• Ik ben dus naast de werkjes die ik op Q post ook bezig aan een eigen, OP/ fantasie verhaal.
    Hoewel ik niet van plan ben om deze hier te delen, zou ik jullie graag hulp vragen voor enkele namen.
    Mijn verhaal gaat kort uitgelegd over een fantasierijk waar allerlei fabeldieren werkelijk bestaan, en daarin staan draken centraal.
    Draken gaan vanaf het ei een band aan met één persoon. Als de peuter Lina (ja, slechte naam, ik weet het) een band sluit met een ei dat volgens vele legenden voorbestemd is voor een belangrijk lot, en daarna verdwijnt, gaat iedereen hopeloos opzoek naar haar.
    Het duurt echter nog tot haar achttiende verjaardag tot ze haar weer vinden, en ze terecht komt in een wereld wat ze zelfs in haar wildste dromen nog niet voor werkelijkheid had gehouden.
    Nouja, het is een heel lang en ingewikkeld verhaal om hier uit te leggen, want hierna komt veel training en gedoe over de toekomst enzo^^

    Maar nu wil ik de draken in mijn verhaal dus niet gewoon draken noemen. Ik wil hier graag een originele term voor gebruiken (dus niet zomaar vertaald naar een andere taal.) Maar ik kan dus niets verzinnen, en de dingen die ik verzin klinken ronduit belachelijk.
    Dus mijn vraag aan jullie, weten jullie hier een leuke term voor?

    Verder zoek ik dus nog een leuke naam voor het meisje dat ik tot nog toe Lina heb genoemd, maar ik zou iets mysterieuzer willen.
    En ik zoek dus ook nog een originele naam voor het land/ wereld waar ze zich in bevinden.

    Als jullie me hiermee kunnen helpen, zou ik jullie voor eeuwig dankbaar zijn! (flower)


    Failure is the opportunity to begin again, more intelligently.

    Ik zal eens voor je brainstormen. Klinkt overigens wel leuk!
    Misschien kun je op Elven namen googlen . Hier komen vaak wel aparte, maar leuke namen in voor.
    Klik! Dit is een random voorbeeld-site.


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Neomi, Zaya, Desiré, Freya,.. Ik ben dus ook slecht met namen haha XD
    En hoe je de draken kan noemen... ehh.. 'Flying beasts' hahahaha nee oke nu serieus..
    Ritchbacks? Idunno.. xd
    Ik ben slecht in verzinnen, sorry, dan moet ik eerst echt heel veel voorwerpen gaan opnoemen en uiteindelijk vind ik leuke namen vanuit voorwerpen -dat is dan dus mijn methode haha-

    Maar je weet dat er een film is over een wereld waarin draken zitten en dat er dan een jongen is die een band krijgt met een eeuwen oud draken ei? Iedereen wil die draak vernietigen en blablabla maar je moet daar wel mee uit kijken dat het daar niet erg op gaat lijken :s


    Little do you know

    Raven, Judah, Jezebel, Zafirah, Demetria, Azalea of Aurora.
    En er zijn genoeg boeken, series en films die op elkaar lijken. Origineel zijn is nou eenmaal lastig in een schrijfwereld. ^^


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Ja heb je gelijk mee^


    Little do you know

    Ik zou het niet weten, sorry. Ik kan je helaas niet helpen.

    Maar ik wil wel even zeggen dat je een GEWELDIGE username hebt :D


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    TheHorcrux schreef:
    Neomi, Zaya, Desiré, Freya,.. Ik ben dus ook slecht met namen haha XD
    En hoe je de draken kan noemen... ehh.. 'Flying beasts' hahahaha nee oke nu serieus..
    Ritchbacks? Idunno.. xd
    Ik ben slecht in verzinnen, sorry, dan moet ik eerst echt heel veel voorwerpen gaan opnoemen en uiteindelijk vind ik leuke namen vanuit voorwerpen -dat is dan dus mijn methode haha-

    Maar je weet dat er een film is over een wereld waarin draken zitten en dat er dan een jongen is die een band krijgt met een eeuwen oud draken ei? Iedereen wil die draak vernietigen en blablabla maar je moet daar wel mee uit kijken dat het daar niet erg op gaat lijken :s


    Je bedoeld Eragon^^
    Maar nee, het verhaal zal hier niet echt op lijken.
    De draken in mijn verhaal worden helemaal anders, net als alle andere wezens. En de verhaallijn word ook wel anders^^


    Failure is the opportunity to begin again, more intelligently.

    Vinception schreef:
    Ik zou het niet weten, sorry. Ik kan je helaas niet helpen.

    Maar ik wil wel even zeggen dat je een GEWELDIGE username hebt :D


    Dank je^^


    Failure is the opportunity to begin again, more intelligently.

    Diaval schreef:
    (...)

