• The Haunted Village

    Tien mensen krijgen een brief thuis gestuurd waarin ze te horen krijgen dat ze een vakantie hebben gewonnen in het Château de Noisy in de Ardennen. Allen pakken ze deze kans. Maar wat een vakantie uit hun dromen moest worden, blijkt een ware nachtmerrie te zijn...

    Fluisterende stemmen in de nacht, flikkerende lampen, donkere schimmen, maar dan blijkt dat niet alleen het kasteel duistere geheimen heeft... Waarom is het dorp Forêt Silencieuse, het Stille Woud, niet te vinden op de kaart? En waarom lijken de huizen zo verlaten? Zoveel vragen, maar geen antwoorden. Duidelijk is wel dat het dorp en het kasteel er alles aan doen om te voorkomen dat deze tien mensen het Château de Noisy verlaten...




    Het idee
    In 1819 werd Armand Dubois regent van het Stille Woud. Het volk was echter zeer ontevreden over de heersende armoede en eiste zijn aftreden. Armand heeft toen uit wraak in 1823 het volledige dorp uitgemoord. De geesten van deze mensen dwalen echter nog steeds rond. Zowel in het kasteel, het dorp als in het bos zelf. Hierbij zijn er goedgezinde geesten, maar ook een aantal gewelddadige geesten met wraakgevoelens. Iedere geest heeft zijn eigen geschiedenis. Iedere geest heeft zijn eigen herinneringen. Iedere geest heeft zijn eigen redenen om de tien bezoekers niet te laten gaan...

    Rollenverdeling
    Mensen: 10 in totaal
    5 meisjes/vrouwen, 5 jongens/mannen. Vanaf 16 jaar.
    - V: Olivia "Liv" Grace Steele, 21 jaar - Caelestis
    - V: Robin Tigrisblack, 18 jaar - Robind19
    - V: Luna Elisabeth Marshall, 16 jaar - Zarax
    - V: Penelope Balenciaga, 19 jaar - Vulpine
    - M: Rudy Michael Johnson, 25 jaar - Elmorria
    - M: Aidan Marcel O'Connor, 22 jaar - Kodaline
    - M: Booker Ezra Davenport, 36 jaar - Joaq
    - M: Vincent ''Vince'' Momsen, 20 jaar - Tootles
    - M: Alexander James, 38 jaar - Lovelyreads

    Geesten: 10 in totaal
    5 meisjes/vrouwen, 5 jongens/mannen. De geesten zijn niet gebonden aan één plek en kunnen zich verplaatsen van het woud naar het dorp, het dorp naar het woud, woud naar het kasteel etc.
    Houd er rekening mee dat deze geesten uit 1800 komen!
    - V: Rosemay Realy, 18 jaar - FlySky
    - V: Emeraude Dechaux, 34 jaar - Lovelyreads
    - V: Emily Noa Moore, 11 jaar - xLenox
    - M: Saffron 'Saff' Trevalun, 23 jaar - Lazulis
    - M: Ivory Trevalun, 23 jaar - Lazulis
    - M: Rafael, 19 jaar - KodaIine
    - M: Dimitri Rodrigue, 60 jaar - Elmorria
    - M: Samuel Leroy, 52 jaar - MarkOfCain


    Regels
    - Minimaal 200 woorden per post.
    - Maximaal 2 rollen per persoon.
    - Wees creatief en origineel bij het beschrijven van die rollen. Bekijk ook eerst welke personages er al zijn en probeer te variëren qua leeftijd. Wees daarbij ook realistisch: niemand is volledig perfect en geen superman/superwoman.
    - Reserveren mag uiteraard, maar binnen 48 uur invullen.
    - Graag dit RPG levendig houden, dus 2 maal per week posten.
    - Minimaal 2 posts van anderen tussen jouw posts om te voorkomen dat het te snel gaat.
    - OOC tussen haakjes: { } [ ]. Daarnaast zal er een praattopic geopend worden.
    - Bestuur alleen je eigen rol. Als je op een ander personage reageert, wacht dan eerst af wat die reactie zal zijn. Bedenk niet zelf hoe de ander zal reageren of handelen.
    - Let op je spelling, hoofdletters en interpunctie.
    - Tijdelijke afwezigheid graag doorgeven. Hier wordt geprobeerd rekening mee te houden, maar wees anders creatief met je eigen personage(s). (Verzin bijv. dat ze later aankomen op het kasteel, tijdelijk weg zijn etc.)
    - En vooral... veel plezier!


