• De stelling van deze week luidt:
    Er zou een haarloze Disney prinses moeten komen, zodat kinderen met kanker zich ook mooi voelen.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Moeten we dan ook een keer een lelijke Disney prinses hebben zodat lelijke kinderen zich ook mooi voelen? (cat)


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Tumnus schreef:
    Dan zou er eigenlijk voor elke ziekte waarbij je er anders uitziet dan de rest een Disney prinses moeten komen want als je kanker hebt ben je niet lelijk. Ik snap het wel maar ik vind het onnodig. Want je haar is niet het enige deel van je lichaam wat mooi moet zijn en als je het niet hebt ben je lelijk of zo? En het gaat toch niet om uiterlijk maar om innerlijk? Ik voel me echt gemeen dat ik dit zeg..
    Ik ben het dus oneens.


    Innerlijk is belangrijker dan uiterlijk! c:

    [ bericht aangepast op 27 april 2014 - 14:50 ]


    I never fail, I just found out what doesn't work.

    Oneens, zoals iedereen hier al zegt, dan moet je voor alle stoornissen en ziektes een andere Disneyprinses hebben.


    16 - 09 - '17

    Oneens, om de dingen die hierboven al genoemd zijn.
    Al blijft de gedachte erachter natuurlijk wel mooi.

    [ bericht aangepast op 27 april 2014 - 15:43 ]


    A girl who wonders.

    Het is niet nodig, maar het zou wel mooi zijn.


    Dear Molly. Watching over Fred like you have been watching over Harry all these years. Love, Lily.

    Hoe Disney's prinsessen er ook uitzien, er is altijd commentaar. Mensen klagen dat alle Disneyprinsessen blank zijn, maar Tiana, een zwarte prinses, was ongehoord en blablabla. Het belangrijskte vind ik persoonlijk dat de moraal achter de verhalen en sprookjes er zijn, dat ze mooi zijn, dat de films leuk zijn en voor de rest vind ik dat iedereen gewoon moet genieten van de films. Er zal altijd wel iets verkeerd zijn met de films, en het zou wel mooi zijn om zoiets te zien, maar er zal sowieso commentaar op komen. En daarbij, als het verhaal er niet is, of het komt niet over op het publiek, vind ik het nogal een gevaarlijk onderwerp etc. Ik ben dus tegen.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Oneens.


    Darling, in the end, you've got to be your own hero, because everybody's busy trying to save themselves.

    Grant schreef:
    Haarloos? Noemen we dat niet meer gewoon kaal tegenwoordig?



    Ik ben het met deze stelling oneens, en ik quote de zin boven mij.


    "I would have followed you, my brother... my captain... my king."

    Een meisje kan zich toch ook prima als prinses Jasmine verkleden als ze kanker heeft? Jurk aan, pruik op en hopla, ze zijn een Disney prinses. Toch? Het is niet anders dan voor meisjes met lange blonde lokken, die Jasmine willen zijn, want die zetten ook een zwarte pruik op. Dit lijkt mij logischer.. En zoals veel anderen ook zeggen, dan zou je dit ook voor andere ziektes moeten doen.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Ho! Wait. Sinds wanneer zijn 'haarloze' kinderen/mensen niet mooi? Dat heb ik dan even niet mee gekregen...

    Maargoed. Het is wel een mooi idee, vind ik. Maar toch ben ik er tegen. Juist kinderen met kanker willen blijven dromen over een perfect prinsessenleven, zoals de prinsessen uit Disney. Als je ze het idee geeft dat zelfs hun voorbeelden getijsterd kunnen worden door Kanker, wat dan?
    En wat als de kinderen weten dat ze dood zullen gaan (niet dat iedereen er aan dood gaat), is het dan juist niet oneerlijk dat ze zien hoe een prinses wel overleefd en zij niet?
    Of wil je het verhaal triest laten eindigen waar de prinses dood gaat, waarin je hun hoop verkleint aangezien zelfs een prinses Kanker niet zal overleven?

    Anyways. Ik ben dus tegen :Y)


    "I'm in the mood for chaos." - Cheryl Blossom [Weggooiwashand --> Katalante]

    Starkey schreef:
    Hoe Disney's prinsessen er ook uitzien, er is altijd commentaar. Mensen klagen dat alle Disneyprinsessen blank zijn, maar Tiana, een zwarte prinses, was ongehoord en blablabla. Het belangrijskte vind ik persoonlijk dat de moraal achter de verhalen en sprookjes er zijn, dat ze mooi zijn, dat de films leuk zijn en voor de rest vind ik dat iedereen gewoon moet genieten van de films. Er zal altijd wel iets verkeerd zijn met de films, en het zou wel mooi zijn om zoiets te zien, maar er zal sowieso commentaar op komen. En daarbij, als het verhaal er niet is, of het komt niet over op het publiek, vind ik het nogal een gevaarlijk onderwerp etc. Ik ben dus tegen.


    Ook dit trouwens ^


    "I'm in the mood for chaos." - Cheryl Blossom [Weggooiwashand --> Katalante]

    JA!!!!

    Zeker

    Mee eens.

    Niet echt

    Zoiezo


    Live your live

    Ik ben het er mee eens.
    Jonge kinderen met kanker moeten zich ook mooi voelen. Ik heb er niet echt duidelijke argumenten voor. Ik heb ze wel maar lang verhaal.


    When your dreams all fail, and the ones we hail, are the worst of all -

    Dat betekend niet dat haarloze mensen niet mooi zijn ! Ze zijn juisttt super mooi!


    When your dreams all fail, and the ones we hail, are the worst of all -

    Misschien gaat het tever. Het is tenslotte jets voor kinderen. Kanker moet in de aandacht staan maar niet zo. Het is niet iets waar je kinderen mee moet confronteren, dat vind ik te heftig voor ze.