• Hallo iedereen (:

    Volgend jaar ga ik naar 5 Vwo en dat betekend dat ik op uitwisseling ga! Ik ben er super enthousiast over maar heb alleen één klein probleempje. Er zijn vier locaties waar je naar toe mag gaan alleen ik weet niet waar ik heen wil.

    De locaties zijn:

    Rusland
    Tsjechië
    Spanje
    Duitsland

    Ik heb al twee afvallers besloten namelijk Duitsland (want dat is het enige land waar ik ooit op vakantie geweest ben naast Nederland en België dus daar wil ik niet nog een keer heen). Ik wil ook niet naar Rusland. (Sowieso mag ik van mijn ouders daar niet heen want dat gedoe met Oekraïne en zo.) Er zijn nog wel een aantal redenen te noemen waarom ik niet naar Rusland wil maar daar ga ik verder even niet op in.

    Mijn twee opties zijn dus Spanje en Tsjechië. Als je naar Spanje gaat zit je in Rubi (een klein plaatsje vlakbij Barcelona). Het schijnt een erg mooie omgeving te zijn en het is daar natuurlijk ook lekker warm. (: Als je naar Tsjechië gaat zit je in Praag, midden in de stad. Dit lijkt me zeker cool aangezien het een hele mooie stad is!

    Eigenlijk kan ik dus niet kiezen tussen Spanje en Tsjechië en wil daarom graag weten welk land jullie zouden kiezen. Ook zou ik het erg leuk vinden als je iets over die omgeving kan vertellen als je daar ooit geweest bent. Alvast bedankt voor het reageren (:


    Treat people with kindness

    Tsjechië!


    The duty of youth, is to challenge corruption.

    Spanje.


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Ik wilde heel enthousiast 'Rusland!' roepen, maar dat wil je dus niet. Jammer, ik had het echt wel geweten. Ah, dan zou ik voor Tsjechië gaan, Praag is een prachtige stad. ^^


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Tsubomi schreef:
    Ik wilde heel enthousiast 'Rusland!' roepen, maar dat wil je dus niet. Jammer, ik had het echt wel geweten. Ah, dan zou ik voor Tsjechië gaan, Praag is een prachtige stad. ^^


    Haha ik ga liever niet naar Rusland :P


    Treat people with kindness

    Nadine23x schreef:
    (...)

    Haha ik ga liever niet naar Rusland :P


    Het lijkt mij echt geweldig om naar Rusland te gaan, het is eigenlijk al jaren mijn droom om met de Trans-Siberië Express helemaal van het westen naar het oosten te reizen. ^^
    Vooral omdat Rusland voor ons zo onbekend enzo is lijkt het je echt geweldig om het zelf te kunnen zien. Ooit ga ik er nog heen. ;p


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Tsubomi schreef:
    (...)

    Het lijkt mij echt geweldig om naar Rusland te gaan, het is eigenlijk al jaren mijn droom om met de Trans-Siberië Express helemaal van het westen naar het oosten te reizen. ^^
    Vooral omdat Rusland voor ons zo onbekend enzo is lijkt het je echt geweldig om het zelf te kunnen zien. Ooit ga ik er nog heen. ;p


    Hahah tja maar ik mag op dit moment sowieso niet vanwege al die dingen met Oekraine en zo. Verder is het ook veel duurder en moet je allerlei dingen halen zoals een visum, paspoort(heb een ID kaart) en inentingen. Ik wil er ook helemaal niet heen dusja :P


    Treat people with kindness

    COBAI schreef:
    (...)
    In souvenirwinkeltjes en gewoon aan minderjarigen en zo? Ik dacht altijd dat jullie gewoon coffeeshops met tonnen wiet hadden and that's it. (cat)

    Een vriendin van me heeft toen in zo'n winkeltje een strip cannabismuntjes gekocht, daar kreeg ze vooral heel erge hoofdpijn van.

    Ja, haha. Wij hebben vlakbij mijn huis een laantje zitten met winkels waar onder andere een sigarenboer zit. Die verkoopt sigaretten/kaarten/magazines/sigaren maar ook snoep. En ook die cannabislolly.
    Oh en vergeet de coffeeshops niet, maar in mijn stad zitten er twee and God knows where because I've got no damn idea. :')

    Nadine23x schreef:
    (...)

    Hahah tja maar ik mag op dit moment sowieso niet vanwege al die dingen met Oekraine en zo. Verder is het ook veel duurder en moet je allerlei dingen halen zoals een visum, paspoort(heb een ID kaart) en inentingen. Ik wil er ook helemaal niet heen dusja :P


    Ja, dat kan natuurlijk. ^^


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Ik zeg maak lijsyjes.
    Maak voor en nadelen van beide landen. Qia temperatuur, werkomgeving en voor jezelf. Ik weet niet wat je gat doen maar als je veel buuten hard moet werken is een warme temperatuurdan handig? Bekijk waar je de meeste voors heb en ga daar heen


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Oawh. Ik zou echt naar Rusland zijn gegaan als ik dat aanbod had gehad(: Dat is tenminste een plaats waar je niet zo snel zelf heen gaat! Ik ging zelf naar Londen toen in de vijfde haha.
    Maar anyway, ik zou idd een lijstje maken en rekening houden met het weer, locatie (plaats waar je verblijft, dicht bij strand, in centrum, grote stad, gezellig klein dorpje, etc), bezienswaardigheden die je graag wil zien, uitjes gepland door school die je niet/wel leuk vindt... En het land met de meeste voordelen/minste nadelen wint!(:


    “Begin at the beginning," the King said, very gravely, "and go on till you come to the end: then stop.” - Lewis Carrol

    Tsubomi schreef:
    Ik wilde heel enthousiast 'Rusland!' roepen, maar dat wil je dus niet. Jammer, ik had het echt wel geweten. Ah, dan zou ik voor Tsjechië gaan, Praag is een prachtige stad. ^^


    Dat had ik dus ook, haha. Rusland lijkt mij een stuk bijzonderder dan Duitsland of Spanje, waar je sneller heen gaat op vakantie. En idd, dan zou ik ook voor Tsjechië gaan.


    Happy Birthday my Potter!

    Obviously, ik zou voor Spanje gaan haha. Zon, zee, strand, lekker eten en winkels!=D


    You were born original, don't die as a copy.

    Ligt er natuurlijk ook wel een beetje aan hoelang je gaat en wat je gaat doen in die landen ect.


    You were born original, don't die as a copy.

    Spanje is zeker ook fantastisch, maar ik zou naar Tsjechië gaan omdat je toch wat sneller naar Spanje gaat. En omdat er meerdere plekken zijn waar je zon, zee en strand hebt. Midden in de stad zitten lijkt me wel vet!


    "Sometimes the hardest thing and the right thing are the same."

    Foreverx schreef:
    Spanje is zeker ook fantastisch, maar ik zou naar Tsjechië gaan omdat je toch wat sneller naar Spanje gaat. En omdat er meerdere plekken zijn waar je zon, zee en strand hebt. Midden in de stad zitten lijkt me wel vet!


    26 - 02 - '16