• The Haunted Village

    Tien mensen krijgen een brief thuis gestuurd waarin ze te horen krijgen dat ze een vakantie hebben gewonnen in het Château de Noisy in de Ardennen. Allen pakken ze deze kans. Maar wat een vakantie uit hun dromen moest worden, blijkt een ware nachtmerrie te zijn...

    Fluisterende stemmen in de nacht, flikkerende lampen, donkere schimmen, maar dan blijkt dat niet alleen het kasteel duistere geheimen heeft... Waarom is het dorp Forêt Silencieuse, het Stille Woud, niet te vinden op de kaart? En waarom lijken de huizen zo verlaten? Zoveel vragen, maar geen antwoorden. Duidelijk is wel dat het dorp en het kasteel er alles aan doen om te voorkomen dat deze tien mensen het Château de Noisy verlaten...




    Het idee
    In 1819 werd Armand Dubois regent van het Stille Woud. Het volk was echter zeer ontevreden over de heersende armoede en eiste zijn aftreden. Armand heeft toen uit wraak in 1823 het volledige dorp uitgemoord. De geesten van deze mensen dwalen echter nog steeds rond. Zowel in het kasteel, het dorp als in het bos zelf. Hierbij zijn er goedgezinde geesten, maar ook een aantal gewelddadige geesten met wraakgevoelens. Iedere geest heeft zijn eigen geschiedenis. Iedere geest heeft zijn eigen herinneringen. Iedere geest heeft zijn eigen redenen om de tien bezoekers niet te laten gaan...

    Rollenverdeling
    Mensen: 10 in totaal
    5 meisjes/vrouwen, 5 jongens/mannen. Vanaf 16 jaar.
    - V: Olivia "Liv" Grace Steele, 21 jaar - Caelestis
    - V: Robin Tigrisblack, 18 jaar - Robind19
    - V: Luna Elisabeth Marshall, 16 jaar - Zarax
    - V: Penelope Balenciaga, 19 jaar - Vulpine
    - M: Rudy Michael Johnson, 25 jaar - Elmorria
    - M: Aidan Marcel O'Connor, 22 jaar - Kodaline
    - M: Booker Ezra Davenport, 36 jaar - Joaq
    - M: Vincent ''Vince'' Momsen, 20 jaar - Tootles
    - M: Alexander James, 38 jaar - Lovelyreads

    Geesten: 10 in totaal
    5 meisjes/vrouwen, 5 jongens/mannen. De geesten zijn niet gebonden aan één plek en kunnen zich verplaatsen van het woud naar het dorp, het dorp naar het woud, woud naar het kasteel etc.
    Houd er rekening mee dat deze geesten uit 1800 komen!
    - V: Rosemay Realy, 18 jaar - FlySky
    - V: Emeraude Dechaux, 34 jaar - Lovelyreads
    - V: Emily Noa Moore, 11 jaar - xLenox
    - M: Saffron 'Saff' Trevalun, 23 jaar - Lazulis
    - M: Ivory Trevalun, 23 jaar - Lazulis
    - M: Rafael, 19 jaar - KodaIine
    - M: Dimitri Rodrigue, 60 jaar - Elmorria
    - M: Samuel Leroy, 52 jaar - MarkOfCain


    Regels
    - Minimaal 200 woorden per post.
    - Maximaal 2 rollen per persoon.
    - Wees creatief en origineel bij het beschrijven van die rollen. Bekijk ook eerst welke personages er al zijn en probeer te variëren qua leeftijd. Wees daarbij ook realistisch: niemand is volledig perfect en geen superman/superwoman.
    - Reserveren mag uiteraard, maar binnen 48 uur invullen.
    - Graag dit RPG levendig houden, dus 2 maal per week posten.
    - Minimaal 2 posts van anderen tussen jouw posts om te voorkomen dat het te snel gaat.
    - OOC tussen haakjes: { } [ ]. Daarnaast zal er een praattopic geopend worden.
    - Bestuur alleen je eigen rol. Als je op een ander personage reageert, wacht dan eerst af wat die reactie zal zijn. Bedenk niet zelf hoe de ander zal reageren of handelen.
    - Let op je spelling, hoofdletters en interpunctie.
    - Tijdelijke afwezigheid graag doorgeven. Hier wordt geprobeerd rekening mee te houden, maar wees anders creatief met je eigen personage(s). (Verzin bijv. dat ze later aankomen op het kasteel, tijdelijk weg zijn etc.)
    - En vooral... veel plezier!


    Links:
    Rollentopic: Klik
    Story: Klik
    Speeltopic: Klik

    [ bericht aangepast op 15 juni 2014 - 12:20 ]


    “Libraries were full of ideas—perhaps the most dangerous and powerful of all weapons.” - Throne of Glass

    Espada schreef:
    (...)
    Het ging op zich wel (: Erg stressvol, maar het is nu dan eindelijk vakantie.. Hahaha

    Finally hey werd tijd ;) bij mij zijn ze ook net gedaan

    MarkOfCain schreef:
    (...)
    Finally hey werd tijd ;) bij mij zijn ze ook net gedaan

    Jaa, precies... Echt heel erg was deze week...
    In ieder geval ga ik nu een nieuw stukje posten! (Hier keek ik dus al de hele week naar uit)
    Oh, en ik ben het hele weekend overdag op t water voor zeilwedstrijden, dus ik heb dan ook alleen 's avonds weer tijd... Dat jullie dat even weten :3


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Espada schreef:
    (...)
    Het ging op zich wel (: Erg stressvol, maar het is nu dan eindelijk vakantie.. Hahaha


    Mooizow!!!
    Haha voor jou wel ja ;P ik heb deze week nog even de laatste loodjes en dan ben ik done ;3


    How awful that must feel. Being normal? Ugh.

    Ik doe helaas niet meer mee aan deze rpg... ik ben namelijk nog een "uitsteller" en heb nu nog maar drie weken voor mijn stage opdrachten en verslag.

    Mijn mannelijke geest is de assistent van de Smith, die een ander speelt.
    -sorry dat ik je rol in de war schopt-


    you never leave my mind, even when i have a million things to worry about

    Elmorria schreef:
    Ik doe helaas niet meer mee aan deze rpg... ik ben namelijk nog een "uitsteller" en heb nu nog maar drie weken voor mijn stage opdrachten en verslag.

    Mijn mannelijke geest is de assistent van de Smith, die een ander speelt.
    -sorry dat ik je rol in de war schopt-

    Geen erg, ik pas gewoon even mijn rol uit en jammer dat je je uitschrijft maar is wel te begrijpen =) Veel succes met je verslag

    xLenox schreef:
    (...)

    Mooizow!!!
    Haha voor jou wel ja ;P ik heb deze week nog even de laatste loodjes en dan ben ik done ;3

    Ach, nou dan ben jij dus ook al bijna klaar :Y)

    Elmorria schreef:
    Ik doe helaas niet meer mee aan deze rpg... ik ben namelijk nog een "uitsteller" en heb nu nog maar drie weken voor mijn stage opdrachten en verslag.

    Mijn mannelijke geest is de assistent van de Smith, die een ander speelt.
    -sorry dat ik je rol in de war schopt-

    Jammer dat je je uitschrijft... In ieder geval veel succes met je stage (:


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Iemand voor Booker? (:


    Caution first, always.

    Joaq schreef:
    Iemand voor Booker? (:


    Alexander en Penelope praten nu een beetje met elkaar, wat mij betreft kan Booker daar best bij staan (:


    “Libraries were full of ideas—perhaps the most dangerous and powerful of all weapons.” - Throne of Glass

    Alexander heeft net een aantal foto's gemaakt bij het kasteel. Welke geest wilt op deze foto's verschijnen?

    Mijn idee is zeg maar dat hij later deze foto's terug kijkt en een schim ontdekt. Hij zal dan verder gaan onderzoeken wie dit is etc. Dus je krijgt dan wel een stalkende journalist achter je aan :P


    “Libraries were full of ideas—perhaps the most dangerous and powerful of all weapons.” - Throne of Glass

    lovelyreads schreef:
    Alexander heeft net een aantal foto's gemaakt bij het kasteel. Welke geest wilt op deze foto's verschijnen?

    Mijn idee is zeg maar dat hij later deze foto's terug kijkt en een schim ontdekt. Hij zal dan verder gaan onderzoeken wie dit is etc. Dus je krijgt dan wel een stalkende journalist achter je aan :P

    Ik vind het wel goed
    Samuel :)

    Ik weet niet of hier al op geantwoord is maar iemand, geest mens maakt niet uit voor Ivory of Saffron.


    Vampire + Servant = Servamp

    Ik heb Vincent ook nog :') ^


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Tootles schreef:
    Ik heb Vincent ook nog :') ^


    Welke wil je het liefst,

    Saffron of Ivory, of allebei.


    Vampire + Servant = Servamp

    Lazulis schreef:
    (...)

    Welke wil je het liefst,

    Saffron of Ivory, of allebei.


    Maakt niet uit :Y)


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Ik doe Ivory wel, saffron is namelijk alweer terug in zijn badkamer.


    Vampire + Servant = Servamp