• De stelling van deze week luidt:
    Er zou een haarloze Disney prinses moeten komen, zodat kinderen met kanker zich ook mooi voelen.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Bij zulke dingen vind ik het altijd verkeerd dat er niet gekeken wordt naar de kinderen. Ik denk persoonlijk niet dat die kinderen zich storen aan het feit dat er geen kale disney prinses is, in tegendeel zelfs, ik denk dat ze dat stom zouden vinden. Kinderen kijken daar heel anders tegenaan dan volwassenen, dat denk ik in ieder geval.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Ik ben het hier eigenlijk wel mee eens, maar dan moet er ook een dikke barbie komen. En alle aandoeningen die er zijn. Dus eigenlijk denk ik niet dat dit een optie is.

    Als ze er een kale prinses willen ingooien, doen ze maar. Dat iemand kaal is wil niet meteen zeggen dat die kanker heeft.
    Een prinses met kanker houden ze er maar beter uit. Het is misschien goed om eens wat films te hebben waar de mensen niet steeds geteisterd worden door allerlei ziektes.


    Take me to wonderland

    Oneens, dan zou er voor elke ziekte een disney film moeten komen.


    Alleen maar tranen van geluk

    Wyrd schreef:
    Oh kom op zeg. Ik snap dat kanker een vreselijke ziekte is, maar dit gaat wel erg ver. We geven de prinses toch ook niet het syndroom van down om gehandicapten mooi te laten voelen? Nee sorry ik ben het er niet mee eens.


    ©1998

    Gleeson schreef:
    Oneens, dan zou er voor elke ziekte een disney film moeten komen.


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Wyrd schreef:
    Oh kom op zeg. Ik snap dat kanker een vreselijke ziekte is, maar dit gaat wel erg ver. We geven de prinses toch ook niet het syndroom van down om gehandicapten mooi te laten voelen? Nee sorry ik ben het er niet mee eens.


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Oneens zo moeten er wel heel veel nieuwe prinsessen m oeten komen. Hoeveel werk is dat wel niet voor disney? Het is gewoon heel ingewikkeld, toch?


    Let's fight what we can't see -Markiplier

    Dat zou een initiatief kunnen zijn, en het zou zeker en vast een mooi initiatief zijn!


    If it is meant to be, it will be !

    Taka schreef:
    Dan zou je eigenlijk dit voor elke ziekte, aandoening of stoornis moeten doen en dan zou Disney de magie missen die het altijd had.
    Disney moet gewoon schrijven wat ze willen en zich niet laten beperken door iets. Zo'n verhaal hierover moet je ook nog goed indenken en muziek moet erbij geschreven worden en dan moet je ook weer rekening houden dat het niemand raakt. Laat Disney gewoon zijn eigen ding schrijven en je hebt genoeg andere goede series die een ziekte,aandoening of stoornis mooi uitlichten en dat op geen geforceerde basis doen.


    It is better to reign in hell than to serve in heaven.

    Gleeson schreef:
    Oneens, dan zou er voor elke ziekte een disney film moeten komen.


    The universal language of art.

    Oneens,

    Oneens:
    Er zullen zeker kinderen zijn die zich verdrietig voelen,1 omdat ze dan nog meer Herinnert worden aan de ziekte en 2 Er zullen kinderen zijn die de prinsessen (disney-figuren) lelijk vinden en zich zelf dan ook lelijker vinden ! dit zal het kleine beetje zelfvertrouwen dat ze dan hebben alleen maar minderen en dit is dan zeker geen goed teken. en eigenlijk is deze stelling best erg er staat hier bijna ingeschreven dat als je kanker hebt ben je lelijk en dat is niet zo iedereen is mooi op zijn eigen manier, en zeg nou zelf wie denkt er dan nou ook echt dat een kind met de ziekte kanker een disney film wilt kijken en dan naar een lelijke prinses kijken die kaal is.

    [ bericht aangepast op 29 april 2014 - 10:10 ]


    -

    [ bericht aangepast op 29 april 2014 - 10:11 ]


    -

    MissMalikLuf schreef:
    Oneens,

    Oneens:
    Er zullen zeker kinderen zijn die zich verdrietig voelen,1 omdat ze dan nog meer Herinnert worden aan de ziekte en 2 Er zullen kinderen zijn die de prinsessen (disney-figuren) lelijk vinden en zich zelf dan ook lelijker vinden ! dit zal het kleine beetje zelfvertrouwen dat ze dan hebben alleen maar minderen en dit is dan zeker geen goed teken. en eigenlijk is deze stelling best erg er staat hier bijna ingeschreven dat als je kanker hebt ben je lelijk en dat is niet zo iedereen is mooi op zijn eigen manier, en zeg nou zelf wie denkt er dan nou ook echt dat een kind met de ziekte kanker een disney film wilt kijken en dan naar een lelijke prinses kijken die kaal is.


    Nu zeg je zelf zowat ook dat kale mensen lelijk zijn.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Lacville schreef:
    Ja, en laat ons dat ook maar even een Disneyprinses maken met autisme, met ADHD, met het syndroom van Down, ééntje met spastische stuiptrekkingen, en ga zo maar door.
    Het is een mooi gebaar, maar je moet geen kanker verwerken in een Disneyfilm. Die films zijn oorspronkelijk bedoeld voor kinderen, als je er zomaar in het wilde weg een prinses met kanker in steekt, krijg je een kanker verhaal. Laat dat maar zitten, dat wil niemand, zelfs geen kankerpatiënten.


    Dit dus. Er staan nog zoveel meer reacties waar ik het mee eens ben, maar ik ga ze niet allemaal quoten :')
    Maar nee, Disney moet dat niet doen.


    Be Your Own Anchor