• Omdat we dit jaar naar Portugal op vakantie gaan en ik net klaar ben met mijn eindexamens en ik dus niets te doen heb, ben ik mezelf Portugees aan het leren. Ik bedoel, ik moet te wel íets te doen hebben. ^^ Het is eigenlijk best grappig. Ik ben een beta persoon en talen hebben me nooit echt goed gelegen, maar we gaan eens zien hoe dit hier gaat. Wie kent hier eigenlijk Portugees of doet zich een beetje moeite de taal te leren van het vakantieland? En hebben jullie nog handige sites waar ik bijvoorbeeld op de uitspraak kan werken waar ook audio is? Googletranslate klinkt erg robotisch.
    Welke vreemde taal ken jij nog? (En dan bedoel ik anders dan engels/duits/frans en spaans.)


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Oeh, ik ga dit jaar ook naar Portugal en ben ook Portugees aan het leren. Of dat was toch het plan, eigenlijk heb ik er nog niet zo veel voor gedaan, het is te druk.
    Zelf heb ik een boek, maar blijkbaar is duo lingo erg handig. (:


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Ik kan een beetje Arabisch en daar stopt het dan verder qua vreemde talen....Dat leer ik gewoon van mijn vader.
    dit misschien?


    wat was dit ookalweer

    Armastus schreef:
    Ik kan een beetje Arabisch en daar stopt het dan verder qua vreemde talen....Dat leer ik gewoon van mijn vader.
    dit misschien?


    Oeh, dank je, dat kan wel helpen!


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Fries ^^
    Ik kan een paar Arabische woorden omvormen tot twee zinnen, maar dat is het ook.


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Bij een paar simpele woorden Italiaans en Grieks houdt het toch wel op. Dan heb ik het wel over het moderne Grieks en niet het oude Grieks dat je op school kunt leren (:


    Hamartia

    Tuala schreef:
    Oeh, ik ga dit jaar ook naar Portugal en ben ook Portugees aan het leren. Of dat was toch het plan, eigenlijk heb ik er nog niet zo veel voor gedaan, het is te druk.
    Zelf heb ik een boek, maar blijkbaar is duo lingo erg handig. (:


    Duo Lingo is superhandig als je jezelf een taal wilt aanleren ^^ Ik gebruik het als extra oefeningen voor mijn Frans vocabulaire.. (:


    Mai lasciare - Never give up. -- If you can't see anything beautiful about yourself, get a better mirror.

    Er is een app voor, waarmee je vreemde talen kunt leren. Je begint dan ook echt met de basics, dus dat is fijn. Ik weet alleen niet hoe het heet.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Die apps zijn inderdaad superhandig!
    Ik ben nu ook Japans aan het leren met een app. Verder kan ik een beetje Grieks, Latijn en Turks ^^


    I solemnly swear that I am up to no good.

    Ik kan verder alleen nog turks en een beetje arabisch (: