• Ik zit met een probleem. Sinds een aantal jaar speel ik bij een vereniging waar bijna alleen maar oudere mensen komen.
    Ik heb daar iemand leren kennen, ook een man, en hij is 30 jaar ouder dan dat ik ben. In deze vijf jaar dat ik op die vereniging zit, is ons contact steeds meer beter geworden. In het begin voelde ik al een klik tussen ons, maar dat is uitgebreid tot een hechte vriendschap. Tot nu toe heb ik hem alles kunnen vertellen over wat me dwars zit. Al sinds dat ik klein was kan ik beter met volwassenen opschieten dan met leeftijdsgenoten. Komt deels ook door mijn verleden.
    Ik merk dat mijn gevoelens voor hem een plekje begint te krijgen, en dat ik verliefd op hem ben geworden. Daardoor breng ik mezelf soms zo in de war, dat ik hem vaak heel erg mis op de dagen dat ik hem niet zie. Alleen, vorige week zaterdag waren met z'n tweetjes. Hij zag dat er wat met me aan de hand was.
    Hij zei dat hij het niet leuk vindt dat ik me zo voelde. Dat was zo ontzettend lief van hem, dat ik twijfelde of ik het tegen hem ging zeggen.
    Ik wilde het wel, want hij heeft een paar maanden geleden wel eens gezegd dat hij gevoelens voor mij zou krijgen. Dus toen begon ik erover.
    Ik zei dat het stom is, en dat het alles meteen zou veranderen als ik het zou zeggen. Ook vroeg ik dit aan hem: "Je ziet het niet, hé?"
    Hij zei daarop: "Wat moet ik zien dan?" En vanaf daar zei ik de hele tijd 'laat maar'. Ik durfde niet meer verder. En vanaf dat moment kreeg ik spijt.
    Nu is hij in Frankrijk met de vereniging, zonder mij. Ik kon mee, maar ik zit met school, en om het feit dat ik nog minderjarig ben.
    Maar goed. Ik wilde dit eventjes kwijt. Ik hoop dat jullie tips hebben, wat ik nu zou kunnen doen. Want het maakt me best wel in de war.

    Ik vind het redelijk onverantwoord om eerlijk te zijn. Inderdaad om pedofilie onder andere. Je zal jaloers worden op zijn vrouw etc,... De kans dat het serieus wordt en dat hij zal scheiden voor jou is zo goed als onbestaande en als het toch gebeurt, dan ben je er niets mee. Want dan is de reden voor scheiding 'een relatie met een minderjarige' en dan is het ook gedaan.
    Als je plant om het geheim te houden, zit er toch geen toekomst in. Je relatie geheim moeten houden samen met de jaloezie op zijn vrouw zal je gegarandeerd ooit te veel worden...
    Een relatie waarvan je weet dat er geen toekomst in zit begin je met een tiener, niet met een volwassene met kinderen.
    Sorry voor de negatieve reactie, maar als je dit doet kom je er alleen maar slechter uit.

    [ bericht aangepast op 8 april 2014 - 17:06 ]


    Has no one told you she's not breathing?

    LaJoie schreef:
    Ik vind het redelijk onverantwoord om eerlijk te zijn. Inderdaad om pedofilie onder andere. Je zal jaloers worden op zijn vrouw etc,... De kans dat het serieus wordt en dat hij zal scheiden voor jou is zo goed als onbestaande en als het toch gebeurt, dan ben je er niets mee. Want dan is de reden voor scheiding 'een relatie met een minderjarige' en dan is het ook gedaan.
    Als je plant om het geheim te houden, zit er toch geen toekomst in. Je relatie geheim moeten houden samen met de jaloezie op zijn vrouw zal je gegarandeerd ooit te veel worden...
    Een relatie waarvan je weet dat er geen toekomst in zit begin je met een tiener, niet met een volwassene met kinderen.
    Sorry voor de negatieve reactie, maar als je dit doet kom je er alleen maar slechter uit.


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Ik denk dat je vriendschap en liefde een beetje door elkaar haalt. Je zegt net zelf dat hij getrouwd is en kinderen heeft. Dat is not done. Ik denk dat hij meer een vaderfiguur voor je is dan echt een liefde. Het is fijn dat je je zo op je gemak voelt en dat hij je geruststelt, dat is een heel fijn gevoel, maar hij is veel ouder dan jij. Het kan nooit iets worden. Hij heeft een gezin en is veel ouder. Als jij minderjarig bent is het zelfs illegaal. Blijf gewoon goed bevriend met hem en denk er niet meer van, zoek een leuke jongen van je eigen leeftijd. Er zijn genoeg leuke jongens die net zo oud zijn als jij!


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.