• Poof! Nummer 18 ;o!
    Ik dacht ik ben lief en zet een leuk Pandora Hearts gifje erneer ;d. Hoop dat ik daarmee niks spoil :'D..
    ----

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.
    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".
    Bron




    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Shuuya/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!

    Join us! ;D
    13- Miuna (Shirley) - 19 - MAL
    14- Bleach (Chantal) - 18 - MAL
    15- Autumni (Michelle) - 13
    16- bkx98 (Benthe) - 15 - MAL
    17- Axiom (Reina) - 16 - MAL
    18- xHappinessx (Suus) - 16 - Animeplanet
    19- Quart (Rosa) - 15
    20- ErenJaeger (Astrid) - 16 - MAL
    21- Aussie (Sniper) - 18
    22- Einmana (Sarah) - 17 - MAL
    23- Tragically (Karin) - 19 - Animeplanet
    24 - Lazet (Iris) - 17 - MAL
    1- Tsubomi (Dirkje) - 17 - MAL - Hummingbird
    2- Taka (Kevin) - 20 - MAL
    3- Shuuya (Syll) - 20 - MAL - Hummingbird
    4- Hiyori (Myrthe) - 16 - MAL
    5- Rivaille (Sem) - 18
    6- Abunai (Minke) - 15 - MAL
    7- Midori (Maria) - 19
    8- Yoru (Maxime) - 14 MAL
    9- Lazulis (Lyra) - 18 - MAL
    10- crywithout (Allen) - 17
    11- Mayfly (Lilian) - 17 - MAL
    12- Yayde (Marijke) - 18 - animeplanet




    Rechts boven: Selector Infected WIXOSS[/url]
    Links boven: Mahou Sensou
    Rechts onder: Pandora Hearts
    Links onder: Kuroshitsuji

    [ bericht aangepast op 18 mei 2014 - 11:45 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Tsubomi schreef:
    ^ Wut, seriously? Dan heb ik dat echt helemaal gemist...

    Geef niet ;D. Was het zelf eerlijk gezegd ook half vergeten xd. Misschien zien meer mensen het nu en kijken ze het want het is een leuke film ;d en daarna ga ik ze slaan ;d.

    @ Kevin, ik zal het plottwist noemen aangezien dat andere aardig wat vertelt over wat er gebeurd ;o


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shuuya schreef:
    (...)
    Geef niet ;D. Was het zelf eerlijk gezegd ook half vergeten xd. Misschien zien meer mensen het nu en kijken ze het want het is een leuke film ;d en daarna ga ik ze slaan ;d.

    @ Kevin, ik zal het plottwist noemen aangezien dat andere aardig wat vertelt over wat er gebeurd ;o


    Ah ja, in dat geval plottwist. Ik ben het er niet helemaal mee eens met die plottwist, maar ze hadden het niet beter kunnen doen denk ik zo. Ze proberen er wel het maximale eruit te halen en dat waardeer ik wel :) Ook blijf ik een ontzettende fan van Hikari.

    Trouwens die entrance van Kaname na die "plottwist" had ook nog best wat beter gemogen xd


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Taka schreef:
    (...)

    Ah ja, in dat geval plottwist. Ik ben het er niet helemaal mee eens met die plottwist, maar ze hadden het niet beter kunnen doen denk ik zo. Ze proberen er wel het maximale eruit te halen en dat waardeer ik wel :) Ook blijf ik een ontzettende fan van Hikari.

    Trouwens die entrance van Kaname na die "plottwist" had ook nog best wat beter gemogen xd

    Het is Kaname verwacht niet veel van hem :'D

    Vind nog steeds bijzonder dat wij dezelfde personage leuk vinden..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shuuya schreef:
    (...)
    Het is Kaname verwacht niet veel van hem :'D

    Vind nog steeds bijzonder dat wij dezelfde personage leuk vinden..


    Ja, maar kom op xd
    Zelfs al is het Kaname. Hij vervult wel een onmisbare rol en ik vind dit gewoon een beetje jammer van zijn character.


    Haha, hoezo is dat bijzonder? xd Wat ik nu over hem ga zeggen kan ook beter in een spoiler xd
    Ik hou wel een beetje van die Hikari types die altijd zo vrolijk en blij zijn. Ook hoe hij in zijn monoloog realiseerde dat hij degene was die altijd ervoor zorgde dat er geen rust was en geen stiltes vond ik zo'n mooie beschrijving van zijn rol. Ook wanneer hij als enige is teruggekeerd na die plottwist en hoe hij zich gedraagt vind ik zo mooi. Dat hij alles eigenlijk begint te haten, maar uiteindelijk dan bij Chisaki (ook een geweldig personage trouwens) ziet dat zij nog hetzelfde is gebleven, is zo leuk. En ook de hele serie door, zijn gedrag, die grappen die hij uithaalt, alles wat hij doet om de stilte te vermijden vind ik gewoon zo mooi. Ik hoe gewoon van zijn character, terwijl het nog niet eens tot nu toe inhoudelijk heel goed geschreven is xd


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Taka schreef:
    (...)

