]


    There is something alluring about an angel drawn to the dark side.

    eleona moonrise

    als ik de deur weer open hoor gaan draai ik me weer om. violette komt binnen. ik zie hoe ze zich op een stoel op de achterste rij laat zakken. dan maakt ze oogcontact en knikt ze. ik knik terug en slik. 'dit is een moordenaar, net zoals jou schiet het door mijn hoofd. in een paar seconden schieten de gebeurenissen van de nacht waarin sebastiaan dood ging weer door mijn hoofd. ik duw de koekjes weer in mijn tas en loop naar een stoel in de hoek en in de schaduw. ik pak een schrift en terwijl ik teken begin ik zachtjes een liedje te zingen wat sebastiaan en ik af en toe zongen.


    I'm not a princess, I don't need saving. I'm a queen, I've got this shit handled.

    Emily Raven Johnson
    Als ik op mijn stoel zit hoor ik voetstappen in mijn richting komen waarna Eleona voor me gaat staan en me vraagt of ik een koekje wil. Met opgetrokken wenkbrauwen kijk ik haar aan.
    "Nee, ik hoef geen koekje" snauw ik chagrijnig. Als ze denkt dat een koekje mensen gaat op vrolijken terwijl er zojuist iemand is overleden kan ze beter gewoon weg gaan want dat slaat nergens op.
    Als ze dan weg loopt en in de hoek gaat zitten kijk ik een beetje opgelucht, ik heb vandaag geen zin in contact met anderen. Violette is ook al het lokaal binnen gekomen en het lokaal zit op een paar leerlingen na vol. Maar nu zal er altijd één plaats vrij blijven. Als ik dan weer op kijk naar het bureau vooraan zie ik dat Meneer Jones weg is. Maar al snel zie ik hem na een tijdje het lokaal binnen stappen met een dienblad vol warme dranken. Oké.


    Little do you know

    ( praattopic is misschien handig? En weten de andere dat we al begonnen zijn? :$)


    And if we only die once... I wanna die with you ~ One Republic

    maybetonight schreef:
    ( praattopic is misschien handig? En weten de andere dat we al begonnen zijn? :$)
    als t goed is wel want bij t rollentopic staat als laatste bericht de link naar dit topic volgens mij


    I'm not a princess, I don't need saving. I'm a queen, I've got this shit handled.

    (Ja maar wie zegt dat ze dat gezien hebben :o )


    And if we only die once... I wanna die with you ~ One Republic

    maybetonight schreef:
    (Ja maar wie zegt dat ze dat gezien hebben :o )
    daar heb je n punt


    I'm not a princess, I don't need saving. I'm a queen, I've got this shit handled.

    maybetonight schreef:
    ( praattopic is misschien handig? En weten de andere dat we al begonnen zijn? :$)


    Haha, ja vroeg ik me ook al af.
    Heb ze allemaal een berichtje gestuurd cx


    Little do you know

    {Sorry was het echt helemaal vergeten]

    Alvaro Caesar Vitalis
    Wat verschikkelijk dat zo lieve jongen en goede leerling op zo wijze is vermoord denk ik als ik naar het nieuws kijk. Ik weet dat dit geen normale moord was, ik herken precies de manier van de heksen, ze zijn tenminste hier wat betekent dat ik op de goede plek ben, ik had toch stiekem gehoopt dat het maar een bovennatuurlijke was die hier woonde en met slechte dingen bezig was maar helaas blijkt het dus om meerdere heksen te gaan. ik zucht even diep waarna ik mijn tas pak om vervolgens naar school te gaan en les te geven, oke dan zal het deze dag meer rouwen zijn. Ik stap snel mijn auto in en rijd naar de school.
    Leerlingen lopen over de schoolplein elkaar troostend ik moet even een brok in mijn keel wegslikken, waarom moet dit hun nou weer overkomen? had dit leed en pijn hun niet bewaart kunnen blijven? 'Ik moet sterk blijven.' zeg ik zachtjes tegen mezelf en in gedachte voeg ik toe; Ik ben een jager, ik mag geen zwakte tonen. ik stap mijn auto uit en loop richting de school, als ik de klaslokaal van Evyn voorbij loop besluit ik om even zijn klas in te lopen. Zonder te kloppen doe ik de deur dan ook open en kijk ik de klas in langzaam laat ik mijn blik over de leerlingen gaan bij hun allemaal kijk ik even lang misschien dat ik iets verdachts aan ze zie, dan kijk ik Evyn aan. 'Goedemorgen, Evyn en gecondoleerd met het verlies van onze leerlingen.' zeg ik.


    Katherine Johanna Stavros
    Ik open langzaam mijn ogen en sta dan moeizaam op ik kijk even op de klok en zie dat ik vandaag te laat kom voor school, ach ja wat maakt het uit. ik kleed me wel snel aan en maak een boterham voor mezelf met een glas melk snel eet en drink ik het, kam ik mijn haren dat ik in een vlecht over mijn schouders hang en poets ik mijn tanden.
    Ik loop snel weer naar boven om mijn tas te pakken waar mijn schoolboeken in zitten en dan loop ik verder op mijn gemak naar de school, buiten de school is leeg en binnen de school is er ook niemand wat dus betekend dat ik inderdaad te laat ben, ik loop de klas in van Evyn waar ook een andere leraar van de school is Alvaro Rossini hij kijkt me gelijk aan. 'Sorry dat ik te laat ben.' ik loop naar mijn plaats toe terwijl de ogen van Alvaro mij onderzoekend aan blijven kijken.

    eleona moonrise

    terwijl ik teken en zachtjes zing hoor ik de deur opengaan. ik kijk op terwijl ik stop met zingen. het is een mentor. alvaro denk ik. ik zie hoe hij bij iedereen zijn blik laat hangen. als hij bij mij komt slik ik even. dan kijkt hij verder. dan loopt katherine de klas in. 'hoi kath, wil je een koekje?' vraag ik aan haar.


    I'm not a princess, I don't need saving. I'm a queen, I've got this shit handled.

    Evyn Jones

    Zodra ik weer in mijn lokaal ben begin ik zwijgend de thee en chocolademelk uit te delen. De leerlingen gaan stilletjes boven de warme drank hangen en af en toe word er wat gefluisterd. Iedereen kijkt op als de deur open gaat en Alvaro zijn hoofd even om de hoek steekt. Hij laat een blik vol medeleven even over de klas gaan, dan kijkt hij mij aan en mijn hart slaat een tel over.
    'Goedemorgen, Evyn en gecondoleerd met het verlies van onze leerlingen,' zegt hij en ik krijg geen geluid uit mijn keel dus knik ik. Van binnen vloek ik, natuurlijk weet ik niets te zeggen, ik weet nooit iets tegen hem te zeggen. Hij is zo knap. Ik kan wel juichen als Katherine langs hem heen het klaslokaal in loopt.
    'Sorry dat ik te laat ben,' mompelde ze.
    'Het is al goed Katherine,' zei ik zachtjes. 'Ga maar zitten.' Ik bood haar een bekertje thee aan en keek een beetje verbaasd naar mijn collega terwijl hij haar onderzoekend na kijkt.
    'Hoi Kath, wil je een koekje?' Eleona, die normaal gesproken al behoorlijk in mijn irritatiezone zat begon me nu echt de keel uit te hangen, maar aangezien ze gewoonlijk naast Sebastiaan zat en ze zich waarschijnlijk heel raar moest voelen vandaag besloot ik er niets van te zeggen.
    'Alvaro, misschien is het verstandig als je naar je eigen les toe gaat,' zeg ik uiteindelijk. Het klinkt heel formeel en een beetje streng en hoewel ik mezelf kon vervloeken om de toon die ik aansloeg naar de man die de laatste tijd de hoofdrol in mijn dromen speelde, wilde ik hem op dit moment niet in mijn les hebben. Mijn mentorklas had hulp nodig bij het verwerken van een verlies en daar kon hij op dit moment niet bij helpen.


    There is something alluring about an angel drawn to the dark side.

    Alvaro Caesar Vitalis
    Ik kijk Evyn even glimlachend aan als ik merk dat hij verder niks zegt, dan komt Katherine binnen die ik ook even onderzoekend aan kijk. 'Het is al goed Katherine,' hoor ik Evyn zeggen 'Alvaro, misschien is het verstandig als je naar je eigen les toe gaat,' ik kijk hem weer aan en ik knik. 'Je hebt gelijk mijn leerlingen wachten.' zeg ik dan. 'Ik wilde alleen even kijken of alles wel...' ik kijk weer naar de leerlingen of ik echt niks verdachts zie of dat verder hier geen heksen zitten of andere bovennatuurlijke wezens of ze zitten hier niet of ze kunnen gewoon goed acteren, als nog moet ik iedereen in de gaten blijven houden. 'Oke hier was.' vervolg ik dan maar. 'Ik zie je dadelijk wel weer.' zeg ik dan tegen Evyn en ik gun hem een van mijn liefste glimlach dan loop ik de klaslokaal uit.

    Katherine Johanna Stavros
    Ik pakt de bekertje thee aan van onze leraar en loop dan naar mijn plaats waar Eleona mij aankijkt met koekjes bij haar op tafel.
    'Hoi Kath, wil je een koekje?' vraagt ze aan mij.
    Ik kijk haar even aan en kijk naar de koekjes ze zien er opzich wel lekker uit maar ik heb niet echt honger nou.
    'Nee.' zeg ik kortaf en ik ga zitten.

    Eleona moonrise
    'Nee' zegt katherine kortaf, ze gaat zitten. Ik trek een pruillip. 'waarom wil niemand een koekje?' Mompel ik. Ik ga weer achteraan zitten en ga weer verder aan mijn tekening. Als hij af is kijk ik wat ik heb getekend. Ik kijk recht in de ogen van sebastiaan. Ik slik. Ik pak met trillende handen het blaadje op en loop naar voren. Daar geef ik hem aan evyn.


    I'm not a princess, I don't need saving. I'm a queen, I've got this shit handled.

    Evyn Jones

    'Ik zie je dadelijk wel weer,' zegt Alvaro en ik geef hem een kort knikje en probeerde niet al te opvallend naar zijn ongelofelijk sexy kont te kijken. Godver, Jones, dat kan niet op school. Ik zucht, haal mijn hand even door mijn haar en kijk dan weer de klas rond. Hoe moest ik in godsnaam beginnen? Dan staat Eleona ineens voor mijn neus en duwt ze een blaadje in mijn handen. De tekening lijkt sprekend op Sebastiaan.
    'Dankjewel Eleona,' mompel ik. Ik zucht nogmaals en zet de beamer aan. Het is even stil en de klas kijkt me aan. Ik ga op mijn bureau zitten zoals ik altijd doe als ik aan het begin van de Engels les een mentor mededeling moet doen. 'Jongens, wat er gister avond gebeurd is valt niet onder woorden te brengen.' Het was even stil. 'De les Engels is geschrapt voor vandaag en ik wil in plaats daarvan met jullie over Sebastiaan gaan praten.' Weer een stilte en achterin de klas begon iemand te snikken. 'Het eerste wat ik jullie wil vertellen is dat er niets verkeerds is aan rouwen of in rouwen. Doe wat jij moet doen om door deze moeilijke periode te komen. Eleona gaf mij net een heel mooi voorbeeld.' Ik hield de tekening op en liet het aan de klas zien. 'Ik wil dit lesuur mooie herinneringen op halen aan Sebastiaan. Leuke verhalen, domme dingen die jullie samen gedaan hebben of hadden willen doen. Weet dat jullie in je verdriet niet alleen zijn. Er is hier een hele klas verdrietig. Ik ben verdrietig.' Ik liet weer een stilte vallen. 'Weet dat jullie altijd bij mij terecht kunnen als jullie vragen hebben of met mij willen praten.' Ik liet dit alles even kort inzinken op de klas. 'Wilt iemand iets zeggen of iets doen vandaag in herinnering van Sebastiaan of om elkaar te helpen?'


    There is something alluring about an angel drawn to the dark side.

    WE'VE GOT COOKIES!


    I'm not a princess, I don't need saving. I'm a queen, I've got this shit handled.

    Emily Raven Johnson
    Ik hoor hoe Eleona weer vraagt of iemand een koekje wilt en degene zegt nee. Als ik dan hoor hoe Eleona zich af vraagt waarom niemand een koekje wil zucht ik geïrriteerd en draai me om.
    "Waarom denk je dat niemand een koekje wil? Er is een klasgenoot dood en jij gaat met koekjes rondlopen! Sebastiaan is dood. Niemand krijg die koekjes van jou door zijn of haar keel op dit moment! Denk eens na!" roep ik geërgerd naar haar als ze richting meneer Jones loopt met een papier in haar handen. Dan draai ik me weer terug naar het bord en zie dat meneer Jones de beamer aan heeft staan en dan begint hij met praten:
    ''Jongens, wat er gister avond gebeurd is valt niet onder woorden te brengen.'' begint hij ''De les Engels is geschrapt voor vandaag en ik wil in plaats daarvan met jullie over Sebastiaan gaan praten.'' zegt hij dan. Ik draai me om om te zien wie er begint te huilen en kijk de persoon medeleven aan waarna ik me weer terug draai. Mijn houding is nonchalant, zoals altijd, maar in mijn hoofd gillen drie stemmen door elkaar heen, ieder met een andere mening over dit alles.
    ''Het eerste wat ik jullie wil vertellen is dat er niets verkeerds is aan rouwen of in rouwen. Doe wat jij moet doen om door deze moeilijke periode te komen. Eleona gaf mij net een heel mooi voorbeeld." zegt meneer Jones dan weer waarna hij een tekening van Sebastiaan op houdt.
    ''Ik wil dit lesuur mooie herinneringen op halen aan Sebastiaan. Leuke verhalen, domme dingen die jullie samen gedaan hebben of hadden willen doen. Weet dat jullie in je verdriet niet alleen zijn. Er is hier een hele klas verdrietig. Ik ben verdrietig.'' en het is weer even stil..
    ''Weet dat jullie altijd bij mij terecht kunnen als jullie vragen hebben of met mij willen praten... Wilt iemand iets zeggen of iets doen vandaag in herinnering van Sebastiaan of om elkaar te helpen?'' Ik zucht zachtjes en schud kleintjes mijn hoofd. De stemmen in mijn hoofd willen mijn mond doen praten maar ik houd mijn kaken stevig op elkaar gedrukt, bang dat de verkeerde stem gaat praten en ik dingen zeg die iedereen boos maken. Iets wat vaker is gebeurt..


    Little do you know