• Het Einstein Lyceum in Hoogvliet is maandagnacht beklad met hatelijke leuzen. Het incident vond plaats na de uitzending maandagavond van het tv-programma Project P: Stop het pesten op diezelfde school.
    Op een foto die aan NU.nl werd gestuurd is te zien dat de school is beklad met teksten als 'Fuck Einstein' en 'NSB'ers'. Een woordvoerder van het Einstein Lyceum bevestigt het incident.
    "Dit is zeker een gevolg van de uitzending van RTL over onze school", aldus de woordvoerder. "Op sociale media is opgeroepen tot acties tegen de school en dit is daar een direct gevolg van."
    "Deze teksten hebben een behoorlijke impact op leerlingen en leerkrachten en we weten nog niet goed hoe we hier mee om moeten gaan. We hebben nog geen beslissing gemaakt of we aangifte gaan doen. Op dit moment proberen we de rust op school te bewaren."

    Kort geding
    Het Einstein Lyceum spande begin april een kort geding aan tegen RTL om het uitzenden van verborgen camerabeelden, gemaakt voor de aflevering over de 12-jarige gepeste leerling Patrick, te voorkomen. De rechter gaf de school gelijk en een deel van de uitzending werd verboden.
    RTL besloot wel om de aflevering over Patrick uit te zenden zonder de beelden van de verborgen camera. De bewuste uitzending van Project P heeft maandagavond 500.000 kijkers getrokken.

    Bron: Nu.nl

    Wat vinden jullie hiervan?


    26 - 02 - '16

    Ik vind het echt nergens op slaan. Natuurlijk gaat het ergens niet goed op die school als dit soort reacties ontstaan, maar bekladden met dit soort teksten vind ik echt te ver gaan...

    Ik ben van mening dat het anders gedaan had kunnen worden –– alleen stiekem hoop ik toch dat alle leerkrachten die continu hebben weg gekeken en de personen welke die arme jongen hebben gepest zich rot geschrokken zijn en zich verdomd schuldig voelen.

    [ bericht aangepast op 20 mei 2014 - 11:13 ]


    Het is een beetje hun eigen schuld. Hun hadden als school het pesten moeten stoppen zodat Project P niet eens had moeten komen.

    Natuurlijk gaat het wel ver maar ik geef ze wel een klein beetje gelijk :')


    wat was dit ookalweer

    Laten we pesten stoppen! Door anderen te pesten en haat te verspreiden!

    De logica van de wereld.


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Paracosm schreef:
    Ik ben van mening dat het anders gedaan had kunnen worden –– alleen stiekem hoop ik toch dat alle leerkrachten die continu hebben weg gekeken en de personen welke die arme jongen hebben gepest zich rot geschrokken zijn en zich verdomd schuldig voelen.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Yoda schreef:
    Laten we pesten stoppen! Door anderen te pesten en haat te verspreiden!

    De logica van de wereld.

    Dit dus. Hoe wil je pesten uit de wereld helpen door precies hetzelfde te gaan doen :'D


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    Zegt maar weer genoeg over de situatie, denk ik zo.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Paracosm schreef:
    Ik ben van mening dat het anders gedaan had kunnen worden –– alleen stiekem hoop ik toch dat alle leerkrachten die continu hebben weg gekeken en de personen welke die arme jongen hebben gepest zich rot geschrokken zijn en zich verdomd schuldig voelen.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."