• Het is ons opgevallen dat veel mensen niet weten wat bemiddelaars doen. In dit topic zullen we kort uitleggen wat onze functie precies inhoudt, hoe we user en crew kunnen helpen en wanneer en hoe je beroep op ons kan doen.

    Positie van bemiddelaars in de crew
    Bemiddelaars werken veel samen met de moderators maar maken geen deel uit van het modteam en zijn onafhankelijk van hen. We kunnen modtopics zien en daarop reageren maar mod taken kunnen wij niet uitvoeren. Bemiddelaars zorgen dat moderators onpartijdig blijven en adviseren hen. Met betareaders hebben bemiddelaars daarentegen weinig te maken.
    Bemiddelaars zijn een stuk vrijer dan moderators maar hebben ook slechts een adviserende functie ipv een wethoudende functie. Doordat we onafhankelijk zijn maar toch op het modforum kunnen komen zijn de bemiddelaars degene die zowel interne als externe enquetes en dergelijke over de mods inzamelen wanneer ze gehouden worden. Verder houden we ook een oogje in het zeil bij de verkiezingen of die wel eerlijk verlopen.

    Functie van de bemiddelaars
    Bemiddelaars bemiddelen bij ruzie, indien beide partijen ermee instemmen. Als twee mensen zodanig ruzie hebben dat een melding binnenkomt bij de moderators dan geven zij dit aan ons door en nemen wij contact op met de ruziemakers. Soms komen users met ruzie zelf naar ons toe. Als beide partijen instemmen met bemiddeling dan proberen we de ruziemakers rond de tafel te zetten en te begeleiden bij het uitpraten van hun ruzie.
    Let wel: Als er ruzie wordt gemaakt in een topic grijpen wij niet in maar doen de moderators dat. Wij sturen vervolgens wel een berichtje om te kijken of de betrokken partijen gediend zijn van bemiddeling.
    We hebben eenzelfde rol bij conflicten tussen users en het moderatorteam: Aangezien users niet op het modforum kunnen en het gehele moderator team als geheel verantwoordelijk is voor hun beslissingen is het lastig om direct te communiceren tussen de twee partijen. In dat geval spelen wij de vertegenwoordiger van de user.
    Tot slot kunnen de bemiddelaars ook nog helpen als vertrouwenspersoon met een luisterend oor en wellicht met advies.

    Hoe wordt je bemiddelaar
    Als er te weinig bemiddelaars zijn worden verkiezingen gehouden. Voordat iemand het vraagt: Waarschijnlijk gaat het nog een flinke tijd duren voordat daarvoor verkiezingen gehouden worden.

    Bemiddeling
    Bemiddeling vindt plaats tussen de twee partijen. De bemiddelaar is hierbij slechts een begeleider: Een bemiddelaar lost geen ruzies op maar helpt de twee partijen om samen tot een oplossing te komen. Het is belangrijk dat beide partijen willen bemiddelen. Als een niet wil dan houdt het op. We kunnen iemand proberen te overtuigen maar dwingen gaat niet. Bemiddelen is ook altijd vrijblijvend en vind los van eventuele inmenging van de moderators.

    Bemiddeling aanvragen
    Als je ruzie hebt met een user of om een andere reden denkt een bemiddelaar nodig te hebben kun je een berichtje sturen naar een van ons drieën. De bemiddelaars zijn te herkennen aan de blauwe naam. We staan ook bovenaan bij het tabje "Overige" bij de crew.


    quidquid excusatio prandium pro

    *sigh* Ik was zó dichtbij bij de laatste verkiezingen. :c
    Jammer voor mij dat het nog lang gaat duren tot de volgende verkiezingen, maar lieve Bemiddelaartjes van Q, zover ik er hoogte van heb, ben ik zéér tevreden over jullie. c; Handig topic.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    ^ Ik kan me zelf niet meer herinneren wie er allemaal door de top 10 was, maar ik denk dat een zekere Junns er ook bij zat.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Avarosa schreef:
    ^ Ik kan me zelf niet meer herinneren wie er allemaal door de top 10 was, maar ik denk dat een zekere Junns er ook bij zat.


    Ik zat ertussen en Sofie ook.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Ben net iets gaan koekeloeren, Die korte samenvattingen zijn eigenlijk echt grappig en toch zo verschillend.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Avarosa schreef:
    Ben net iets gaan koekeloeren, Die korte samenvattingen zijn eigenlijk echt grappig en toch zo verschillend.


    Mijn stukje is echt té erg. Wist ik veel wat je precies moest insturen, haha. Achteraf had ik het anders gedaan. Ik schaam(de) me dood. Ik meende toen elk woord, hoor, daar niet van, alleen het is zo... Tja.

    [ bericht aangepast op 5 juni 2014 - 16:51 ]


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Ik ben me anders ook wel goed aan het verkopen. Ik vond dat eigenlijk ook echt een leuke manier van verkiezen. En eerlijk gezegd had ik nooit gedacht dat ik er bij ging zitten, want ik moest tegen zoveel populaire mensen 'strijden'. Maar kijk eens aan.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Avarosa schreef:
    Ik ben me anders ook wel goed aan het verkopen. Ik vond dat eigenlijk ook echt een leuke manier van verkiezen. En eerlijk gezegd had ik nooit gedacht dat ik er bij ging zitten, want ik moest tegen zoveel populaire mensen 'strijden'. Maar kijk eens aan.

    Same, ik had het echtechtecht niet verwacht van mezelf. :'D Van jullie twee wel, though.

    [ bericht aangepast op 5 juni 2014 - 17:48 ]


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Ik juist omgekeerd omdat Alwin, tjha Alwin is, en jij was toen een actieve RPG'er. En toen waren er nog de andere die ook best sterk waren. Ergens hoop ik dat wanneer wij ooit beslissen om weg te gaan, het via dezelfde manier gebeurt, want ik vond dat echt goed dat de users mee mochten kiezen, want het moet tenslotte iemand zijn waar ze ook hun vertrouwen kunnen inleggen. Ik ben in ieder geval de mensen die op mij hebben gestemd zeer dankbaar, want ik heb er al veel uit geleerd.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Square schreef:
    Handig, zo'n uitleg. Het viel mij inderdaad ook op dat mensen vaak geen idee hebben wat jullie nou precies doen, dus hopelijk helpt dit. :'D


    Queer zijn is gewoon alles

    Hiraeth schreef:
    Ik verbaas me er wel over dat enkelen het niet weten wat een bemiddelaar allemaal doet, en waarvoor het staat.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Avarosa schreef:
    Ik juist omgekeerd omdat Alwin, tjha Alwin is, en jij was toen een actieve RPG'er. En toen waren er nog de andere die ook best sterk waren. Ergens hoop ik dat wanneer wij ooit beslissen om weg te gaan, het via dezelfde manier gebeurt, want ik vond dat echt goed dat de users mee mochten kiezen, want het moet tenslotte iemand zijn waar ze ook hun vertrouwen kunnen inleggen. Ik ben in ieder geval de mensen die op mij hebben gestemd zeer dankbaar, want ik heb er al veel uit geleerd.


    Da's juist waarom ik mijn kansen niet hoog inschatte. Ponies+gifs does not a popular fellow make.

    I STILL WUV YOU Q-UTIEPIES


    quidquid excusatio prandium pro

    Maar iedereen deed in dat topic wel alsof het Alwin for president was. ;)


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Avarosa schreef:
    Maar iedereen deed in dat topic wel alsof het Alwin for president was. ;)


    White president->black president->brony president

    Is the natural progression of things


    quidquid excusatio prandium pro