• Sinds een maand nu ongeveer heb ik mijn nieuwe baantje (mijn eerste in de horeca) en mijn god wat zijn mensen toch vreselijk onbeschoft en onsympathiek. Ik sta er serieus van te kijken hoe slecht mensen kunnen nadenken soms.
    Neem nu de mensen die verplaatsen naar de andere kant van het terras nadat je de bestelling hebt opgenomen en daar niets over zeggen. Kun je een half uur gaan zoeken naar waar ze heen zijn gegaan als je de bestelling wilt brengen.
    En dan zij die met een grote groep komen. Een paar bestellen wat, je vraagt nog of iemand anders iets wil. Antwoord: nee. Kom je de bestelling brengen en vervolgens willen een paar anderen TOCH wel iets -.-' En dan ook nog eens allemaal apart betalen, waarbij er altijd wel een onbetaald bedrag overblijft.
    Of zij die zeggen dat ze weten wat ze allemaal willen, ben je halverwege de bestelling, weten een paar het toch nog niet. Hele bestelling cancelen kan niet meer, dus moet je, terwijl het hele terras aandacht van je wil, wachten tot ze het wel weten.
    Of zij die van alle tafels er eentje uitkiezen waar nog wat afwas opstaat, dat verplaatsen naar de naastgelegen tafel waar ze ook hadden kunnen zitten en dan heel leuk 'alsjeblieft' zeggen als je het komt opruimen. Ja, en bedankt.
    En dan de mensen die iets bestellen en als je het komt brengen of als het al gemaakt is, aankomen van 'ik wil toch iets anders'.

    En dan ben je nog niet eens op de helft...


    #WWED - What Would Emma Do?

    Misschien moet je dan maar ander werk zoeken.


    'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'

    Geloof me, bij McDonald's is dat nog erger.


    26 - 02 - '16

    Niet lullig bedoeld... maar het gaat wennen ;)
    heb zelf 4 jaar in een restaurant gewerkt... in de keuken... mensen stuurde het eten terug omdat ze het te warm vonden :| (nooit van blazen gehoord)
    Uiteindelijk vond ik het wel wennen (hoefde gelukkig nooit de mensen aan te spreken XD dat was vast verkeerd gegaan :P)

    HEEEEL VEEEEL succes :)
    ps. het heeft ook voordelen. zo heb ik bijv. voor Ilse de Lange mogen koken.


    The thing you do mean something to people -Ncis

    Fisher schreef:
    Wat ik haat is horecapersoneel dat net iets te hard over de klanten staat te roddelen en dan boos wordt dat ik geen fooi geef.


    Ik vind het persoonlijk helemaal niet erg als mensen geen fooi geven. Het is geen verplichting en zo moet het ook niet gezien worden.


    #WWED - What Would Emma Do?

    Roku schreef:
    Geloof me, bij McDonald's is dat nog erger.

    Ehm, ja. Dat is gewoon horeca. Als je dat echt zo vervelend vindt, kun je misschien beter iets anders gaan doen.


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    Capricious schreef:
    Ehm, ja. Dat is gewoon horeca. Als je dat echt zo vervelend vindt, kun je misschien beter iets anders gaan doen.


    Ik kan het op zich goed van me afzetten. Maar als je al chagrijnig bent die dag, ga je alleen maar downhill.


    #WWED - What Would Emma Do?

    Mensen kunnen onbeschoft zijn, maar dat is niet alleen in de horeca.
    Het hoort ook bij je werk dat je daarmee om leert gaan, want dankzij de klanten heb jij je werk en dat daar dan onbeschofte gevallen tussen zitten, tja. Als je buiten gehoorafstand bent, kun je stoom afblazen bij je collega's ;)


    Hamartia

    Roku schreef:
    Geloof me, bij McDonald's is dat nog erger.
    Lijkt me echt zo kut als mensen pas gaan kijken wat ze willen als ze aan de beurt zijn :')


    I live for the applause, you will die for it.

    Meer leuke verhalen:




    Meer van dit soort dingen kun je hier en hier
    vinden

    [ bericht aangepast op 6 mei 2014 - 17:03 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Weet je wanneer het pas écht leuk wordt? Als er een feestdag is en ze in je gezicht gaan boeren met die afschuwelijke dranklucht. Of dat je de wasbakken schoon moet maken, terwijl er net iemand daarvoor het leuk vond om met zijn klokkenspel erin te gaan hangen. Of dat ze je op de kont klappen en je alsnog zo vriendelijk moet zijn om ze toch in de zaak te houden. Welkom in de horeca. :')


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Rivaille schreef:
    (...)Lijkt me echt zo kut als mensen pas gaan kijken wat ze willen als ze aan de beurt zijn :')


    Dat is nog niet eens het ergste. Er zijn mensen die expres hun cola op de grond gooien zodat wij het mogen opruimen, hun dienbladen laten staan, saus op de banken en tafels smeren.


    26 - 02 - '16

    Dauth schreef:
    Meer leuke verhalen:
    (...) vinden


    I salute every Imgurian *salutes

    Maar ik heb ze dus al gezien, ze zijn idd wel geniaal.


    #WWED - What Would Emma Do?

    Oké, nu weet ik alvast wat ik in ieder geval nooit zal doen als bijbaantje. :')


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Junns schreef:
    (...)

    I salute every Imgurian *salutes

    Maar ik heb ze dus al gezien, ze zijn idd wel geniaal.
    Img-whattes? Ik zag het alleen omdat ik vandaag wat uploadde :Y)


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.