• Hallo iedereen, er is iets op Quizlet waar denk ik wel meer mensen zich hier aan ergeren. Nou weet ik niet wat je er aan zou kunnen veranderen, maar toch blijft het irritant. :3

    Iedereen kent het wel - 16+-stories. Negen op de tien keer zijn dat gewone stories waar ook seksscènes in voorkomen. En nou moet ik eerlijk zijn, ik lees ook stories waar het label "16+" op staat, omdat ik als ik een goed verhaal op Q zie ik daar gewoon een abo op neem. Tenslotte komt in een gewoon boek ook weleens een seksscène voor.

    Nou gaat het daar niet echt om in dit topic, want het is gewoon een advies en niet verboden om als -16-jarige zo'n story te lezen, maar om de schrijvers van zulke stories. Die stories zijn namelijk verdomd vaak door mensen geschreven die zélf nog lang geen zestien zijn. Is dat dan niet wat raar? Kan er niet beter een soort "sexual content"-label komen, bijvoorbeeld? Ik erger me er een beetje aan en ik vind het misschien een ietsiepietsie hypocriet dat je als schrijver mensen van jouw leeftijd afkeurt voor je verhaal.

    Nou, dat is dus mijn mening, nu jullie. Vinden jullie het ook een beetje vreemd of kan het jullie geen bal schelen welke leeftijdskeuring zulke stories hebben? Bedankt voor jullie aandacht. :3

    [ bericht aangepast op 24 juli 2014 - 13:12 ]


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Mij interesseert het niet zo. Mensen moeten lezen en schrijven waar ze zich prettig bij voelen.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Ik ben het met je eens hoor, Lotta. Het is gewoon vreemd.


    26 - 02 - '16

    Dus in plaats van de leeftijdskeuring: al, +12 en +16 een soort van symbool zoals Kijkwijzer gebruikt?


    Dit is het symbool voor seks van Kijkwijzer.

    Goh, ik ben misschien wel meer voor de suggestie als je dan meerdere symbolen van Kijkwijzer zou kunnen plaatsen. Dus ook geweld enzo. Gewoon de dingen die kunnen verklaren waarom iets +16 zou zijn.
    Andere symbolen


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Scandal schreef:
    Dus in plaats van de leeftijdskeuring: al, +12 en +16 een soort van symbool zoals Kijkwijzer gebruikt?


    Dit is het symbool voor seks van Kijkwijzer.

    Goh, ik ben misschien wel meer voor de suggestie als je dan meerdere symbolen van Kijkwijzer zou kunnen plaatsen. Dus ook geweld enzo. Gewoon de dingen die kunnen verklaren waarom iets +16 zou zijn.
    Andere symbolen

    Dat zou misschien wel goed idee zijn, ja. :3


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Mij kan het eerlijk gezegd niks schelen omdat door iemand geschreven is die niet 16 jaar is. Meestal kan het me geen barst schelen wie het schrijft, als het maar goed geschreven is.


    Take me to wonderland

    Kan ik me ergens wel bij in vinden, vind het zo dom dat dertienjarige dan een verhaal gaan schrijven en het '16+' noemen, terwijl ze dat zelf nog lang niet zijn.


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Eerlijk? Ik vind 't vaak wel hilarisch als een 12/13 jarige uitgebreid een seks scene schrijft of inderdaad 16+ heeft staan. :')

    [ bericht aangepast op 24 juli 2014 - 13:36 ]


    To infinity and beyond •

    Ik heb niets tegen 16+ stories, ook niet als een 14-jarige het schrijft. Een 14-jarige kan bijvoorbeeld meer ervaring hebben dan een 17-jarige. Zelf zie ik die 16+ meer als een ''er zit geweld/seks in, dus weet waar je op klikt''-waarschuwing.

    [ bericht aangepast op 24 juli 2014 - 13:37 ]


    Pretty is just a pretty word.

    Mulleroni schreef:
    Ik heb niets tegen 16+ stories, ook niet als een 14-jarige het schrijft. Een 14-jarige kan bijvoorbeeld meer ervaring hebben dan een 17-jarige. Zelf zie ik die 16+ meer als een ''er zit geweld/seks in, dus weet waar je op klikt''-waarschuwing.

    Dat is ook zo, maar dan vind ik gewoon dat je er geen leeftijdsgrens op moet zetten. Aangezien iemand van twintig bijvoorbeeld minder zou kunnen hebben dan iemand van vijftien. Die symbolen lijkt me dan ergens wel een goede vervanging. Dan kan je ook misschien aangeven wanneer iets triggering is, qua zelfmutilatie bijvoorbeeld, misschien?

    [ bericht aangepast op 24 juli 2014 - 13:40 ]


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Mulleroni schreef:
    Ik heb niets tegen 16+ stories, ook niet als een 14-jarige het schrijft. Een 14-jarige kan bijvoorbeeld meer ervaring hebben dan een 17-jarige. Zelf zie ik die 16+ meer als een ''er zit geweld/seks in, dus weet waar je op klikt''-waarschuwing.


    'I don't want to leave her just because she makes me a better person.'

    Het is inderdaad wel hypocriet ja, maar ik trek me er zelf eigenlijk niet zo heel veel van aan. Maar meestal let ik daar ook niet op omdat ik negen van de tien keer op Quizlet zit via mijn telefoon en dan zie ik het meestal over het hoofd.

    Huf schreef:
    Eerlijk? Ik vind 't vaak wel hilarisch als een 12/13 jarige uitgebreid een seks scene schrijft of inderdaad 16+ heeft staan. :')


    Every villain is a hero in his own mind.

    Hehe, die symbolen gebruikte ik al bij een verhaal :'3
    Ik vind wel dat je gelijk hebt, maar om daar nu echt nieuwe opties of regels voor te bedenken, vind ik wel wat overbodig. Zoals al werd gezegd, zijn er mensen die nog geen zestien zijn, maar wel meer ervaring hebben. Ik denk dat de leeftijdskeuring in de kringen van Quizlet gewoon een ander soort betekenis heeft. 16+ wordt meestal gegeven omdat er teveel seks of geweld in zit.
    In Amerika zijn ze daar nog wel strenger in en kan het alleen al gaan omdat er misschien drie keer 'fuck' in een film wordt gezegd (bij wijze van spreken).


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Ik snap wat je bedoelt.


    ©1998

    Ik zie '16+' niet per se als een verhaal dat je niet mag lezen als je onder de 16 bent, maar als een waarschuwing dat het dingen bevat die je misschien beter niet zou kunnen lezen als je heel veel jonger bent. Maar... de gemiddelde hebben mensen rond hun 16de seks en ik ben 19 en heb nog niet eens gezoend, dus ja, wat zegt dat überhaupt? :')

    Ik bedoel maar: dan zou ik mijn eigen verhaal ook niet mogen schrijven omdat ik niet eens weet hoe dat allemaal is? Nah, lijkt me niet.