• SPOILERS: Graag alles na seizoen vier in spoiler knopjes!

    Topic 1

    Praktische informatie:

    Tot nu toe verschenen:

    A SONG OF ICE AND FIRE / HET LIED VAN IJS EN VUUR
    A Game of Thrones (1996) / Het Spel der Tronen
    A Clash of Kings (1998) / De Strijd der Koningen
    A Storm of Swords (2000) / Een Storm van Zwaarden: Staal en Sneeuw (1), Bloed en Goud (2)
    A Feast for Crows (2005) / Een Feestmaal voor Kraaien
    A Dance with Dragons (2011) / Een Dans met Draken: Oude Vetes, Nieuwe Strijd (1), Zwaarden tegen Draken (2)

    TALES OF DUNK AND EGG / VERHALEN VAN DUNK EN EI
    The Hedge Knight (1998) / De Hagenridder
    The Sworn Sword (2003) / De Eed van Trouw
    The Mystery Knight (2010) / De Onbekende Ridder
    A Knight of the Seven Kingdoms (2015), bovenstaande novelles gecombineerd in één boek

    NOVELLES
    The Princess and the Queen, or, The Blacks and the Greens (2013), gepubliceerd in Dangerous Women
    The Rogue Prince, or, A King's Brother (2014), gepubliceerd in Rogues

    ANDERE WERKEN
    (The Ice Dragon) (1980), een kinderboek waar discussie over bestaat of het verhaal wel of niet plaatsvindt in dezelfde wereld als ASOIAF
    The Art of George R.R. Martin's A Song of Ice and Fire (2005), verschillende auteurs
    The Lands of Ice and Fire (2012)
    The World of Ice and Fire (2014)
    A Song of Ice and Fire Coloring Book (2015)

    APP
    A World of Ice and Fire, app voor iOS en Android, voor veel informatie moet je echter betalen

    GAME OF THRONES
    Season 1 (2011)
    Season 2 (2012)
    Season 3 (2013)
    Season 4 (2014)
    Season 5 (2015)

    Inside HBO's Game of Thrones: Seasons 1 & 2 (2012), door Bryan Cogman, GRRM, David Benioff en D.B. Weiss
    Inside HBO's Game of Thrones: Season 3 & 4 (2014), door C.A. Taylor

    Verwacht:

    The Winds of Winter (ASOIAF vol. 6), hopelijk 2015
    Sample Chapters:


    Game of Thrones S6, verwacht lente 2016
    Game of Thrones S7, verwacht 2017
    The She-Wolves of Winterfell (werktitel) (Dunk & Egg vol. 4), TBA
    A Dream of Spring (voormalig: A Time for Wolves) (ASOIAF vol. 7), TBA maar waarschijnlijk rond 2020
    Fire and Blood (geschiedenis van House Targaryen), delen hiervan zijn al gepubliceerd, zie 'Novelles'. Verwacht na afronding van ASOIAF
    _________________________________________________________

    Not a Blog, GRRM's blog
    Interactieve kaart van The Known World, met de reizen die iedereen maakt. Spoiler knopje rechts bovenin.
    A mapped history of A Song of Ice and Fire (met dank aan Maegi)
    A Wiki of Ice and Fire & Game of Thrones Wiki
    A Forum of Ice and Fire, met forums voor zowel de boeken als de tv-serie
    A Search of Ice and Fire, een snelle manier om alle boeken (inclusief de novelles) door te zoeken.







    &


    [ bericht aangepast op 18 nov 2015 - 14:30 ]


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Cissy schreef:
    Ik ben eigenlijk wel heel erg benieuwd wat jullie top 3 van the Great houses is

    Mijne is:
    1. Martell
    2. Stark
    3. Targaryen


    1. Stark
    2. Martell
    3. Targaryen (maar niet Daenerys)

    Van de minor houses vind ik Blackwood, Dayne en Manderly tof.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Manderly schreef:
    (...)

    1. Stark
    2. Martell
    3. Targaryen (maar niet Daenerys)

    Van de minor houses vind ik Blackwood, Dayne en Manderly tof.


    Manderly is nog een aardig grote huis hoor. Voordat house Hightower de Reach bezat was Manderly de beheerder.


    Hi, I'm glad you're reading this....but this is worthless. :)

    Ben net begonnen met GoT en ga aan season 3 beginnen, net in 2 dagen season2 erdoorheen gejaagd
    Helaas wachten tot 't weekend, want ik kan alleen via mijn vriend s3 krijgen in 1080p, heb zelf shit internet, cant download ):


    I live for the applause, you will die for it.

    Blackfyre schreef:
    (...)

    Manderly is nog een aardig grote huis hoor. Voordat house Hightower de Reach bezat was Manderly de beheerder.

    Ja, maar het is een minor house in de zin dat het geen great house is. Bovendien was house Gardener ruler van the Reach voordat de Tyrells door Aegon I Targaryen werden aangewezen, de Manderlys zijn nooit koning geweest of hebben the Reach geleid.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Manderly schreef:
    (...)
    Ja, maar het is een minor house in de zin dat het geen great house is. Bovendien was house Gardener ruler van the Reach voordat de Tyrells door Aegon I Targaryen werden aangewezen, de Manderlys zijn nooit koning geweest of hebben the Reach geleid.


    Garderner was ook niet altijd aan de macht, Hightower was daarvoor nog en daarvoor Manderly.
    Voordat Aegon aanviel bestond het al 8600-8700 jaar eh.


    Hi, I'm glad you're reading this....but this is worthless. :)

    Rivaille schreef:
    Ben net begonnen met GoT en ga aan season 3 beginnen, net in 2 dagen season2 erdoorheen gejaagd
    Helaas wachten tot 't weekend, want ik kan alleen via mijn vriend s3 krijgen in 1080p, heb zelf shit internet, cant download ):


    Kun je 't niet via watchseries proberen?


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Blackfyre schreef:
    (...)

    Garderner was ook niet altijd aan de macht, Hightower was daarvoor nog en daarvoor Manderly.
    Voordat Aegon aanviel bestond het al 8600-8700 jaar eh.

    Ja, dat snap ik, dat zeg ik ook. De Hightowers waren ook koningen, maar de Manderly's niet. In elk geval kan ik er geen bron van vinden.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Manderly schreef:
    (...)
    Ja, dat snap ik, dat zeg ik ook. De Hightowers waren ook koningen, maar de Manderly's niet. In elk geval kan ik er geen bron van vinden.


    Nee, sorry, ze waren heren van een gebied en werden toen afgezet, maar dacht dat ze werden afgezet als koning toen the Andals kwamen, vandaar.


    Hi, I'm glad you're reading this....but this is worthless. :)

    Naoko schreef:
    (...)

    Kun je 't niet via watchseries proberen?
    Ik heb mijn laptop maar een nacht aan laten staan en heb S3 al! (: Maar ik zal Watchseries wel onthouden, thanks!


    I live for the applause, you will die for it.

    11 REASONS TO READ THE BOOKS

    Geschreven door Elio Garcia en Linda Antonsson, die westeros.org beheren en samen hebben geschreven met GRRM aan The World of Ice and Fire. Ik ben immens jaloers op hun. (cat)

    Ze prijzen de boeken hier wel heel erg aan, natuurlijk, dus als je enorm fan bent van de show weet ik niet of dit je heel erg bevalt. Op zich vatten ze het verder wel goed samen. Dus, als je alleen de serie hebt gekeken en wil weten wat er nu precies anders is in de boeken, is dit een handige lijst.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."



    BESTE THEORIE OOIT


    Hi, I'm glad you're reading this....but this is worthless. :)

    IK HEB A WORLD OF ICE AND FIRE GEVONDEEEEEEN IN DE STANDAAARD. Eindelijk. Daar was ik echt al een hele tijd naar op zoek. En wat een mooie tekeningen.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Blackfyre schreef:


    BESTE THEORIE OOIT


    Ik vond alles wat er gezegd is precies al vrij vanzelfsprekend :')
    Al is de White Walker die in de show komt niet de Night's King, als ik het goed herinner was dat een lord van het Noorden die verliefd werd op een WW :')


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."

    Naoko schreef:
    IK HEB A WORLD OF ICE AND FIRE GEVONDEEEEEEN IN DE STANDAAARD. Eindelijk. Daar was ik echt al een hele tijd naar op zoek. En wat een mooie tekeningen.

    Bol.com kon ook. ^^ Maar hij is inderdaad echt heel mooi.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."


    Een beeld uit seizoen vijf, ik vond het wel mooi opgemerkt, haha, hoewel er wellicht niet om gedaan is. ^^


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried