• De stelling van deze week luidt:
    Er zou een haarloze Disney prinses moeten komen, zodat kinderen met kanker zich ook mooi voelen.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Kairos schreef:
    (...)

    Nu zeg je zelf zowat ook dat kale mensen lelijk zijn.


    Ja nou dat kan je zeker lezen klopt ! maargoed, ik zeg net ookal iedereen is mooi op zijn eigen manier maar ik bedoel er meer mee te zeggen dat de kinderen die kanker hebben zich dan lelijk voelen, het is niet goed geschreven en daar ben ik het dan ook met mee eens, maar ik bedoel het niet zo


    -

    Oneens. Ik vind het nergens op slaan eigenlijk. Er is niks leuks aan de ziekte kanker en het kaal worden dat daar bij hoort hoeft wat mij betreft niet opgehemeld te worden naar iets moois. Die kinderen hebben er in de meeste gevallen waarschijnlijk niet voor gekozen om kaal te worden namelijk. Een film met een kale prinses zou me dan ook totaal niet beter laten voelen.


    You are beautiful, you are love.

    Lacville schreef:
    Ja, en laat ons dat ook maar even een Disneyprinses maken met autisme, met ADHD, met het syndroom van Down, ééntje met spastische stuiptrekkingen, en ga zo maar door.
    Het is een mooi gebaar, maar je moet geen kanker verwerken in een Disneyfilm. Die films zijn oorspronkelijk bedoeld voor kinderen, als je er zomaar in het wilde weg een prinses met kanker in steekt, krijg je een kanker verhaal. Laat dat maar zitten, dat wil niemand, zelfs geen kankerpatiënten.

    Een barbie zonder haar is blijkbaar wel een groot succes geweest, en ik zou ook achter dit initiatief kunnen staan, maar ja, wat voor verhaal verzinnen ze erbij, en wat als dit de meisjes juist overstuur maakt? En er zijn ook jongens die kanker hebben, so , idk...


    You can't buy happiness, but you can buy books, and that's kind of the same thing

    Ik ben het er niet mee eens. Hoe erg ik het ook vind voor al deze lieve kindjes en natuurlijk alle volwassenen, maar dan zou je andere ziektes ook een speciale film moeten 'geven'. En om nou disney prinsessen met kanker, coeliakie, syndroom van down, diabetes, Pfeifer of wat dan ook vind ik een beetje ver gaan.
    Nog maals ik wil niet gemeen klinken want ik vind het heel erg voor deze kinderen!

    xoxo


    How awful that must feel. Being normal? Ugh.

    Oneens, ik vind het een beetje overdreven..

    Wel, het gebaar zou mooi zijn maar ik ben bang dat dat nogal cru zou kunnen overkomen.


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Het zou wel leuk zijn als er eens prinsessen komen die niet helemaal perfect zijn. Bijvoorbeeld een die wat dikker is, of een die niet altijd het beste is.


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Yoko schreef:
    Het zou wel leuk zijn als er eens prinsessen komen die niet helemaal perfect zijn. Bijvoorbeeld een die wat dikker is, of een die niet altijd het beste is.


    Treat people with kindness

    Yoko schreef:
    Het zou wel leuk zijn als er eens prinsessen komen die niet helemaal perfect zijn. Bijvoorbeeld een die wat dikker is, of een die niet altijd het beste is.

    Ik zou er een willen die slecht is in zingen. Mag dat nog zo'n kenmerk zijn van Disney prinsessen, ik voel me altijd verschrikkelijk ongetalenteerd na het kijken van zo'n film :')


    From these ashes, I will rise

    Wel lief bedoeld, maar nee. Dat gaat gewoon niet want dat zou betekenen dat je voor alle ziektes enzo moet doen. Dat gaat opzich best wel ver, dus ik ben het er niet mee eens ondanks ik het wel een lief idee vind.


    Sometimes it's best not to care.

    Lacville schreef:
    Ja, en laat ons dat ook maar even een Disneyprinses maken met autisme, met ADHD, met het syndroom van Down, ééntje met spastische stuiptrekkingen, en ga zo maar door.
    Het is een mooi gebaar, maar je moet geen kanker verwerken in een Disneyfilm. Die films zijn oorspronkelijk bedoeld voor kinderen, als je er zomaar in het wilde weg een prinses met kanker in steekt, krijg je een kanker verhaal. Laat dat maar zitten, dat wil niemand, zelfs geen kankerpatiënten.


    En het schrikt kleine kinderen ook nog ns af


    ♡

    Taka schreef:
    Dan zou je eigenlijk dit voor elke ziekte, aandoening of stoornis moeten doen en dan zou Disney de magie missen die het altijd had.
    Disney moet gewoon schrijven wat ze willen en zich niet laten beperken door iets. Zo'n verhaal hierover moet je ook nog goed indenken en muziek moet erbij geschreven worden en dan moet je ook weer rekening houden dat het niemand raakt. Laat Disney gewoon zijn eigen ding schrijven en je hebt genoeg andere goede series die een ziekte,aandoening of stoornis mooi uitlichten en dat op geen geforceerde basis doen.


    Ribery schreef:
    ...

    Ja, en een prinses met anorexia, een prinses met brandwonden, een prinses met wijnvlekken, een prinses zonder been..

    Wordt nog een lange reeks.

    Haha, ik zou die zonder been wel 's willen zien :p.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Scurrilous schreef:
    Oneens. Ik vind het nergens op slaan eigenlijk. Er is niks leuks aan de ziekte kanker en het kaal worden dat daar bij hoort hoeft wat mij betreft niet opgehemeld te worden naar iets moois. Die kinderen hebben er in de meeste gevallen waarschijnlijk niet voor gekozen om kaal te worden namelijk. Een film met een kale prinses zou me dan ook totaal niet beter laten voelen.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Zo'n typische moraalflikker-uitspraak die nergens op slaat. Kanker is niet de enige ziekte, met vriendelijke groetjes.


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)