• Hey,

    Ik weet niet of het in dit forum past, maar ik moet het echt even van me afschrijven.
    Sinds een paar jaar ben ik heel snel zenuwachtig. En dan echt om de meest domme dingen. Ik heb bijvoorbeeld elke week bijles. En elke keer dat ik bijles heb, ben ik weer opnieuw zenuwachtig. Ik weet niet waarom ik in godsnaam zenuwachtig voor bijles moet zijn. Ik ben ook heel zenuwachtig als we bij gym iets voor punt moeten doen. Als we het in de zaal oefenen, lukt het wel. Maar zodra de leraar langsloopt, of me gaat beoordelen, bak ik er vrijwel niets meer van. Ik doe atletiek en bij wedstrijden is het al helemaal een ramp. Ik word dagen van tevoren zenuwachtig, kan de avond van tevoren niet meer slapen en de ochtend van de wedstrijd krijg ik geen hap door mijn keer. Meestal is het dan zo erg dat ik moet kokhalzen/overgeven. Ik dacht dat dit normaal was, maar doen ik het aan andere mensen van mijn club ging vragen, bleek dat zij helemaal niet zenuwachtig zijn. Maar sinds een tijd ben ik ook opeens zenuwachtig om helemaal niks. Dan krijg ik opeens een raar gevoel in mijn buik, ga ik raar ademhalen, krijg ik het warm en beginnen mijn handen te zweten.
    Weet iemand misschien wat er aan de hand is, heeft iemand wel eens hetzelfde meegemaakt, of heeft iemand advies?

    Alvast bedankt :)


    Cute as a button, every single one of you !

    Ik ben ook snel zenuwachtig als ik een toets heb of voor de klas moet staan maar dat heeft met mijn faalangst te maken.
    Misschien dat je dat ook hebt?

    Tomas schreef:
    Ik ben ook snel zenuwachtig als ik een toets heb of voor de klas moet staan maar dat heeft met mijn faalangst te maken.
    Misschien dat je dat ook hebt?


    Nee, ik denk het niet.
    Spreekbeurten, boekverslagen etc. gaan in de klas opzich wel goed.


    Cute as a button, every single one of you !