• De Newton Universiteit is een universiteit, gevuld met leerlingen met een uitzonderlijk talent. De ene leerling kan geweldig ontwerpen, terwijl de ander hoogwaardige kwaliteiten biedt op het gebied van taal. Nog een ander kan goed overweg met cijfers en logica of het koken van de heerlijkste gerechten. Nu is er ook een groep die uitzonderlijk veel weet van politiek en geschiedenis. Deze leerlingen deden mee met een prijsvraag met als prijs een geweldig wetenschappelijk experiment. Die kon je als universitaire leerling echt niet mislopen. Deze prijs leek echter niet zo bijzonder, aangezien het voor deze tijd vrij doorsnee was. Toch bevatte de inhoud van het experiment iets geweldigs, iets dat uitdaagde. Iets wat er voor zorgde dat de leerlingen mee wilden doen en iets wat een verhaal zou opleveren dat voor eeuwig in de geschiedenisboeken gegrift zou staan.

    En dat verhaal ging zo...

    De Newton Universiteit had een prijs gewonnen. De prijs was een tijdreis de geschiedenis in van de Franse Revolutie. De leerlingen zouden de kans krijgen om de plek van hun favoriete politicus uit de geschiedenis, of held uit de geschiedenis, in te nemen. De leerlingen zouden met een perfecte strategie - die zij zelf moesten bedenken - en de plek van hun politicus/held een manier moeten vinden om de Franse Revolutie te winnen. Ze moesten dit ook nog overleven. Slaagden ze hier niet in, werd de tijd terug gedraaid en hun geheugen gewist. Dit alles om de perfecte strategie op een afstandje te houden tot groot leedvermaak van elke strategist en wetenschapper. Waren ze de wetenschappers, en daarmee ook de Franse Revolutie, te slim af dan zouden ze terug mogen naar het heden. Hier zou een grote geldprijs op hen wachten en een plek in het grote geschiedenisboek van de wereld.



    De regels:
    Deze moet je opvolgen om deel te nemen aan de rpg en mee te blijven doen.
    De regels lijken misschien veel, maar het is niet bedoelt om je af te schrikken.

    - Maximaal twee rollen per account (Dit om verwaarlozing te voorkomen)
    - Het minimaal aantal woorden van deze rpg is 200. (Onder een *spoiler zal ik tips neerzetten om je te helpen om die 200 woorden te halen)
    - Geen Mary-Sue's of Gary-Stu's (Geen perfecte karakters en dat spreekt voor zich)
    - Alleen je eigen personage besturen (Niet die van de ander!)
    - Dit rollentopic zal zolang openblijven als nodig is en ik zal echt niet moeilijk doen als je wat langer nodig hebt om je personage af te maken. (Laat dit echter niet te lang duren, om te voorkomen dat de rpg doodgaat voordat 'ie überhaupt begint)
    - Denk goed na voordat je meedoet (Als je snel afhaakt kan je beter niet meedoen)
    - Probeer je karakter/personage zo uitgebreid mogelijk te maken, oneliner personages worden niet goedgekeurd
    - Geef naamwijzigingen door!
    - Alleen ik open de topics, tenzij ik daar een ander voor vraag
    - Aantal mannen en vrouwen gelijk houden a.u.b.
    - 16+ mag, maar het moet onder een spoiler

    * Hier wat tips om langere posts te kunnen schrijven:
    1. Jouw personage is niet de enige op de wereld. Verzin andere personen, die niet per se door anderen worden gespeeld. Je kan ze tegen jouw personage op laten botsen, zorgen dat ze jouw personage de weg vragen, lastig vallen en ga zo maar door. Ze hoeven niet eens per se in contact te komen, alleen kijken is al goed. Hé, die gozer kon wel heel goed skaten en goh, wat had zij een leuk rokje aan!

    2. Gebruik de zintuigen. Wat ruikt hij lekker.. Wat ziet hij er knap uit in dat blauwe shirt en die versleten jeans en en en.. Niet alleen personages, ook waar ze zich bevinden. Kamers met hun versleten planken op de vloer en stoffige hoekjes, parkjes met versleten plekken in het gras en bomen waarvan de bladeren eraf vallen.

