• Witches don't burn



    Het verhaal:
    In een klein vissersdorpje, Newdell, ontstaat veel opschudding als er een lichaam van een tiener word gevonden. Hij lijkt gedood te zijn in een soort ritueel. De dorpelingen zijn er zeker van dat iemand uit de grote stad dit gedaan moet hebben. Zij zelf zijn natuurlijk allemaal brave kerkgangers en zouden nooit zo iets doen, maar in het bos worden op meerdere plekken overblijfselen van rituelen gevonden. Sommige mensen fluisteren over magie en over duivel aanbidding, maar anderen vinden dit grote onzin en niet van onze tijd, mensen beginnen zich vreemd te gedragen en zeker de tieners op de plaatselijke middelbare school lijken geheimen met zich mee te dragen. Zouden een aantal van hen een pact met de duivel gesloten hebben?

    Nog wat informatie:
    - Het idee is dat het verhaal zich af speelt rond de middelbare school, leerlingen, ouders en leraren, maar dat kan ook anders.
    - De meeste mensen blijven na hun middelbare school in het dorp wonen en gaan de visserij in. (Nu kan je natuurlijk ook een groep tieners hebben die zo snel mogelijk het dorp uit willen)
    - Een cirkel bestaat uit 5 heksen die ieder voor een element staan (water, hout, vuur, aarde & metaal).
    - Om de pact te bevestigen moeten er vijf menselijk offergaven komen. Het eerste offer is al gegeven.

    Omgeving:
    Het dorp: klik
    De middelbare school: klik
    Het bos: klik

    Personages:
    Heksen (0 vrije plekken):
    - Water Eleona Moonrise ~ candy2001 (2)
    - Hout Davina Kathy Sophia-ann Woodward ~ Pwettyness (2)
    - Vuur Katherine Johanna Stavros ~ Luna2013 (3)
    - Aarde Violetta Mia Amoré ~ maybetonight (2)
    - Metaal gereserveerd door: powerninja
    Dorpelingen (open):
    vrouwen:
    Emily 'Em' Raven Johnsone ~ Disneyy (8)

    Mannen:
    Evyn Jones ~ Geleninja (1)
    Alvaro Caesar Vitalis ~ Luna2013 (7)
    Jake Daniel Evans ~ Disneyy (7)

    Story
    Rollentopic
    Praattopic


    Het eerste slachtoffer:


    Newdell nieuws,
    een zeer goede maandag morgen. Welcom bij het Newdell ochtendnieuws.
    Er is een jongen dood gevonden in de bossen omstreeks ons dorp.
    Sebastiaan Markey, 17 jaar oud, is gister avond gevonden door een dorpsbewoner die zijn hond aan het uitlaten was. De oude man zei dat het lichaam van de jongen vond omringt door nog brandende kaarsen en dat op de bomen om het lichaam heen pentagrammen waren gekerfd. Politie wil nog niets kwijt, maar de dorpsbewoner is er zeker van dat het hier gaat om duivelaanbidding. Onze gedachten en gebeden gaan uit naar de familie leden en vrienden van Sebastiaan.

    [ bericht aangepast op 12 april 2014 - 14:33 ]


    There is something alluring about an angel drawn to the dark side.

    eleona moonrise

    als niemand reageert steek ik mijn hand op. 'ik en sebastiaan waren altijd liedjes aan het zingen.....en....euhm....ik danste daar ook altijd bij' zeg ik. even aarzel ik, dan vraag ik: zou ik dat hier ook mogen doen...?'


    I'm not a princess, I don't need saving. I'm a queen, I've got this shit handled.

    [Emily zei iets tegen Eleona.. cx]


    Little do you know

    Disneyy schreef:
    [Emily zei iets tegen Eleona.. cx]
    oops oh ja :) pas t zo ff aan moet douchen


    I'm not a princess, I don't need saving. I'm a queen, I've got this shit handled.

    candy2001 schreef:ik heb er ff 3x * tussen gezet want zit op me mobiel en is beetje lastig om de rest over te typen :$
    eleona moonrise

    'waarom denk je dat niemand een koekje wil? Er is een klasgenoot dood en jij gaat met koekjes rondlopen!niemand krijgt die koekjes van joudoor zijn of haar keel op dit moment ! Denk eens na!' Zegt emily geiriteerd tegen mij. 'ja hállo ik probeer de mensen wat llijer te maken' dan loop ik door naar voren


    ***

    als niemand reageert steek ik mijn hand op. 'ik en sebastiaan waren altijd liedjes aan het zingen.....en....euhm....ik danste daar ook altijd bij' zeg ik. even aarzel ik, dan vraag ik: zou ik dat hier ook mogen doen...?'


    I'm not a princess, I don't need saving. I'm a queen, I've got this shit handled.

    Evyn Jones

    'ik en sebastiaan waren altijd liedjes aan het zingen.....en....euhm....ik danste daar ook altijd bij. zou ik dat hier ook mogen doen...?' Ik kijk haar kort even aan om er achter te komen of ze het meent. 'Als de rest van de klas het goed vind bind ik het prima,' zeg ik uit eindelijk.

    {ik ben alleen zo vroeg omdat ik een vliegtuig moet halen. Als ik geen wifi in Rome heb, tot zaterdag.}


    There is something alluring about an angel drawn to the dark side.

    geleninja schreef:
    Evyn Jones

    'ik en sebastiaan waren altijd liedjes aan het zingen.....en....euhm....ik danste daar ook altijd bij. zou ik dat hier ook mogen doen...?' Ik kijk haar kort even aan om er achter te komen of ze het meent. 'Als de rest van de klas het goed vind bind ik het prima,' zeg ik uit eindelijk.

