• Net zag ik een naamsverandering omtrent de eerste wereldoorlog en ook vaker op internet in de krant wordt duidelijk gemaakt dat het dit jaar honder jaar geleden is dat de eerste wereldoorlog is gestart. Dus nu is mijn idee om een soort van campagne/steunbetuiging te beginnen waarbij we vanaf 28 juli een maand onze profielfoto veranderen naar een WWI poppy. Dit natuurlijk, als je mee wilt doen.
    Is dit een goed idee? Zo ja, dan maak ik een algemeen topic aan en daarin zet ik dan iedereen die mee doet. + ik ben nog op zoek naar een "algemene foto". Dus, de foto die we dan allemaal gaan nemen.

    [ bericht aangepast op 15 april 2014 - 21:20 ]


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Zeke schreef:
    (...)

    Dat is een feit, maar het is ook een feit dat de Eerste Wereldoorlog veel meer '"verwaarloosd" wordt dan de Tweede. Over de tweede wordt altijd heel zielig gedaan, maar de eerste lijken mensen altijd te vergeten.


    Daar geef ik je volkomen gelijk in, maar aangezien ik het niet terecht vind dat de Eerste Wereldoorlog vaak buiten beschouwing wordt gelaten, vind ik het ook niet terecht als de Tweede Wereldoorlog geen steunbetuiging zou krijgen. Het is een geweldig gebaar, dat geef ik echter wél toe.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Happiny schreef:
    (...)

    Daar geef ik je volkomen gelijk in, maar aangezien ik het niet terecht vind dat de Eerste Wereldoorlog vaak buiten beschouwing wordt gelaten, vind ik het ook niet terecht als de Tweede Wereldoorlog geen steunbetuiging zou krijgen. Het is een geweldig gebaar, dat geef ik echter wél toe.


    Nu is dit wel een speciaal moment voor WWI, en sowieso wordt WWII in mei uitgebrijdt herdacht in NL dus voor die één keer mag misschien de eerste wel eens ''naar voren komen''.


    Queer zijn is gewoon alles

    Pulsar schreef:
    (...)

    Nu is dit wel een speciaal moment voor WWI, en sowieso wordt WWII in mei uitgebrijdt herdacht in NL dus voor die één keer mag misschien de eerste wel eens ''naar voren komen''.

    In NL is de eerste Wereldoorlog sowieso minder merkbaar geweest, omdat 'wij' toen ervoor gekozen hebben om neutraal te blijven. In de tweede Wereldoorlog konden we dat niet kiezen. Ik denk dat dat ook een reden is.


    Deep inside, I've never felt alive

    Sim schreef:
    (...)
    In NL is de eerste Wereldoorlog sowieso minder merkbaar geweest, omdat 'wij' toen ervoor gekozen hebben om neutraal te blijven. In de tweede Wereldoorlog konden we dat niet kiezen. Ik denk dat dat ook een reden is.


    True, dus volgenst mij wordt de tweede niet echt verwaarloosd.:'D


    Queer zijn is gewoon alles

    En om me nu even aan het onderwerp te houden, heb ik onder de spoilers een paar leuke foto's gezet. c:




    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Ik doe mee!


    "Happiness can be found, even in the darkest of times.. if one only remembers.. to turn on the light." —Albus Dumbledo

    Ik weet eerlijk gezegd niks over de Eerste Wereldoorlog. Je hoort er hier bijna niks over omdat Nederland neutraal was, maar dat neemt niet weg dat het verschrikkelijk is wat er toen gebeurde.

    Deze vond ik wel mooi (:



    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Zeke schreef:
    (...)

    Dat is een feit, maar het is ook een feit dat de Eerste Wereldoorlog veel meer '"verwaarloosd" wordt dan de Tweede. Over de tweede wordt altijd heel zielig gedaan, maar de eerste lijken mensen altijd te vergeten.
    Dat is misschien ook omdat er veel minder Belgen (Nederlanders weet ik niet) gestorven zijn in WWI :') en dat is écht zo, het waren vooral Engelsen en Fransen die hier kwamen vechten, wat ook weer vreemd was (met die honderdjarige oorlog enzo) dat die twee samen vochten.


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Expendables schreef:
    (...)Dat is misschien ook omdat er veel minder Belgen (Nederlanders weet ik niet) gestorven zijn in WWI :') en dat is écht zo, het waren vooral Engelsen en Fransen die hier kwamen vechten, wat ook weer vreemd was (met die honderdjarige oorlog enzo) dat die twee samen vochten.


    Maar een groot deel van de oorlog heeft zich sowieso ook wel hier afgespeeld. Volgens mij ligt het meer in het feit dat WWII verser in het geheugen ligt dan WWI.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Zeke schreef:
    (...)

    Maar een groot deel van de oorlog heeft zich sowieso ook wel hier afgespeeld. Volgens mij ligt het meer in het feit dat WWII verser in het geheugen ligt dan WWI.
    Ja, daar ben ik het mee eens. Maar oorlog is iets dat gebeurd als de economie slecht gaat, dus dan zoeken mensen idealen (en die zijn niet altijd even goed :') ) Anyway, ik heb heel het verhaal van het Flanders Fields museum en de loopgraven moeten aanhoren van mijn ouders (ik kon niet mee tot mijn spijt, examens) en zelfs wat zij me verteld hebben deed me al versteld staan.


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Ik doe mee!
    WWII herdenken we toch al wel met herdenkingsdag en dit is omdat WWI honderd jaar geleden is. Daarom vind ik het nu niet nodig om ook iets voor WWII te doen, maar dat is mijn eigen mening.


    From these ashes, I will rise

    Ik denk dat er dan wel veel verwarring wordt veroorzaakt omdat iedereen dezelfde foto heeft. Maar het gebaar er achter is mooi.

    [ bericht aangepast op 16 april 2014 - 8:34 ]


    "Ignite, my love. Ignite."

    Ik ben er dan helaas niet, maar als ik er aan denk dan doe ik het voor ik op vakantie ga! Super mooi gebaar, dit.


    Not every fairy tales ends with: and they lived happily ever after - Prince Harry of Wales

    220912 schreef:
    Ik denk dat er dan wel veel verwarring wordt veroorzaakt omdat iedereen dezelfde foto heeft. Maar het gebaar er achter is mooi.


    We kunnen de afbeelding op ons profiel zetten, of een vers van In Flanders fields als signature nemen..


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28