    Links:
    Rollentopic: Klik
    Story: Klik
    Speeltopic: Klik

    [ bericht aangepast op 15 juni 2014 - 12:20 ]


    “Libraries were full of ideas—perhaps the most dangerous and powerful of all weapons.” - Throne of Glass

    @Joac: Wat lovelyreads dus al zegt, Booker kan er gewoon gezellig bij komen staan :3


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Robin staat op het pad maar de voordeur naar Alexander te kijken enz. Ik weet niet of hij dat ziet?

    Tootles schreef:
    (...)

    Maakt niet uit :Y)


    Ik heb wat geshreven ik hoop dat je er wat mee kan.


    Vampire + Servant = Servamp

    Lazulis schreef:
    (...)

    Ik heb wat geshreven ik hoop dat je er wat mee kan.

    Ik kan er zeker wat mee alleen Vincent is geen meisje :')


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Tootles schreef:
    (...)
    Ik kan er zeker wat mee alleen Vincent is geen meisje :')


    Oeps, ik verander het meteen.


    Vampire + Servant = Servamp

    Robind19 schreef:
    Robin staat op het pad maar de voordeur naar Alexander te kijken enz. Ik weet niet of hij dat ziet?


    Haha hij is teveel met het kasteel bezig, stuur Robin maar naar 'm toe, hoor (: Hij is al een beetje aan het kennismaken en zo
    ohja kleine tip: probeer een beetje op je spelling te letten (;


    “Libraries were full of ideas—perhaps the most dangerous and powerful of all weapons.” - Throne of Glass

    Iemand voor Emeraude de geest? Ze is nu bij het kasteel pissig aan het zijn (:
    Kan zowel geest als mens


    “Libraries were full of ideas—perhaps the most dangerous and powerful of all weapons.” - Throne of Glass

    lovelyreads schreef:
    (...)

    Haha hij is teveel met het kasteel bezig, stuur Robin maar naar 'm toe, hoor (: Hij is al een beetje aan het kennismaken en zo
    ohja kleine tip: probeer een beetje op je spelling te letten (;


    Oke komt goed. En ja sorry met dislextie gaat dat één tikje lastiger maar ik lees volgende keer extra door om spelling fouten eruit te halen.

    Raf verveelt zich en Aidan ook... Dus verzin wat met je geest ;p


    Bowties were never Cooler

    Robind19 schreef:
    (...)

    Oke komt goed. En ja sorry met dislextie gaat dat één tikje lastiger maar ik lees volgende keer extra door om spelling fouten eruit te halen.


    Hihi ik ben een DD (=DyslectischeDiabeet ^^)
    Bij mij werd vroeger ook vaak tips gegeven op mijn schrijfgebreken (was ik erg blij mee want nu doe ik het vaker goed dan fout ;p)
    Maar ik had een klein tipje:
    Ik zie dat je vaak me gebruikt ipv mijn of mij, ik deed dit vroeger ook vaak dus no worries, maar ik dacht ik kan het beter even melden ;)

    btw als mensen iets bij mij zien van spellingfouten of zo zeg het dan hier even, ik vind het fijn omdat ik het dan even kan aanpassen ;P

    xoxo


    How awful that must feel. Being normal? Ugh.

    Ik ben ook een flinke dislect, maar op google chrome op de pc in elk geval kan je spellingchecker aanzetten. Het is niet 100%, maar het helpt wel.


    Bowties were never Cooler

    Wie voor Aidan of Raf?


    Bowties were never Cooler

    Robind19 schreef:
    (...)Oke komt goed. En ja sorry met dislextie gaat dat één tikje lastiger maar ik lees volgende keer extra door om spelling fouten eruit te halen.


    Oh ok, in ieder geval fijn dat je het extra na zal lezen (: Inderdaad is de spellingscheck van google chrome heel handig, die heb ik ook (;


    “Libraries were full of ideas—perhaps the most dangerous and powerful of all weapons.” - Throne of Glass

    KodaIine schreef:
    Wie voor Aidan of Raf?


    Stuur Aidan ook maar naar Alexander toe, hoor. Dan kan de groep een beetje kennis maken voordat ze het kasteel in gaan. En Rafael zou naar Emeraude de geest kunnen gaan. Ze is nu bij het kasteel zich aan het boos maken over de groep gasten (;

    [ bericht aangepast op 22 juni 2014 - 12:54 ]


    “Libraries were full of ideas—perhaps the most dangerous and powerful of all weapons.” - Throne of Glass

    MarkOfCain schreef:
    (...)
    Ik vind het wel goed
    Samuel :)


    Ok top!


    “Libraries were full of ideas—perhaps the most dangerous and powerful of all weapons.” - Throne of Glass