• Poof! Nummer 18 ;o!
    Ik dacht ik ben lief en zet een leuk Pandora Hearts gifje erneer ;d. Hoop dat ik daarmee niks spoil :'D..
    ----

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.
    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".
    Bron




    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Shuuya/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!

    Join us! ;D
    13- Miuna (Shirley) - 19 - MAL
    14- Bleach (Chantal) - 18 - MAL
    15- Autumni (Michelle) - 13
    16- bkx98 (Benthe) - 15 - MAL
    17- Axiom (Reina) - 16 - MAL
    18- xHappinessx (Suus) - 16 - Animeplanet
    19- Quart (Rosa) - 15
    20- ErenJaeger (Astrid) - 16 - MAL
    21- Aussie (Sniper) - 18
    22- Einmana (Sarah) - 17 - MAL
    23- Tragically (Karin) - 19 - Animeplanet
    24 - Lazet (Iris) - 17 - MAL
    1- Tsubomi (Dirkje) - 17 - MAL - Hummingbird
    2- Taka (Kevin) - 20 - MAL
    3- Shuuya (Syll) - 20 - MAL - Hummingbird
    4- Hiyori (Myrthe) - 16 - MAL
    5- Rivaille (Sem) - 18
    6- Abunai (Minke) - 15 - MAL
    7- Midori (Maria) - 19
    8- Yoru (Maxime) - 14 MAL
    9- Lazulis (Lyra) - 18 - MAL
    10- crywithout (Allen) - 17
    11- Mayfly (Lilian) - 17 - MAL
    12- Yayde (Marijke) - 18 - animeplanet




    Rechts boven: Selector Infected WIXOSS[/url]
    Links boven: Mahou Sensou
    Rechts onder: Pandora Hearts
    Links onder: Kuroshitsuji

    [ bericht aangepast op 18 mei 2014 - 11:45 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Taka schreef:
    (...)

    Hahah dat is goed, maar het kan zijn dat jij het vreselijk vindt.
    Want deze discussie voer ik zowat altijd met wat vrienden van mij xd
    Dus de meesten vinden het niks, maar ik vind het goed :)

    We'll see :Y)


    I solemnly swear that I am up to no good.

    Nou, die mening kan ik toch niet met je delen, Kevin. >< Ik heb echt een hekel aan Engelse dub.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    En omg ik heb zo'n zin in morgen. :3 Dan ga ik naar Japan Day en ik ga zoveel kopen en snacks eten en ER IS EEN KIMONO DRESS UP OMG OMG. EN ER KOMEN JAPANSE BANDS DAAAAH.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Tsubomi schreef:
    Nou, die mening kan ik toch niet met je delen, Kevin. >< Ik heb echt een hekel aan Engelse dub.

    Ik heb Death Note wel gedubd gekeken, maar dat viel hartstikke mee ^^
    en alvast superveel plezier morgen! Waarzo is het?


    I solemnly swear that I am up to no good.

    Lazet schreef:
    (...)
    Ik heb Death Note wel gedubd gekeken, maar dat viel hartstikke mee ^^
    en alvast superveel plezier morgen! Waarzo is het?


    Toch kan ik het echt niet aanhoren. >< Bij Death Note had ik telkens dat hij automatisch op dub ging (dat was dan het eerste tabblad van de video's of zo, terwijl het meestal de tweede is) en dan moest ik weer opnieuw naar de subs zoeken. :'D
    Het is in Düsseldorf. c:


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Ik heb het niet bij veel anime's, maar bij Clannad luister ik gewoon veel liever naar de engelse dub dan naar de nederlandse.
    Ik weet dat ik een van de weinigen ben die dat heeft, maar ja xd ik vind het ook niet echt erg of zo.
    Maar het is ook iets persoonlijks van welke dub je houdt en van welke niet denk ik.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Progres mensen _O_ Nu nog schaduwen en de ogen :'D.. Maa niet nu :'D


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shuuya schreef:
    Progres mensen _O_ Nu nog schaduwen en de ogen :'D.. Maa niet nu :'D



    Oke die begint echt gaaf te worden.

