• Geen topic gezien, dus maak er een aan. Als er wel eens is, moet deze gesloten worden


    'Rechtbank draait Zwarte Piet de nek om'

    AMSTERDAM -
    „De rechter heeft op juridisch vakkundige wijze Zwarte Piet de nek omgedraaid.” Dat zei juridisch adviseur Frank King donderdag namens de bezwaarmakers na de uitspraak over de Sinterklaasintocht in Amsterdam. „De rechtbank en ook wij hebben geschiedenis geschreven.”



    King meent dat het vonnis het begin is van een „essentiële verandering in onze samenleving”. Hoewel de uitspraak alleen betrekking heeft op de intocht in Amsterdam, moet volgens hem ook de rest van het land rekening houden met het oordeel.

    Burgemeester Eberhard van der Laan heeft zes weken de tijd om zijn besluit over de vergunning te herzien. „De argumenten van de rechter spreken voor zich, die kan hij niet aan de kant zetten.” De burgemeester moet volgens hem gaan praten met de zwarte mensen. „Zij zullen nooit zeggen dat ze Zwarte Piet wel goed vinden zoals hij is.”

    BRON; Telegraaf.nl


    Sorry, maar ik vind dit belachelijk. Doordat Surinamers lopen te zeuren is ons Zwarte Piet afgenomen. Ik vind het schandalig.

    [ bericht aangepast op 3 juli 2014 - 17:26 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Is het dan niet juist racistisch dat Zwarte Piet een andere huidskleur moet gaan krijgen omdat 'zwart' niet goed is?


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Hik vind het gezeik. Als ik ergens anders woon ga ik hun trdities niet aan klagen. Dan ben ik makkelujk of accepteer de traditie of ga het land uit....


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Vinception schreef:
    Is het dan niet juist racistisch dat Zwarte Piet een andere huidskleur moet gaan krijgen omdat 'zwart' niet goed is?


    Oke dit is echt een touché vraag, en ik vind dat je wel gelijk hebt!

    Avena schreef:
    (...)

    Nou, er is wel een grote groep Surinamers die ermee is begonnen, dat is wat ik gewoon duidelijk wil maken...
    Ja, want dat weet jij namelijk. Ik vind het echt belachelijk dat je het op een groep specifiek richt.
    Mij maakt het niet echt uit welke kleur ze zijn.


    Baby, when I know you're only sorry when you got caught,

    Ik denk dat ik een klacht in ga dienen over het product 'blanke vla' –– ik voel me daar ontzettend gediscrimineerd door.


    okay ontzettend idioot misscien in de discussie rond zwarte piet, maar hier een verhaaltje uit mijn jeugd.
    Mijn vader is een racistische eikel en bij hem waren mensen met een andere huidskleur allemaal slecht, kwaadaardig, gevaarlijk, agressief, lui, you name it. Waardoor ik als kleuter enzo erg bang was voor mensen met andere huiskleur- en zo waren er wel meer mensen in het boerenhol waar ik opgroeide.
    Maar met sinterklaas herinner ik me nog alle pret die ik had met Zwarte Piet! Sinterklaas leek me zo'n oude zeurvent en ik was wat bang voor hem - wie niet - maar Piet bracht snoep en speelde spelletjes en ik herinner me een bepaalde zwarte piet die zelfs onze hele klas met een tractor kwam ophalen van school. Zelfs in de serie Dag Sinterklaas was ik meer fan van Zwarte Piet dan van de Sint- holy damn daar was de sint zeker een oude zeurzak. En zo leerde ik dat mensen met een andere huidskleur niet anders waren.
    Tl;Dr: Zwarte Piet leerde mij net racisme af.


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.

    Dit is gewoonweg belachelijk...


    16 - 09 - '17

    Ergens kan ik het wel begrijpen. Deze mensen willen vaak Zwarte Piet niet helemaal weg, maar voelen zich gekleineerd door de manier hoe hij wordt vormgegeven. Dan kunnen wij wel van alle immigranten vragen of ze zich aan ons willen aanpassen, maar moeten dit soort dingen niet van twee kanten komen? Helemaal omdat Nederland altijd roept zo ontzettend tolerant te zijn? We leven immers in een multiculturele samenleving en we hebben het maar te doen met elkaar. Als beide kanten dan water bij de wijn gooien is het toch prima. En ja, dan kan je gaan roepen dat het officiele Nederlandse cultuur is, maar ondertussen willen wij wel dat vrouwenbesnijdenis in Afrika stopt, wat ook hun cultuur is. En Zwarte Piet is nou eenmaal van vroeger - best ouderwets zelfs - en ja, discriminatie is tegen de VN mensenrechten dus eerlijk gezegd snap ik niet waar we moeilijk over doen. Deze mensen voelen zich gediscrimineerd en geef ze eens ongelijk, met het Nederlandse slavenhandel verleden is dat ook niet zo vreemd. Daarbij, hoeveel kinderen zullen hier nou last van krijgen? Ik denk dat het de meeste een worst zal weten welke kleur Zwarte Piet heeft.


    - Dit is mijn mening en je hoeft het er van mij absoluut niet mee eens te zijn, maar ik wil het toch even kwijt (: -


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Butera schreef:
    (...)Ja, want dat weet jij namelijk. Ik vind het echt belachelijk dat je het op een groep specifiek richt.
    Mij maakt het niet echt uit welke kleur ze zijn.

    Zeg, je kunt me ook even minder aanvallen ja. Ik ga uit van wat er gezegd is en geloof dit, dus val me niet aan!

    [ bericht aangepast op 4 juli 2014 - 0:07 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Tenace schreef:
    No... Zwarte piet moet blijven D:

    Sorry hoor, ik ken genoeg zwarte mensen en die vinden het alleen maar leuk. Ik vind het nu juist racistisch en discriminerend. Wat maakt het uit dat ze een andere kleur zijn? Maakt dat hun anders?

    Dit precies.


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    Ik probeer je zeker niet aan te vallen. Ik had geen reden om je 'aan te vallen' dus dat zal ik dan ook niet doen. Raar dat je het gelijk als aanvallen beschouwt. Oke, mijn laatste reactie die niet gericht is aan het topic. ^^

    [ bericht aangepast op 4 juli 2014 - 0:36 ]


    Baby, when I know you're only sorry when you got caught,

    Jullie denken de zwarte pieten zwart is van de roet als dat zo was. Was zijn hele gezicht niet pikzwart! Waarom gebruiken we geen pieten, waarvan paar plakken op zijn gezicht zwart zijn van de roet. Waarom moeten we altijd dom doen, dat pieten helemaal zwart moeten!. Voor sommige is het discriminerend, jullie denken dat de donkere mensen zeuren dat het discriminerend is.

    Maar als je heel goed na denkt weet je misschien wel dat sommige donkere mensen wel beledigt en gediscrimineerd worden. Vooral beledigt worden van Zwarte piet! dat is pijnlijk en kwetsend! En als je goed denkt kan het hele gezicht niet pik zwart zijn, dat ze op de zwarte mensen gaan lijken! Je wel heel erg dom zijn dat je daar in trapt! Vroeger bestonden er geen zwarte pieten maar witte pieten! Maar ergens in de jaren vijftig hebben de blanken zwarte pieten genoemd, om de donkere mensen belachelijk te maken. Vooral omdat ze denken dat zwarte mensen dom waren. (Dat is helemaal niet waar!) Sommige donkere mensen kunnen zelfs naar de universiteit. Waarom dachten ze dat ze dom waren, omdat ze vroeger naar slechter scholen werden gestuurd en de blanken mochten naar de beste scholen! Het lag helemaal niet aan de IQ. Blanken mensen willen altijd de donkeren mensen belachelijk maken denk maar aan de slavernij aan de apartheid. Ze vinden dat de donkere mensen minder waard zijn. Iemand uit mijn klas was heel erg arrogant omdat ik donker was en hij blank. hij denkt echt dat hij alles is. Niet alle blanken zijn arrogant, maar het moet stoppen met dat gedoe dat zwarte pieten niet discriminerend is het is het wel. Waarom moeten de pieten helemaal zwart zijn? waarom moet dat? Zoals ik al zei als de pieten echt onder roet waren waarom is dan zijn hele gezicht zwart? Waarom is dan niet sommige delen van zijn gezicht zwart van de roet waarom moet het pik zwart zijn dat is pas discriminerend!

    Ik heb niet gezegd dat zwarte pieten afgeschaft moeten worden en vooral niet Sinterklaas,
    maar de pieten hoeven niet te zwart zijn, want dat is voor sommige zelf racistisch.


    yo people

    Ik heb altijd gehoord dat zwarte pieten gebaseerd zijn op de slaven die de "echte" Sint Nicolaas vrijkocht. Als dank voor het feit dat hij ze vrij had gekocht, gingen ze voor hem werken (tegen betaling). Dus ik vind het zelf nou niet echt discriminerend, zwarte pieten zijn echt geen slaven of clowns (zoals sommige mensen zeggen, omdat ze volgens hen zichzelf belachelijk maken), en ik denk ook niet dat kinderen ze zo zien. Ik was vroeger als kind juist bang voor Sinterklaas, en ik vond de pieten geweldig :')


    Mai lasciare - Never give up. -- If you can't see anything beautiful about yourself, get a better mirror.

    En dit moest gebumpt worden, omdat...?


    26 - 02 - '16

    Doge schreef:
    En dit moest gebumpt worden, omdat...?


    Omdat iemand met de username blankendaal het zo nodig vindt om het duidelijk te maken dat zwarte piet discrimineert.
    Tbh, is blankendaal dan niet net zo discriminerend als zwarte piet? (like blanke vla, zigeunersaus etc)


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly