• Iedereen weet het wel, iedereen heeft het wel gehoord! Het WK voetbal 2014 komt eraan! Op donderdag 12 juni gaat het van start! Hier kan je het schema volgen.
    Hier kunnen we pronostieken houden wie er wanneer wint en met hoeveel. Je kan ook gewoon je mening zeggen en het gezellig maken.



    Wie denken jullie dat gaat winnen?

    Speelschema

    12/06/'14
    Bra - Kro 3-1

    13/06/'14
    18:00
    Mex - Kam 1-0
    21:00
    Spa - Ned 1-5
    24:00
    Chl - Aus 3-1

    14/06/'14
    18:00
    Col - Gri 3-0
    21:00
    Uru - Cri 1-3
    24:00
    Eng - Ita 1-2

    15/06/'14
    03:00
    Ivo - Jap 2-1
    15:00
    Zwi - Ecu 2-1
    21:00
    Fra - Hon 3-0
    24:00
    Arg - Bos 2-1

    16/06/'14
    18:00
    Dui - Por 4-0
    21:00
    Irn - Nga 0-0
    24:00
    Gha - USA 1-2

    17/06/'14
    18:00
    Bel - Alg 2-1
    21:00
    Bra - Mex 0-0
    24:00
    Rus - Zko 1-1

    18/06/'14
    18:00
    Aus - Ned2-3
    21:00
    Spa - Chl 0-2
    24:00
    Kam - Kro 0-4

    19/06/'14
    18:00
    Col - Ivo 2-1
    21:00
    Uru - Eng 2-1
    24:00
    Jap - Gri 0-0

    20/06/'14
    18.00
    Ita - Cri 0-1
    21.00
    Zwi - Fra 2-5
    24.00
    Hon - Ecu 1-2

    21/06/'14
    18.00
    Arg - Ira 1-0
    21.00
    Dui - Gha 2-2
    24.00
    Nig - Bos 1-0

    22/06/'14
    18:00
    Bel - Rus 1 - 0
    22:00
    Z-Ko - Alg 4 - 2

    23/06/'14
    //:00
    Usa - Por 2-2
    //:00
    Aus - Spa 0-3
    //:00
    Ned - Chl 2-0

    24/06/'14
    //:00
    Kro - Mex 1-3
    //:00
    Kam - Bra 1-3
    //:00
    Cri - Eng 0-0

    24/06/'14
    //:00
    Ita - Uru 0-1
    //:00
    Gri - Ivo 2-1
    //:00
    Jap - Col 1-4

    25/06/'14
    18:00
    Nga - Arg 2-3
    18:00
    Bos - Irn 3-1
    22:00
    Hon - Zwi 0-3
    22:00
    Ecu - Fra 0-0

    26/06/'14
    18:00
    Por - Gha 1-1
    18:00
    Usa - Dui 0-1
    22:00
    Alg - Rus
    22:00
    Z-ko - Bel

    28/06/'14
    18:00
    Bra - Chl
    22:00
    Col - Uru

    29/06/'14
    18:00
    Ned - Mex
    22:00
    Cri-Gri

    30/06/'14
    18:00
    Fra - Nga
    22:00
    G1 - H2

    01/07/'14
    18:00
    Arg - Zwi
    22:00
    H1 - G2


    Landen

    Groep A
    Brazilië
    Mexico
    Kroatië
    Kameroen


    Groep B
    Nederland
    Chili
    Australië
    Spanje

    Groep C
    Colombia
    Ivoorkust
    Japan

    Griekenland

    Groep D
    Costa Rica
    Italië
    Uruguay
    Engeland

    Groep E
    Frankrijk
    Ecuador
    Zwitserland
    Honduras

    Groep F
    Argentinië
    Nigeria
    Iran
    Bosnië-Herz.

    Groep G
    Duitsland
    Veren. Staten
    Ghana
    Portugal


    Groep H
    België
    Algerije
    Rusland
    Zuid-Korea


    © 2014 Naar NOS.nl

    [ bericht aangepast op 26 juni 2014 - 19:56 ]


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Verde schreef:
    (...)

    Naar mijn mening zijn ze allesbehalve sore losers. Het is nu misschien riskant om te zeggen - op een site vol Nederlanders of Belgen die pro-Nederland zijn - maar ik vind dat Robben het heel vuil en vals heeft gespeeld. Dus ik ben het eens met al die twitter-comments en memes die je overal op het internet nu ziet. Het was duidelijk maar een zacht tikje en voor de rest heeft hij gewoon duidelijk geacteerd. Die penalty was dus onterecht. Natuurlijk kan je wel zeggen dat het wordt goed gemaakt door die eerste penalty die ze wel moesten krijgen - daarin kan ik jullie geen ongelijk geven maar dan had het dan moeten gebeuren en niet in de negentigste minuut. Dit was gewoon een onterechte penalty en de timing was immens slecht. Ik vond Mexico zeker in de eerste helft de betere speler. Nederland had nu gewoon puur geluk, zeker door Robben's acteertalent. Als er niets was gebeurd, was het gewoon verlenging geweest en daarna misschien penalties. En dan weten we allemaal wie er zou hebben gewonnen. Nogmaals hiermee wil ik hiermee geen Nederlanders of whatsoever aanvallen. Dit is gewoon mijn mening. (:

    Dit stond trouwens ook nog op 9gag:



    Tja, that's life.


    i put the fun in funeral

    Verde schreef:
    (...)

    Naar mijn mening zijn ze allesbehalve sore losers. Het is nu misschien riskant om te zeggen - op een site vol Nederlanders of Belgen die pro-Nederland zijn - maar ik vind dat Robben het heel vuil en vals heeft gespeeld. Dus ik ben het eens met al die twitter-comments en memes die je overal op het internet nu ziet. Het was duidelijk maar een zacht tikje en voor de rest heeft hij gewoon duidelijk geacteerd. Die penalty was dus onterecht. Natuurlijk kan je wel zeggen dat het wordt goed gemaakt door die eerste penalty die ze wel moesten krijgen - daarin kan ik jullie geen ongelijk geven maar dan had het dan moeten gebeuren en niet in de negentigste minuut. Dit was gewoon een onterechte penalty en de timing was immens slecht. Ik vond Mexico zeker in de eerste helft de betere speler. Nederland had nu gewoon puur geluk, zeker door Robben's acteertalent. Als er niets was gebeurd, was het gewoon verlenging geweest en daarna misschien penalties. En dan weten we allemaal wie er zou hebben gewonnen. Nogmaals hiermee wil ik hiermee geen Nederlanders of whatsoever aanvallen. Dit is gewoon mijn mening. (:

    Dit stond trouwens ook nog op 9gag:


    Mexico heeft goed gespeeld, maar na hun goal was Nederland echt de betere speler. Mexico kwam veel minder aan de bal vanaf toen, en Nederland had veel meer kansen (hoewel ze helaas niet zaten). Robben heeft gewoon handig gebruik gemaakt van die speler, het was eigenlijk heel slim om zo te spelen. Hij hád de speler kunnen ontwijken, maar hij deed het niet - en ze kregen een penalty. In plaats van de hele verlenging nog te moeten spelen waren ze er nu al zo vanaf. Mexico had het precies hetzelfde gedaan als ze konden, hoor. Dit hoort gewoon bij het spel.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Verde schreef:
    (...)

    Naar mijn mening zijn ze allesbehalve sore losers. Het is nu misschien riskant om te zeggen - op een site vol Nederlanders of Belgen die pro-Nederland zijn - maar ik vind dat Robben het heel vuil en vals heeft gespeeld. Dus ik ben het eens met al die twitter-comments en memes die je overal op het internet nu ziet. Het was duidelijk maar een zacht tikje en voor de rest heeft hij gewoon duidelijk geacteerd. Die penalty was dus onterecht. Natuurlijk kan je wel zeggen dat het wordt goed gemaakt door die eerste penalty die ze wel moesten krijgen - daarin kan ik jullie geen ongelijk geven maar dan had het dan moeten gebeuren en niet in de negentigste minuut. Dit was gewoon een onterechte penalty en de timing was immens slecht. Ik vond Mexico zeker in de eerste helft de betere speler. Nederland had nu gewoon puur geluk, zeker door Robben's acteertalent. Als er niets was gebeurd, was het gewoon verlenging geweest en daarna misschien penalties. En dan weten we allemaal wie er zou hebben gewonnen. Nogmaals hiermee wil ik hiermee geen Nederlanders of whatsoever aanvallen. Dit is gewoon mijn mening. (:

    Dit stond trouwens ook nog op 9gag:



    Even over het 'alles behalve sore losers..

    :'Your country is going to flood. No one will help because we're not sure if your piece of shit marshland country is faking it or not.'
    - Mexicaan op het internet.

    Neuh, compleet normaal enzo.

    De penalty was in principe wel terecht, zat in het strafschopgebied en klein tikte of niet, het was een overtreding in dat gebied. Robben overdreef, zeer zeker, dat heeft hij zelf naderhand geloof ik ook toegegeven. Ook dat het fout was van hem. Maar de penalty was in de grondslag wel terecht. Enigszins lullig door de mate van de overtreding, maar zeer zeker niet onterecht. Dat en het feit dat er al eerder penalty's aan Nederland toegekend hadden moeten worden.. Er werd ook gezegd dat dit een cumulatieve penalty was, één toegekend door opsommingen van eerder gedane overtredingen waarvoor toen niet bestraft werd. Wat natuurlijk ontzettend zuur is, daar niet van.

    Haalt niet weg dat Robben een natuurtalent is in duiken en acteren ='D Het was ook wel over the top, maar geheel onterecht was de penalty niet daarom.

    [ bericht aangepast op 30 juni 2014 - 13:24 ]


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Val schreef:
    (...)
    Mexico heeft goed gespeeld, maar na hun goal was Nederland echt de betere speler. Mexico kwam veel minder aan de bal vanaf toen, en Nederland had veel meer kansen (hoewel ze helaas niet zaten). Robben heeft gewoon handig gebruik gemaakt van die speler, het was eigenlijk heel slim om zo te spelen. Hij hád de speler kunnen ontwijken, maar hij deed het niet - en ze kregen een penalty. In plaats van de hele verlenging nog te moeten spelen waren ze er nu al zo vanaf. Mexico had het precies hetzelfde gedaan als ze konden, hoor. Dit hoort gewoon bij het spel.


    ~It always seems impossible until its done. ~Nelson Mandela || ~Why is it always me? ~Neville Longbotom ||

    Yoda schreef:
    (...)

    Even over het 'alles behalve sore losers..

    :'Your country is going to flood. No one will help because we're not sure if your piece of shit marshland country is faking it or not.'
    - Mexicaan op het internet.

    Neuh, compleet normaal enzo.

    De penalty was in principe wel terecht, zat in het strafschopgebied en klein tikte of niet, het was een overtreding in dat gebied. Robben overdreef, zeer zeker, dat heeft hij zelf naderhand geloof ik ook toegegeven. Ook dat het fout was van hem. Maar de penalty was in de grondslag wel terecht. Enigszins lullig door de mate van de overtreding, maar zeer zeker niet onterecht. Dat en het feit dat er al eerder penalty's aan Nederland toegekend hadden moeten worden.. Er werd ook gezegd dat dit een cumulatieve penalty was, één toegekend door opsommingen van eerder gedane overtredingen waarvoor toen niet bestraft werd. Wat natuurlijk ontzettend zuur is, daar niet van.

    Haalt niet weg dat Robben een natuurtalent is in duiken en acteren ='D Het was ook wel over the top, maar geheel onterecht was de penalty niet daarom.


    Robben had gezegd dat hij dook voor de zekerheid. Zoals hij het op dat moment zag, kon het best naar aflopen als hij gewoon door ging en een blessure wilt natuurlijk niemand.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    (...)

    Robben had gezegd dat hij dook voor de zekerheid. Zoals hij het op dat moment zag, kon het best naar aflopen als hij gewoon door ging en een blessure wilt natuurlijk niemand.


    Daarom. Als je valt alsnog valt en op je knie terecht komt, of zoals Moreno je scheenbeen breekt, dan heb je ook een probleem.


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Ik snap die hele heisa niet echt, gewoon omdat het Nederland is??? Die van Spanje deed dat ook, en daar kraaide geen hond naar! Het is trouwens al veel vaker geweest. Maar nu dat Robben het doet moet iedereen meteen beginnen roepen van dat is erg vuil en onterecht.(Niet aanvallend op jou bedoeld hoor Leah, maar gewoon over het algemeen.)


    Queer zijn is gewoon alles

    Debbaut schreef:
    Ik snap die hele heisa niet echt, gewoon omdat het Nederland is??? Die van Spanje deed dat ook, en daar kraaide geen hond naar! Het is trouwens al veel vaker geweest. Maar nu dat Robben het doet moet iedereen meteen beginnen roepen van dat is erg vuil en onterecht.(Niet aanvallend op jou bedoeld hoor Leah, maar gewoon over het algemeen.)


    En vergeet Neymar niet!


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    De penalty was niet onterecht, maar Robben overdreef erin. Ik ben het overigens met Verde eens dat Nederland de penalty die ze gehad moesten hebben toen maar hadden moeten krijgen. Het is gewoon niet eerlijk, punt. Je kunt dit vergelijken met dat iemand iets fout doet, maar er geen straf voor krijgt, en de andere dan even later een hele kleine fout ziet van de ene en daar gebruik van maakt zodat de andere toch straf krijgt. Moest dit in het niet-voetballeven gebeuren, zou alles heel oneerlijk zijn, het zou zelfs heel oneerlijk zijn moest dat met Mexico gebeuren en iedereen zou hier heel kwaad zijn op Mexico, maar nu is het Nederland en is het alsof alles maar heel normaal is.
    Ik zeg niet dat alles in de wedstrijd eerlijk is verlopen voor Nederland en als iemand hierop wil reageren, doe alsjeblieft niet alsof je erover leest want daar krijg ik het echt van op m'n heupen, maar die laatste penalty was ook niet eerlijk voor Mexico. To be honest, het is niet omdat het oneerlijk was voor Nederland dat het even oneerlijk moet zijn voor Mexico.
    Ik gunde (en gun het hen nog steeds) het Nederland en Nederland speelde beter dan Mexico, maar ik vond het wel vrij oneerlijk, die laatste penalty.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Debbaut schreef:
    Ik snap die hele heisa niet echt, gewoon omdat het Nederland is??? Die van Spanje deed dat ook, en daar kraaide geen hond naar! Het is trouwens al veel vaker geweest. Maar nu dat Robben het doet moet iedereen meteen beginnen roepen van dat is erg vuil en onterecht.(Niet aanvallend op jou bedoeld hoor Leah, maar gewoon over het algemeen.)


    Hoe zou het aanvallend kunnen overkomen op mij? ^^


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Big deal dat Robben overdreef. Ik snap niet waarom iedereen er zo'n heisa over maakt, elke voetballer doet het, niet alleen Robben.

    Daarnaast zijn penalty's en gele kaarten welk vaker het gevolg van een opsomming van meerdere overtredingen.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    24601 schreef:
    De penalty was niet onterecht, maar Robben overdreef erin. Ik ben het overigens met Verde eens dat Nederland de penalty die ze gehad moesten hebben toen maar hadden moeten krijgen. Het is gewoon niet eerlijk, punt. Je kunt dit vergelijken met dat iemand iets fout doet, maar er geen straf voor krijgt, en de andere dan even later een hele kleine fout ziet van de ene en daar gebruik van maakt zodat de andere toch straf krijgt. Moest dit in het niet-voetballeven gebeuren, zou alles heel oneerlijk zijn, het zou zelfs heel oneerlijk zijn moest dat met Mexico gebeuren en iedereen zou hier heel kwaad zijn op Mexico, maar nu is het Nederland en is het alsof alles maar heel normaal is.
    Ik zeg niet dat alles in de wedstrijd eerlijk is verlopen voor Nederland en als iemand hierop wil reageren, doe alsjeblieft niet alsof je erover leest want daar krijg ik het echt van op m'n heupen, maar die laatste penalty was ook niet eerlijk voor Mexico. To be honest, het is niet omdat het oneerlijk was voor Nederland dat het even oneerlijk moet zijn voor Mexico.
    Ik gunde (en gun het hen nog steeds) het Nederland en Nederland speelde beter dan Mexico, maar ik vond het wel vrij oneerlijk, die laatste penalty.


    Ik haalde jou en Verde door elkaar sorry!:'D

    Maar mijn punt is dat dit al veel vaker is gebeurd en dat het me opvalt dat nu Oranje dat eens doet er meteen een hele discussie oplaait en niet alleen in dit topic.


    Queer zijn is gewoon alles

    24601 schreef:
    (...)

    Hoe zou het aanvallend kunnen overkomen op mij? ^^


    Sorry.:')


    Queer zijn is gewoon alles

    Debbaut schreef:
    (...)

    Ik haalde jou en Verde door elkaar sorry!:'D

    Maar mijn punt is dat dit al veel vaker is gebeurd en dat het me opvalt dat nu Oranje dat eens doet er meteen een hele discussie oplaait en niet alleen in dit topic.


    Ik zie geen discussie, hoor. ^^
    Ik wilde gewoon eventjes mijn mening kwijt. That's it. Ik respecteer de anderen hun mening en kan hen daarin ook terug vinden. Maar dat wil niet perse zeggen dat mijn mening daarbij moet aansluiten. Het is inderdaad al vaker gebeurd - heb ik ook nooit ontkend - maar iedereen weet dat Robben de 'koning' is van het duiken/acteren. Uiteraard hoorde Cristiano Ronaldo daar vroeger ook bij. Volgens mij had 'ie ooit eens geel gekregen omdat hij zoveel fake-viel. ;p
    Maar het is logisch dat er nu wereldwijd zoveel discussies erover ontstaan omdat het ook op het einde van de wedstrijd was waardoor het dus bepalend was. Zo werkt het gewoon. Als het nu in het midden van de wedstrijd was gebeurd en er kon nog zoveel gebeuren in het spel dan had er heus niet zoveel commotie rond geweest. En ik voel me ook niet aangevallen hoor. No problemo. ^^


    Rise and rise again until lambs become lions

    Tjongejonge, ik word helemaal gek van mijn timeline op Twitter. Heb al iets van vijftien mensen moeten ontvolgen omdat ze echt erge dingen zeiden. Achja, Nederland is tenminste (op een eerlijke manier!) door.


    Every scrap of you would be taken from me, watched as you signed your name Marjorie