• Wel, om het even kort uit te leggen moet ik een heel grote opdrachten doen voor een les van mijn hogeschool.
    Nu is het zo dat deze lessen op permanente evaluatie staat en ik het gehele 2de semester na elke les mijn opdrachten had moeten bijwerken.
    Nu heb ik dat niet gedaan en ontdek ik mijn grootste belemmering:

    Ik ben 's werelds beste uitsteller


    Nu heb ik wel mijn documenten in orde gebracht digitaal, maar dan kom ik het tweede grote defect tegen:
    De inkt van je printer die leeg is.

    Laten we hopen dat ik deze taak goed maak zodat ik volgend jaar stagelessen kan geven aan een nieuwe generatie jeugd.


    Stellen jullie ook zoveel uit? Of hebben jullie hier wat goede tips voor? Ik ben benieuwd :3


    I hope karma slaps you in the face, before I do.

    Ik stel altijd alles uit, om het vervolgens in het laatste weekend te maken en er alsnog een voldoende voor te scoren. ^^
    Het hangt ook van de taak af. Sommige taken voer ik gemakkelijk uit, maar werkstukken en presentaties maak ik gewoon op het laatste moment.

    [ bericht aangepast op 15 mei 2014 - 22:40 ]


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Dit herken ik maar al te goed, ik ben namelijk ook heel goed in uitstellen. Soms denk ik 'ok, nu moet ik echt eens eerder aan het werk', maar uiteindelijk komt het er niet van en ben ik weer bezig met uitstellen. Het is echt een slechte gewoonte.


    16 - 09 - '17

    Oh ja vreselijk. Ik heb daar ook zoveel last van.
    Dan zet ik bijvoorbeeld mijn wekker extra vroeg voor iets zodat ik ruim optijd wakker word, maar dan blijf ik net zo lang liggen totdat ik alsnog in tijdnood kom.
    Ik kan daarbij ook niet goed presteren zonder druk, heb ik gemerkt.
    Ik kom ook altijd nog maar net op tijd. Vreselijk gewoon.


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Vroeger deed ik dit ook altijd, maar na een paar nare gevolgen(slechte cijfers, blijven zitten ed) heb ik het afgeleerd en ben ik gaan plannen (:
    Nu ik weet dat het zo veel beter is, doe ik het automatisch.


    I solemnly swear that I am up to no good.

    Ik denk dat heel veel mensen dit wel bekend in de oren klinkt.
    Ja, ik stel ook echt alles uit waardoor ik hopeloos in het werk verdrink op het einde. Zo had ik al veel eerder moet begonnen zijn met mijn eindwerk gedeelte voor hardware, waar ik nu dus mijne hele weekend aan ga moeten opofferen. :')


    Take me to wonderland

    Procrastination is how I get stuff done.


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Ik ben bang dat ik je ga verslaan met grootste uitsteller zijn. Ik vind het heel erg en ik irriteer me er zelfs aan op de momenten dat ik het doe en toch doe ik het (cat)
    Het probleem bij mij is dat ik het werk dan ook echt vergeet (wat op zich ook wel fijn is voor in de tussentijd, zodat ik niet twee weken lang loop te stressen met dat project in mijn achterhoofd).


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Ik denk dat iedereen wel (eens) in meerdere of mindere mate uitstel gedrag vertoont. Dus moet je iets vinden waarmee je de gedachte doorbreekt dat je het later wel even doet, waardoor werk opstapelt en je er steeds minder zin in hebt.
    Bij mij helpt het om grote opdrachten in een globale planning te zetten. Zo deel ik de opdracht in stukken en maak ik per stuk een deadline. En dan heb je aan het eind van de rit geen massa werk.
    Wat ook bij mij helpt als het hopeloos is geworden haha, dan zeg ik doe in deze week elk uur na het avond eten er wat aan. Dan doe je tenminste wat en kom je verder dan te piekeren of geen zin te hebben.


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    Yoda schreef:
    Procrastination is how I get stuff done.


    This. Exactly.

    Vaak heb ik mijn werk te vroeg af, zowel school als privé. ik wil altijd iets meteen doen, tenzij ik iets niet graag doe, dan stel ik het wel uit, maar dat zijn vaak dingen waar ik echt een hekel aan heb.


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Yoda schreef:
    Procrastination is how I get stuff done.


    'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'

    Aughh vreselijk.
    Ik stel altijd alles uit omdat ik 'betere dingen te doen heb'
    Moet ik echt gaan afleren.....en dan vooral voor Frans,
    Een andere onvoldoende is niet welkom. ;$


    wat was dit ookalweer

    Ik stel ook veel uit en daarom doe ik nu de cursus 'stoppen met uitstellen', wat echt geweldig is. (: Het uitstellen is iets psychologisch. Omdat ik (en jij misschien ook) school meteen associeer met negatieve dingen, stellen we het steeds uit. Heeft ook te maken met het 'Pijn Plezier Principe'. Kort uitgelegd willen we geen 'pijn' en zoeken we dus plezier op.. En als de tijd gaat dringen verhoogd het stress-level, waardoor de meeste uitstellers uiteindelijk toch aan de slag zullen gaan, omdat het 'niet inleveren' het dan wint van het hebben van plezier.
    Tips die ik tijdens de cursus heb gekregen:
    - Vervang moeten voor willen (maakt je leven een stuk positiever xd)
    - Probeer bij school niet meteen aan de dingen te denken die mis kunnen gaan. Als je jezelf er op betrapt, leer je dan aan meteen te denken aan de reden dat je die ene schooltaak wel wílt halen! Wat zijn de positieve uitkomsten?
    - Als je iets moet doen, zet het in een 'to do' list op de volgende manier: Maak het zo klein en concreet mogelijk, dus NIET: 'Verslag maken', WEL: 'Inleiding van verslag typen'. En dan is het eigenlijk nog beter wanneer je het zo opschrijft alsof het al gebeurt is, dus NIET 'Inleiding van verslag typen.' WEL: 'Inleiding van verslag getypt.'

    Zo, dat zijn de dingen die ik tot nu geleerd heb, veel succes iniedergeval!


    You are beautiful, you are love.

    Ja, bij mij is het eigenlijk met de jaren erger geworden. In het begin deed ik nog wel alles op tijd en zo, maar als je na al die moeite zonder verklaring enen blijft halen, verdwijnt die motivatie op een gegeven moment. (bleek dyslectisch, enen waren voor idioom en belachelijke proefwerken Duits met alleen maar zinnetjes. Geen gescheiden onderdelen)

    Ik plan nu, dat helpt wel een beetje, maar de motivatie is nog steeds ver te zoeken. Ik hoop dat dat beter gaat, als ik volgend jaar een leuke studie mag gaan doen.


    Happy Birthday my Potter!

    Hahaha, ja, dat ken ik inderdaad ja. Ik ben ook enorm bekend met het uitstellen en vind het echt enorm vervelend. Ik probeer het al te minderen en eraan te denken wat voor consequenties eraan kunnen zitten als ik het niet meteen afmaak.


    † Love? I want to sleep.