• Ik zit met een probleem. Sinds een aantal jaar speel ik bij een vereniging waar bijna alleen maar oudere mensen komen.
    Ik heb daar iemand leren kennen, ook een man, en hij is 30 jaar ouder dan dat ik ben. In deze vijf jaar dat ik op die vereniging zit, is ons contact steeds meer beter geworden. In het begin voelde ik al een klik tussen ons, maar dat is uitgebreid tot een hechte vriendschap. Tot nu toe heb ik hem alles kunnen vertellen over wat me dwars zit. Al sinds dat ik klein was kan ik beter met volwassenen opschieten dan met leeftijdsgenoten. Komt deels ook door mijn verleden.
    Ik merk dat mijn gevoelens voor hem een plekje begint te krijgen, en dat ik verliefd op hem ben geworden. Daardoor breng ik mezelf soms zo in de war, dat ik hem vaak heel erg mis op de dagen dat ik hem niet zie. Alleen, vorige week zaterdag waren met z'n tweetjes. Hij zag dat er wat met me aan de hand was.
    Hij zei dat hij het niet leuk vindt dat ik me zo voelde. Dat was zo ontzettend lief van hem, dat ik twijfelde of ik het tegen hem ging zeggen.
    Ik wilde het wel, want hij heeft een paar maanden geleden wel eens gezegd dat hij gevoelens voor mij zou krijgen. Dus toen begon ik erover.
    Ik zei dat het stom is, en dat het alles meteen zou veranderen als ik het zou zeggen. Ook vroeg ik dit aan hem: "Je ziet het niet, hé?"
    Hij zei daarop: "Wat moet ik zien dan?" En vanaf daar zei ik de hele tijd 'laat maar'. Ik durfde niet meer verder. En vanaf dat moment kreeg ik spijt.
    Nu is hij in Frankrijk met de vereniging, zonder mij. Ik kon mee, maar ik zit met school, en om het feit dat ik nog minderjarig ben.
    Maar goed. Ik wilde dit eventjes kwijt. Ik hoop dat jullie tips hebben, wat ik nu zou kunnen doen. Want het maakt me best wel in de war.

    Waarom zou je het er met hem overhebben? Dat maakt het alleen maar meer awkward en het kan jullie vriendschap verpesten.
    Kan het zijn dat je alles vanuit een verliefde hoek interpreteert? Is hij echt afstandelijk of is hij gewoon even met wat anders bezig? Is hij echt zo toenaderend of inderdaad slechts een vaderfiguur?


    I am an idiot, I move.

    Fisher schreef:
    Waarom zou je het er met hem overhebben? Dat maakt het alleen maar meer awkward en het kan jullie vriendschap verpesten.
    Kan het zijn dat je alles vanuit een verliefde hoek interpreteert? Is hij echt afstandelijk of is hij gewoon even met wat anders bezig? Is hij echt zo toenaderend of inderdaad slechts een vaderfiguur?


    Nou, hij zei een paar weken geleden dat we ermee moesten stoppen omdat het niet kon. En nu gaa hij gewoon weer door. Dus het is raar..

    Muriel schreef:
    (...)

    Hij heeft kinderen, ja. En hij is getrouwd. Nou, ik ken hem al 5 jaar en ik weet wat hij wil. Hij is heel erg lief, dat is ook één van de redenen waarom ik verliefd op hem ben geworden denk ik. En hij kan mij opvrolijken als ik boos of verdrietig ben.

    Dan is het niet handig als je verder gaat met je verliefdheid. Hij is getrouwd en er komen echt problemen mee als je hiermee verder gaat. Gewoon op een vriendschappelijke manier met hem omgaan en niet verder gaan. Hoe moeilijk het ook is.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Waar je rekening mee moet houden is dat jullie je allebei in een totaal andere levensfase bevinden. Vriendschap tussen een 30-jarige en een minderjarige is geen probleem, maar je moet begrijpen dat het bij een relatie heel anders zit. Jij bent minderjarig en bent nog bezig met jezelf te ontplooien tot volwassene, hij is al volwassen en heeft zelfs kinderen en is getrouwd! En zelfs als jullie een relatie zouden krijgen, hoe zie je dat dan voor je? Dat hij zijn kinderen en vrouw zou verlaten en er samen met jou vandoor zou gaan? Hoe zou je hem aan je ouders voorstellen? Ik kan me voorstellen hoe rot het voor je moet zijn om verliefd te worden op die man, maar ik raad je aan om de vriendschap met hem te behouden en de liefde achter je te laten. Het is niet altijd goed om naar je hart te luisteren. Soms zul je naar de situatie moet kijken zoals die is, en de verstandigste keuze moeten maken.


