• Heya Q'ers,

    Afgelopen week ben ik begonnen met hardlopen (voor degenen die geïnteresseerd zijn/ook willen starten: ik gebruik dit schema)

    Nu heb ik een heel leuke afspeellijst vol positieve muziek (waar ik een paar weken terug ook een topic over heb aangemaakt 😂) en daar loop ik nu mee hard, maar daar zitten ook wat langzamere nummers bij zozegmaar.

    Duuuuus nu wil ik een afspeellijst met muziek waar je lekker op kunt hardlopen, zonder afgeleid te worden omdat je naar de mooie tekst wilt luisteren hahaha. Hebben jullie aanraders?


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Ik gebruik deze afspeellijst van Spotify, omdat ik van mijn fysio moet lopen met 175-180 stappen per minuut. Uit onderzoek blijkt dat deze frequentie (dus niet snelheid!) de kans op blessures vermindert en het ondersteunt mij bij het herstel van mijn shinsplint ^^


    From these ashes, I will rise

    Feinics schreef:
    Ik gebruik deze afspeellijst van Spotify, omdat ik van mijn fysio moet lopen met 175-180 stappen per minuut. Uit onderzoek blijkt dat deze frequentie (dus niet snelheid!) de kans op blessures vermindert en het ondersteunt mij bij het herstel van mijn shinsplint ^^


    Holy sh*t dat is uptempo zeg 😂 ff serieus, hoe snel ren je dan met zoveel bpm? 😱 volgens mij ben ik echt een slak als ik deze muziek met mijn afspeellijst vergelijk, hahahaha shiiiit man.
    Ik ga 'm proberen, thanks!


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Derks schreef:
    (...)

    Holy sh*t dat is uptempo zeg 😂 ff serieus, hoe snel ren je dan met zoveel bpm? 😱 volgens mij ben ik echt een slak als ik deze muziek met mijn afspeellijst vergelijk, hahahaha shiiiit man.
    Ik ga 'm proberen, thanks!

    Ik ben zo'n 4 maanden bezig geweest met opbouwen en mijn PR is nu 4,8 km in een half uur. Dat is dus een tempo van 6'17'' minuten per km en valt dus best mee ^^
    Wat ik zeg, 175 bpm is dus niet de snelheid die ik loop, maar de hoeveelheid stappen die ik zet per minuut. Als ik mijn snelheid wil verhogen, moet ik grotere en niet snellere stappen gaan zetten.
    Ik liep eerst met 120 stappen per minuut en dat heeft waarschijnlijk meegeholpen aan de ontwikkeling van mijn shinsplint. Goede techniek ontwikkelen is dus geen slecht idee als je blessures wil voorkomen. Hardlopen kan iedereen, maar blessures oplopen met hardlopen kan ook iedereen (;

    [ bericht aangepast op 14 juli 2019 - 13:20 ]


    From these ashes, I will rise

    EDM muziek vind ik altijd erg fijn met sporten.


    "Once something is a passion, the motivation is there." — Michael Schumacher.

    Feinics schreef:
    (...)
    Ik ben zo'n 4 maanden bezig geweest met opbouwen en mijn PR is nu 4,8 km in een half uur. Dat is dus een tempo van 6'17'' minuten per km en valt dus best mee ^^
    Wat ik zeg, 175 bpm is dus niet de snelheid die ik loop, maar de hoeveelheid stappen die ik zet per minuut. Als ik mijn snelheid wil verhogen, moet ik grotere en niet snellere stappen gaan zetten.
    Ik liep eerst met 120 stappen per minuut en dat heeft waarschijnlijk meegeholpen aan de ontwikkeling van mijn shinsplint. Goede techniek ontwikkelen is dus geen slecht idee als je blessures wil voorkomen. Hardlopen kan iedereen, maar blessures oplopen met hardlopen kan ook iedereen (;


    Ik heb echt geen idee hoeveel stappen ik per minuut zet, hoe kom je daar achter dan? Anyways, ik ga woensdagochtend lopen met die lijst aan.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Derks schreef:
    (...)

    Ik heb echt geen idee hoeveel stappen ik per minuut zet, hoe kom je daar achter dan? Anyways, ik ga woensdagochtend lopen met die lijst aan.


    De stappentellen app. Mensen in mijn omgeving hebben die app ook. :)

    filosofie schreef:
    (...)

    De stappentellen app. Mensen in mijn omgeving hebben die app ook. :)


    Ik heb het oude Garmin horloge van m'n vader en ik gebruik de runtastic en steps app, maar ja, eh, geen idee waar ik het daar dan kan vinden 😅


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Derks schreef:
    (...)

    Ik heb het oude Garmin horloge van m'n vader en ik gebruik de runtastic en steps app, maar ja, eh, geen idee waar ik het daar dan kan vinden 😅


    Stappen tellen app is te vinden bij de appstore.

    filosofie schreef:
    (...)

    Stappen tellen app is te vinden bij de appstore.


    Maar ik heb dus al drie apps die het totaal aantal stappen op een dag enzo tellen. Of is het weer een aparte app die speciaal het aantal stappen per minuut bijhoudt?


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Ik zou gewoon een keertje iemand een filmpje laten maken als je hardloopt en daarbij een metronoom afstellen om te kijken wat jou stapfrequentie is. Je kan ook een metronoom ernaast houden voor tijdens het hardlopen om te zien wat het tempo is.


    From these ashes, I will rise