    3. 'Herhaal' dingen die de andere persoon hadden gedaan of gezegd, zo blijft het verhaal overigens ook logisch. Voorbeeldje:
    Leah: "Ik moet even naar de WC, ben zo terug," zei ze en vertrok richting de toiletten etc. etc.
    Tristan: Ze zei dat ze naar het toilet moest en hij keek haar na, om vervolgens weer dit en dat...
    Op deze manier blijft het verhaal logisch en herhaal je op een niet onprettige manier.

    4. Haal oude herinneringen op. Als je personage bijvoorbeeld in de bioscoop zit met iemand kan je schrijven dat het hem of haar deed denken aan die keer dat ze met hem weg was en dat er toen dat gebeurde..

    5. Je personage heeft een mening, vergeet dat niet en maak er gebruik van! De jongen was wel oké gekleed, maar het was niet echt haar smaak, ze hield meer van ... Het hoeft overigens niet altijd positief te zijn, je personage mag best kieskeurig zijn.

    6. Onderneem actie! Blijf niet op één plaats hangen en beeld je in wat jij zou doen in zo'n situatie. Wees niet bang je personage de ander mee te laten sleuren, als hij of zij het anders wilt, laat ie dat wel merken.

    7.Laat hem of haar denken, deze gedachtes mogen ook uitwaken, in het echt gebeurd het ook wel eens dat je plots aan het dagdromen bent en realiseert dat er iemand tegen je aan zat te praten. Oh sorry, wat zei je?
    Wat voelt je personage? Is hij of zij blij, moe, opgewerkt, verliefd, verdrietig.. Beschrijf natuurlijk ook waarom, of ze het ook laten merken aan de andere personages en zo kan de rest er ook makkelijker op doorgaan.

    8. Vertel wat meer over je personage zelf. Eigenlijk moest ze koken, maar ze had vrij weinig zin.. Ze was inderdaad behoorlijk lui en dat gaf ze dan ook eerlijk toe. Haar moeder had er vaak over gezeurd, maar ze was nou eenmaal zoals ze was en ze ging niet veranderen. Zwijgend draaide ze een lok haar rond haar vinger en na een poosje stond ze dan met veel tegenzin op om te beginnen.

    9. Omschrijf de omgeving waar een personage zich in bevind en wat het met het personage doet.

    10. Doe je best! Denk niet: Oh, ik heb genoeg, laat maar zitten.
    Of als het je écht niet lukt door gebrek aan inspiratie, meld het dan aan de ander! Dan kom je er samen vast uit.
    Desnoods stuur je jouw personage ook op een ander af: "Hé, daar heb je Lisa! Kom Mike!" zei ze enthousiast toen ze haar vriendin zag, ze pakte de hand van Mike en sleurde hem haast mee om haar vriendin te begroeten.


    *Klik hier voor een lijst die je inspiratie kan bieden bij het aanmaken van een personage.

    Lijstje dat ingevuld moet worden:
    - Naam:
    - Leeftijd: (Minimaal 18 maximaal 25)
    - Geslacht:
    - Uiterlijk mét foto: (Niet iedereen is perfect) (Bedenk ook dat deze rpg zich vooral gaat richten op de Franse Revolutie, probeer dus een uiterlijk te vinden dat daarbij past)
    - Innerlijk: (Probeer te varïeren. Niet iedereen is bitchy en/of lief.)
    - Geschiedenis: (Vertel wat over het verleden van je personage)
    - Extra: (Eventueel extra dingen over je personage, hieronder kunnen vallen: fobiën, huisdieren etc.)

    De lijst met rollen:
    Giselle Dumont - Roku - pagina 2
    Nathalia Fayette Chevalier - Miserables - pagina 1 (Weg van 22 april tot 24 april)
    Alicia Mcgowan - Armastus - pagina 3
    Kaela Benson - Dreamlight - pagina 6
    Claire Adalicia Ines - Katherine160 - pagina 3
    Hanna Sophia Jones - xLenox - pagina 6
    Lucia Arya Walker - Melissandre - pagina 7
    Cesare Harcourt Chevalier - Miserables - pagina 1
    Luca Sawyer - Flitwick - pagina 5 (Op vakantie vanaf donderdag 24 april)
    Dennis Thompson - Rhyme - pagina 6
    Mitchell Jake McAdams - Adamlicious - pagina 3
    Pierré Ines - Katherine160 - pagina 5

    Speeltopics: 1
    Praattopic: 1

    [ bericht aangepast op 22 april 2014 - 19:50 ]


    26 - 02 - '16

    Roku schreef:
    (...)

    Ik vind 'm op zich wel goed, al had ik wel graag gezien dat het ietsje meer was. Zoals bij de anderen zeg maar. Niet aanvallend bedoeld richting jou (:


    Maakt niet uit, ik ga hem wel iets langer maken. (:
    Ik ben nogal slecht in heel erg lang over iemand omschrijven.


    wat was dit ookalweer

    Armastus schreef:
    (...)

    Maakt niet uit, ik ga hem wel iets langer maken. (:
    Ik ben nogal slecht in heel erg lang over iemand omschrijven.


    Ik heb een lijst in het topic neergezet, daar zou je bijvoorbeeld wat details van kunnen maken die je eraan toevoegt (:


    26 - 02 - '16

    Ik heb hem veranderen. *Pfjieuw*

    Is ie goed zo?


    wat was dit ookalweer

    - Naam:
    Kaela Benson.
    Kaela betekent wijs kind.


    - Leeftijd: (Minimaal 18 maximaal 25)
    20 jaar, Kaela verjaart op 28 Maart.

    - Geslacht:
    Vrouw

    - Uiterlijk mét foto:


    Kaela heeft roodbruin, golvend haar en kleine sproetjes die zich overal over haar lichaam verspreiden. Deze twee dingen heeft Kaela nooit mooi gevonden. Vooral in haar kindertijd vond ze het een hel, omdat haar haar toen echt heel vurig rood was. Ze vond het net een slechte kermis die veels te veel opviel. Ze bond haar haar dan ook altijd in een staart, een vlecht of een knot, zodat het niet zo heel erg opviel. Die gewoonte heeft ze nu nog steeds, ook al is haar haarkleur een stuk bruiner geworden toen ze ouder werd. De sproeten zijn ook een groot probleem. Waarom kon ze nou niet gewoon een normale huid hebben, zonder vlekjes, net zoals iedereen? Gelukkig voor haar zijn haar sproeten zo klein dat ze van een afstandje amper opvallen. Van dichtbij zijn ze wel heel goed zichtbaar. Verder heeft Kaela een ongewoon witte huid, maar die een beetje wordt bedekt door de sproeten en hemelsblauwe ogen die net zo goed kunnen lachen als haar mond, die in verhouding met andere monden net iets te smal lijkt. In tegenstelling tot haar haar, vindt ze dat niet erg. Kaela heeft altijd haar best gedaan om niet erg op te vallen, vandaar dat ze niet zo'n uitbundige kleding draagt. Ze houdt alles graag simpel. Dat komt mede door haar haar en mede door haar karakter. Kaela heeft wel gebropeerd om een pruik te gaan dragen, maar ze vond dat hele gebeuren nog irritanter dan haar echte haar en vond het veels te overdreven.