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    Verliefd zijn is het beste gevoel wat er is, als je het mij vraagt. Als het dan onmogelijk is om er iets mee te doen, doet dat zeer, heel veel zeer, maar ik ben er van overtuigd dat dit nu wel het geval is. Buiten het feit dat hij getrouwd is en kinderen heeft, is het leeftijd verschil 30 jaar. Das heel erg veel. Hij had je vader kunnen zijn.


    Hamartia

    Ik zou er verder niks mee doen als ik jou was. Buiten het feit dat hij getrouwd is en kinderen heeft, is het nog strafbaar ook als jullie iets zouden beginnen.
    30 jaar verschil is veel hoor.

    Ik denk dat het heel egoistisch is om het hem te zeggen, zijn hoofd misschien op hol maken terwijl hij een vrouw en kinderen heeft. Wil je het leven van die kinderen en zijn vrouw verwoesten gewoon omdat je 'wilt weten of hij het zelfde voeld'? Wat nu als het antwoord ja is? Is het dan in orde en gaat alles zoals voorheen omdat je toch niets met hem wilt? En als het een nee is, dan doe je jezelf alleen maar verdriet. Eerlijk zijn is niet altijd het beste. Onhoud dat hij 30 jaar ouder is en hij je veelkans alleen als een dochter beschoud.
    Je hebt nog een heel leven voor je, dit is maar een bevlieging en over een tijdje ondmoet je veelkans een leuke jongen van jou leeftijd waarbij een een mooie wederzijdse liefde kan ondstaan. Laat deze man met rust, dat is wel het minste wat je kunt voor zijn familie.


    The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything.

    Doe er niks mee... Hij is veel ouder dan jouw, en de kans is dat hij je als een soort dochter ziet.
    En hij heeft een vrouw en kinderen..


    Leef de dag, zoals je nooit hebt geleefd.

    Hoe oud ben jij eigenlijk?

    Nou, wat de anderen zeggen. Laat het gaan. Ik snap dat je heel erg in de war bent door je gevoelens, maar je weet zelf ook wel dat zoiets onmogelijk is. Ik zou het ook niet tegen hem gaan zeggen, want dat zou jullie vriendschap alleen maar verpesten, geloof me.
    Heel veel succes ermee, want in zo'n situatie zitten lijkt me allesbehalve makkelijk.


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Getrouwd en kinderen equals afblijven. Maakt niet uit wat jij wilt of hoe hij doet.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Ik snap je gevoel wel, ik herken het wel alleen bij mij is het verhaal totaal anders.
    Ik denk dat je hier niks mee moet doen, hij heeft kinderen en een vrouw. Je kan hun huwelijk niet gaan verpesten want dat gaat ook ten koste van zijn kinderen.
    Sowieso is het strafbaar dus je zou het alleen maar moeilijker maken als je er op in gaat. Geef hem aan dat je bepaalde dingen niet leuk vind wat hij doet, maar vertel zeker niet dat je verliefd op hem bent aangezien je er verder toch niks mee gaat doen. Dan breng je de boel alleen maar in de war en kan de situatie slechter worden. Hou gewoon wat afstand naar hem toe, en bekijk het op een andere manier. Alsof hij jou als zijn dochter beschouwd.
    Laat het los. Je bent veel jonger dan hem dus er staat je nog zoveel te wachten in het leven, je gaat nog zoveel mensen ontmoeten en leuke dingen meemaken. En geloof me, je vindt echt de juiste jongen nog wel.
    Succes, en laat je niet gek maken! Doe wat juist is, en ik denk dat je wel snapt wat de juiste keuze is.


    Sometimes it's best not to care.

    Tja deze situatie lijkt me niet fijn. Veel succes en ik hoop dat je een goede keuze maakt.


    Aerials, in the sky. When you lose small mind you free your life .

    Dauth schreef:
    Getrouwd en kinderen equals afblijven. Maakt niet uit wat jij wilt of hoe hij doet.


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Ik hoop echt dat je met je handen van hem af blijft. Hij is getrouwd EN hij heeft kinderen. Bovendien is hij meerderjarig en in een heel andere fase van zijn leven dan jou. Nee, je kan beter echt niks gaan proberen. Ik denk niet dat je over 5 jaren trots zal zijn als je pas laat realiseert dat je niet alleen zijn leven heb verpest, maar ook die van zijn familie.
    En als je echt van hem houdt of ieta voor hem voelt, dan heb je dit wel voor hem over. Over een paar jaren kom je heus wel iemand tegen die voor jou bedoeld is. En dat is deze man dus echt niet.


    -

    Dauth schreef:
    Getrouwd en kinderen equals afblijven. Maakt niet uit wat jij wilt of hoe hij doet.


    Precies dit. Je maakt meer kapot dan - neem ik aan, de bedoeling is. Hij is net zo fout bezig, daar niet van, maar dat laat ik er nu even buiten. Vind 't sowieso vreemd dat je nog niet door hebt dat je ermee moet kappen.. hoe jong je ook mag zijn.


    To infinity and beyond •