    Je bedoeld Eragon^^
    Maar nee, het verhaal zal hier niet echt op lijken.
    De draken in mijn verhaal worden helemaal anders, net als alle andere wezens. En de verhaallijn word ook wel anders^^


    Haha ja, goeie film tho ;o
    Ik ben best benieuwd naar je verhaal, als je het laat uitgeven moet je me even vertellen waar ik het kan kopen ^^
    Zelf ben ik ook bezig met een fantasy-boek, wil ik ook laten uitgeven als het af is :]
    Alleen ik hoop stiekem niet dat je voor je personage voor de naam Raven kiest want zo heet mijn hoofdpersonage ook :s
    haha >.<


    Little do you know

    TheHorcrux schreef:
    (...)

    Haha ja, goeie film tho ;o
    Ik ben best benieuwd naar je verhaal, als je het laat uitgeven moet je me even vertellen waar ik het kan kopen ^^
    Zelf ben ik ook bezig met een fantasy-boek, wil ik ook laten uitgeven als het af is :]
    Alleen ik hoop stiekem niet dat je voor je personage voor de naam Raven kiest want zo heet mijn hoofdpersonage ook :s
    haha >.<


    De boeken zijn veel beter dan de film!
    Ik ben echt verslaafd aan die boeken, zo kwam ik ook op het idee om draken te verwerken in mijn verhaal^^
    En tsja, uitgeven zal nog wel ver weg zijn.
    Want ik ben nog maar net begonnen, :p

    Oh btw, ik denk niet dat ik Raven kies, niet echt mijn soory naam.
    Maar Zaya vond ik wel mooi, misschien word het die als ik geen betere vind^^

    [ bericht aangepast op 19 juni 2014 - 20:52 ]


    Failure is the opportunity to begin again, more intelligently.

    Haha okey ;P


    Little do you know

    Hmm... Misschien Iris? Of Selene? Zoek je een bijzondere naam of een iets gewonere?
    Calypso
    Demi
    Imogen
    Lilith
    Pandora
    Thalia
    Lana
    Hester
    Aurora
    Myrthe
    Alix
    Mira
    Fynn

    Ik heb echt nog honderden namen staan in alle soorten, dus als je me een paar kenmerken (korte naam? lange naam? eerste letter misschien? welke soort?) doorgeeft, kan ik er voor je zoeken.

    x Nina

    Succes met je verhaal!


    I'm living a charmed life. ~ Rainbow Rowell

    niniwa1 schreef:
    Hmm... Misschien Iris? Of Selene? Zoek je een bijzondere naam of een iets gewonere?
    Calypso
    Demi
    Imogen
    Lilith
    Pandora
    Thalia
    Lana
    Hester
    Aurora
    Myrthe
    Alix
    Mira
    Fynn

    Ik heb echt nog honderden namen staan in alle soorten, dus als je me een paar kenmerken (korte naam? lange naam? eerste letter misschien? welke soort?) doorgeeft, kan ik er voor je zoeken.

    x Nina

    Succes met je verhaal!


    Ik ben intussen aan het twijfelen tussen enkele voornamen, namenlijk deze:
    Lina
    Zaya
    Faya
    Gabriëlla
    Noémi
    Caitlyn

    Het punt is dat in mijn verhaal veel speciale namen voorkomen (denk aan namen voor draken, dwergen, elfen, reuzen enzovoort)
    En ik wil wel een beetje binnen dat thema blijven^^
    Myrthe vind ik trouwens ook heel mooi, die ga ik ook zeker in overweging nemen :)

    [ bericht aangepast op 23 juni 2014 - 20:54 ]


    Failure is the opportunity to begin again, more intelligently.

    Diaval schreef:
    (...)

    Ik ben intussen aan het twijfelen tussen enkele voornamen, namenlijk deze:
    Lina
    Zaya
    Faya
    Gabriëlla
    Noémi
    Caitlyn

    Het punt is dat in mijn verhaal veel speciale namen voorkomen (denk aan namen voor draken, dwergen, elfen, reuzen enzovoort)
    En ik wil wel een beetje binnen dat thema blijven^^


    Ik zou voor Noémi gaan, die is erg origineel.


    26 - 02 - '16

    Antisocial schreef:
    (...)

    Ik zou voor Noémi gaan, die is erg origineel.


    Ik vind dat echt een geweldige naam, maar ik heb hem al eens gebruikt voor een verhaal dat hier op Q staat en ik twijfel of ik wel twee keer dezelfd enaam moet nemen :s


    Failure is the opportunity to begin again, more intelligently.

    Ja, het zou kunnen dat mensen je twee personages dan teveel met elkaar gaan verbinden.
    Gabriëlla vind ik heel erg mooi, maar Faya ook. Kies jij zelf maar wat het beste voelt.
    x Nina


    I'm living a charmed life. ~ Rainbow Rowell