• Ik ben de laatste tijd weer heel erg into superhelden en nu had ik een idee gekregen voor een RPG, maar omdat ik geen zin heb om hem telkens te moeten reanimeren etc. wil ik eerst weten of er animo voor is. Als dat er is, is er wel kans dat ik het speeltopic pas na de examens open, maar het is altijd handig op tijd te vragen of er mensen mee willen doen en op tijd een rollentopic te openen, zodat mensen ook de tijd voor hun rol kunnen nemen ^^

    De verhaallijn:
    Het is het jaar 2153 en de bekende superhelden zijn samen met hun verhalen en het geloof in hen ten onder gegaan. Echter, een speciaal taskforce van de Amerikaanse overheid heeft hun krachten altijd bewaard in een ondergronds lab niet ver van het dorpje Spellburn voor noodgevallen.
    Midden in de nacht is er iets misgegaan met de machines die deze krachten gevangen moesten houden en zijn ze vrijgekomen. Ze hebben meteen een nieuwe gastheer of gastvrouw gezocht bij de dichtstbijzijnde mensen: allerlei bewoners, jong en oud, uit Spellburn. De overheid heeft snel gehandeld. Alle onaangetaste mensen zijn dezelfde nacht nog uit het dorp verwijderd, terwijl de besmette mensen in een diepe (kunstmatige) slaap waren en er is een grote elektrische koepel over het dorp gezet om hen binnen te houden voor nog onbepaalde tijd.

    De RPG begint in de ochtend: het moment waarop de geïnfecteerde mensen met hun nieuwe superkrachten wakker worden, merken dat al hun familie, vrienden, buren en collega’s weg zijn en ze opgesloten zitten in het kleine dorpje, met weinig voorzieningen en andere mensen met superkrachten. Wie zullen zich aansluiten bij de helden? En wie bij de schurken? En zullen ze ontsnappen onder de koepel vandaan, of zijn ze gedoemd te sterven aan een voedseltekort?


    Dus, zijn er mensen die mee zouden willen doen aan zo’n soort RPG en zo ja, zijn er ook nog suggesties voor een naam?

    Edit:
    Het rollentopic is geopend ^^

    [ bericht aangepast op 3 mei 2014 - 13:11 ]


    Happy Birthday my Potter!

    Ik zou meedoen, denk ik. Ik heb nu al een of twee personages voor ogen, maar normaal gesproken doe ik nooit mee aan dit soort RPG's.
    Ik zou wel een gokje willen wagen. c:


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Ik zou er aan meedoen.


    Vampire + Servant = Servamp

    Leuk! Dat maakt iig drie ^^ Nog een paar mensen erbij en ik zou hem kunnen openen....


    Happy Birthday my Potter!

    Ja ik! :) Zou het wel gaaf vinden^^


    "Always be yourself. Unless you can be a pirate - then always be a pirate." ~ Jack Sparrow

    Dit verhaal doet me trouwens denken aan de serie: 'Under the dome' :)


    "Always be yourself. Unless you can be a pirate - then always be a pirate." ~ Jack Sparrow

    Mij lijkt het wel leuk eigenlijk ^^


    It's never gonna happen, Guys.

    Oh dit is echt een super tof idee. Ik denk dat ik wel mee zou doen als ik op het moment dat je begint genoeg tijd heb haha.

    xthevampire schreef:
    Dit verhaal doet me trouwens denken aan de serie: 'Under the dome' :)


    Volgens mij heb ik daar wel eens een voorfilmpje van gezien...

    Hoe dan ook, zo te merken zijn er wel genoeg mensen om te Rpgen, dus ik denk dat ik vanavond of morgen dan iig alvast een rollentopic ga openen ^^


    Happy Birthday my Potter!

    Jafar schreef:
    (...)

    Volgens mij heb ik daar wel eens een voorfilmpje van gezien...

    Hoe dan ook, zo te merken zijn er wel genoeg mensen om te Rpgen, dus ik denk dat ik vanavond of morgen dan iig alvast een rollentopic ga openen ^^


    Ik hoop dat ik op tijd ben :')

    Jafar, wil je er al eentje voor mij resereveren? Ben dit weekend uit logeren en na lang zoeken ben ik bij dit topic gekomen, die nog niet begonnen is... :p Zou er heel blij mee zijn en ik heb geen voorkeur, overal tevreden mee;)


    "Always be yourself. Unless you can be a pirate - then always be a pirate." ~ Jack Sparrow

    Klinkt leuk hoor!


    A girl who wonders.

    Mijn zusje Magnus wil wel meedoen.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Maar je mag dus ook een villain spelen? Zo ja, dan zou ik er wellicht over nadenken om mee te doen.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Zarathos schreef:
    Maar je mag dus ook een villain spelen? Zo ja, dan zou ik er wellicht over nadenken om mee te doen.


    Ik hoop het wel want dat was een beetje wat ik wilde gaan doen haha.

    Zarathos schreef:
    Maar je mag dus ook een villain spelen? Zo ja, dan zou ik er wellicht over nadenken om mee te doen.


    Je mag je personage de krachten geven van een superheld of schurk, maakt niet uit welke, maar hij/zij moet wel bestaan en ik wil geen onverslaanbare personages zoals Phoenix uit X-men en je mag zelf kiezen of je personage zich gaat gedragen als schurk of als held c; Bovendien kan je personage van alle leeftijden zijn. Wel is het niet mogelijk om twee mensen met de krachten van dezelfde held of schurk te hebben ^^

    Ik ben nu echter met mijn papa HP 1 aan het kijken, omdat ik ontiegelijke buikpijn heb en dat mij altijd opvrolijkt, dus denk dat ik morgen het topic pas kan openen.

    @Iedereen die er dan niet is en nu alvast iets wil reserveren
    Ik zal er rekening mee houden en de rollen zoveel mogelijk naar wens voor jullie reserveren. Dubbele rollen zijn alleen dus niet mogelijk c;


    Happy Birthday my Potter!