• Hallo quizletters.
    Ik zit met een aantal dingen die mij irriteren. Eigenlijk is het maar één groot ding, maar zorgt voor meerdere dingen die nog meer mensen irriteren. Dat grote ding is mijn zus. Dat is het probleem. Elke keer als ze er niet is, is het gezellig. Geen ruzie, niks. Maar zodra ze er is breekt de hel los, dan wordt het dikke ruzie en is iedereen chagrijnig. Het begint bij het feit dat ze altijd zegt dat ze leuke dingen met mij wil doen. Ik vind dat prima en ga daar ook in mee. Ze begint altijd super enthousiast tegen mijn ouders erover te praten, maar zodra het er dan op aankomt is ze een chagrijnige kreng en hangt ze de bitch uit richting mij. Ze doet alsof ze alles beter weet dan mij, terwijl we maar 3 jaar verschillen en ik inmiddels ook volwassen ben.

    Dan is het tweede ding dat, zodra ze hier is, ze alle aandacht van m'n broertje opeist. Dan is het van 'hey, broertje, zullen we de hond uitlaten?' en dan vergeet ze dat ik er ook zit. Ik word dan buitengesloten en dat gebeurt echt zo'n beetje altijd. Eigenlijk ben ik mijn zus wel enorm zat. Ze hangt me de keel uit. Ook omdat ze geen fuck doet als ze hier is. M'n broertje en ik moeten alle klusjes doen, maar zij niet. Want nee, zij 'woont hier niet meer'. Ze ruimt haar eigen kamer ook niet meer op, dat moet mijn moeder altijd maar doen.

    Gisteren ging ik leuk foto's met haar maken en er kwamen bergen leuke foto's uit, maar toen heeft ze de helft weg geflikkerd omdat ze de belichting verkeerd vond. Nu heeft ze dan één foto bewaard, maar die vind ik echt crap. Ik heb 'm als goede bedoeling maar als Facebook profielfoto gedaan, maar I'm not amused. Mijn ogen staan er raar op, de foto is compleet overbelicht, maar ja.

    Ik baal ervan dat ze me zo behandeld en buitensluit :c

    Voordat jullie het zeggen: praten helpt niet, want ze luistert toch niet.

    [ bericht aangepast op 25 mei 2014 - 19:20 ]


    26 - 02 - '16

    Karthus schreef:
    (...)

    Dat dacht ik dus ook. Maar ze blijft me ook beschuldigen van dingen van vroeger. Toen ze een keer boos was zei ze dat ik vroeger alle aandacht opeiste en daarmee zou ik haar jeugd hebben verpest. Toen ze dat zei was ik ook nog eens depressief en onzeker van mezelf. Ze heeft me toen helemaal in tranen gekregen. Stom kreng dat ze is. Soms denk ik serieus dat ik nog beter zelf een eind aan m'n leven kan maken, zodat ze de aandacht niet meer hoeft te delen met mij.
    Pfff wat flauw van haar. Ik kan mijn zus soms ook wel eens wurgen, maar zoiets heb ik wel nog niet meegemaakt.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Avarosa schreef:
    (...)Pfff wat flauw van haar. Ik kan mijn zus soms ook wel eens wurgen, maar zoiets heb ik wel nog niet meegemaakt.


    Flauw is zwak uitgedrukt. Het is gewoon gemeen. Ze weet dat ik baal van mijn jeugd en alles wat ik verkeerd heb gedaan. Ze geeft een enorme klap na hiermee en ik voel me nu nog steeds schuldig.


    26 - 02 - '16

    Karthus schreef:
    (...)

    Flauw is zwak uitgedrukt. Het is gewoon gemeen. Ze weet dat ik baal van mijn jeugd en alles wat ik verkeerd heb gedaan. Ze geeft een enorme klap na hiermee en ik voel me nu nog steeds schuldig.
    Ik vind niet dat jij je schuldig hoort te voelen. Niemand kiest er voor om depressief te zijn. De enige die zich schuldig hoort te voelen is je zus.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Avarosa schreef:
    (...)Ik vind niet dat jij je schuldig hoort te voelen. Niemand kiest er voor om depressief te zijn. De enige die zich schuldig hoort te voelen is je zus.


    Dit zei m'n moeder ook. Maar ja, ik heb de neiging om alles zeer persoonlijk te nemen. Dat is de vloek van het zijn van een gevoelig persoon.


    26 - 02 - '16

    Dat snap ik wel hoor, maar ik vind het echt onbeschoft van je zus dat ze je dat dus wel kwalijk neemt eigenlijk. Nee, dat is echt diep triest. Ik hoop dat het snel betert.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Ik hoop 't ook. Anders ben ik degene die het huis uitgaat en voorlopig niet meer terugkomt.


    26 - 02 - '16

    Dit is misschien niet wat je wilt horen, maar ik zou haar op afstand houden. Het klinkt misschien bot en niet hoe je met je familie om hoort te gaan, maar als het knallende ruzie is als je de confrontatie aangaat, dan is het misschien beter om zelf afstand te nemen.
    Ga andere dingen doen als zij er is en zoals al is voorgesteld; probeer de dingen met je broertje van te voren te plannen. Bedenk iets leuks (samen?) wat je kunt doen met zn tweeën en wat niet te veel geld kost. Er moet toch iets zijn wat jullie leuk vinden en wat je ook echt kunt gaan doen. Zo hoef je niet te veel met je zus in contact te zijn. En wie weet; over een tijdje, als alles eventjes wat minder intens is geweest, gaat het vanzelf weer goed.


    Hamartia

    Saudades schreef:
    Dit is misschien niet wat je wilt horen, maar ik zou haar op afstand houden. Het klinkt misschien bot en niet hoe je met je familie om hoort te gaan, maar als het knallende ruzie is als je de confrontatie aangaat, dan is het misschien beter om zelf afstand te nemen.
    Ga andere dingen doen als zij er is en zoals al is voorgesteld; probeer de dingen met je broertje van te voren te plannen. Bedenk iets leuks (samen?) wat je kunt doen met zn tweeën en wat niet te veel geld kost. Er moet toch iets zijn wat jullie leuk vinden en wat je ook echt kunt gaan doen. Zo hoef je niet te veel met je zus in contact te zijn. En wie weet; over een tijdje, als alles eventjes wat minder intens is geweest, gaat het vanzelf weer goed.


    Dat is niet erg hoor (:
    Ik wil haar ook met plezier op afstand houden, ook al betekent dat - dat ik mezelf moet afzonderen.

    EDIT: Ik heb mijn broertje meegevraagd naar de bioscoop woensdag. Dat kan wel een keer uit vind ik.

    [ bericht aangepast op 25 mei 2014 - 19:52 ]


    26 - 02 - '16

    Dat is zo vervelend van je zus! Echt stom dat ze zo doet. Soms heb ik de neiging m'n zusje in elkaar te slaan, maar dat doe ik maar niet omdat ze twee jaar jonger is dan ik. Je moet met je ouders gaan praten hierover maar het belangrijkste is dat je je niet schuldig moet voelen. Echt, dat moet je niet doen, want dat ben je ook helemaal niet. Ik weet niet of 't al gezegd is omdat ik niet heel het topic heb gelezen, maar misschien helpt negeren wel. Dan vraagt ze misschien na een tijdje waarom je haar negeert en dan leg je het uit. Ik denk dat ze het ook niet fijn vindt als je haar negeert, namelijk.
    En ook zo stom van die foto's. Waarom zou jij je schuldig gaan voelen?


    Some people are art and do art at the same time

    Pama schreef:
    Dat is zo vervelend van je zus! Echt stom dat ze zo doet. Soms heb ik de neiging m'n zusje in elkaar te slaan, maar dat doe ik maar niet omdat ze twee jaar jonger is dan ik. Je moet met je ouders gaan praten hierover maar het belangrijkste is dat je je niet schuldig moet voelen. Echt, dat moet je niet doen, want dat ben je ook helemaal niet. Ik weet niet of 't al gezegd is omdat ik niet heel het topic heb gelezen, maar misschien helpt negeren wel. Dan vraagt ze misschien na een tijdje waarom je haar negeert en dan leg je het uit. Ik denk dat ze het ook niet fijn vindt als je haar negeert, namelijk.
    En ook zo stom van die foto's. Waarom zou jij je schuldig gaan voelen?


    Ja, de neigingen om haar in elkaar te slaan heb ik ook wel. Ik doe dat niet, want ze is ten eerste ouder dan mij en ten tweede ben ik meer iemand van passief zeg maar. Ik sla niet. Ik zoek ook geen ruzie. Dat negeren is inderdaad al eerder genoemd, maar dat ga ik eens proberen.


    26 - 02 - '16

    Karthus schreef:
    (...)

    Dat is niet erg hoor (:
    Ik wil haar ook met plezier op afstand houden, ook al betekent dat - dat ik mezelf moet afzonderen.

    EDIT: Ik heb mijn broertje meegevraagd naar de bioscoop woensdag. Dat kan wel een keer uit vind ik.

    Jezelf niet afzonderen. Dat is ook nergens goed voor, want jij mag er ook zijn. Je alleen van haar afzonderen, als je begrijpt wat ik bedoel.
    De film is hartstikke leuk! Zijn jullie samen toch even weg en hebben jullie in het weekend eventueel nog wat om over te praten. Leuke dingen om je op te focussen (:


    Hamartia

    Saudades schreef:
    (...)
    Jezelf niet afzonderen. Dat is ook nergens goed voor, want jij mag er ook zijn. Je alleen van haar afzonderen, als je begrijpt wat ik bedoel.
    De film is hartstikke leuk! Zijn jullie samen toch even weg en hebben jullie in het weekend eventueel nog wat om over te praten. Leuke dingen om je op te focussen (:


    Ik zonder mezelf al best veel af, dus dat is niks nieuws voor mij. Mijn broertje en ik hebben besloten naar de film Godzilla te gaan.


    26 - 02 - '16

    Het klinkt wat afgezaagd, maar misschien kan je je zus een brief schrijven. Dan hoef je niet per se met haar in gesprek, hoeft er ook geen ruzie te ontstaan en kan ze in alle rust lezen wat jij moeilijk vindt. Ik heb dat zelf ook gedaan toen ik heel erg ruzie had met een vriendin (wel een beetje een andere situatie, maar volgens mij wel vergelijkbaar), en dat hielp heel goed, ook omdat ik vaak als ik gewoon moet praten het niet lukt om te zeggen wat ik wil zeggen.
    Succes in ieder geval!

    Pedrad schreef:
    Het klinkt wat afgezaagd, maar misschien kan je je zus een brief schrijven. Dan hoef je niet per se met haar in gesprek, hoeft er ook geen ruzie te ontstaan en kan ze in alle rust lezen wat jij moeilijk vindt. Ik heb dat zelf ook gedaan toen ik heel erg ruzie had met een vriendin (wel een beetje een andere situatie, maar volgens mij wel vergelijkbaar), en dat hielp heel goed, ook omdat ik vaak als ik gewoon moet praten het niet lukt om te zeggen wat ik wil zeggen.
    Succes in ieder geval!


    Ik zit op dit moment met zoveel frustratie dat ik het niet eens normaal op papier kan zetten. Misschien is het wel een optie als de gemoederen iets bedaard zijn bij mij.


    26 - 02 - '16

    Karthus schreef:
    (...)

    Ik zonder mezelf al best veel af, dus dat is niks nieuws voor mij. Mijn broertje en ik hebben besloten naar de film Godzilla te gaan.

    Als je jezelf daar fijn bij voelt dan is dat natuurlijk prima. Ik wilde alleen maar duidelijk maken dat ik dit niet was waar ik op doelde. Zelf zit ik ook heel vaak boven en iedereen heeft dat ook wel zo een beetje geaccepteerd.
    Godzilla! (wbw) Spanning en sensatie! Die film wil ik ook nog eens zien.


    Hamartia