• Hallo iedereen (:

    Volgend jaar ga ik naar 5 Vwo en dat betekend dat ik op uitwisseling ga! Ik ben er super enthousiast over maar heb alleen één klein probleempje. Er zijn vier locaties waar je naar toe mag gaan alleen ik weet niet waar ik heen wil.

    De locaties zijn:

    Rusland
    Tsjechië
    Spanje
    Duitsland

    Ik heb al twee afvallers besloten namelijk Duitsland (want dat is het enige land waar ik ooit op vakantie geweest ben naast Nederland en België dus daar wil ik niet nog een keer heen). Ik wil ook niet naar Rusland. (Sowieso mag ik van mijn ouders daar niet heen want dat gedoe met Oekraïne en zo.) Er zijn nog wel een aantal redenen te noemen waarom ik niet naar Rusland wil maar daar ga ik verder even niet op in.

    Mijn twee opties zijn dus Spanje en Tsjechië. Als je naar Spanje gaat zit je in Rubi (een klein plaatsje vlakbij Barcelona). Het schijnt een erg mooie omgeving te zijn en het is daar natuurlijk ook lekker warm. (: Als je naar Tsjechië gaat zit je in Praag, midden in de stad. Dit lijkt me zeker cool aangezien het een hele mooie stad is!

    Eigenlijk kan ik dus niet kiezen tussen Spanje en Tsjechië en wil daarom graag weten welk land jullie zouden kiezen. Ook zou ik het erg leuk vinden als je iets over die omgeving kan vertellen als je daar ooit geweest bent. Alvast bedankt voor het reageren (:


    Treat people with kindness

    Ik zou voor Spanje gaan, maar dat komt zelf omdat ik in Barcelona heb gewoond en het een prachtige omgeving is. Maar Spanje spreekt mij gewoon erg veel aan. c:


    •*• Lululu •*•

    Ik ben in Tjechië geweest toen ik 8 was dus ik herinner me het niet meer heel goed, maar ik weet wel dat ik het geweldig vond. Het weer was geweldig (maar dan moet je natuurlijk net geluk hebbeb) en Praag was volgens mij ook heel tof.
    Spanje is zo'n land waar ik nooit vrijwillig heen zou gaan, maar dat zal wel aan mij liggen.

    Nadine23x schreef:
    (...)

    Ben je dan veel dingen in de stad gaan bekijken? Wij gaan namelijk vooral de bezienswaardigheden zien en niet echt verder het land in, we blijven in de stad.

    Ze verkopen daar cannabislolly's en -chips. (cat)

    Ja, we zijn twee dagen de hele dag door in groepjes van drie naar de stad gegaan, dat was wel heel erg leuk vond ik. Ze hebben zo van die mysterieuze souvenirwinkeltjes en toeristische shit, maar ook gewoon de H&M en The Body Shop en de McDonald's en zo. Ik vond de stad zelf wel heel erg fijn, je had er van alles wat, je had typisch Tsjechische torentjes en zo, maar ook heel erg westerse dingen. Het was echt ... divers.


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    COBAI schreef:
    (...)
    Ze verkopen daar cannabislolly's en -chips. (cat)

    Ja, we zijn twee dagen de hele dag door in groepjes van drie naar de stad gegaan, dat was wel heel erg leuk vond ik. Ze hebben zo van die mysterieuze souvenirwinkeltjes en toeristische shit, maar ook gewoon de H&M en The Body Shop en de McDonald's en zo. Ik vond de stad zelf wel heel erg fijn, je had er van alles wat, je had typisch Tsjechische torentjes en zo, maar ook heel erg westerse dingen. Het was echt ... divers.


    Klinkt erg leuk!


    Treat people with kindness

    Nou ja, ik zou voor Tsjechië kiezen als je meer van diversiteit en van nieuwe, onbekende dingen houdt en zo, en vooral als je het niet erg vindt om regelmatig onder de muggenbeten te zitten en het heel heel erg warm te hebben in het begin. Spanje zou ik eerder kiezen als je iets wilt dat iets meer op België lijkt, want Tsjechië is gewoon nogal anders. Ik persoonlijk vind Spanje eigenlijk vrij saai. ;3


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Ik zou gaan naar Spanje, sowieso vanwege het lekkere weer daar op dit moment. Plus het spreekt me qua taal, eten en land meer aan dan als Tsjechië.

    Oh en die cannabislolly's verkopen ze ook in Nederland hoor. :')

    Hanaemi schreef:
    Ik zou gaan naar Spanje, sowieso vanwege het lekkere weer daar op dit moment. Plus het spreekt me qua taal, eten en land meer aan dan als Tsjechië.

    Oh en die cannabislolly's verkopen ze ook in Nederland hoor. :')

    In souvenirwinkeltjes en gewoon aan minderjarigen en zo? Ik dacht altijd dat jullie gewoon coffeeshops met tonnen wiet hadden and that's it. (cat)

    Een vriendin van me heeft toen in zo'n winkeltje een strip cannabismuntjes gekocht, daar kreeg ze vooral heel erge hoofdpijn van.


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    COBAI schreef:
    (...)
    In souvenirwinkeltjes en gewoon aan minderjarigen en zo? Ik dacht altijd dat jullie gewoon coffeeshops met tonnen wiet hadden and that's it. (cat)

    Een vriendin van me heeft toen in zo'n winkeltje een strip cannabismuntjes gekocht, daar kreeg ze vooral heel erge hoofdpijn van.


    Ach ik ben daar sowieso niet zo van :p


    Treat people with kindness

    Hanaemi schreef:
    Ik zou gaan naar Spanje, sowieso vanwege het lekkere weer daar op dit moment. Plus het spreekt me qua taal, eten en land meer aan dan als Tsjechië.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Praag is een ontzettend leuke en gezellige stad. Ik zou dus voor Tsjechië gaan.


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    Ik zou voor Spanje kiezen, lekker weer, lekker eten en leuke taal (:


    16 - 09 - '17

    Praag past beter bij jou vakkenpakket, (duits). Spanje heeft wel betere voorzieningen. Maar kijk gwn wat andere mensjes like Snorlax gaan kiezen en join ze. MAAR DENK AAN DE SPAANSE MEIDEN!!!!!


    You aren't perfect if your name isn't Ariana Grande.

    Ik zou Tsjechië kiezen, maar dat zeg ik omdat ik daar zelf nog niet geweest ben. :')


    Take me to wonderland

    Zelf zou ik denk voor Spanje kiezen, ben in Barcelona geweest en vond het erg mooi!


    As travars

    Zou sowieso voor Spanje gaan.


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.