    {ik ben alleen zo vroeg omdat ik een vliegtuig moet halen. Als ik geen wifi in Rome heb, tot zaterdag.}
    no problemo veel plezier in rome! :)


    I'm not a princess, I don't need saving. I'm a queen, I've got this shit handled.

    [ beetje laat, haha, iemand voor Davina ? ]


    Yeah, and people in hell want Slurpees.

    Pwettyness schreef:
    [ beetje laat, haha, iemand voor Davina ? ]
    hoe bedoel je? x) sorry snap iemand voor davina niet :$


    I'm not a princess, I don't need saving. I'm a queen, I've got this shit handled.

    [ Of er een andere elf/fee is die met Davina wilt meeten ^^ ]


    Yeah, and people in hell want Slurpees.

    Pwettyness schreef:
    [ Of er een andere elf/fee is die met Davina wilt meeten ^^ ]
    die is er volgens mij niet maar weet t niet zeker maar je kan wel met je personage inspringen het is nu namelijk open einde :)


    I'm not a princess, I don't need saving. I'm a queen, I've got this shit handled.

    Davina

    Met een luide gaap kijkt Davina op haar werk. Oh het is pas 09.07. Met een doffe klap valt ze uit bed als ze gemerkt heeft dat het al zo laat is. Gehaast begint ze zich aan te kleden. Dan maar niet douchen nu, als ze nu weer te laat komt dan word ze geschorst en dat wilt ze op dit moment niet hebben. Snel sjouwt ze zichzelf in een grijze skinny jeans, en een simpel rood topje. Ze deed snel haar grijze vans aan, haar haren in een staart, pakte een appel en een flesje water welke ze haastig in haar tas propte , haar jas aandeed en met een tempo naar school liep. Haar fiets was kapot, en er was niemand meer thuis dus ze moest wel lopen. Alsof het nog niet erger kon, begon het ook nog eens te miezeren. Ze stapte door tot ze het schoolgebouw in was, gooide haar jas in haar kluisje en loopt naar de les die ze nu zou moeten hebben. Engels, dacht ze. Met een zwaai gooit ze de deur open. " Sorry dat ik zo laat ben, ik had me verslapen en niemand had me thuis wakker gemaakt. En damn wat een grafstemming, wie is er gestorven?" Ze lacht, nietwetende dat er echt iemand dood is. Ze gaat dan ergens middenin zitten, niet specifiek naast iemand.


    Yeah, and people in hell want Slurpees.

    Eleona moonrise

    'sorry dat ik zo laat ben ik had me verslapen en niemand had me thuis wakker gemaakt. En damn wat een grafstemming is er iemand gestorven?' Davina lacht. Ik geloof mijn oren niet. Weet ze niet meer wat er vanacht gebeurd is? Ik kijk haar een ogenblik aan. 'davina' sis ik. 'er is echt iemand dood' slik ik. Ik voel hoe er een traan over mijn wang glijdt.


    I'm not a princess, I don't need saving. I'm a queen, I've got this shit handled.

    Evyn Jones

    "Sorry dat ik zo laat ben, ik had me verslapen en niemand had me thuis wakker gemaakt. En damn wat een grafstemming, wie is er gestorven?" Heel de klas gaapt haar aan.
    'Davina, er is echt iemand dood.' Er rolt een traan over Eleana's wang. Shit, shit, shit. Dat had ik haar moeten vertellen, niet Eleana. Ik loop naar het tafeltje van Davina toe en kijk haar recht aan.
    'Sebastiaan is gister avond gevonden,' zeg ik. 'Hij was vermoord.'


    There is something alluring about an angel drawn to the dark side.

    ‘Sebastiaan is gisteravond gevonden’ zegt Evyn. ‘hij ik vermoord’. Ik snik weer. ik ben een vreselijk monster denk ik. Ik zucht diep. Even aarzel ik, dan begin ik te zingen.
    Lately, I've been, I've been losing sleep
    Dreaming about the things that we could be
    But baby, I've been, I've been praying hard,
    Said, no more counting dollars
    We'll be, we'll be counting stars

    I feel the love and I feel it burn
    Down this river, every turn
    Hope is a four-letter word
    Make that money, watch it burn
    Oh, but I'm not that old
    Young, but I'm not that bold
    I don't think the world is sold
    I'm just doing what we're told
    I feel something so wrong
    Doing the right thing
    I could lie, could lie, could lie
    Everything that drowns me makes me wanna fly


    Ik zucht en kijk rond. Dan merk ik dat ik erop gedanst heb. Ik kleur rood. ‘so…sorry’ zeg ik snel. Ik friemel met mijn handen. Dan sta ik op en ga achter in de klas zitten, in de schaduw.


    I'm not a princess, I don't need saving. I'm a queen, I've got this shit handled.

    Davina.

    Mensen beginnen te zeggen dat er echt iemand overleden is, en ik trek een wenkbrauw op. Algauw krijg ik te horen dat het Sebastiaan is, maar veel interesse toon ik niet. Eleana begint te huilen en Evyn komt naar me toe dat het serieus is. Zoveel interesse toon ik niet, ik kende hem nauwelijks. "Dus?" komt er nogal bot uit mijn mond en ik trek weer een wenkbrauw op. Ik ging zo ruzie met ze krijgen alleen omdat er iemand dood was gegaan, het deerde me eigenlijk echt helemaal niks.


    Yeah, and people in hell want Slurpees.