    Ja, maar kom op xd
    Zelfs al is het Kaname. Hij vervult wel een onmisbare rol en ik vind dit gewoon een beetje jammer van zijn character.


    Haha, hoezo is dat bijzonder? xd Wat ik nu over hem ga zeggen kan ook beter in een spoiler xd
    Ik hou wel een beetje van die Hikari types die altijd zo vrolijk en blij zijn. Ook hoe hij in zijn monoloog realiseerde dat hij degene was die altijd ervoor zorgde dat er geen rust was en geen stiltes vond ik zo'n mooie beschrijving van zijn rol. Ook wanneer hij als enige is teruggekeerd na die plottwist en hoe hij zich gedraagt vind ik zo mooi. Dat hij alles eigenlijk begint te haten, maar uiteindelijk dan bij Chisaki (ook een geweldig personage trouwens) ziet dat zij nog hetzelfde is gebleven, is zo leuk. En ook de hele serie door, zijn gedrag, die grappen die hij uithaalt, alles wat hij doet om de stilte te vermijden vind ik gewoon zo mooi. Ik hoe gewoon van zijn character, terwijl het nog niet eens tot nu toe inhoudelijk heel goed geschreven is xd


    I dunno waarschijnlijk omdat ik het gevoel heb dat we het niet vaak met elkaar eens zijn? :'D..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shuuya schreef:
    (...)

    I dunno waarschijnlijk omdat ik het gevoel heb dat we het niet vaak met elkaar eens zijn? :'D..


    Valt toch nog wel mee dacht ik zo? :P
    Kan zijn hoor dat we het vaak oneens zijn, maar dan viel het mij tot zo ver nog niet op.
    Gomenasai in dat geval :X

    [ bericht aangepast op 17 mei 2014 - 15:43 ]


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    @Kevin Hoe ver ben je met Nagi no Asukara. Ik vind Hikari ook awesome.
    Lol nog ff wat gif van Nagi no Asukara vanwege dat het een awesome anime is !!!





    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Miuna schreef:
    @Kevin Hoe ver ben je met Nagi no Asukara. Ik vind Hikari ook awesome.
    Lol nog ff wat gif van Nagi no Asukara vanwege dat het een awesome anime is !!!






    Aflevering 15 tot zo ver. Ik moet aflevering 16 nog zien, maar dat komt nog vandaag denk ik zo xd
    Maar wel een leuke anime vind ik :)

    [ bericht aangepast op 17 mei 2014 - 17:16 ]


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    16 > 17


    I solemnly swear that I am up to no good.

    Lazet schreef:
    16 > 17


    Ben je jarig?of geweest :X

    [ bericht aangepast op 17 mei 2014 - 17:38 ]


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Taka schreef:
    (...)

    Ben je jarig?of geweest :X

    Aye (:!


    I solemnly swear that I am up to no good.

    Lazet schreef:
    (...)
    Aye (:!


    Ohh dat wist ik niet :X In dat geval
    tanjobi omedeto gozaimasu!
    Volgens mij was dat het xd Mijn japans suckt nog erg, dus kan dat ik een foutje maak.
    Maar in ieder geval hartelijke gefeliciteerd!

    Balen hij accepteert geen klanktekens. Dan maar zonder :(

    [ bericht aangepast op 17 mei 2014 - 17:56 ]


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Taka schreef:
    (...)

    Ohh dat wist ik niet :X In dat geval
    tanjobi omedeto gozaimasu!
    Volgens mij was dat het xd Mijn japans suckt nog erg, dus kan dat ik een foutje maak.
    Maar in ieder geval hartelijke gefeliciteerd!

    Balen hij accepteert geen klanktekens. Dan maar zonder :(

    Arigatoooooo! Haha ik wist nog niet hoe je gefeliciteerd in het Japans zegt ^^ Weer wat geleerd


    I solemnly swear that I am up to no good.

    Lazet schreef:
    (...)
    Arigatoooooo! Haha ik wist nog niet hoe je gefeliciteerd in het Japans zegt ^^ Weer wat geleerd


    Hahha xd mij moet je niet vertrouwen met japans denk ik zo.
    ik doe soms weleens een poging en een klein beetje hirgana kan ik nog wel,
    maar daar buiten gaat alles mij ook een stapje te ver xd

    Volgens mij is trouwens alleen gefeliciteerd vertaald in het japans omedetai. :)


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Gefeliciteerd Iris !!!



    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise