• Geen topic gezien, dus maak er een aan. Als er wel eens is, moet deze gesloten worden


    'Rechtbank draait Zwarte Piet de nek om'

    AMSTERDAM -
    „De rechter heeft op juridisch vakkundige wijze Zwarte Piet de nek omgedraaid.” Dat zei juridisch adviseur Frank King donderdag namens de bezwaarmakers na de uitspraak over de Sinterklaasintocht in Amsterdam. „De rechtbank en ook wij hebben geschiedenis geschreven.”



    King meent dat het vonnis het begin is van een „essentiële verandering in onze samenleving”. Hoewel de uitspraak alleen betrekking heeft op de intocht in Amsterdam, moet volgens hem ook de rest van het land rekening houden met het oordeel.

    Burgemeester Eberhard van der Laan heeft zes weken de tijd om zijn besluit over de vergunning te herzien. „De argumenten van de rechter spreken voor zich, die kan hij niet aan de kant zetten.” De burgemeester moet volgens hem gaan praten met de zwarte mensen. „Zij zullen nooit zeggen dat ze Zwarte Piet wel goed vinden zoals hij is.”

    BRON; Telegraaf.nl


    Sorry, maar ik vind dit belachelijk. Doordat Surinamers lopen te zeuren is ons Zwarte Piet afgenomen. Ik vind het schandalig.

    [ bericht aangepast op 3 juli 2014 - 17:26 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Ik heb 2 jaar geleden dat ze sinterklaas in America vieren met witte zwarte pieten. Mij best hoor maar niet zeuren als iemand anders ze zwart wil houden. In een ander land hebben ze een donkere man die sinterklaas speelt helemaal wit geschminkt. omdat het voor hun daar zo hoort.

    Belachelijk.

    Vieze #)*@(*!!

    Zal me niks verbazen dat mensen met Sinterklaas nog blijven lopen als zwarte piet, en als je dat doet wordt je dan opgepakt? Als dat gebeurd wordt ik echt woest.


    “She was another broken doll dreaming of a boy with glue.” - Atticus

    ''Surinamers'' Ik denk dat je even mag kijken wat je typt voordat je iets plaats. Alvast bedankt. Want volgens mij volg jij het nieuws niet en weet je de reden niet eens waarom deze ophef ontstaan is.

    Mij maakt het niet echt uit. Jammer als alles zo word veranderd, ik vind niet dat er dan nog echt een traditie aan is.

    [ bericht aangepast op 3 juli 2014 - 18:09 ]


    Baby, when I know you're only sorry when you got caught,

    Oh Telegraaf, you so funny.

    Hier het uitgebreide verhaal met daarbij de uitleg dat het niet verboden is op grond van racisme en dat die eis zelfs verworpen is. Daarnaast is er helemaal niks 'afgenomen' of verboden en ging het over de geldigheid van de vergunning van de intocht van vorig jaar. Zwarte piet is niet verboden.

    De Telegraaf is een ontzettend onbetrouwbare bron wat dit soort dingen betreft ='D

    [ bericht aangepast op 3 juli 2014 - 18:20 ]


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Avena schreef:
    Sorry, maar ik vind dit belachelijk. Doordat Surinamers lopen te zeuren is ons Zwarte Piet afgenomen. Ik vind het schandalig.


    Wauw.

    Tenace schreef:
    No... Zwarte piet moet blijven D:

    Sorry hoor, ik ken genoeg zwarte mensen en die vinden het alleen maar leuk. Ik vind het nu juist racistisch en discriminerend. Wat maakt het uit dat ze een andere kleur zijn? Maakt dat hun anders?




    Yoda schreef:
    Oh Telegraaf, you so funny.

    Hier het uitgebreide verhaal met daarbij de uitleg dat het niet verboden is op grond van racisme en dat die eis zelfs verworpen is. Daarnaast is er helemaal niks 'afgenomen' of verboden en ging het over de geldigheid van de vergunning van de intocht van vorig jaar. Zwarte piet is niet verboden.

    De Telegraaf is een ontzettend onbetrouwbare bron wat dit soort dingen betreft ='D


    Yup. Het enige wat moet gebeuren is dat de burgemeester onderzoek moet doen naar wat de tegenstanders van zwarte piet vinden van de intocht en kijken hoe hij ook rekening moet houden met hun wensen. Zwarte Piet is ook niet racistisch bevonden, hoewel het wel zo kan overkomen, aldus de rechter.

