• Vreselijk seksistisch en zelfs een beetje homofobisch dus. Eerst was er die Snickers reclame, en nu dit.
    Wat vinden jullie ervan?

    Hier is een link als je hem niet kan zien naar de video.

    [ bericht aangepast op 9 april 2014 - 15:26 ]

    Sim schreef:
    (...)
    Volgens mij neem jij gewoon die reclame veel te serieus, maar dat kan aan mij liggen. Maar laat maar zitten, want we hebben een totaal andere visie erop. En om dan vervolgens telkens tegen elkaar hetzelfde te zeggen, heeft dan ook vrij weinig zin. ^^


    Volgens mij neem jij hem juist niet serieus genoeg, haha. Maar je hebt gelijk, totaal andere visies (:

    Square schreef:
    Ik zou hier het liefst heel hard om lachen, niet omdat het grappig is, maar juist om hoe volkomen belachelijk het is. Het ergste is nog wel dat heel veel mensen dit waarschijnlijk een doodgewone reclame vinden. ><

    Zoals hierboven al gezegd wordt, het is body shaming in de waarste zin van het woord. Vrouwen hebben ook haar op allerlei plaatsen op hun lichaam; dat is heel normaal en volkomen natuurlijk. Als een partner daar zo erg van schrikt en dat zo vies vindt als die gast in de reclame, dan is het denk ik tijd om iemand te dumpen. :')


    Dit dus.


    Some people are art and do art at the same time

    Lol, ik vind hem best grappig hoor. Over dit soort dingen ga ik me echt niet druk maken.

    Ik ben het zeker met je eens dat dit soort dingen het ware beeld onderdrukken, dat het een gewoonte is geworden die er langzaam in is geslopen. Het is een maatschappelijke norm geworden. Bepaalde 'gewoonten' die je schijnbaar vrouwelijker maken. Hetzelfde met parfum, make-up etc. Toch kan ik wel de humor inzien van deze reclame.

    [ bericht aangepast op 9 april 2014 - 16:19 ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    DonnaNoble schreef:
    (...)

    Ik denk dat er andere manieren zijn om humor in reclames te verwerken dan vrouwen te laten denken dat ze er als een harige man uitzien als ze zich een dag niet scheren. Sorry, maar ik zie er zelf de humor écht niet van in. En Veet heeft trouwens nog ergere reclames, zoals die ene waarbij een taxichauffeur niet zou stoppen omdat een vrouw okselhaar had? Het is dus niet gewoon één reclame.

    Haha lol mijn benen zijn atm ook ongeschoren en ik voel me er echt geen harige man door, hoor. :'D Het is inderdaad gewoon grappig bedoeld. Move on.

    [ bericht aangepast op 9 april 2014 - 16:55 ]


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Sommige mensen overdrijven een beetje. Het is gewoon een reclame. Er zijn zoveel reclames die met de werkelijkheid niet helemaal kloppen aangezien er in de meeste reclames overdreven worden. Dus ik begrijp niet waarom dit seksistisch of homofobisch genoemd moet worden?


    "Ignite, my love. Ignite."

    Ik vind het domme reclame. Ergens is het wel grappig, maar dan weer net niet grappig genoeg. Ik hou het dus bij dom.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    haha i'm loving it


    You can't not look cool with a crossbow.

    Prefect schreef:
    Lol, ik vind hem best grappig hoor. Over dit soort dingen ga ik me echt niet druk maken.

    Ik weet niet echt wat ik ervan moet vinden.


    26 - 02 - '16

    De feministe in mij vind dit een belachelijke reclame. Waarom moeten vrouwen tegenwoordig zoveel moeite doen met make-up, gladde benen enzovoort, terwijl van mannen niet wordt verwacht dat ze zichzelf anders voordoen. Aan de andere kant neem ik de reclame maar niet te serieus.


    You are beautiful, you are love.

    Orchard schreef:
    Ik ben het zeker met je eens dat dit soort dingen het ware beeld onderdrukken, dat het een gewoonte is geworden die er langzaam in is geslopen. Het is een maatschappelijke norm geworden. Bepaalde 'gewoonten' die je schijnbaar vrouwelijker maken. Hetzelfde met parfum, make-up etc. Toch kan ik wel de humor inzien van deze reclame.


    Pretty is just a pretty word.

    Prefect schreef:
    Lol, ik vind hem best grappig hoor. Over dit soort dingen ga ik me echt niet druk maken.


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    *loopt topic weer uit*
    Mensen maken zich weer veel te druk...


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Divergency schreef:
    Ik vind het domme reclame. Ergens is het wel grappig, maar dan weer net niet grappig genoeg. Ik hou het dus bij dom.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."