• Oké, voor mijn probleem heb ik hulp nodig van een persoon die een lichte hoeveelheid verstand heeft van computers en de termen. Ikzelf kom een redelijk eind, maar nu loop ik toch echt dood.
    Ik speel in mijn vrije tijd regelmatig Sims 3, maar soms flikkert opeens mijn spel naar zwart en terug naar het spel alsof ik Alt+tab indrukte. Dan flikkert het nog een keer op zwart en sluit uiteindelijk Sims 3 af en komt terug naar mijn bureaublad. Vaak geen waarschuwing, omdat mijn computer overuren draait. Nu dacht ik in eerste instantie dat mijn laptop het gewoon niet aankon, wat wel vreemd is aangezien mijn vorige computer het wel zonder problemen kon terwijl die een lagere processor en dat soort stuff had. Nu liep hij laatst iets "soepeler" vast en was ik op tijd voor de error onder in mijn schermpje: "Beeldschermstuurprogramma reageert niet meer en is hersteld. Beeldschermstuurprogramma Intel Graphics Accelerator Drivers vor Windows XP (R) reageert niet meer en is hersteld." And here it gets funny. Ik speel Sims 3 níet in compatibiliteitsmodus en er staat Windows 7 op mijn computers. Mijn idee: Drivers updaten. Probleem: De zijn nergens meer te vinden. Ik heb een Toshiba Satellite C660-2RC met model no. PSC0QE en op de Europese Toshiba support site heb ik via omwegen ergens in het achterste hoekje van de site toch drivers weten te vinden voor mijn model, die alles behalve up-to-date zijn. De graphics driver kan ik er dan ook niet tussen vinden. Dan was het volgende idee om de driver te downloaden via Intels eigen site. Dat werd me dan weer afgeraden door Intel, omdat die zei dat ik gebruik maakte van een speciaal voor mijn computer gemaakte driver en dat het downloaden van een van hun nieuwste drivers kon zorgen voor problemen. Gezien ik graag mijn computer nog een jaartje mee heb (volgend jaar ga ik als het goed is naar de universiteit en dan wil ik pas een nieuwe computer aanschaffen), durf ik dit eigenlijk niet aan.

    Is er iemand die mijn lange verhaal snapte en me misschien uit de brand kan helpen?


    From these ashes, I will rise