    Oftewel, clickbait telegraaf title is clickbait.


    quidquid excusatio prandium pro

    Oh nou sorry hoor mensen die mij aanvallen op niets af, maar wist ik veel dat Telegraaf onbetrouwbaar is... Ik lees het ook alleen maar en ben er boos over...


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Yoda schreef:
    Oh Telegraaf, you so funny.

    Hier het uitgebreide verhaal met daarbij de uitleg dat het niet verboden is op grond van racisme en dat die eis zelfs verworpen is. Daarnaast is er helemaal niks 'afgenomen' of verboden en ging het over de geldigheid van de vergunning van de intocht van vorig jaar. Zwarte piet is niet verboden.

    De Telegraaf is een ontzettend onbetrouwbare bron wat dit soort dingen betreft ='D


    Dus De Telegraaf heeft gedaan waar ze goed in zijn? Een hoop ophef maken over iets?


    Physics is awesome

    Avena schreef:
    Oh nou sorry hoor mensen die mij aanvallen op niets af, maar wist ik veel dat Telegraaf onbetrouwbaar is... Ik lees het ook alleen maar en ben er boos over...


    Niemand valt jou aan. Ze vallen de Telegraaf aan.


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Avena schreef:
    Oh nou sorry hoor mensen die mij aanvallen op niets af, maar wist ik veel dat Telegraaf onbetrouwbaar is... Ik lees het ook alleen maar en ben er boos over...


    Ik heb niemand je zien aanvallen, in ieder geval niet over het feit dat je een Telegraaf artikel hebt gekopieerd dat niet klopt of niet volledig is - die fout ligt bij de Telegraaf. ^^
    Maar ik moet wel zeggen dat ik jouw opmerking op het einde over Surinamers wat raar vind. Wat hebben zij hier nou specifiek mee te maken? Wijzen naar de eerste de beste groep mensen die niet blank voor de ophef rond Zwarte Piet is, nou ja, nogal onzinnig en niet erg netjes.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    (...)

    Ik heb niemand je zien aanvallen, in ieder geval niet over het feit dat je een Telegraaf artikel hebt gekopieerd dat niet klopt of niet volledig is - die fout ligt bij de Telegraaf. ^^
    Maar ik moet wel zeggen dat ik jouw opmerking op het einde over Surinamers wat raar vind. Wat hebben zij hier nou specifiek mee te maken? Wijzen naar de eerste de beste groep mensen die niet blank voor de ophef rond Zwarte Piet is, nou ja, nogal onzinnig en niet erg netjes.


    Nou, er is wel een grote groep Surinamers die ermee is begonnen, dat is wat ik gewoon duidelijk wil maken...


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Athanatos schreef:
    Nee!
    Je hoeft die pieten toch niet anders te maken!
    Nu ben ik ook woest!


    Inderdaad, wat is dit voor 'n shitzooi.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Lol telegraaf lolz


    i put the fun in funeral

    Yoda schreef:
    Oh Telegraaf, you so funny.

    Hier het uitgebreide verhaal met daarbij de uitleg dat het niet verboden is op grond van racisme en dat die eis zelfs verworpen is. Daarnaast is er helemaal niks 'afgenomen' of verboden en ging het over de geldigheid van de vergunning van de intocht van vorig jaar. Zwarte piet is niet verboden.

    De Telegraaf is een ontzettend onbetrouwbare bron wat dit soort dingen betreft ='D

    Die titel ook... dat zegt helemaal niks. Veel woorden gebruiken om niks te zeggen, is onze school ook zo ontzettend goed in...


    No growth of the heart is ever a waste

    Best wel sneu. Als die mensen nou eens de moeite namen om het echte verhaal te lezen, dan zouden ze er achter komen dat de Zwarte Pieten donker zijn door het roet. Maar nee, alles is gelijk racisme. Als je iemand zwart noemt is het racisme, maar iemand wit noemen is doodnormaal. Jezus, wat is de wereld scheef.


    Dear Molly. Watching over Fred like you have been watching over Harry all these years. Love, Lily.