• Geen topic gezien, dus maak er een aan. Als er wel eens is, moet deze gesloten worden


    'Rechtbank draait Zwarte Piet de nek om'

    AMSTERDAM -
    „De rechter heeft op juridisch vakkundige wijze Zwarte Piet de nek omgedraaid.” Dat zei juridisch adviseur Frank King donderdag namens de bezwaarmakers na de uitspraak over de Sinterklaasintocht in Amsterdam. „De rechtbank en ook wij hebben geschiedenis geschreven.”



    King meent dat het vonnis het begin is van een „essentiële verandering in onze samenleving”. Hoewel de uitspraak alleen betrekking heeft op de intocht in Amsterdam, moet volgens hem ook de rest van het land rekening houden met het oordeel.

    Burgemeester Eberhard van der Laan heeft zes weken de tijd om zijn besluit over de vergunning te herzien. „De argumenten van de rechter spreken voor zich, die kan hij niet aan de kant zetten.” De burgemeester moet volgens hem gaan praten met de zwarte mensen. „Zij zullen nooit zeggen dat ze Zwarte Piet wel goed vinden zoals hij is.”

    BRON; Telegraaf.nl


    Sorry, maar ik vind dit belachelijk. Doordat Surinamers lopen te zeuren is ons Zwarte Piet afgenomen. Ik vind het schandalig.

    [ bericht aangepast op 3 juli 2014 - 17:26 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Ik vind het prima als msen hier komen wonen maar hier kan ik niet tegen.

    Laten we dan maar naar bv marokko gaan en suikerfeest aflassen. Het is zoveel zoet en slecht voor de tanden...

    The fuck


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Inderdaad. Schaf dan ook maar het Suikerfeest af. Da's namelijk racistisch voor mensen met suikerziekte. Nee. Even serieus. Dit is een fucking kinderfeest. Hier moeten mensen gewoon met hun tengels afblijven.


    26 - 02 - '16

    Vinception schreef:
    (...)

    Omdat iemand met de username blankendaal het zo nodig vindt om het duidelijk te maken dat zwarte piet discrimineert.
    Tbh, is blankendaal dan niet net zo discriminerend als zwarte piet? (like blanke vla, zigeunersaus etc)



    Zwarten mogen alleen positief gediscrimineerd worden, dat weet je toch (cat) Zo gaat het hier altijd, bah.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    :')
    Ik heb er niet echt iets over te zeggen om heel eerlijk te zijn behalve over het feit dat ik het belachelijk vind. Hebben ze ook geen vrij met Sinterklaas? Doen hun kinderen ook niet leuk mee met alle festiviteiten? Rot op.


    To infinity and beyond •

    NiallerBoo schreef:
    Ik vind het prima als msen hier komen wonen maar hier kan ik niet tegen.

    Laten we dan maar naar bv marokko gaan en suikerfeest aflassen. Het is zoveel zoet en slecht voor de tanden...

    The fuck

    Doge schreef:
    Inderdaad. Schaf dan ook maar het Suikerfeest af. Da's namelijk racistisch voor mensen met suikerziekte. Nee. Even serieus. Dit is een fucking kinderfeest. Hier moeten mensen gewoon met hun tengels afblijven.


    TessaGray schreef:
    (...)


    Zwarten mogen alleen positief gediscrimineerd worden, dat weet je toch (cat) Zo gaat het hier altijd, bah.



    Het blijft me verbazen hoe blanke Nederlanders altijd zo goed kunnen bepalen wanneer iets wel of niet racistisch is


    Zwarte Piet zoals hij nu bestaat is qua uiterlijk gebaseerd op 19e/20e eeuwse karikaturen van negers. Dus niet hindoestanen of bruine mensen zoals je veel ziet in Nederland, maar echt diepzwarte Afrikanen. Je zag ze bijvoorbeeld in toneelstukken of komedies en later in films. Google maar eens "blackface". Het is/was een stereotyp met behoorlijk wat negatieve connotaties, zoals bijvoorbeeld dom blondje (alleen dan een paar tikkies erger)



    Voorgestelde veranderingen voor zwarte piet zijn voor zover ik weet voornamelijk het weghalen van de rode lippen (die nergens op slaan) en misschien de schmink wat minder dicht maken zodat het lijkt zwarte piet zwart is geworden door in de schoorsteen te klimmen. Zoiets is volgens mij al eerder gezegd:

    Yoda schreef:
    Oh Telegraaf, you so funny.

    Hier het uitgebreide verhaal met daarbij de uitleg dat het niet verboden is op grond van racisme en dat die eis zelfs verworpen is. Daarnaast is er helemaal niks 'afgenomen' of verboden en ging het over de geldigheid van de vergunning van de intocht van vorig jaar. Zwarte piet is niet verboden.

    De Telegraaf is een ontzettend onbetrouwbare bron wat dit soort dingen betreft ='D


    quidquid excusatio prandium pro


    Het blijft me verbazen hoe blanke Nederlanders altijd zo goed kunnen bepalen wanneer iets wel of niet racistisch is

    Zwarte Piet zoals hij nu bestaat is qua uiterlijk gebaseerd op 19e/20e eeuwse karikaturen van negers. Dus niet hindoestanen of bruine mensen zoals je veel ziet in Nederland, maar echt diepzwarte Afrikanen. Je zag ze bijvoorbeeld in toneelstukken of komedies en later in films. Google maar eens "blackface". Het is/was een stereotyp met behoorlijk wat negatieve connotaties, zoals bijvoorbeeld dom blondje (alleen dan een paar tikkies erger)

    Voorgestelde veranderingen voor zwarte piet zijn voor zover ik weet voornamelijk het weghalen van de rode lippen (die nergens op slaan) en misschien de schmink wat minder dicht maken zodat het lijkt zwarte piet zwart is geworden door in de schoorsteen te klimmen. Zoiets is volgens mij al eerder gezegd:


    Ik had het niet specifiek over zwarte piet, waarbij trouwens het hele ontstaan ervan me mijn reet kan roesten, omdat ik denk dat het meer gaat om hoe de mensen het nu beleven en het woord racisme past dan niet in het rijtje. Mensen moeten gewoon niet zo zeiken over rassen altijd, lekker boeiend of iemand zwart, bruin, geel of pimpelpaars is.

    Ik ving trouwens laatst iets op over dat we dit jaar geen zwarte pieten hebben. Nou ja, wel zwarte pieten, maar ze zijn dan niet helemaal zwart oid.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    TessaGray schreef:
    (...)

    Ik had het niet specifiek over zwarte piet, waarbij trouwens het hele ontstaan ervan me mijn reet kan roesten, omdat ik denk dat het meer gaat om hoe de mensen het nu beleven en het woord racisme past dan niet in het rijtje. Mensen moeten gewoon niet zo zeiken over rassen altijd, lekker boeiend of iemand zwart, bruin, geel of pimpelpaars is.

    Ik ving trouwens laatst iets op over dat we dit jaar geen zwarte pieten hebben. Nou ja, wel zwarte pieten, maar ze zijn dan niet helemaal zwart oid.



    Je mag Race is just a Social Construct aankruisen. Het is altijd makkelijk om te zeggen dat mensen niet moeten zeiken over ras als je zelf geen nadelige gevolgen daarvan hebt ervaren, hetzij doordat je blank bent, hetzij doordat je niet in aanraking bent gekomen met racisme.

    Hoe je het ook wend of keert, ras is een issue, in Nederland en in de gehele wereld. Door te zeggen dat problemen niet bestaan voor jou los je niks op. Ze bestaan nog steeds voor de rest van de wereld. Misschien discrimineer jij niet maar er zijn behoorlijk wat anderen die dat wel doen en uiteindelijk voelen mensen daar de gevolgen van.


    quidquid excusatio prandium pro

    Ik zeg niet dat ze niet bestaan plus in mijn omgeving, school, thuis, werk weet ik veel hele stad wordt er niet gediscrimineerd. Ondanks dat het hier stikt van de buitenlanders, niet alleen donkere mensen, maar ook veel Polen en mensen uit andere Oostblok landen.
    En ik zei dat mensen niet moeten kijken naar ras, niet dat mensen niet moeten zeuren over discriminatie. Het zit denk ik in de mens de natuur dat men zich bedreigd voelt door alles wat vreemd is en dus ook andere rassen. Ah well, ik zie gewoon nooit waarom mensen er zo een punt van maken welke kleur iemand heeft, laat staat er om te discrimineren. Ik blijf er wel bij dat ik vind dat veel zwarten zich vaak te snel aangevallen voelen van wat ik heb meegemaakt.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Goh, wat zou het toch fijn zijn als mensen zich net zo zouden inzetten voor belangrijke zaken in de wereld als voor dit pieten-gedoe. Kom aan zwarte Piet en er breekt een revolutie uit, maar als er écht iets ergs gebeurt, kan het de meerderheid van de bevolking niets schelen. Tenzij het natuurlijk in Nederland zelf gebeurt. Dan is iedereen er als de kippen bij om aandacht op te strijken op Facebook.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Vinception schreef:
    (...)

    Omdat iemand met de username blankendaal het zo nodig vindt om het duidelijk te maken dat zwarte piet discrimineert.
    Tbh, is blankendaal dan niet net zo discriminerend als zwarte piet? (like blanke vla, zigeunersaus etc)


    Blankendaal is haar achternaam heeft ze zelf gezegd en ommige donkere worden uit gescholden van zwarte piet


    wees jezelf dan ben je al mooi genoeg

    Vinception schreef:
    Ik weet niet waarom je moeilijk doet maar Blankendaal is een achternaam en je kan geen achternamen zomaar veranderen!


    yo people

    blankendaal schreef:
    (...)Ik weet niet waarom je moeilijk doet maar Blankendaal is een achternaam en je kan geen achternamen zomaar veranderen!


    ^ Ik denk meer dat ze een statement maakte..

    Iedereen kan overal wel over gaan zeiken.
    'Hoe drink je je koffie?' - 'Zwart!'
    Wat wil je dan dat ze mensen gaan zeggen? Ik drink mijn koffie duister? Want als je donker zegt beledig je ook weer mensen.

    Het punt is: mensen zijn veel te snel gepikeerd om de meest kansloze dingen.
    De zara had een t-shirt waarop stond: 'white is the new black' waarmee ze dus probeerden te zeggen dat wit het nieuwe zwart is qua mode.
    Maar nee, mensen voelden zich direct weer aangevallen :') Ik word echt doodmoe van dat soort mensen.


    To infinity and beyond •

    SolidSnake schreef:
    (...)


    Je mag Race is just a Social Construct aankruisen. Het is altijd makkelijk om te zeggen dat mensen niet moeten zeiken over ras als je zelf geen nadelige gevolgen daarvan hebt ervaren, hetzij doordat je blank bent, hetzij doordat je niet in aanraking bent gekomen met racisme.

    Hoe je het ook wend of keert, ras is een issue, in Nederland en in de gehele wereld. Door te zeggen dat problemen niet bestaan voor jou los je niks op. Ze bestaan nog steeds voor de rest van de wereld. Misschien discrimineer jij niet maar er zijn behoorlijk wat anderen die dat wel doen en uiteindelijk voelen mensen daar de gevolgen van.


    Daar heeft SolidSnake helemaal gelijk in.


    yo people

    Trigga schreef:
    (...)

    ^ Ik denk meer dat ze een statement maakte..

    Iedereen kan overal wel over gaan zeiken.
    'Hoe drink je je koffie?' - 'Zwart!'
    Wat wil je dan dat ze mensen gaan zeggen? Ik drink mijn koffie duister? Want als je donker zegt beledig je ook weer mensen.

    Het punt is: mensen zijn veel te snel gepikeerd om de meest kansloze dingen.
    De zara had een t-shirt waarop stond: 'white is the new black' waarmee ze dus probeerden te zeggen dat wit het nieuwe zwart is qua mode.
    Maar nee, mensen voelden zich direct weer aangevallen :') Ik word echt doodmoe van dat soort mensen.


    Het is een achternaam!
    En kijk eerst naar jezelf voordat je andere de schuld geeft

    Je hoef me niet aan te vallen!

    [ bericht aangepast op 22 aug 2014 - 17:18 ]


    yo people

    Daoine schreef:
    ''Surinamers'' Ik denk dat je even mag kijken wat je typt voordat je iets plaats. Alvast bedankt. Want volgens mij volg jij het nieuws niet en weet je de reden niet eens waarom deze ophef ontstaan is.

    Mij maakt het niet echt uit. Jammer als alles zo word veranderd, ik vind niet dat er dan nog echt een traditie aan is.


    Je denkt dat ik dom ben, omdat ik zelf Surinaams ben. Surinames kijken wel naar het nieuws en sommig m#@herf#!@kers moeten nodig zwarte uitschelden van zwarte piet. Sinterklaas is niet het probleem maar zwarte piet, en dan heb ik het vooral dat sommige worden uit gescholden van zwarte piet!! Sommige kunnen helaas hun bekken niet dicht houden en je kwets iemand. Dit is de reden waarom het discriminerend is! Het komt door de vuile @#$#@%$. (Helaas kan ik hier geen middelvinger steken)


    yo people