    - Innerlijk:
    Kaela is een verlegen, teruggetrokken vrouw, behalve als het op haar studie aankomt. In dit geval is ze eerder nogal overdreven en wil ze graag laten zien wat ze allemaal wel niet in huis heeft en hoe slim ze is. Dit is haast het belangrijkste in haar leven, aangezien ze niet erg gelieft is bij anderen. Vroeger is ze vaak gepest. Eerst kwam dat vooral door haar rode haar, waardoor iedereen al een vreemde kijk op haar had, maar later werd ze gezien als het buitenbeentje. Ze was anders, omdat ze nou eenmaal hoge cijfers haalde. Voor haar gaat het niet om het leren, maar om alles wat ze wilt doen in haar leven. De reizen die ze wil maken, de talen die ze wil spreken, de banen die ze wil krijgen. Hiervoor heeft ze wel goede studies nodig en hiervoor doet ze het ook allemaal. Het helpt wel mee dat ze erg leergierig is en boeken verslind alsof het snoepjes zijn. Ze heeft lang nagedacht over wat ze nou echt zou willen later. Talen hebben haar van klein af aan al gefacineerd. Toen ze ongeveer zes jaar oud was, was het haar droom om alle talen van de wereld te spreken. Nu lacht ze nog om die droom, maar wilt ze wel nog veel meer talen kunnen spreken dan haar lijstje tot nu toe. Daarop staan momenteel Nederlands, Engels, Spaans, Frans en Itiliaans. Hierna heeft ze het even stop gezet om een echte keuze te maken voor geschiedenis. Ze heeft lang zitten twijfelen over waar ze zich nog meer in wild verdiepen maar is uiteindelijk hiervoor gegaan. Dat komt doordat het haar passie is om dingen te ontdekken en ze heeft zichzelf voorgenomen dat ze nu vooral heel veel zal gaan leren over wat anderen mensen hebben ontdekt, maar dat ze later zelf de dingen heeft ontdekt die in de geschiedenis boeken staan.

    - Geschiedenis:
    Kaela heeft drie oudere zussen, waardoor ze soms is overschaduwd, hierdoor is ze echter niet ontmoedigd om iets van haar leven te maken. Ze is zelfs door haar zussen aangespoort om in hun voetsporen te treden. Ze heeft wel vaak het gevoel dat ze zich moet bewijzen, maar dat is alleen maar goed voor haar, vind ze zelf. Haar ouders houden veel van hun kinderen en er ontbreekt niets aan hun leven. Ze zijn best wel rijk, maar dat maakt Kaela niets uit. Het is wel handig voor als ze een boek wil hebben, maar aangezien zij en haar zussen nooit de aandrang hebben gehad om dure kleding te kopen, maakt het Kaela niet uit of ze rijk is of niet.

    - Extra:
    Kaela heeft smetvrees. Dit komt vooral doordat ze niet is gewend om een een niet nette ruimte te zijn en het zal wel wennen zijn voor haar als dat wel zo is.

    [ bericht aangepast op 22 april 2014 - 20:18 ]


    "Happiness can be found, even in the darkest of times.. if one only remembers.. to turn on the light." —Albus Dumbledo

    Pierré is af

    Ik ben bezig! :Y) Alleen nog even een leuke foto vinden^^


    It's never gonna happen, Guys.

    Hey, welke datum denk je ongeveer te beginnen? Ik ben zo'n persoon die de Rpg beginnen altijd mist (':


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel

    Naam: Dennis Thompson
    Leeftijd: 21
    Geslacht: Man
    Uiterlijk mét foto:


    Dennis heeft lange blonde krullen die net over zijn oren vallen. Zijn blauwgroene ogen heeft hij van zijn moeder geërfd en hoewel hij vroeger echt een iel mannetje was, is hij sinds zijn groeispurt ook behoorlijk in de breedte gegroeid. Hij zou zichzelf niet één van de sterkste noemen, maar heeft toch wat redelijk wat kracht in zijn armen en benen. Dennis draagt vrij gemakkelijke kleding, een donkerblauwe kniebroek met daaronder zwarte lange laarzen. Boven zijn broek draagt hij een simpele witte bloes. Als hij netjes gekleed moet gaan kleed hij zich vaak in wat sombere kleuren zoals grijs of zwart. Vaak bestaat dat uit een lange zwarte broek met daarboven een netje bloes en een zwart of grijs jasje.
    Innerlijk: Dennis is vrij avontuurlijk van zichzelf. Hij bevindt zich graag buiten en is graag op reis. Binnen in een huis voelt hij zich soms wat opgesloten, maar buiten voelt hij zich in zijn element. Vooral in het bos of ergens op de heide voelt de jongen zich helemaal thuis en of dat nou alleen is of met iemand samen dat maakt hem niet zoveel uit. De jongen zoekt graag uitdagingen voor zichzelf, vooral in de manier van reizen of bestemmingen waar hij naartoe wilt. Hij is vrij moedig en stapt snel op iemand af. Hij is gemakkelijk in de omgang, maar zeker geen leiderfiguur. Hij hobbelt liever achter iemand anders aan, dan dat hij zelf initiatieven neemt. Zo zal hij dus ook nooit naar voren stappen als er om zo iemand gevraagd wordt. Hij vormt niet de beslissingen, hij valt bij en ondersteunt, maar zal nooit zelf met een antwoord komen. Hij is een harde werker en als hij een opdracht krijgt, gaat hij er volledig voor. Je kan hem dan niet van zijn werk afleiden en hij zal alles doen om erin te slagen. Toch kan hij ook vrij gemakkelijk zijn, waardoor hij bijvoorbeeld een behoorlijke sloddervos wordt en gemakkelijk geld uitgeeft. Dat laatste kan soms een probleem zijn, waardoor de jongen vaak geen cent op zak heeft.
    Geschiedenis: Dennis is vooral opgevoed door zijn moeder alleen, aangezien zijn vader vaak op reis was. Vaak kwam zijn vader om het aantal maanden naar huis en natuurlijk altijd met de feestdagen, waardoor Dennis zijn vader maar weinig zag en hem niet echt als vader beschouwde. Op zijn tiende overleed zijn vader in een vliegtuigongeluk, waardoor Dennis en zijn moeder alleen achter bleven. Zijn moeder was de allerliefste die hij kende en wat dat betreft was hij echt een moederskindje. Ze waren altijd met zijn tweetjes en hoewel ze het niet breed hadden, waren ze gelukkig met zijn tweeën. Met behulp van een beurs kon Dennis dus toch gaan studeren en zijn moeder was degene die hem aanmoedigde dat ook te doen. Overtuigt dat hij ooit voor zijn moeder wil zorgen en dat hij een goede baan wil hebben, doet Dennis zijn best aan de universiteit om ook daadwerkelijk zijn diploma te halen. Toch lonkt het avontuur altijd nog ergens en heeft hij dezelfde neigingen als zijn vader, waar de jongen niet altijd even blij mee is. Hij zou willen dat hij minder leek op zijn vader dan dat hij nu daadwerkelijk deed.
    Extra:

    Ik moet alleen de kleding nog. En misschien nog wat kleine toevoegingen, maar hij is er in ieder geval grotendeels al :Y)

    [ bericht aangepast op 22 april 2014 - 20:23 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Sinistra schreef:
    Hey, welke datum denk je ongeveer te beginnen? Ik ben zo'n persoon die de Rpg beginnen altijd mist (':

    Dinsdag? Is dat haalbaar?


    26 - 02 - '16

    Armastus schreef:
    Ik heb hem veranderen. *Pfjieuw*

    Is ie goed zo?

    Perfect (:


    26 - 02 - '16

    Ik ben dinsdag tot en met donderdag afwezig, in verband met een tripje naar Parijs en mijn gala.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Miserables schreef:
    Ik ben dinsdag tot en met donderdag afwezig, in verband met een tripje naar Parijs en mijn gala.


    Ik zal het noteren, bedankt voor het melden.


    26 - 02 - '16

    Roku schreef:
    (...)
    Dinsdag? Is dat haalbaar?


    Dinsdag is voor velen wel te doen denk ik. Heb het deze week best druk (hertentamens, normale toetsen, griekenland, enz) maar hopelijk vind ik nog een gaatje.

    [ bericht aangepast op 20 april 2014 - 22:41 ]


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel

    - Naam: Hanna Sophia Jones
    - Leeftijd: 19 jaar
    - Geslacht: Vrouw
    - Uiterlijk mét foto:



    Hanna heeft prachtige gouden lokken waar ze stiekem toch wel trots op is. Ook heeft een mooi gezichtje met een egale huid. Ze heeft groene ogen en een mond met volle, roze gekleurde lippen. Rond Hanna haar neus heeft ze kleine, lichtbruine sproetjes wat ze niet echt leuk vind. Ze houd niet echt van sproetjes en vind het dan ook niet leuk dat in de zomer het er steeds meer worden en ze ook iets donkerder worden waardoor ze steeds meer gaan opvallen. Hanna steekt vaak haar haar op, dit heeft ze vroeger van haar zus geleerd. Ze keek vaak ook naar hoe haar moeder haar eigen haar deed. Omdat ze ook wel van los haar houd laat ze vaak nog een paar plukken aan de achterkant loshangen. Ze draagt soms een pruik, maar zo minmogelijk omdat ze door het gewicht snel hoofdpijn krijgt en aangezien ze soms migraine heeft vermijd ze eigenlijk de pruiken. Hanna draagt jurken die strak om haar lichaam zitten, dit moest namelijk altijd van haar moeder omdat die altijd heel erg op het uiterlijk gericht was en ze graag laat zien hoe slank haar dochter is. Daarom is een korset bij Hanna geen probleem, ze is toch al aan strakke jurken gewend.

    - Innerlijk: Hanna is een opgewekte jonge vrouw. Ze is graag bij andere mensen en meestal willen andere mensen ook wel bij haar zijn. Omdat ze soms zo opgewekt is en dus enthousiast dingen kan vertellen over zichzelf kan ze soms een beetje arrogant uit de bocht komen. Hanna is een erg ijverige leerlinge, ze haalt altijd hoge punten en doet hier ook erg haar best voor. Ze kan veel dingen onthouden, dit komt omdat ze een fotografisch geheugen heeft. Hierdoor komt het dat ze zo goed is in het onthouden van de geschiedenis. Het is niet dat Hanna alleen goed is deze vakken door haar fotografisch geheugen, nee ze houd er van om alles te weten te komen. “Waar werkelijke en ware kennis is, daar is ook de werkelijke waarheid” zegt Hanna altijd. Hanna is dus ook heel nieuwsgierig en zal er dus vaak ook alles aan doen om dingen uit mensen te peuteren. Vaak gaat ze dan ook op ontdekking uit, wat haar vaak in de problemen brengt, of als ze de waarheid weet is ze ook niet bang om die te delen. “De waarheid is het belangrijkste wat een mens kan bezitten.” Ze vindt het best lastig grote geheimen te bewaren, maar als ze beloofd heeft het niet door te vertellen zal ze dat ook zeker niet doen! Hanna is eigenlijk niet zo’n hele grote held maar soms heeft ze haar momenten waar ze haar angsten opzij zet om te redden wat gered moet worden.

    - Geschiedenis: Hanna komt uit een gezin waar ze het een en ander is gebeurd wat Hanna met zich mee draagt voor het leven. Toen Hanna klein was ,rond de 5 jaar, had ze nog een oudere zus Helena, zij was toen 9 jaar. Hanna en Helena hadden een er goede band en vaak ging ze met haar zus spelen in een speeltuintje in de buurt. Toen ze een keer verstoppetje deden moest Hanna tellen terwijl haar zus zich ging verstoppen. Hanna heeft toen uren gezocht naar haar zusje Helena. Ze kon haar niet vinden, en toen Hanna net in tranen uitbarstte hoorde ze een hoge gil uit een paar straten verderop. Ze rende op het geluid af en zag daar haar zusje Helena op de grond liggen, met een snee in haar buik en ogen weid opgesperd. De dader is nooit gevonden en Hanna heeft nog altijd een groot schuldgevoel. Dit ongeval heeft het gezin echt geschaad, wat grote ruzies tussen de ouders inhoud et cetera. Een jaar later heeft de moeder van Hanna zelfmoord gepleegd omdat ze alles niet meer aankon. Hanna haar vader heeft haar na deze ongevallen nooit meer een blijk van liefde laten zien, wat nu dus de reden is dat Hanna zo veel mogelijk haar best doet op school om de liefde van haar vader te krijgen.

    - Extra: Hanna heeft dus een fotografisch geheugen en na het ongeval met haar zus heeft ze nooit meer een speeltuintje betreden.


    How awful that must feel. Being normal? Ugh.

    Ik was heel enthousiast met schrijven :$
    Iemand nog opmerkingen of verbeterpunten??

    xoxo

    [ bericht aangepast op 21 april 2014 - 1:42 ]


    How awful that must feel. Being normal? Ugh.