• De stelling van deze week luidt:
    Er zou een haarloze Disney prinses moeten komen, zodat kinderen met kanker zich ook mooi voelen.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Als ze dit doen gaan mensen met andere ziektes zich misschien juist gekwetst voelen omdat er geen prinses is die op hun lijkt.
    Ze zouden dan dus heel veel nieuwe prinsessen moeten bedenken en dan veranderd Disney totaal.
    Oneens dus.

    Oneens. Net zoals ik tegen het principe ben van een mannelijke 'prinses'. Niet dat ik iets heb tegen homo's of mensen met kanker, integendeel zelf. Maar ik vind niet dat Disney zich moet aanpassen naar die normen.
    Dat valt namelijk helemaal niet onder hun concept. Je kwetst namelijk sowieso een doelplubliek er mee. Als ik kanker zou hebben, zou ik niet van die Disneyfilm kunnen genieten omdat het waarschijnlijk de pijn rond mijn ziekte naar boven zou brengen.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Ellery schreef:
    Tja, ik ben er mee eens, maar dan zal je eigenlijk ook voor elk andere ziekte een speciaal disney film erover moeten maken. Maar het zal een prachtig gebaar zijn voor kinderen met kanker. Die horen zich ook mooi te voelen. Dus ik zit tussen mee eens en oneens.

    Dat lijkt me niet.
    Dan heb ik het niet eens over de andere ziekten die aan de buitenkant te zien zijn.
    Disneyfilms zijn fictie. Fictie vertelt een verhaal en toevallig vertelt de fictie van Disney altijd een verhaal met een bepaalde boodschap. Daar gaat het om: het verhaal. Fictie is vaak bedoelt om de werkelijkheid even te vergeten. Ik zeg niet dat het iets slechts zou zijn als er een kale Disneyprinses op zou duiken in een van de volgende films, maar ik denk gewoon niet dat de meisjes met kanker zich daardoor mooier zullen voelen. Ik ben niet perfect en lijk met geen mogelijkheid op ook maar één van de Disneyprinsessen, maar ik voelde me ook altijd geweldig na het kijken van een Disneyfilm. Je hoeft niet zo perfect als de Disneyprinsessen te zijn om je goed te voelen na het kijken van de film, dus denk ik dat het niet veel uit zal halen als er kale prinsessen komen. Misschien heeft het zelfs een averechts effect.


    Hamartia

    Avarosa schreef:
    Oneens. Net zoals ik tegen het principe ben van een mannelijke 'prinses'. Niet dat ik iets heb tegen homo's of mensen met kanker, integendeel zelf. Maar ik vind niet dat Disney zich moet aanpassen naar die normen.
    Dat valt namelijk helemaal niet onder hun concept. Je kwetst namelijk sowieso een doelplubliek er mee. Als ik kanker zou hebben, zou ik niet van die Disneyfilm kunnen genieten omdat het waarschijnlijk de pijn rond mijn ziekte naar boven zou brengen.


    Hamartia

    Oneens, dan zou je voor elke ziekte of voor iedereen die er anders uitziet een aparte Disneyprinses moeten hebben.


    Aerials, in the sky. When you lose small mind you free your life .

    Celebration schreef:
    Oneens, dan zou je voor elke ziekte of voor iedereen die er anders uitziet een aparte Disneyprinses moeten hebben.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Armastus schreef:
    Ik ben er niet mee eens. Ik denk als je kanker of een andere ziekte hebt je er juist niet zo aan herinnerd wil worden maar het wil vergeten.
    Als er zulke Disneyprinsessen komen denk ik dat hun zich juist niet beter voelen, maar slechter. Omdat je ze er aan blijft herinneren dat er iets niet goed gaat met ze.

    Mijn mening: Laat Disney zo blijven. Niemand word er nu mee gekwetst (zo ver ik weet?) maar waarschijnlijk als je het zo veranderd wel.


    You dare to gaze upon me?

    Imagined schreef:
    Dat lijkt me niet.
    Dan heb ik het niet eens over de andere ziekten die aan de buitenkant te zien zijn.
    Disneyfilms zijn fictie. Fictie vertelt een verhaal en toevallig vertelt de fictie van Disney altijd een verhaal met een bepaalde boodschap. Daar gaat het om: het verhaal. Fictie is vaak bedoelt om de werkelijkheid even te vergeten. Ik zeg niet dat het iets slechts zou zijn als er een kale Disneyprinses op zou duiken in een van de volgende films, maar ik denk gewoon niet dat de meisjes met kanker zich daardoor mooier zullen voelen. Ik ben niet perfect en lijk met geen mogelijkheid op ook maar één van de Disneyprinsessen, maar ik voelde me ook altijd geweldig na het kijken van een Disneyfilm. Je hoeft niet zo perfect als de Disneyprinsessen te zijn om je goed te voelen na het kijken van de film, dus denk ik dat het niet veel uit zal halen als er kale prinsessen komen. Misschien heeft het zelfs een averechts effect.

    Dit dus


    be gay do crimes

    Het is een mooi idee, maar het maakt de kinderen denk ik onzekerder omdat ze er steeds aan herinnert worden.
    En dan kun je nog 100 Disney figuren maken , voor iedereen wat.
    Oneens dus... Sorry

    wat


    quidquid excusatio prandium pro

    Wyrd schreef:
    Oh kom op zeg. Ik snap dat kanker een vreselijke ziekte is, maar dit gaat wel erg ver. We geven de prinses toch ook niet het syndroom van down om gehandicapten mooi te laten voelen? Nee sorry ik ben het er niet mee eens.


    Precies dit. Zo kun je ook wel prinsessen in rolstoelen gaan ontwerpen etc etc.


    Tell me about it, stud.

    Lacville schreef:
    Ja, en laat ons dat ook maar even een Disneyprinses maken met autisme, met ADHD, met het syndroom van Down, ééntje met spastische stuiptrekkingen, en ga zo maar door.
    Het is een mooi gebaar, maar je moet geen kanker verwerken in een Disneyfilm. Die films zijn oorspronkelijk bedoeld voor kinderen, als je er zomaar in het wilde weg een prinses met kanker in steekt, krijg je een kanker verhaal. Laat dat maar zitten, dat wil niemand, zelfs geen kankerpatiënten.


    they come, they go

    mijn mening hierover is een beetje dubbel.
    aan de ene kant denk ik dat het goed zou zijn om ziektes waar de maatschappij dagelijks mee geconfronteerd word (zoals bijvoorbeeld kanker, maar ook een heleboel andere ziektes) te verwerken in een beeld dat voor kinderen algemeen aanvaard word.
    Het zend een boodschap naar de kinderen dat niet iedereen perfect is, dat sommige kinderen een ander leven hebben. Het zou heel leerzaam zijn voor hun.
    Maar ik vind de boodschap verkeerd, 'Zodat kinderen met kanker zich ook mooi voelen.'
    Deze kinderen/ volwassenen zijn mooi. Ze hebben dan misschien geen haar, maar schoonheid komt niet alleen van een leuk kapsel.
    Schoonheid is voor iedereen anders, het is niet iets waar een echte definitie voor is.
    En zoals hierboven al vermeld word het dan wel een heel ander verhaal en moet je voor iedere ziekte/aandoening/stoornis een film maken, en dat zou eigenlijk best deprimerend zijn. Daar word niemand gelukkig van.
    Wat ik wél vind, is dat de hoofdpersonages in de films niet zo perfect moeten zijn.
    De prinsessen/hoofdpersonages hebben de voorbije jaren een lange weg afgelegd.
    Van de hulpeloze prinsessen in Assepoester en Sneeuwwitje tot de dappere strijders in Brave en Frozen.
    De stereotiepe word hier steeds kleiner.
    Misschien krijgen we ooit wel eens een 'dikkere' of een 'lelijke' prinses te zien, of een zieke of verminkte.
    Ik denk dat als je er een mooi verhaal van maakt, dit net zo goed zal aanslaan bij kinderen als de huidige Disney films.
    Maar de essentie van Disney moet blijven wat hij is.


    Failure is the opportunity to begin again, more intelligently.

    Wyrd schreef:
    Oh kom op zeg. Ik snap dat kanker een vreselijke ziekte is, maar dit gaat wel erg ver. We geven de prinses toch ook niet het syndroom van down om gehandicapten mooi te laten voelen? Nee sorry ik ben het er niet mee eens.


    If a writer falls in love with you, you can never die