• Hee hee Quizletters!

    Ik ben dus UmbrellaLove,
    Ik wilde het in dit topic dus hebben over Arachnafobie of dus gewoon simpelweg: spinnenvrees/angst.

    Ik heb er erg last van, ik word namelijk al bang van een spinnetje die miss zelfs kleiner is dan een centimeter. Het maakt me ook niet uit of het een langpoot is of een dikke, harige spin, ik vind ze allemaal dood eng.
    Nu vroeg ik me af, zijn er hier ook mensen die er bang voor zijn? Of in iedergeval spinnen niet de geweldigste schepsels vinden?
    En hebben jullie tips om van de angst aftekomen? Want iedereen zegt dat ik me moet confronteren met de angst '...blabla...' En dus een enorme vogelspin moet vasthouden ofzoiets, maar nee dankje!

    Nou plaats gerust een reactie

    xxx (:

    [ bericht aangepast op 3 mei 2014 - 23:49 ]


    I just caught the wave in your eyes

    Ik denk dat een vogelspin vasthouden het niet echt beter maakt... Ik ben niet zo zeer bang voor spinnen, maar ik wil niet dat ze op me lopen. Op de basisschool was er een meisje en zij gaf een spin een 'kus' (lees: met haar mond tegen de spin aan.) Bah.

    Vroeger durfde ik de kleinste spinnetjes ook niet te vangen. Ja, ik was er behoorlijk bang van. Dit is nu wel wat minder, maar ik sta nog steeds te trillen op mijn benen als ik er eentje gepakt heb. In sommige gevallen pak ik, zelfs voor de kleinsten, de stofzuiger om ze te vangen. Als ik dat dan doe en de spin zit, voorlopig, veilig in de stofzuiger, ben ik wel altijd bang dat ze eruit kruipen als de stofzuiger weer terug in de kast staat... Gadver.


    Hamartia

    Spinnen zijn afschuwelijke beesten. Mijn therapie is wraak te nemen op al hun soorten. Hoe meer je er dood hoe machtiger je je voeld waardoor de angst beetje bij beetje verdwijnt (cat)


    The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything.

    Assassin schreef:
    Yeah, ik ken het. Ik heb zelfs hyperventileeraanvallen gehad hierdoor.
    Het is echter wel iets minder geworden met de jaren, misschien komt dat bij jou ook nog wel? Toch wil ik ze nog niet in mijn buurt hebben, hoor.


    Ik hoop het, das wel erg dat je moet gaan hyperventileren. Ik krijg een paniekaanval en wil het liefst huilen (lukt niet altijd...).

    [ bericht aangepast op 4 mei 2014 - 10:12 ]


    I just caught the wave in your eyes

    Schuester schreef:
    Ik denk dat een vogelspin vasthouden het niet echt beter maakt... Ik ben niet zo zeer bang voor spinnen, maar ik wil niet dat ze op me lopen. Op de basisschool was er een meisje en zij gaf een spin een 'kus' (lees: met haar mond tegen de spin aan.) Bah.


    Gadverdamme:|


    I just caught the wave in your eyes

    Opinor schreef:
    Vroeger durfde ik de kleinste spinnetjes ook niet te vangen. Ja, ik was er behoorlijk bang van. Dit is nu wel wat minder, maar ik sta nog steeds te trillen op mijn benen als ik er eentje gepakt heb. In sommige gevallen pak ik, zelfs voor de kleinsten, de stofzuiger om ze te vangen. Als ik dat dan doe en de spin zit, voorlopig, veilig in de stofzuiger, ben ik wel altijd bang dat ze eruit kruipen als de stofzuiger weer terug in de kast staat... Gadver.


    Dat vind ik dus ook een asdfghjkl idee. En dan zit die spin lekker in die kast en dan komen er meer spinnen.... BRRRRRR


    I just caught the wave in your eyes

    Croyance schreef:
    Spinnen zijn afschuwelijke beesten. Mijn therapie is wraak te nemen op al hun soorten. Hoe meer je er dood hoe machtiger je je voeld waardoor de angst beetje bij beetje verdwijnt (cat)


    HAHAHAHAHA xD


    I just caught the wave in your eyes

    Croyance schreef:
    Spinnen zijn afschuwelijke beesten. Mijn therapie is wraak te nemen op al hun soorten. Hoe meer je er dood hoe machtiger je je voeld waardoor de angst beetje bij beetje verdwijnt (cat)


    Hahah, die ga ik onthouden. I'm gonna be the: Spider-Slayer


    #dealwithit (cool) NecklessOfHope --> Trohman

    Ik ben al zo lang als ik me kan herinneren bang voor spinnen en door de jaren heen heb ik helaas nog geen trucjes ontdekt om daar mee om te gaan. Ik reageer de laatste tijd wel minder heftig op kleine spinnen, dus ik denk dat er wel vooruitgang in zit. (krul)


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    Capricious schreef:
    Ik ben al zo lang als ik me kan herinneren bang voor spinnen en door de jaren heen heb ik helaas nog geen trucjes ontdekt om daar mee om te gaan. Ik reageer de laatste tijd wel minder heftig op kleine spinnen, dus ik denk dat er wel vooruitgang in zit. (krul)


    Hahaha (: mooizo hoop dat het helemaal goed komt


    I just caught the wave in your eyes

    Ik ben ook bang van spinnen, vooral van grotere. Hele kleine spinnetjes durf ik nog plattrappen met schoenen of kapot slaan met een folder of zo. Voor de rest moet ik echt niks van spinnen weten. Als er één in mijn buurt zit moet mijn moeder die kapot maken of ik kom daar niet meer. Als er één in mijn kamer zit, slaap ik ook niet voor die spin kapot is. Ooit zei iemand ook tegen me dat ik gewoon een spin moet vastnemen om er niet meer bang voor te zijn, maar daar doe ik echt niet aan mee. Laat die spinnen maar zitten waar ze zitten of maak ze kapot, maar mij niet gezien om er één aan te raken, bah!


    16 - 09 - '17

    Ik vind spinnen niet heel eng, hoewel ze niet al te groot moeten worden. Meestal vergas ik ze met deodorant, of sla ik ze neer met een handdoek. :')


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Van klein meisje die de grootste kruisspinnen oppakte ben ik nu een negentienjarige die niet slaapt totdat haar kamer spin-vrij is. Om precies te zijn, gaat het bij mij wel om de dikke, harige spinnen. Hele kleintjes mogen wat mij betreft wel op mijn kamer logeren, zolang ze niet recht boven mijn neus hangen.
    Trucjes om er mee om te gaan: herinner jezelf dat de spin bang is voor jóu! Als je het vastpakt en naar buiten gooit, zal het niet in je handen bijten, slechts een beetje kriebelen. Ik haat het als mensen spinnen doodstampen..


    You are beautiful, you are love.

    ik ben zelf ook super bang voor spinnen voor kleine ook brb als ik er nu aan denk krijg ik er al kriebels van brbrb


    Leef de dag, zoals je nooit hebt geleefd.

    Miserables schreef:
    Ik vind spinnen niet heel eng, hoewel ze niet al te groot moeten worden. Meestal vergas ik ze met deodorant, of sla ik ze neer met een handdoek. :')


    26 - 02 - '16