    Trouwens ik ben nu begonnen aan Tsubasa Cronicle en ik moet eerlijk zeggen ddat het best leuk is.
    Ik had bij de eerste episode zoiets van, dat ken ik.


    Vampire + Servant = Servamp

    Oke ik heb dus even een Clannad ep in het Engels gekeken (15, om precies te zijn)
    Ik vond het voorstukje, met die robot en dat meissie, echt heel mooi. Maar de stemmen van de rest ben ik al zo gewend in het Japans dat het echt heel raar klinkt. Tomoya heeft echt een veel zwaardere stem, en ik vind het niet echt bij hem passen omdat ik hem juist zo poepig vind ^^

    /Janken trouwens, toen Kotomi die beer kreeg D:

    [ bericht aangepast op 16 mei 2014 - 22:32 ]


    I solemnly swear that I am up to no good.

    Jongens, ga allemaal Nerawareta Gakuen kijken, het is echt zo'n awesome film. Echt heel erg heel erg mooi. T^T Het verhaal is naar mijn mening heel erg goed, al moet je wel een beetje iets met Sci-Fi hebben. En als je dat niet hebt, kijk 'm dan op z'n minst voor de prachtige art. :Y)
    Oh, en als je gaat kijken: mis het stuk na de ending theme niet! Is belangrijk!
    Voor de genen die het zich nog herinneren; ik had ooit eens random deze gifs in het otaku topic gegooid met de vraag waar ze in hemelsnaam vandaan komen, en dat is dus ook deze film. c:





    Nog meer gifs want utsukushiiii~








    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Wat een prachtige gifs ^^ Komt sws op mn lijst te staan!


    I solemnly swear that I am up to no good.

    Tsubomi schreef:
    Jongens, ga allemaal Nerawareta Gakuen kijken, het is echt zo'n awesome film. Echt heel erg heel erg mooi. T^T Het verhaal is naar mijn mening heel erg goed, al moet je wel een beetje iets met Sci-Fi hebben. En als je dat niet hebt, kijk 'm dan op z'n minst voor de prachtige art. :Y)
    Oh, en als je gaat kijken: mis het stuk na de ending theme niet! Is belangrijk!
    Voor de genen die het zich nog herinneren; ik had ooit eens random deze gifs in het otaku topic gegooid met de vraag waar ze in hemelsnaam vandaan komen, en dat is dus ook deze film. c:





    Nog meer gifs want utsukushiiii~








    Ok als mensen ze nu wel gaan kijken ga ik ze allemaal serieus waar slaan..
    Voor paar topics terug had ik het ook over die film en een reeks met gifs geplaatst waaronder de laatste uit jouw reeks ;o.
    Ohja het bewijs; In dit topic in beginpost
    en ergens ook dat ik het gezien heb en dat ben ik nu aan het zoeken :'D
    Edit; Found it ;D
    Oh zie dit trouwens niet als aanval ofzo hoor! ;O. Misschien dat het zo overkom maar zo bedoel ik het echt niet!

    [ bericht aangepast op 17 mei 2014 - 1:31 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    ^ Wut, seriously? Dan heb ik dat echt helemaal gemist...


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    @Dirkje die film nerawareta gakken is zo mooie movie :3

    Nog wat gif van awesome anime movies :







    Anime:
    K-On! Movie
    Summer Wars
    Anohana Movie
    Kowarekake no Orgel Movie

    [ bericht aangepast op 17 mei 2014 - 9:58 ]


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Oké, die plottwist of tijdsprong (hoe je het ook wilt zien) van Nagi no Asukara, briljant gedaan :P
    Dat moet ik wel even nageven, dat ik die echt heel mooi vind :)


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.